Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem vil vi møte av Sandefjord og Moss i kvalikkampene?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 okt 05, 20:23
Hvis favorittseirene går inn neste runde så vinner både Viking og Start. Dermed blir det kvalikk på FFK, Bodø/Glimt har allerede rykka ned.Da møter vi enten Moss eller Sandefjord i kvalikkampene, vinner Moss siste kampen mot nettopp Sandefjord rykket Moss rett opp, blir det uavgjort eller tap blir det Sandefjord som går rett opp. Spørsmålet er, hvem av disse bør vi håpe at vi møter i kvalikk? Riktignok vant vi 2-0 mot Sandefjord i cupen i år, men har slitt med de i noen kamper, og mot Moss har vi vel heller ikke vært helt på topp resultatmessig, selv om mesteparten av tapene er ubetydelige treningskamper.Jeg vil ha Sandefjord som kvalikkmotstander, hva vil dere ha?

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 23 okt 05, 20:32
Helt klart Sandefjord for moss virker å væra i veldig god form for tia, men vi tar nok begge laga vi hvis vi spellær som i dag!!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 23 okt 05, 20:36
Form eller ikke form, FFK klarer jo faen ikke å banke Moss med  3 spellere mer på banen, nei det må bli Sandefjord, uten tvil... FFK har et Mossekompleks værre enn værst...

Nei, heller 6 kamper mot Sandefjord... Dessuten mente jo Tørum at Moss var best tjent med at FFK holdt seg og de rykka opp, da var de sikra 6 poeng neste år... Egentlig en artig spøk, men han har faen så rett...

"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 23 okt 05, 20:46
Opprinnelig postet av FFK1903
Hvis favorittseirene går inn neste runde så vinner både Viking og Start. Dermed blir det kvalikk på FFK, Bodø/Glimt har allerede rykka ned.Da møter vi enten Moss eller Sandefjord i kvalikkampene, vinner Moss siste kampen mot nettopp Sandefjord rykket Moss rett opp, blir det uavgjort eller tap blir det Sandefjord som går rett opp. Spørsmålet er, hvem av disse bør vi håpe at vi møter i kvalikk? Riktignok vant vi 2-0 mot Sandefjord i cupen i år, men har slitt med de i noen kamper, og mot Moss har vi vel heller ikke vært helt på topp resultatmessig, selv om mesteparten av tapene er ubetydelige treningskamper.Jeg vil ha Sandefjord som kvalikkmotstander, hva vil dere ha?

dessverre tapte viking mot tromsø idag så de har kun æren å spille for...aalesund klarer mest sannsynlig kvalik plassen med 1poeng...så i den kampen er aalesund favoritter i mine øyne...gulljagende start blir for tungt for oss tror jeg, de trenger jo flest mulig mål for å vinne tippeligaen.....men HÅPET det er der!som alltid!

savner "svensk magi" allerede

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 20:47
I den grad komplekser spiller noen rolle, håper jeg på Sandefjord. De har opprykkskompleks dø lux.

-Her Var Det Glatt, Gett-

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 23 okt 05, 20:49
Sandefjord, du ser jo hvordan det går hver gang når FFK speller mot Moss.

Cupen ifjor eller når det var, Moss på nedrykksplass til 2.divisjon, FFK på den gode siden av tippeligatabellen, vi blir slått rett ut av cupen..

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 23 okt 05, 20:49
Spiller vi som idag er det samme faen, da slakter vdem begge............ men som alle vet, alle fotballkamper lever sitt eget liv......

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 23 okt 05, 21:00
Sandefjord er seff ønske nr. 1 i en kvalikkamp. På den annen side unner jeg ikke Moss tippeligakontrakt, så det hadde vært unaturlig deilig å sende de ned i Adeccoligaen igjen. Eneste som er dumt med en sånn kamp er den vonde mossetrenden vi har.... men i fotballens verden, der kan ALT skje!

