Hvilke spillere, realistisk sett, bør vi hente før neste sesong?
Opprinnelig postet av danieltr
Jone Samuelsen (Skeid) - Tidligere en spiller "alle" ville ha, nå i 1.divisjon. Tidligere klubbkompis med Bertelsen. God nok?
Han var vel bare på utlån til Skeid fra Viking? Mener det var snakk om at Moss ville ha han på permanent vis, mens Skeid ville låne. Ettersom Jone selv ville tilbake til Viking valgte han å bli lånt ut til Skeid? Kan ta feil altså, men mener det var snakk om noe sånt.
Og selv om han ikke har slått til i Viking, betyr ikke det at han ikke kan gjøre det i FFK. Snarere tvert i mot nesten, for Viking har vel aldri hatt omdømme som klubben som skikker talentene best etter det jeg har hørt... Men mulig de har bedret seg de siste sesongene. Før lot de vel knapt talentene slippe til.
---------------------------
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av frekkrik
Å hvorfor skulle vi ønske å leie en flopp fra rbk...?! Sikter vi ikke høyere!
Synes vi bør titte litt utenfor landegrensa! Sverige å Danmark er land vi må lete litt i! De spillerne vi gjerne vil ha her hjemme er det nesten sikkert at andre bedre å mer niteressante klubber vil ha, så da blir det verre for oss å få dem!
Jeg er helt enig i at vi ikke trenger Eguren, siden han går på den berømte EUkvota. men jeg er veldig uenig med generaliseringa di når det gjelder RBKspillere uten fast plass på laget.
Tror nok at folk flest ville være glad om RBK-flopp Ødegaard hadde kommet til FFK.
Hadde gjerne tatt imot Storflor og/eller Helstad også, men de har vel fått såpass med spilletid at man ikke kan kalle de flopper...
Men jeg er forsåvidt enig i at det ikke skader å se til Danmark og Sverige.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 18 nov 05, 12:03
Endret: 18 nov 05, 12:06
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Husk at både Viking og FFK sloss om Bertelsen. Den kampen vant vi jo.
Viking kom jo aldri til enighet med Haugesund om Bertelsen!
Dessuten skjønner jeg overhodet ikke parallellene til Thomas Myhre
Kan ikke sammenlignes.
Ikke ta alt så seriøst, Costanza.
Jeg prøvde bare å tenke litt positivt, dessuten synes jeg ikke sammenligningen var så gæærn.
Både FFK og Viking var interessert i Bertelsen, som på den tiden var blandt de mest ettertraktede av de yngre spillerne.
Både FFK og Viking er interessert i Thomas Myhre, som er Norges beste keeper.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av frekkrik
Å hvorfor skulle vi ønske å leie en flopp fra rbk...?! Sikter vi ikke høyere!
Synes vi bør titte litt utenfor landegrensa! Sverige å Danmark er land vi må lete litt i! De spillerne vi gjerne vil ha her hjemme er det nesten sikkert at andre bedre å mer niteressante klubber vil ha, så da blir det verre for oss å få dem!
Jeg er helt enig i at vi ikke trenger Eguren, siden han går på den berømte EUkvota. men jeg er veldig uenig med generaliseringa di når det gjelder RBKspillere uten fast plass på laget.
Tror nok at folk flest ville være glad om RBK-flopp Ødegaard hadde kommet til FFK.
Hadde gjerne tatt imot Storflor og/eller Helstad også, men de har vel fått såpass med spilletid at man ikke kan kalle de flopper...
Men jeg er forsåvidt enig i at det ikke skader å se til Danmark og Sverige.
Helt enig her! En "lopp" som Helstad eller Ødegård hadde jeg gjerne tatt, men de har bevist før at de er gode nok! Helstad har vel ikke akkurat floppa ï år men..
Mens Eguren har hvertfall aldri jeg sett prestere på et høyt nivå...
Men tar så å si hva som helst fra RBK, for det er ikke tvil om at de har kanskje det aller beste laget på papiret i Norge!
Storflor hadde passa UTMERKET inn i FFK! Men da må vi nok bla opp, noe jeg mener det vil være verdt!
ville bare si det lissom...
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
(Bor i Trondheim og hører en del på jobben)
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Mulig Berg tar denne plassen, men skulle helst sett en mer typisk kantspiller i denne rollen.
Mitt førstevalg her er Storflor, men tror han blir for dyr.
Ødegaard kommer antakeligvis også til å koste for mye penger..
Men hva med Stefan Ishizaki som vil vekk fra enga?
Ut fra det lille jeg har sett av ham så virker det som en god spiller som fortsatt har potensiale til å bli mye bedre.
