Husk meg
Brukernavn
Passord

Christian Berg linkes til ffk

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 16 nov 05, 19:13
Endret: 16 nov 05, 19:15
Her er vi inne på noe interessant. Nemlig en erkjennelse av hvor attraktive FFK er som klubb, og hvilken ambisjon man skal ha. En klubb som ønsker å kjempe blant de 5 beste vil neppe hente inn Christian Berg, muligens som en squad-spiller (Brann har vist interesse). Vi kan ikke hente spillere fra øverste hylle, slik som Vålerenga, RBK, Brann og tildels Viking kan. Det er et faktum. Da må det i så fall være et resultat av "tilfeldigheter" (Kvisvik og Myhre pga lokal forankring).

Så da er spørsmålet om det er spillere på nivå med Christian Berg som er det beste av norske spillere vi kan hente til oss realistisk sett. De beste spillerne i Tippeligaen som er under kontrakt blir for dyre for oss, og de mest attraktive bosman-spillerne blir gjerne snappet opp en av de nevnte 3-4 store klubbene. Derfor er det kanskje slik at Christian Berg og Christian Steen er det beste vi kan håpe på av hjemlige spillere. Ellers må vi ut på utenlandsmarkedet. Der kan man gjøre meget gode kjøp til en billig penge. Odd har bl.a. vært svært flinke til dette. Det samme har for så vidt vi. Men risikoen ved å hente spillere fra utlandet er større, og det kan nesten være bingo om spilleren blir en suksess eller fiasko. God research må i hvert fall til. Her er jeg overbevist om at FFK har et stort forbedringspotensial.

Samtidig er det jo slik de aller fleste ønsker at laget skal bestå av en del nordmenn også. Det er greit med utlendinger, men det er ikke greit dersom over halve laget ikke snakker norsk. Helst bør jo også noen snakke Fredrikstaddialekt. Og her er vi inne på noe av det A.Scheie hadde et godt innlegg på i en annen tråd; lokale talenter vs. etablerte spillere som ikke er av de beste. Kan det f.eks. være gunstig å satse på en ung og fremdastormende lokal gutt som Jørgen Magnussen på midtbanen fremfor å hente inn en 27 år gammel Christian Berg? Er det bedre å satse på lokale unggutter som har stort potensiale istedenfor å hente etablerte spiller utenfra som kanskje ikke styrker laget nevneverdig? Er det da bedre å dyrke disse talentene, og heller satse på å hente inn 1 eller 2 spillere som VIRKELIG forsterker laget?

Dette er en kurs FFK må bestemme seg for...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 18 nov 05, 11:53

Christian Sten er nå høyaktuell for Ham-Kam.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 nov 05, 13:10
jeg kjenner som sagt dama til steen, og nekter å tru at han vil til hamkam ass...

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 18 nov 05, 16:47
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg kjenner som sagt dama til steen, og nekter å tru at han vil til hamkam ass...

se å overbevis dama da! det er nøkkelen i forhold til hvor han havner...

---------------------------

savner "svensk magi" allerede

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 nov 05, 17:30
Endret: 18 nov 05, 17:34
hva tror du jeg gjør.hehe.. er ei veldig god venninne av meg, så vi får se

hu er forøvrig inne her og leser titt og ofte, så jeg bør ikke skrive så mye.hehe...   hun liker ihvertfall FFK godt..

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914