En av Plankehaugens små planker ;)

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 23 okt 05, 21:03
Ingen!
Vi vinner over start og Molde taper mot Lillestrøm på Åråsen, så vi har sikker plass!
Men blir det kvallik, helt klart Sandefjord.
Moss har hatt en fantastisk høst og har kjempeflyt. 
Sandefjord har ikke vært like imponerende.
Det hadde jo også vært bra med FFK og Moss i tippeligaen da.
Vi har jo hatt en oppadgående kurve i det siste, det er bare litt dødt inne i boksen. Spillet generelt er jo bra, så jeg tror vi kan slå Moss også, men Moss får antagelig en ekstra tenning ved FFK.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 23 okt 05, 21:11
uten tvil Sandefjord

Frykten for å tape mot moss er større en gleden av de for øyblikkett

Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga

-Drillo

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 23 okt 05, 21:11
Moss er bare inne i en god bølge, mens sandefjord har virkelig lyst til å rykke opp etter så mange gode forsøk. Dessuten tror jeg ikke på dette mosekomplekset. Det skal motbevises. De siste treningskampene mot moss telles ikke. De har 2 seire. En i cupen i år og en i fjor da de utsatte opprykket vårt. 
Heller moss enn sandefjord. Dessuten er det lettere å dra til moss enn til sandefjord.  

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 21:12
Jeg tror ffk vil gjøre det bedre i en kvalikk mot moss,enn en treningskamp som har null betydning! 
Så for meg er det hipp som happ om vi møter moss eller sandefjord..

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 23 okt 05, 21:18
Dessverre tror jeg Fredrikstad rykker rett ned. Start vinner 4-0, og Ålesund slår Viking i Stavanger.

Men for all del, jeg håper jeg tar feil, og at Fredrikstad slår et Start i dårlig form. Det positive er jo at guttane spilte riktig bra idag.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til: 23 okt 05, 21:37
Opprinnelig postet av oleberg
Dessverre tror jeg Fredrikstad rykker rett ned. Start vinner 4-0, og Ålesund slår Viking i Stavanger.

Men for all del, jeg håper jeg tar feil, og at Fredrikstad slår et Start i dårlig form. Det positive er jo at guttane spilte riktig bra idag.

Viking er veldig sterke hjemme, selv om mulighetene for Royal League-spill kun er teoretiske nå tror jeg ikke de kommer til å legge seg ned for å dø. Ålesund vant i Kristiansand, greit, men de hadde veldig mye hjelp av dommeren og fikk i kveld "bare" 1-1 hjemme mot Lyn, som ikke er et fullt så imponerende resultat.

Er enig i at jeg er redd vi får oss en i hue mot Start, men tror alikavel det kan bli kvallik

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 23 okt 05, 22:11

For oss publikummere er nok Sandefjord det minst nervevbelastende laget å møte, men Bora, Hoås & co driter i om laget før har tapt eller vunnet 100 kamper mot  Moss. Det er historie på samme måte som at FFK alltid tapte for Østsiden frem til Ringberg og Risholdt kom. De dreit i denne bytradisjonen, det gjorde ikke de spillerne som var fra byn og de tapte alltid.

Uansett,  om det blir oss, Ålesund, Molde, eller Ham-Kam. Skal Moss eller Sandefjord kunne tukte disse eliteserielagene i to kamper? ALDRI. I en kamp ja, i to kamper utopi.  Har dere registrert hvilket tempo og duellspill det har vært  i de siste kampene? Må si at både FFK, Molde og Ålesund er for gode for å rykke ned.

Kvalkamp betyr at vi overlever- la oss senke Moss på eget gress. 

PS! Blir det kvalkamp så husk kikkert, det er 50 meter frem til nærmeste mål i bortesvingen enten det blir kamp på Melløs eller i Bugårdsparken!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 okt 05, 22:19
Endret: 23 okt 05, 22:21
Opprinnelig postet av bateman
dessverre tapte viking mot tromsø idag så de har kun æren å spille for...aalesund klarer mest sannsynlig kvalik plassen med 1poeng...så i den kampen er aalesund favoritter i mine øyne...gulljagende start blir for tungt for oss tror jeg, de trenger jo flest mulig mål for å vinne tippeligaen.....men HÅPET det er der!som alltid!

