Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer 3:16 av Jon Syversen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 nov 05, 06:55
synes (etter det jeg har sett og hørt av 3:16) at det er en fin ting, "barnas eliteserieklubb" eller hva de kaller det er et godt tiltak, synes også at de innslagene de har hatt på stadion har vært artig å se på... masse glade unger som synger, løper, leker og som har det gøy! Det er jo det egentlig fotball også handler om.... å løpe, være glade å ha det gøy??!!

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 21 nov 05, 09:22
100% enig med Costanza, det er da ikke slik at ting må være forferdelig for at man kan sette spørsmålstegn ved det ?

Jeg mener, på samme måte som bordbønn nå skal avskaffes fra offentlig skole en gang for alle, at religion og politikk skal holdes unna det som skal samle oss Fredrikstad patrioter. Ting som dette skaper ofte splittelse, slik vi faktisk har sett her på forumet i denne saken. Dette er uheldig, men ingen katastrofe.

Frode

---------------------------

Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 nov 05, 11:01
Stiller meg helt på linje med Costanza og Frode.  Det er kobling her som er feil.  At litt velsignselse ikke skader eller at dette bare var uskyldig er helt uvesentlig.  Og innslaget og koblingen er bare en liten dråpe i et beger som er fullt for lenge siden for flere av oss mht kristen påvirkning ellers i samfunnet. Det er derfor mange reagerer kraftig, ikke pga av innslaget i seg selv.  Og det er relevant å reagere for dette er feil.

Hadde de stått på utsiden og forsøkt å frelse folk på vei inn så hadde det vært greit for meg, men på innsiden vil jeg ha frihet, total frihet, for religion og politikk  At det er bare barn som løper rundt hjelper ikke, det er en helt klar promotering av 3.16 og 3.16 er en religiøs organisasjon.  FFK skulle aldri latt 3.16 bli sponsor og samarbeidspartner slik hjemmesidene til 3.16 får skilte med. 

Dere som forsvarer 3.16 og FFK her får heller begynne å forklare meg hvorfor en religiøs eller politisk organisasjon for den saks skyld skal få bruke pausene på stadion til å promotere seg selv.  Og det er naivt å tro at dette ikke var promotering av 3.16.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 21 nov 05, 12:50
Endret: 21 nov 05, 12:51
Opprinnelig postet av DeKjök

Dere som forsvarer 3.16 og FFK her får heller begynne å forklare meg hvorfor en religiøs eller politisk organisasjon for den saks skyld skal få bruke pausene på stadion til å promotere seg selv.


Synes heller man kan snu på det og spørre "hvorfor ikke?"

Hvorfor kan ikke AuF, Frp eller andre få lov til å spre sitt glade budskap?
Hvorfor skal pauseinnslaget være livssynsnøytralt?
Hva er livssynsnøytralt?
Hvorfor skal godteprodusenten Brynild få lov til å være hovedsponsor for FFK? De ønsker jo bare å proppe mer sukker i barna
Hvorfor skal Forsberg Eiendom få lov å være sponsor? De vil jo bygge ut i strandsonen på Hankø?
Hvem kan man egentlig samarbeide med? 
Hvem "bestemmer" hva som er greit og ikke greit?

Synes heller det er bedre å være åpen og inkluderende. Tillat det meste! For meg går grensen ved menneskerettighetene.

De forbannade pauseinnslagene kan kjøres av hvem som helst for min del. Være seg kommunist, hindu, kristen eller ansatt i Brynild. 

Ps! DeKjök: du får være glad du ikke er lillestrømtilhenger med sesongkort på OKS-tribunen

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 nov 05, 13:21

For det første så er ikke FFK, stadion eller ffksupporter et sted jeg egentlig vil diskutere religion eller mene noe om religion eller politikk.  Men når FFK slipper til 3.16 så blir jeg utfordret.  Og jeg tar ikke 3.16 intensjoner om barnepass og rusfrie ungdomstilbud for god fisk, det ligger annet bak og de er ikke ærlige på det.

Hvorfor skal ikke alle religiøse retninger eller politiske partier slippe til? Rett og slett fordi da vil FFK støte noen ved hvert eneste pauseinnslag. Slik jeg og mange er blitt her.  Du får mene hva du vil om at dette ikke er noe å bli støtt av, men det er det.

