Husk meg
Brukernavn
Passord

Oppsummering av årets sesong!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 okt 05, 06:43
Endret: 30 okt 05, 06:57
Prøvde å legge meg, men det var nytteløst. Fire timers søvn og jeg lå lys våken og lurte på om jeg hadde drømt det hele med kanonavslutningen i serien. Så hva er da bedre enn å stå opp og tenkte tilbake på årets sesong?

I - Mine fem FFK-høydepunkter denne sesongen:

Start - FFK 1-3
Vanskelig å ikke rangere denne øverst. Er det bare meg eller var dette (hvis en ser bort fra det med Enerly) den perfekte avslutningen på årets serie? Det hadde liksom ikke vært så morsomt om vi hadde reddet plassen forrige runde og tapt i Kristiansand i går. Selv om jeg før kampen helst skulle sett vi hadde berget plassen lenge før, så er det en utrolig deilig følelse jeg sitter igjen med nå. Å slå serielederen som kun tenkte på å slå oss med x antall mål er ubeskrivelig. At vi samtidig klatrer opp på trygg plass må være akkurat slik Tromsø-fansen opplevde det i 2003 da de klartet fra direkte nedrykksplass til trygg plass ved å score på overtid på Lerkendal. Disse to kampene kan sammenlignes, og jeg vet først nå hvordan Tromsø følte det den dagen. Herlig, herlig!!!

FFK - Rosenborg 5-1
Ettersom jeg bor på Jæren var dette faktisk den eneste kampen jeg fikk sett av FFK hjemme i år. Til neste år håper jeg det blir flere. Jeg kom hjem på onsdagen, og fikk akkurat pakket ut før jeg dro på kamp. Inn til en av byens øltelt begynte det for alvor å regne. Husker jeg satt der og fryktet at hele kampen skulle bli avlyst på grunn av bløt bane, og at jeg aldri kom til å få se kampen. En liten halvtime før kampstart sluttet det å regne og vi dro i samlet flokk mot Stadion, med et håp om poeng og at vi ikke kom til å bli rundspilt slik vi gjorde det på Lerkendal.

Fullsatt stadion møtte oss da vi entret stadion, regnet dryppet ned, men det så ikke ut til å legge en demper på noe som helst. Kampen blåses i gang og vi ser en fightervilje hos spillerne som var tatt ut av en annen verden. 1-0 - ai ai ai, vi har en sjanse på poeng. 2-0 - utrolig, vi kan vinne dette nå. 3-0 - hvem er det vi spiller mot igjen? Det virket som resten av tilskuerne tenkte det samme, for det virket som om mange satt målløs og ikke helt skjønte hva som var i ferd med å skje.

Målløs ble derimot ikke andreomgangen, og jeg fryktet det verste når vi la om stilen og RBK reduserte. Men så var det Raymond da. 4-1 på straffe og jeg kunne puste lettet ut, og kunne juble når Tóth avsluttet festen med 5-1. Stemningen var elektrisk, Myhre danset, vi hadde ydmyket laget som skulle være Norges beste. Vi hadde en gang for alle bevist hva som bodde i laget.

Folkefesten ble avsluttet med å beskue skutene fra Tall Ships` Races. Det var rett og slett en herlig kveld å være fra Fredrikstad! FFK ble dermed en av klubbene med full pott mot RBK denne sesongen i likhet med Viking og Lyn.

VIF - FFK 0-0
Dette var den andre kampen jeg var på denne sesongen og dermed noe av grunnen til at jeg setter den høyt oppe. En annen ting var stemningen på Ullevaal når det begynte å dra seg skikkelig til på tribunen. En skikkelig folkefest av de sjeldne. Hadde det ikke vært for buffersoner og noen slappe Oslofolk så hadde det vel ikke vært et eneste sete ledig på Ullevaal den kvelden. Og etter å ha blitt rundspilt og tapt 3-0 i fjor i tilsvarende oppgjør, var det litt bedre å bli rundspilt og klare 0-0 dette året. En fin oppladning til 17. mai dette.

