Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke spillere, realistisk sett, bør vi hente før neste sesong?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 17 nov 05, 17:13

"Realistisk sett" ble brukt som et begrep i en av de andre trådene her, og det har jeg sansen for, hvis vi kan være akkurat det. Tror litt for mange av oss er drømmere. Vi skriker etter forsterkninger etter å ha klart oss akkurat nok en gang.

Hvilke spillere mener dere Eggen bør satse på å skaffe seg i løpet av vinteren?

Flere har vært nevnt som aktuelle-> PMK, Thomas Myhre, Christian Steen, Christian Berg osv. 

Andre som klubben burde sett nærmere på etter deres mening?

---------------------------

-Ullo

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 17 nov 05, 17:30
Jeg mener så absolutt at FFK bør legge millionene på bordet i Myhre-handelen. Mannen er per dags dato norges beste keeper, og han har nevnt at han har positive minner om hans korte tid i FFK-drakta, samt at han ikke har utelukket å returnere til klubben en dag. Dersom Myhre ikke får stå for Charlton og setter nesa hjemover bør han være høyest på handlelista til Eggen/Mokkelbost og ikke bare på ønskelistene til oss supportere. Berg fra Glimt kan være et interessant kjøp, men Myhre bør absolutt være førstepri spør du meg.

Dagfinn Enerly i våre hjerter!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 17 nov 05, 17:37
Når det gjelder Myhre så er det neppe pengene det vil stå på, men hva han selv vil og ønsker. Og vi må innse at langt mer taler til fordel Viking enn FFK.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 05, 17:51

Hvorfor er Viking mer aktuelt Coztanza? Bare fordi jeg lurer... Han var jo her sist, og er fra Moss og alt det der.. Vet du noe ikke jeg vet?

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 17 nov 05, 18:04
Kona er fra Stavanger. Spilt der før og har kamerater der (og leilighet??)

2006: CL, RL, "the double"...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 05, 18:05
Vel, han spilte 3 kamper for FFK mens han har ca 100 kamper for Viking. Det er i Viking han ble en toppkeeper og han har jo flere ganger sagt at det er klubbens i hans hjerte i Norge. Han sa jo også for noen år siden at kun Viking var aktuelt om han skulle vende tilbake til norsk fotball. Nå endte han riktig nok opp i FFK denne sommeren og brøt dermed dette løftet, men det var nok mest fordi Hodgson ønsket å satse på Basso. Nå er Hodgson borte og Viking har uttalt at de vil ha Myhre.

Dessuten er Viking en etablert toppklubb i norsk fotball. Vi har bare vært i Tippeligaen i to sesonger de siste 20 årene, og begge årene har vi overlevd med et nødskrik.

Legg til at Viking også er en større klubb enn FFK, Stavanger en større by enn Fredrikstad, kona til Myhre er fra Stavanger (de får gjerne viljen sin) og Thomas Myhre har også et bredt kontaktnett i byen etter å ha bodd der i mange år.

Jeg ser bare klart flest ting som peker i retning Viking. Men jeg sier jo ikke at FFK ikke skal gjøre alt de kan for å få ham til klubben, for det bør de!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 17 nov 05, 18:20
uten at jeg vet det, men har han hus i stavanger da ?   jeg vet han har hus i moss

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 17 nov 05, 19:16
Opprinnelig postet av keiko99
uten at jeg vet det, men har han hus i stavanger da ?   jeg vet han har hus i moss

Hus kan man selge. Ikke noe problem det.

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 05, 21:17

Ja akkurat sånne ting jeg mente! Kone fra Stavanger osv..

Det kan jo være ting som ikke er til vår fordel akkurat..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"

-Ullo

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 05, 23:00

Tråden startet jo med at vi skulle "ønske" oss spillere, og samtidig være realistiske i forhold til å kunne klare å få disse til klubben.

Jeg har sett meg ut noen spillere som jeg mener måtte kunne være interessante..

Vidar Martinsen (Moss) - En spiller klubben har vært ute etter tidligere. Sjansene større for å få ham hvis Moss ikke rykker opp, eller selger de uansett ikke til oss? Lokal..

Jon Andre Fredriksen (Moss) - Mye av det samme.. Trenger vi forsterkning på venstresiden? Har blitt imponert over det jeg har sett av ham.. God nok? Lokal..