Hvis grensen din går ved menneskerettighetene så bør jo nettopp 3.16 ikke slippes til.  Religiøse organisasjoner er nærmest uten unntak diskriminerende ovenfor andre livssyn, kjønn og seksuell legning.  KRL faget har en dom mot seg i FN`s menneskerettighetsdomstol fordi det er undervisning i religion på en forkynnende måte.  3.16 og de som står bak ville helt klart strukket dette faget mye lengre dersom de hadde hatt mulighet i Norge for dette.  Religion er ikke åpne og inkluderende, religion er uten unntak basert på tekster skrevet av mennesker og skaper maktfaktorer.  

3.16 er en religiøs organisasjon som selger et budskap.  De som står bak er mennesker som tror på budskapet og de mener at jeg som ikke troende fortjener evig smerte i helvete.   Ja fortjener, rett og slett fordi deres bibel sier det.  Dette er, om du vil eller ikke, mye av kjernen i hvorfor vi skal tro og selge oss til kirken el.  Slike vil ikke jeg levere mine barn til, jeg vil at mine barn skal passes av folk som har andre kritierier for ansvar.  Men andre får tenke anderledes så derfor er det ikke barnepasset som er problemet, men promotering av dette på stadion.

Jeg, og mange med meg, jeg tror de aller, aller fleste, vil reagere om pauseinnslagene skal være politiske eller religiøse.  Vi trenger friområder, stadion bør være ett.  Jeg tror også du er enig i det, men at du bruker det som et argument til fordel for 3.16.  

Det er mange grunner til at jeg er glad jeg ikke er Lillestrømtilhenger.  Draktene i seg selv er grunn god nok.  Ja, har fått med meg tribunesaken der også.  Så vidt jeg husker var det snakk om en sum på 3 mill for seksjonen.  Hvordan er det mulig for en kristen organisasjon å bruke penger slik?  Og det er riktig å stille et slikt spørsmål for de som driver disse organisasjonene snakker om bibelens budskap, menneskekjærlighet, tilgivelse osv., men opptrer stikk motsatt. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 22 nov 05, 10:30
Støtter meg 100% til DeKjök. Religiøs propaganda, uansett utspring, bør være et ikke-tema for enhver fotballklubb slik det her er tilfelle. Jeg vil på ingen møte ha sympatier med en klubb eller organisasjon som er kvinneundertrykkende og homofili, for å nevne noe. Da finner jeg det også støtende at FFK, som er min klubb, lar 3:16 få fritt spillerom. Med mindre klubben er vågal nok til å la muslimske organisasjoner, hinduistiske grupperinger og andre også slippe til. Da er i hvert fall alle behandlet likt.

PS: Å argumentere med "kristne verdier" er da det reneste sprøyt og vås. Stikkord som medmenneskelighet, nestekjærlighet og ærlighet har kristendommen på ingen som helst måte enerett på.

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 22 nov 05, 11:02

Er også en av de som for en gangs skyld synes Jon S bommet litt, og støtter opp om DeKjöks innspill.
La fotballen og stadio`n være politikk - og religionsfri.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 nov 05, 11:17
Dekjøk,
bare for å si det.
Her er vi 100% enige.

Det er viktig i denne debatten å kunne skille mellom personlige holdninger til
religion, politikk  e.lign og det saken gjelder.


Hadde hatt lyst til å høre / se reaksjoner her inne dersom FFk hadde åpnet samarbeid med en islamistisk organisasjon.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 nov 05, 12:18
Opprinnelig postet av dracula

Hadde hatt lyst til å høre / se reaksjoner her inne dersom FFk hadde åpnet samarbeid med en islamistisk organisasjon.


Her får du min reaksjon: Go for it!
Hvis de hadde arrangert barnepass/ungdomsklubb ifm. fotballkampene skulle selvsagt disse kunne få reklamere for denne også!!! Ingen ting hadde vært bedre. Kanskje vi tom kunne lokket flere innvandrere og folk med annen bakgrunn til stadion og som ffk-supportere. 
Jo flere vi er jo bedre!

Synes absolutt at vi skal være åpne for alle.