Rosenborg - FFK 0-1
Fulgte denne kampen fra TV-sofaen på Jæren og hadde enda noen sagt at dette kom til å gå bra før kampen... For dette var en prøvelse utenom det vanlige. Kong Sørlie i mål ordnet biffen sammen med en sikker Blixt fra krittmerket. De siste ti minuttene måtte jeg bare slå av og jeg slo ikke på før jeg var sikker på at kampen var ferdig. Først da kunne jeg trykke meg inn på tekst-tv og sjekke sluttresultatet. 0-1 stod det - mot Rosenborg - på Lerkendal! En aldri så liten milepæl for klubben. De nye og gamle gigantene møtes og de "gamle" er eldst.

FFK - Tromsø 4-2
Drillo-motstanderne fikk seg en alvor knekk når FFK vartet opp med festfotball. En av kampene jeg skulle likt å hatt opptak av. Herlig fotball og fire mål. Mer er det vel egentlig ikke å si. Kunne også tatt med seieren over Viking her som en god erstatter for denne kampen, men men...

Tall Ships` Races 2005

Tall Ships` Races 2005

VIF - FFK 16. mai 2005

II - Nedturer i årets sesong

Noen nedturer har det jo også vært. Håper det går bra med Enerly så han kan strykes fra denne listen. Ellers må jeg si at det var tungt å se Ringberg forsvinne til Kamma. Jada, jeg vet at vi har dvelet nok med dette, men likevel. Håper  vi aldri må igjennom noe slikt igjen. Om han ikke var verdens beste spiller, så var han verdens beste Ringberg! Vi finner vel aldri en slik svenske igjen. Også salget av Risholt var ikke noe som gledet meg, vi kunne trengt han på slutten av sesongen, og hvis han hadde kommet tilbake i godt gammelt slag, så hadde dannet en kjempemidtbane for FFK. På en annen side, jeg er veldig fornøyd med kjøpet av Bjørkøy!

Ellers er vel 4-1-tapet mot Aalesund det flaueste som har skjedd i årets sesong. Det ble litt bedre når de scoret fem mål mot Start, men uansett, dette var kampen vi skulle vise at vi ikke skulle rykke ned. At vi senere fikk vite at spillerne skulle pine oss til siste serierunde for å slå Start selv kunne vel ikke vi vite da?

III - Årets FFK-spiller

Bertelsen! Bertie er rett og slett et fantastisk kjøp av FFK. Stå-på-vilje og en fart som er gull verdt for laget. Vi har i mange år slitt med å ha en skikkelig venstreback. Nå er tiden over da vi omskolerte høyrebacker, midtbanespillere, vaktmestere og keepere til å bli venstreback, vi har Bertelsen!

IV - Årets FFK-mål

Mange fine mål, Kvisvik sitt mot Lyn, det enda finere til Brenne mot Lyn, men så har du raidet til Brian West mot Odd! Vi trodde han bare hadde fart, så setter han i en dribleserie og viser tekniske ferdigheter og avslutningsegenskaper av høy klasse i tillegg. Fantastisk scoring! Sikkert noen jeg har glemt også, men det skal mye til for å frata West æren. Bare så synd det ikke holdt til poeng!

V - Konklusjon

Om fjoråret ble en spennende smak på Tippeligaen, ble ikke hovedretten noe mindre spennende. Å klare å slå serielederen 3-1 på bortebane i siste kamp var en perfekt avslutning på sesongen. Vi kunne ikke reddet plassen på en bedre måte. For hvem kan si at vi ikke fortjener plassen når vi slår laget som inntil da hadde tatt flest poeng i årets sesong? Redning var vel da Ivar Hoff ikke hadde lært leksa si og sa at FFK ville rykke ned. Først da skjønte jeg at vi kom til å berge plassen. Hvis Ivar Hoff sier at du ikke skal hoppe i vannet, så gjør du nettopp det og du vil finne gull!

