Husk meg
Brukernavn
Passord

Christian Berg linkes til ffk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04

Lagt til: 16 nov 05, 12:58
Ser at vi her har en bodøværing som linkes til klubben vår.. Noen synspunkter..? Vet for lite om han til å uttale meg..
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051116/SISTENYTT/51116001

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 16 nov 05, 14:35
Endret: 16 nov 05, 14:42
Noen som får opp noe annet enn expert-reklamen? Linken er riktig den altså, men er vel f-b eller maskinen min som er på bærtur...

Gikk inn på Avisa Nordland i steden for jeg og fant denne lille notisen om saken:

Foruten å følge Glimt ned i 1. divisjon er østfoldklubben, med Knut Torbjørn Eggen som hovedtrener, aktuell for bodøgutten. Også et par andre klubber i østlandsområdet, trolig Sandefjord og Odd Grenland, skal være interesserte i midtbanespilleren.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 16 nov 05, 14:51
Jeg tror at Mr. Berg kan være en solid forsterkning for oss! Spilt tippeligafotball i nesten 10 år i en alder av 27 år.. Ikke verst det!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 16 nov 05, 15:15
Hvis vi skal ha ambisjoner om å klatre på tabellen, så er det ikke "forsterkninger" i dette sjiktet vi bør knytte til oss...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 16 nov 05, 16:14
Da ville kanskje André Hanssen i Heerenveen være et bedre alternativt? Ser at han har kjøpt seg leilighet i Tromsø, så mulig han ender der. Har vel ikke helt slått til i Nederland, men virket som en god spiller da han forlot Tippeligaen, ellers hadde vel aldri Heerenveen henvedt seg heller...

Ikke det at dette var rette tråden, men siden vi allerede var inne på nordlendinger...

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 16 nov 05, 16:29
er han i slekt med berg gutta ?

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 16 nov 05, 16:31
Opprinnelig postet av Costanza
Hvis vi skal ha ambisjoner om å klatre på tabellen, så er det ikke "forsterkninger" i dette sjiktet vi bør knytte til oss...

da bør jo du vite hvor dårlig han er da etter som du sier det... så da håper jeg du kan utdype det litt

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 16 nov 05, 16:35

Nei han er ikke en av Berg-gutta! Jeg har snakket med en av gutta på vårt lag og han er svært positiv til å knytte Berg til oss..

-Ullo

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 16 nov 05, 16:35
Opprinnelig postet av keiko99
er han i slekt med berg gutta ?

Nei.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 05, 16:58
Endret: 16 nov 05, 17:00
Opprinnelig postet av keiko99

da bør jo du vite hvor dårlig han er da etter som du sier det... så da håper jeg du kan utdype det litt

Jeg skal ikke hevde at jeg har inngående kjennskap til Christian Berg, og har bare sett noen få Glimt-kamper denne sesongen, men Berg har jo gjennom flere sesonger fremstått som en ganske "anonym" fotballspiller som sjeldent preger kampene. Denne sesongen har han spilt defensiv sentralt på midtbanen, mens han tidligere har hatt en mer offensiv rolle i Glimt (hvis jeg ikke tar helt feil). Poenget mitt er uansett at Berg neppe er noen spiller som vil forsterke førsteelleveren vår. Jeg tror ikke han er merkbart bedre enn Simen Brenne eller John Anders Bjørkøy. Men kanskje bedre enn Christian Petersen og Hans Erik Ramberg. Men når vi skal hente inn nye spillere denne vinteren, så mener jeg det bør være spillere som kan gå inn og forsterke laget - ikke bare benken.

Han har for øvrig vært linket til Brann tidligere i år.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 05, 17:02
Opprinnelig postet av danieltr
Jeg tror at Mr. Berg kan være en solid forsterkning for oss! Spilt tippeligafotball i nesten 10 år i en alder av 27 år.. Ikke verst det!