Kanskje en ny klubb/forening kunne presentert seg og sitt opplegg hver kamp? 

Mangfold er sundt!

Noen her er "redd" for å bli utsatt for påvirkning mens de er på stadion. Men det er jo rett og slett noe stort vås. Vi blir påvirket dagen lang av reklame og folk som vil ha penga våre. Det gjør vi på stadion og ellers i livet. Greia er jo bare at vi som enkeltpersoner må lære oss å sile ut det som er viktig for oss. På stadion, som på alle andre arenaer i livet.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 22 nov 05, 12:30
Jeg mener FFK bør følge en meget enkel kjøreregel her:

Ingen tilknytning til religiøse eller politiske organisasjoner.

 

 

Fordi dette er en prinsippsak mener jeg det er feil å slippe til en organisasjon som 3:16. Pauseunderholdningen var uskyldig nok, men som sagt: dette er en prinsippsak.

 

 

Personlig kunne jeg godt klart meg også uten kommersielle bidrag, men slik fotballen er bygd opp i dag er det urealistisk.

 

 

Politikk og religion hører ikke hjemme innen sport.  Enkelt og greit.

 


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 22 nov 05, 12:43
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av dracula

Hadde hatt lyst til å høre / se reaksjoner her inne dersom FFk hadde åpnet samarbeid med en islamistisk organisasjon.


Her får du min reaksjon: Go for it!
Hvis de hadde arrangert barnepass/ungdomsklubb ifm. fotballkampene skulle selvsagt disse kunne få reklamere for denne også!!! Ingen ting hadde vært bedre. Kanskje vi tom kunne lokket flere innvandrere og folk med annen bakgrunn til stadion og som ffk-supportere. 
Jo flere vi er jo bedre!

Synes absolutt at vi skal være åpne for alle.

Kanskje en ny klubb/forening kunne presentert seg og sitt opplegg hver kamp? 

Mangfold er sundt!

Noen her er "redd" for å bli utsatt for påvirkning mens de er på stadion. Men det er jo rett og slett noe stort vås. Vi blir påvirket dagen lang av reklame og folk som vil ha penga våre. Det gjør vi på stadion og ellers i livet. Greia er jo bare at vi som enkeltpersoner må lære oss å sile ut det som er viktig for oss. På stadion, som på alle andre arenaer i livet.


Jeg kan ikke få vært mere enig med deg, Bøge Jon. Meget bra skrevet!!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 22 nov 05, 13:27

Selvfølgelig er hele saken rundt 3:16 blåst ut over alle proposjoner. Slik jeg oppfatter det er det ikke noen sterkere kobling mellom 3:16 og FFK, enn det der mellom Audi og FFK eller alle de andre som betaler for å sponse pauseunderholdningen. Jeg har heller ikke oppfattet at 3:16 har aktivt gått ut å fordømt de som ikke deler deres tro. Hva de måtte mene om oss vanntro i sitt stille sinn, er sikkert ikke hyggelig, men hvem bryr seg? Så lenge de ikke åpent fordømmer eller hetser noen befolkningsgrupper, må de bli behandlet som en hvilken som helst annen sponsor.

I likhet med Syversen, tror jeg det er få unger som blir frelst av 3:16. Det er langt mer trolig at det blir FFK-supportere av de, noe som jo er positivt.

Når det gjelder "et ønske om en velsignet andreomgang" eller hva det var de ønsket oss, så hører jeg til den gruppen som ikke tror på velsignelser eller noe annet i den duren. Likevel klarer jeg ikke å irritere meg over dette. Hvis 3:16 ønsker meg en velsignet aften så er vel det bare hyggelig, og langt mindre dyrt enn om jeg skulle følge oppfordringen til de andre annonsørene om å kjøpe enda en ting jeg ikke trenger.

---------------------------

Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 14:08
Opprinnelig postet av BøgeJon

Synes absolutt at vi skal være åpne for alle.

Greia er jo bare at vi som enkeltpersoner må lære oss å sile ut det som er viktig for oss. På stadion, som på alle andre arenaer i livet.


Det er bare politikk og religion som kan engasjere og støte så mye som det har skjedd her.  Brynhild, Audi eller hva det måtte være - engasjerer ikke i nærheten så mye.  Det er ettertrykkelig bevist ved at det ikke er kommet slike reaksjoner når fex en bilsponsor går mye hardere til verks over høytaleranlegget enn det 3.16 gjorde.