Gratulere alle FFK-fans, dette har vært en morsom sesong sett under et, hvor høydepunktene har overgått nedturene. Så er det bare å glede oss til neste sesong, da nye spillere vil ikle seg den fine drakta vår og spille med hjerte for klubben og nyte stemningen på Stadion. Og i takt med at stemningen stiger på Stadion for siste gang neste sesong, stiger det et fenomenalt stadion på andre siden av Glomma. Da vil vi endelig få en grunnmur som kan gjøre at vi står stødig i uoverskuelig fremtid.

Takk for meg - nå er det deres tur til å oppsummere sesongen!

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 30 okt 05, 07:13
Sjekk sporten senere i dag, da skal de evaluere årets seong. Blir morro å se tryne på Ivar og Mini

FFK1903

Moderator

Lagt til: 30 okt 05, 07:18
Opprinnelig postet av Patrioten
Sjekk sporten senere i dag, da skal de evaluere årets seong. Blir morro å se tryne på Ivar og Mini

Hvilken kanal da? Så ikke noe eget program på TV-guiden, men det er kanskje filtrert inn i den vanlige sporten?

Kampbillett 120 kroner

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 30 okt 05, 07:22
TV2 sporten, de vil også ha fokus på Mosse kampen

FFK1903

Moderator

Lagt til: 30 okt 05, 07:29
Ser nå at sendingen begynner 1900 på TV2

Nok om det, nå får andre komme med sine innspill. Tenkte at dette kunne være en fin tråd å ble igjennom utover vinteren, slik at vi kunne mimre, mimre, mimre om denne sesongen.

Kampbillett 120 kroner

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 30 okt 05, 15:23
Ikke for å strø salt i såret, men FFK ble tippet på nedrykksplass og det var faktisk *såvidt* vi berget plassen...  

Da har kanskje ikke Ivar og Mini tatt så veldig feil... Eller?

Jeg ville rangert Hoås`  "Comeback" blant det mest positive denne sesongen. Etter å ha fått så utrolig mye dritt viser han seg fra sin beste side i de siste kampene!

Fuh! Fuh! Fuh!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 30 okt 05, 15:32
Joda, men Ivar Hoff var bombesikker på at laget rykket ned. Han skulle visst at det bodde en fightervilje i dette laget nå.

Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 30 okt 05, 15:51
Endret: 30 okt 05, 15:59

Årets oppturer:

Seier, 3-1 Borte mot start i siste serierunde var vel det beste som kunne hendt oss.

Fantastisk gjennomført kamp av samtlige, dog en litt heldig situasjon da start’s mål blir annulert for offside.. men, who cares??

Seier 5-1 Hjemme mot RBK, en kamp som har brent seg inn på netthinnen som en tatovering, helt rå kamp! Bjørkøy som høyere back, han var enorm på den plassen! Lede 3-0 over selveste RBK etter ca 30 min, ja hvem hadde da trodd det??

Seier 1-0 Borte mot RBK, ikke noe bra kamp av FFK, men dog så viktig!  RBK hadde vel 15 skudd på mål som steinar sørli tok seg av, EN gang var han ikke der han skulle være og ballen stopper i hodet til Tor Trondsen som står på streken og header ut!

Overgangen til Kvisvik, en av nyere tids største overganger for vår egen del!

Seier, 2-1 borte mot B/G etter dette snudde virkelig FFK på flisa, fra å tape så å si det som var av kamper på høsten våknet de endelig!

Comeback av Hans Erik Ramberg, stolt av den gutten han kan nå langt hvis han fortsetter!

Uavgjort, Hjemme mot LSK, resultatet lyver så til de grader, FFK skulle scora 2 mål til i hvert fall, men det jeg vil ta frem er innsatts viljen til guttæne, helt rå 2. omgang!

Årets Nedturer:

Dagfinn Enerly’s skade, er vel ikke mer å si??? Selv om 1-4 tapet Hjemme mot AaFk var tungt, så er det med Enerly så forferdelig at jeg lar det stå som årets eneste skikkelige nedtur!  

Årets Spiss:

Martin Wiig!

Årets midtbane: 

Simen Brenne, men han fikk hard konkurranse når Bjørkøy fant seg til rette

Årets Forsvarer:

He he, ikke det grann vanskelig, hvem andre enn Trond Erik Bertelsen, jeg sier som Drillo, han BLIR bedre en John Arne Riise !!! Bare vent å se!