De har fortsatt muligheten for Royal League da. Vinner de og Lillestrøm taper, så har de fjerdeplassen. Og du har vel ikke glemt fjoråret? Viking hadde mindre å spille for da, men knuste høstlaget FFK 5-2. Vil tro alle lag vil gjøre sitt beste for å avslutte sesongen på best mulig måte, spesielt hvis de har hjemmekamp.

Og når det gjelder Moss, i de kampene som har betydd noe de siste årene, så har vi spilt 1-1 borte mot dem i cupen, tapte på straffer. Vi tapte 1-0 borte i serien i førstedivisjon, men vant 3-1 hjemme. Skulle dette gjenta seg, så er jo saken grei. Og for hvert Mossetap, så er vi nærmere en seier, så etter så mange tap, så lukter det vel lang vei at vi endelig klarer å slå Moss. 

Jeg har ikke helt forlatt tanken på at vi skal tukte Start heller. Det er mange urutinerte spillere på Start og hadde flyt på våren og det meste gikk deres vei. Nå har de fått det mye tøffere, og ikke minst, de har veldig, veldig mye å spille for på søndag. Og skulle vi få et tidlig mål, så kommer nervene til å ligge tjukt utpå spillerne. De unge stjernene til Start har taklet suksess, men de takler ikke motgang like bra. De har ikke vært gode i det siste, og er vel inne i en dårlig trend. Så om laget går på banen som skikkelig underdogs, får en tidlig scoring, så skal man ikke se bort i fra at Start stivner helt.

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 23 okt 05, 22:31
Endret: 23 okt 05, 22:36
Det som bekymrer meg litt, selv om Start har vært ustabile i det siste. De har en veldig bra hjemmestatistikk. Spiller bra og scorer veldig mange mål. Se tabellen her. Bortestatistikken til FFK er ikke like imponerende.... Men kampen skal jo spilles først!

Når det gjelder Sandefjord eller Moss, tror jeg at jeg helst vil ha Sandefjord. Vi har tapt ofte mot Moss, men vi vant jo sammenlagt over to kamper i 1. divisjon. Bør vel klare det nå også. Vi hadde også problemer med Sandefjord før, men det var mot Sandefjord under Tom Nordlie. Sandefjord har vel også et opprykkskompleks som det ble nevnt her.

Har vi et kompleks heter vel det Tom Nordlie, dessverre....

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 24 okt 05, 00:39
Et par raske scoringer mot et temposvakt Start-forsvar legger nok en demper på innsatsvilja, hvis så VIF kan legge på et par raske goaler mot Odd, da blir det bra.

Alle slår alle nå, og Start har ikke hatt flyt de siste kampene. FFK derimot har spilt langt bedre kamper enn det resultatene viser, så jeg regner derfor Start-FFK som helt åpen.

Det kommer til å bli krig om å føre kampen, og hvis vi lar Start føre kan det bli tungt. Hvis vi, derimot, klarer å vinne maktkampen blir det tungt for Start. Start kommer til å forvente å føre pga hjemmebane, tabellposisjon og publikums forventning, og derfor tviler jeg på at de i det hele tatt har en plan B, for å si det sånn.

Alt kan skje. Jeg er ikke trygg på Viking-AaFK-kampen, for å si det sånn...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 24 okt 05, 00:40
Innbiller meg at Sandefjord er det letteste laget å slå. Men uansett Moss eller Sandefjord i kvalik så tror jeg vi vinner og holder oss oppe.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 24 okt 05, 09:06
Håper selvsagt at FFK holder seg, da blir det også moro om Moss rykker opp.
Dersom kvalikk, tror jeg Sandefjord er svakest pr.dato, pluss at FFK har slått de tidligere i år.
Verste scenario FFK ned og Moss opp!

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914