At vi som enkeltpersoner må sile ut hva som er viktig for er jo helt korrekt.  På stadion så er det fotball som gjelder intet annet.  For meg er menneskerettigheter, adskillelse av Kirke og Stat samt fjerning av kristen formålsparagraf, blasfemilov og dagens Krl fag mye, mye viktigere enn fotball.  Så derfor er ikke stadion en arena for meg.  Stadion er ikke åpen for alle når man slipper til slike organisasjoner fordi der har mange sterke meninger.

Din reaksjon på et islamistisk tilsvarende initiativ er du i et lite mindretall om.  Ingen reagerer så mye som kirken når Muslimer vil bygge en moske, for egne penger.  Div kirkesamfunn og galematiasen som skriver brev ville reagert voldsomt om en islamsk barnehage hadde vært knyttet opp til FFK`s navn.

Et annet eksempel er at flere her og hos FB har trukket frem Drillos kommunisme som et negativt trekk knyttet til hans trenergjerning.  Og Drillo har aldri forsøkt å fremme sitt politiske syn i en kobling til FFK eller noen annen fotballklubb.  Dette er det kun mediene som graver i.  Tenk om han hadde fått gjøre det over høytalerne på stadion.  En velsignelse er uskyldig, men det er også ordet kamerater.  Endel investorer til FFK, som mest sannsynlig er å finne på høyresiden politisk, ville fått hakeslepp og flyktet fra klubben!

Derfor:  Dette skaper splid og missnøye, få det bort !



---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 14:11
Finn, enkelt og greit helt 100% enig!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 22 nov 05, 15:43
Jeg kan lese at det er et mangfold av meninger blant oss FFK supportere om dette. Det er vel fordi vi har forskjellig ståsted når det gjelder livssyn. 
Dere som gaper høyest imot at 3:16 og FFK er blitt eninge om et barnepassopplegg, er jo ikke akkurat NØYTRALE i deres livssyn og aggitasjon. 
Denne humanistiske religionen (les livssyn) vil dere PRESSE fram som en statsreligion i FFK. Dette synes jeg er skremmende, krenkende og i strid med mennekserettighetene.
Det synes jeg er litt for ekstremt og kan karaktiriseres som fundamentalisme og har lite med tåleranse å gjøre.

Ja, til et fler-kulturelt, fler-religiøst FFK, ikke et livsnøytralt og påtvunget livssyn på Human-Etisk forbunds premisser!


Kom igjen Freista, Kjempa Freista! 
Hey-Hey-Hey!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 nov 05, 16:23
Nå tror jeg det har koka fullstendig i topplokket ditt

Opprinnelig postet av DeKjök

Din reaksjon på et islamistisk tilsvarende initiativ er du i et lite mindretall om.


Antagelser. Hva vet du om det??? Er du en slags samfunnsorakel??

Opprinnelig postet av DeKjök
Div kirkesamfunn og galematiasen som skriver brev ville reagert voldsomt om en islamsk barnehage hadde vært knyttet opp til FFK`s navn.


Antagelser og beskyldninger på syltynt grunnlag (Hvis du ser bort fra psycoen da)

Opprinnelig postet av DeKjök

....Endel investorer til FFK, som mest sannsynlig er å finne på høyresiden politisk, ville fått hakeslepp og flyktet fra klubben!


Makan til teite beskyldninger. Skjønner godt at stadion ikke er din arena... 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 22 nov 05, 19:02
Endret: 22 nov 05, 19:03
Det handler vel ikke om å presse frem noe mer mitt livssyn enn noen andres på stadion. Herregud, les innleggene mine Jonek! Nå har jeg, riktig nok ikke i denne tråden, trukket inn Humanetisk Forbund (HEF) hvor jeg er medlem, som en av de som heller IKKE skal slippe til på stadion. Og HEF jobber ikke for å motbevise at Gud ikke finnes el., men for at religion ikke skal påtvinges i skole og andre steder.

BøgeJon Når du begynner å påstå at det koker i hodet mitt så bør ta en titt på hva du står på. Er du skodd for holkeføre?