Jone Samuelsen (Skeid) - Tidligere en spiller "alle" ville ha, nå i 1.divisjon. Tidligere klubbkompis med Bertelsen. God nok?

Prøve å låne noen RBK-spillere som ikke får så mye spilletid kanskje? Type Alex Ødegaard og Øyvind Storflor...

Opptil flere Sogndal-spillere! Rune Bolseth? Tommy Øren? Kurt Heggestad? Anders Stadheim? Terje Skjeldestad? Veldig mange spennende spillere i denne klubben.. Større sjanser for å få tak i noen av de siden Sogndal gjorde en dårlig sesong muligens, eller er dette en gjeng som er ekstremt lojale til den lokale stoltheten?

-Ullo

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 18 nov 05, 00:04
Opprinnelig postet av Costanza
Vel, han spilte 3 kamper for FFK mens han har ca 100 kamper for Viking. Det er i Viking han ble en toppkeeper og han har jo flere ganger sagt at det er klubbens i hans hjerte i Norge. Han sa jo også for noen år siden at kun Viking var aktuelt om han skulle vende tilbake til norsk fotball. Nå endte han riktig nok opp i FFK denne sommeren og brøt dermed dette løftet, men det var nok mest fordi Hodgson ønsket å satse på Basso. Nå er Hodgson borte og Viking har uttalt at de vil ha Myhre.

Dessuten er Viking en etablert toppklubb i norsk fotball. Vi har bare vært i Tippeligaen i to sesonger de siste 20 årene, og begge årene har vi overlevd med et nødskrik.

Legg til at Viking også er en større klubb enn FFK, Stavanger en større by enn Fredrikstad, kona til Myhre er fra Stavanger (de får gjerne viljen sin) og Thomas Myhre har også et bredt kontaktnett i byen etter å ha bodd der i mange år.

Jeg ser bare klart flest ting som peker i retning Viking. Men jeg sier jo ikke at FFK ikke skal gjøre alt de kan for å få ham til klubben, for det bør de!

Husk at både Viking og FFK sloss om Bertelsen. Den kampen vant vi jo.

FFK på toppen i 2006

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 18 nov 05, 00:06

Joda, men Bertelsens begrunnelse var at han ble "lovet" fast plass på laget hos oss, mens Viking ikke kunne gi ham slike løfter.. Neppe en aktuell problemstilling for Myhre..

-Ullo

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 18 nov 05, 00:09

Men, det er lov å håpe!

-Ullo

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 05, 00:18
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Husk at både Viking og FFK sloss om Bertelsen. Den kampen vant vi jo.

Viking kom jo aldri til enighet med Haugesund om Bertelsen!

Dessuten skjønner jeg overhodet ikke parallellene til Thomas Myhre

Kan ikke sammenlignes.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 05, 00:28
RBK vil jo leie ut sin flopp da Sebastián Eguren.  hva syns dere ?  er han uten for eu kan vi glemme det.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 05, 00:29
Siden han er fra Uruguay, så kan vi nok slå fast at han er utenfor EU...

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 18 nov 05, 00:33
RBK vil jo leie ut sin flopp da Sebastián Eguren.  hva syns dere ?  er han uten for eu kan vi glemme det.

Eguren er vel fra Uruguay..

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 05, 01:18
Opprinnelig postet av bønna

Eguren er vel fra Uruguay..
holder med at en sier det så er han uten for eu vi glemmer han da

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 18 nov 05, 01:41
Jepp, det holder i massevis, blingsa litt bare

Jeg foreslår at vi ser litt over grensa.. GIF Sundsvall rykket  vel ned som jeg forstod og de har jo noen interessante spillere i Kalle Ljungberg  og Martin Dahlberg(svensk u-21 landslagsmann).. Eller duoen Gunnar Heidar Thorvaldsson(toppskårer i Allsvenskan) og Dusan Djuric(debuterte nylig for det svenske landslaget), begge fra Halmstad, men de går nok ikke billig..

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 18 nov 05, 01:43
Å hvorfor skulle vi ønske å leie en flopp fra rbk...?! Sikter vi ikke høyere!
Synes vi bør titte litt utenfor landegrensa! Sverige å Danmark er land vi må lete litt i! De spillerne vi gjerne vil ha her hjemme er det nesten sikkert at andre bedre å mer niteressante klubber vil ha, så da blir det verre for oss å få dem!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914