Ulempa her er jo at han fortsatt er under kontrakt med VIF og muligens kan bli priset opp mot tre mill(Den summen VIF kjøpte ham for ifjor).
Opprinnelig postet av danieltr
Opptil flere Sogndal-spillere! Rune Bolseth? Tommy Øren? Kurt Heggestad? Anders Stadheim? Terje Skjeldestad? Veldig mange spennende spillere i denne klubben.. Større sjanser for å få tak i noen av de siden Sogndal gjorde en dårlig sesong muligens, eller er dette en gjeng som er ekstremt lojale til den lokale stoltheten?
Jeg tror også en del av songdalspillerne kan være gode nok til å ta steget opp. En del av dem har jo allerede vært der før.
Mange av dem har stangnert litt i songdal ettersom de ikke har kommet noen vei. Ikke har de rykka opp heller. Speisielt Anders Stadheim og Terje Skjeldestad er meget interessante.
Enig med deg Shadar, men jeg har ikke fått særlig mye respons angående mitt forslag om Sogndølingane tidligere.. Flere gode kandidater der! http://www.sil-fotball.no/dt_list.asp?g192=x&gid=207&tgid=192
Ta en titt!
"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?
-Ullo
Hvis FFK trenger en målfarlig og hurtig spiss til, så er neimen ikke Kim Rune Helllesund noe dumt alternativ. Men det kommer vel an på hvor ribbet Songdal blir for gode spillere. Noen må de ha selv også.
Noen som husker Kim Rune fra da han spilte i tippeligaen for Bryne?? Scoret grøsslig mange flotte mål.
Opprinnelig postet av Shadar
Hvis FFK trenger en målfarlig og hurtig spiss til, så er neimen ikke Kim Rune Helllesund noe dumt alternativ. Men det kommer vel an på hvor ribbet Songdal blir for gode spillere. Noen må de ha selv også.
Noen som husker Kim Rune fra da han spilte i tippeligaen for Bryne?? Scoret grøsslig mange flotte mål.
Nå vel, han hadde riktignok 8 mål på de ni første kampene det året med Bryne som du nevner. Tre av målene kom i 6-1-seieren mot Tromsø, hvor han hadde sjanser nok til å score 3-4 mål til.
Etter mye mediaoppmerksomhet og opphyping så ble det fort stille. Kun et mål på de 16 siste kampene han spilte det året.
Han gikk så til Sogndal hvor han fikk 13 kamper fra start, 10 som innbytter og scoret 4 mål.
I årets førstedivisjon har han langt fra vært noe førstevalg på topp hos Sogndal. 10 kamper fra start, 18 som innbytter. Det resulterte i seks mål.
År Klubb Kamper. Mål
2003 Bryne 24 (1) 9
2004 Sogndal 13 (10) 4
2005 Sogndal 10 (18) 6
Målfarlig er han vel neppe, og en spiller som faktisk ikke er fast på en førstedivisjonslag som ender som nummer 7 på tabellen og som ikke har imponert bortsett fra noen kamper for mange år siden skal vel ærlig talt ikke engang være i diskusjonen om å komme til FFK. Hvis Hulsker blir enda dårligere fremover, skal vi da hente han inn om tre år fordi han bøttet inn med mål i cupkampene tre år tidligere? Sammenligner han med Hornseth jeg.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
MEN, nå er jo jo Øren å få tak i kanskje, hvis klubbledelsen er våkne..
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=297896
"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
-Ullo
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
savner "svensk magi" allerede
Jeg er enig i at vi trenger å forsterke i de bake ledd, men vi hadde vel ikke akkurat flust av spisser som scoret mål i fjor?
Hverken Wiig, Hoås eller West er typiske målgjørere.. Simen Brenne ble vår toppscorer i fjor med sine 6 mål.. Bra av Simen som er midtbanespiller, men selvsagt skulle vi minst hatt en spiss som gjorde minimum 8-10 seriemål!
Bare tull å si at vi ikke trenger en spiss til! Vi trenger en goalgetter, og ingen av de vi har pr i dag, klarer å bekle denne rollen! Kanskje Toth er mannen, men han får jo ikke sjansen..
-Ullo
FFK i tykt og tynt, på FMV!
Opprinnelig postet av ffkfmv
Tror faktisk klubben vurderer å prøve seg på Ivar Rønningen.
Det ville vært veldig merkelig jmf. uttalelser fra Mokkelbost for relativt kort tid siden hvor han klart avviste at Rønningen var en aktuell kandidat og mellom linjene gav uttrykk for at Rønningen ikke akkurat er noen stor keeper. Og det er jo for så vidt sant... FFK sikter nok høyere.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914