Jeg vil heller si det er et svakhetstegn. At han har spilt i Tippeligaen i nesten 10 år uten å ha markert seg nevneverdig. En pålitelig spiller som har gjort en akseptabel jobb for en klubb som stort sett har slitt på nedre halvdel, men har ikke hatt særlig utvikling. Og når han er 27 år, så har jeg vanskelig å se for meg at han skal kunne utvikle seg nevneverdig de kommende årene.

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 16 nov 05, 17:06

Ære være klubbspillerne! Han har vært fast på en sterk Glimt-midtbane i snart et tiår..

-Ullo

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 16 nov 05, 17:12

Jeg vil heller si det er et svakhetstegn. At han har spilt i Tippeligaen i nesten 10 år uten å ha markert seg nevneverdig. En pålitelig spiller som har gjort en akseptabel jobb for en klubb som stort sett har slitt på nedre halvdel, men har ikke hatt særlig utvikling. Og når han er 27 år, så har jeg vanskelig å se for meg at han skal kunne utvikle seg nevneverdig de kommende årene.

Det er et bra ressonement du kommer med her. Berg har vært en habil spiller, men heller ikke noe mer. Og slike spillere er det vel ikke umulig å få tak i. Slike spillere er det plenty av. Må vel gå ann å få tak i en eller annen som tilfører laget vårt noe mer. Litt ala Svindal Larsen som kan dra lasset litt.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 16 nov 05, 17:14
Enig i at vi bør hente spillere som forsterker laget, men det er jeg ikke i stand til å si om Berg vil gjøre. Det som er sikkert er at vi trenger flere nye på midten! Gjerne noen som kan spille på flere plasser.
Var vel ingen som var sikre på at Bjørkøy ville forsterke laget heller? Men han har vært vår desidert beste på høstsesongen! Så trur nok fort han kan være en spiller for oss.

Beste løsningen ville vært å klona Bjørkøy, men så langt har vi jo ikke kommet enda 

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 16 nov 05, 17:26

Christian Berg

Christian                                          Berg

Posisjon: Midtbane
Født: 17.5.1978
Høyde: 176 cm
Klubber: Bodø/Glimt
Nasjonalitet: Norge

Ant. kamper:  25 (fra start 25, som innbytter 0)
Tid spilt: 2199 minutter
Poeng VG-børsen: 4,72 poeng (50. plass)
Ant. gule kort: 2 (80. plass)
Ant. røde kort: Ingen
Ant. mål: Ingen
Ant. selvmål: Ingen
Ant. assist: 5 (7. plass)

Dette sier jo litt(om ikke alt Coztanza) om at vi har med en god spiller å gjøre. Han har vært god på et ikke altfor godt Glimt-lag, og det er kun Kvisvik(som ordna seg et godt børssnitt i Bergen), Sørlie og Brenne som er før ham på børslista. Børsrangeringer er ofte en "øyet som ser"-greie, men når man har samlet godt med poeng i løpet av 25 kamper er det ikke tilfeldig...

Dessuten vil jeg legge til at jeg mener at det er akkurat slike typer spillere som Christian Berg her, vi bør sikte oss inn på å sikre oss. Vi må være såpass ærlige med oss selv at vi innrømmer at FFK ikke er noen særlig attraktiv klubb å spille for, for de store navnene. Derfor er det bra mener jeg, hvis vi klarer å skaffe oss stabile klubbspillere som har spilt på høyeste nivå i en årrekke.
Litt for mange av oss her inne drømmer litt i forhold til hva laget skal klare å prestere, og vi kan meget vel nærme oss norgestoppen på sikt. men vi må gjøre med "evolusjon" og ikke "revolusjon"!

-Ullo

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 16 nov 05, 17:29

Med å liste opp spillere fra VG-børsen, mente jeg selvsagt at kun tre av VÅRE er bedre..