Jeg er ikke noe samfunnsorakel, men man behøver heller ikke være det for å se at det er stor sannsynlighet for at jeg har rett. Det ser du i aviser hver dag og jeg vil minne om alt oppstyret som har vært og er i Oslo hvor jeg bor mht bygging av Moskeer. Se på reaksjonene til innslaget til 3.16, det relativt uskyldige sådann, har fått. Mener du at Islamister ville sluppet lett unna? Jeg ser ikke at du skal klare eller gjør forsøk på å underbygge din påstand om at det ikke vil bli massive reaksjoner dersom hvem som helst skal få spre sitt budskap på stadion.

Du vil jo slippe til alle. Tror du at du finner mange kommunister blant FFK`s investorer? Tror du de ville vært happy dersom et pauseinnslag bestod av røde faner osv? Og for å spare deg noen tastetrykk så sammenligner jeg ikke nå 3.16 innslag med dette eksempelet, men det er dette du synes er greit! I tillegg er jeg AP velger iår, Høyrevelger ved innledningen på regjeringen Bondevik.

Er du forresten klar over at mannen du har avbildet ses på som mindre verdt av de som leder 3.16? Menneskeverd? Rettigheter? Religion er ikke noe uskyldig barnetro. Det er sterke meninger om hvordan vi skal leve og om hvordan det går med dem som ikke tror og hadde kirken fortsatt hatt makt så ville de fortsatt med avstraffelser av slike som meg.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 nov 05, 21:24
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg er ikke noe samfunnsorakel, men man behøver heller ikke være det for å se at det er stor sannsynlighet for at jeg har rett. Det ser du i aviser hver dag og jeg vil minne om alt oppstyret som har vært og er i Oslo hvor jeg bor mht bygging av Moskeer. Se på reaksjonene til innslaget til 3.16, det relativt uskyldige sådann, har fått. Mener du at Islamister ville sluppet lett unna? Jeg ser ikke at du skal klare eller gjør forsøk på å underbygge din påstand om at det ikke vil bli massive reaksjoner dersom hvem som helst skal få spre sitt budskap på stadion.


Her kokær det voldsomt ja. Ingen tvil... Du er så jævlig skeptisk og antar og tror i hytt og gevær!! Du snakker om voldsomme reaksjoner. Jeg har kun registrert 15-20 her på forumet som er i mot. Og det er kun en håndfull som har så sterke meninger som deg. Hvis du har vært på stadion og faktisk sett de to innslagene det er snakk om her, hadde du sett at flere tusen på tribunene appluaderte flokken med barn og unge. Du må ikke tro at at den lille verden som vi faktisk representerer her inne på forumet, er representativ for den virkelige verden. Våkn opp!

Du snakker om at islamister skulle slippe unna noe?? Hva da? Og hvorfor bruker du begrepet islamister??
Heldigvis er de fleste mennesker der ute litt mer åpne enn deg. Og hadde det vært en muslimsk organisasjon som arrangerte barnepass, for de som ønsket det, under kampene, så tror jeg at de tusener som klappet for 3.16 hadde gjort det samme for dem... Nå er det jeg som antar og tror, men i motsetning til deg, gjør jeg det på grunnlag av hva jeg har opplevd på stadion...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 22 nov 05, 21:40
BøgeJon: Det er vel ikke snakk om hvordan flesteparten på stadion reagerte på 3:16 greia i pausen. Her snakker vi om en prinsipiell sak. Det spiller overhodet ingen rolle at 3:16 sikkert gjør en god jobb eller at underholdninga er uskyldig.
Fotball, religion og politikk hører overhodet ikke sammen. Hvordan kan man være uenig i det? Mener du at ulike interesseorganisasjoner fritt skal kunne holde på i pausa på stadion? Skal homohatere eller rasister få si sitt? Jeg setter det selvsagt på spissen, men hvor skal man sette grensen? Vanskelig å si. Derfor: la oss slippe politikk og religion på stadion.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 23 nov 05, 00:38
Endret: 23 nov 05, 00:39
Opprinnelig postet av BøgeJon
Hva er livssynsnøytralt?
Meget godt spørsmål. Det lurer jeg faktisk veldig på selv...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340