Generelt Årets Spiller:

Trond Erik Bertelsen!

Årets 3 flotteste mål:

1. Brian West, borte mot Odd 
     2. Raymond Kvisvik hjemme mot Lyn 
     3. Dagfinn Enerly’s 1-0 scoring, hjemme mot RBK

Konklusjon:

En forferdelig spennende sesong, som ved små marginer kunne gått så helt annerledes, Jeg har hatt det tungt i den siste tiden, vært skikkelig nervøs for kampen mot start, sansynligvis helt uten grunn he heJeg er ikke god på å skrive slike ting, men hvis jeg skal ha en konklusjon så må det bli følgene:

At FFK beholder plassen i TL er viktig for oss supportere og byen og klubben generelt, Men at Dagfinn Enerly kommer seg på beina igjen er for meg så uendelig mye viktigere!

Jørn Moum, Gratulerer FFK med fornyet kontrakt og ønsker Dagfinn Enerly lykke til og god bedring!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 01 nov 05, 10:49
Endret: 01 nov 05, 10:53
For meg har årets sesong vært enormt skuffende, med unntak av noen få kamper.

Oppturer: 1-1 borte mot Lyn i første kamp, 0-1 mot RBK, 2-1 mot Lyn, 5-1 mot RBK og de fire siste kampene, særlig kampen mot LSK og Start.

Simen Brenne og Bertie fortjener også å komme på opptur lista. Det samme gjør kjøpet av Kvisvik, selv om han har gått skada. Også Bjørkøy fortjener å komme i dette selskapet.

Nedturer er det for mange av av til å ramse opp, jeg nøyer meg derfor med noen få hovedpunkter. 

Spillernes innstilling, sesongen sett under ett. Det har vært direkte flaut og veldig vanskelig å være FFK-supporter med den elendige innstillingen flere av spillerne har vist i år. Helt siden Drillo overtok har kampene vært preget av manglenede innsats, manglende vilje til å gå på løp, vinne dueller osv. Dette er ikke Drillos skyld! Hver og en av spillerne har et ansvar for å yte 100 % hver gang de tar på seg drakta. Hadde vi ikke hatt så sinnsykt flaks tidlig i sesongen hadde vi rykka ned i år.

Spillerkjøp og -salg i løpet av sommern er også en nedtur. I sommer var det bare Kvisvik og Bjørkøy som har vist litt kvaliteter av de som kom. De to andre er det bare trist å tenke på.

Selge Ringberg og gi bort Risholt, taler for seg selv. Vanvidd!!!

Ledelsen har også skuffa. Direktøren skjeler ut egne supportere på møter, og fører en politikk som fører til en mer lukket klubb. Når man i tillegg tar med at han ikke klarte å skaffe en skikkelig hovedsponsor, så skal det vel litt til for å påstå at han har overbevist i sitt første år på jobben.

Trenerne har vel vist manglende evne til å behandle spillere på en måte som gjør at de er fornøyde og syns det er stas å spille for FFK. I tillegg har det vært en passivitet fra benken, når innsatsen på banen har vært dårlig. Bytter under kampene har kommet alt for sent, og de samme spillerne har fått tillit gang på gang, selv om de aldri eller kun untaksvis beviste at de holdt nødvendig nivå.

Vi får håpe på en god vinter, og minst en god midtbanespiller og en god høyre back. I tillegg trenger vi en spiss med klasse, i tilfelle Wiig og Hoås fortsetter å være unge og lovende enda ett år.
----------------------------------------------------------------------

Jeg har med vilje ikke nevnt situasjonen til Dagfinn her. Den er alt for alvorlig til å bli nevnt sammen med mine subjektive oppfatninger av sesongen.

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 04 nov 05, 15:45
Endret: 04 nov 05, 15:46
Opprinnelig postet av Carlsberg

Spillerkjøp og -salg i løpet av sommern er også en nedtur. I sommer var det bare Kvisvik og Bjørkøy som har vist litt kvaliteter av de som kom. De to andre er det bare trist å tenke på.