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 16 nov 05, 17:33
Veldig enig her! Vi kan ikke vente å knytte til oss alle de store "stjernene" som mange vil ha.. Lov å drømme, men hvorfor ikke satse på noe som vi vet hav er god for! Har man spilt 10 ses i TL har man ca like mye erfaring med tippeligaen som de fleste spillerne ellers i FFK!
Sånne spillere svikter ikke, men vil i det skjulte helt sikkert bidra til å heve nivået på laget! 
Når det er sagt, må vi jo for all del prøve å få hit en som virkelig kan utmerke seg. Men vi trenger alltids flere spillere som er med å sloss om plassene! Det har vi ikke hatt i år!

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 16 nov 05, 17:40
Håper vi satser på kvalitet framfor kvantitet denne gangen. I steden for å kjøpe Hornseth, Koskela, Vikmea. Blixt, Wiig, Peters, Lindstrøm, Toth og sånne middelmådige spillere TL spillere, håper jeg heller klubben spytter inn med litt penger for et par skikkelig gode. Noe som Høiland på høyreback, Ødegård på høyrekant. Og Steen på free transfer. Kanskje ikke disse er aktuelle men. Dere skjønne poenget mitt. Synes det er bedre å hente inn god høyreback for noen millioner, så kan heller Pål Andre spille hvis han skulle blitt syk/skadet/suspendert. Funker ikke å hente inn stallfyll for at laget skal bli bedre. Og det må da være målet, tross alt.

Ære være plankebyen!

danieltr

A-lagspiller

Lagt til: 16 nov 05, 17:46

Ja nettopp!

Disse du nevner her har alltid vært reserver for sine tidligere respektive klubber.. Mens den nevnte Berg har aldri vært det, men en stabilt god toppseriespiller i flere år..

Blixt, Hornseth osv. er og vil alltid være stallfyll, uansett hvilken tippeligaklubb de hadde skrevet under for..

-Ullo

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 16 nov 05, 17:50

Christian Berg

Christian                                          Berg

Posisjon: Midtbane
Født: 17.5.1978
Høyde: 176 cm
Klubber: Bodø/Glimt
Nasjonalitet: Norge

Ant. kamper:  25 (fra start 25, som innbytter 0)
Tid spilt: 2199 minutter
Poeng VG-børsen: 4,72 poeng (50. plass)
Ant. gule kort: 2 (80. plass)
Ant. røde kort: Ingen
Ant. mål: Ingen
Ant. selvmål: Ingen
Ant. assist: 5 (7. plass)

Dette sier jo litt(om ikke alt Coztanza) om at vi har med en god spiller å gjøre. Han har vært god på et ikke altfor godt Glimt-lag, og det er kun Kvisvik(som ordna seg et godt børssnitt i Bergen), Sørlie og Brenne som er før ham på børslista. Børsrangeringer er ofte en "øyet som ser"-greie, men når man har samlet godt med poeng i løpet av 25 kamper er det ikke tilfeldig...

Dessuten vil jeg legge til at jeg mener at det er akkurat slike typer spillere som Christian Berg her, vi bør sikte oss inn på å sikre oss. Vi må være såpass ærlige med oss selv at vi innrømmer at FFK ikke er noen særlig attraktiv klubb å spille for, for de store navnene. Derfor er det bra mener jeg, hvis vi klarer å skaffe oss stabile klubbspillere som har spilt på høyeste nivå i en årrekke.
Litt for mange av oss her inne drømmer litt i forhold til hva laget skal klare å prestere, og vi kan meget vel nærme oss norgestoppen på sikt. men vi må gjøre med "evolusjon" og ikke "revolusjon"!

-Ullo

Synes han ser ut som en ok spiller, men kanksje ikke en enorm forsterkning. men hvem vet?? Kanskje ha kommer seg med et lite byttte av omgivelser?! 

Mannen er jo en stabil spiller, ikke en "hissigpropp" men heller ikke en som scorer mye mål. Men jeg tror dette kunne vært positivt for klubben. Som 27 åring har han fortsatt mye igjenn av sin kariere og kommer han inn sammen meg brene på midten så kan det være gull vært for FFK.

Han har jo også bøttevis med erfaring fra TL spill.....

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914