Selge Ringberg og gi bort Risholt, taler for seg selv. Vanvidd!!!

.

Bertelsen, Ramberg, Bjørkøy, Kvisvik, Hoås og Wiig har forsterket første elveren denne sesongen. 6 av 10 utespillere. Jeg synes det er en stor andel. Det har vært kloke kjøp også. Den eneste med høy prislapp i forhold til utviklingspotensiale er Kvisvik, men der var det jo en pool som mente han hadde andre kvaliteter.

Risholt ble gitt bort. Grunnen til dette var at han ikke ville til noen av de klubbene som var villig til å betale for ham. Dette var jo bare lag nedover i divisjonene. Da var det jo bare å gi ham bort. Man hadde ikke bruk for ham, og han trakk ikke akkurat opp humøret i spillergruppa. Det burde jo være en tankevekker at ingen toppklubber var villige til å betale noe for ham!?

Ringberg har jeg, i motsetning til Risholt, savnet i høst. Han var min desiderte favorittspiller. Jeg synes det var en fin gest av FFK å la ham gå til Hamkam når tilbudet var så hinsides høyt. Ringbergs gråtekampanje var patetisk og ikke særlig takknemmelig. Men en del av supporterene bet jo på.

Heldigvis har Hoås vist seg å være en mye bedre spiller.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 04 nov 05, 17:30
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Carlsberg

Bertelsen, Ramberg, Bjørkøy, Kvisvik, Hoås og Wiig har forsterket første elveren denne sesongen. 6 av 10 utespillere. Jeg synes det er en stor andel. Det har vært kloke kjøp også. Den eneste med høy prislapp i forhold til utviklingspotensiale er Kvisvik, men der var det jo en pool som mente han hadde andre kvaliteter.

Vet om du svarte på han fordi du mente han tok feil angående spillerkjøp, men han presiserte jo at det var sommerkjøpene han var misfornøyd med, ikke spillerkjøp sett under et i sesongen. Av de fire som kom i sommer (Kvisvik, Bjørkøy, Tóth og Lindström?) så mener han kun to av disse holdt mål...

Jøss, fikk denne sticky altså? Da må jo flere skrive ned sine tanker rundt sesongen, slik at vi kan ha noe å lese igjennom når det butter i mot. Og for min del så kan alle innlegg utenom oppsummeringer bli slettet slik at vi får en fiiiin tråd

Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 05 nov 05, 23:23
Sett under ett er jeg skuffet etter denne sesongen. Før sesongen skrev jeg på no.sport.fotball at med stallen vi rådde over, forventa jeg at vi skulle holde nedrykksspøkelset på en armlengdes avstand og at vi med litt flyt kanskje kunne kapre en plass på øvre halvdel. Sånn gikk det jo ikke.

Ansettelsen av Drillo ble dessverre ingen suksess. Hovedgrunnen til det tror jeg var at spillergruppa ikke trodde på Drillo og måten han ville spille på. Om man så mener det er spillerne eller Drillos skyld, kommer vel an på hvilken side man er på. Jeg er med på at det å få spilerne til å tro på det er Drillos ansvar, men det virker som om spillerne har vært lite åpne for dette. De overraskende spillersalgene i sommer synes jeg støtter den teorien. Men dette er altså mine høyst personlige spekulasjoner. Jeg har ingen harde fakta å slå i bordet med for å understøtte det.

Mest positivt i år: at vi klarer å stoppe høstkollapsen og avslutter med en veldig sterk borteseier mot Start. Bertelsen. Brenne.

Mest skuffende: trenerteamet med Drillo i spissen som ikke får mer ut av spillerne. De såkalte supporterne som gjør sitt beste for å ødelegge en 21 år gammel spiss.

Men jeg ser allikevel lyst på neste sesong. Med Eggen bak roret og Drillo som analytiker tror jeg vi har rette folk på rett plass i trenerteamet. Og jeg stoler på at klubben jobber med å forsterke laget. Keeper, høyre back og høyre ving er vel der det behøves mest.

Huff! Det er så fryktelig, fryktelig lenge til neste sesong...

Bjørn Jervell Hansen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914