Dette MÅ vi klare
men på den annen side,nedrykkspøkelset herjer....og det skremmer meg,og sikkert resten av dere med hjertet godt plantet på stadion.Vet ikke hvor godt klubben takler et nedrykk,tror det kan bli tøfft å komme tilbake igjen.....hvordan ser resten av dere på dette???MEN GUD FORBY,TROR VI OVERLEVER,og ber til alle guder jeg har hørt om at vi skal klare det!!!
Vi hører hjemme i øverste divisjon.....1.divisjon virker som et steg LAAAAAngt tilbake
---------------------------
PÅL
Husker jeg nevnte det tidligere her inne, da var det flere som mente at laget var for godt til å rykke ned og ikke trengte flere forsterkninger.
Om vi ikke hadde kjøpt spillere, kunne vi i hvertfall ha leid et par stk, det hadde ikke behøvd å koste all verden, selv om det hadde gjort det, kunne vi brukt et par millioner fra medieavtalen som er verdt 10. millioner.
Hvis det blir nedrykk ser vi ikke mye til de millionene, da hadde det vært bedre å ha hatt 8.millioner og fortsatt spill i Tippeligaen.
Skal ikke se bortifra at de allerede har brukt fra midler fra media avtalen.
Håper dette går, men hjernen er forberedt på 1 divisjon. Fornuften sier at dette går galt, hjertet vil noe annet.
-Her Var Det Glatt, Gett-
Når det gjelder kjøp og salg, hvorden kan dere karakterisere Lindström som et bomkjøp når gutten ikke engang er kjøpt inn?
Han er leid inn med opsjon for kjøp for å se om han er god nok til å erstatte Helland etter sesongen.
Når det gjelder Toth og kvisvik så har jo de vært maksimalt uheldig med skader slik at ingen av dem har fått vist seg noe serlig frem.
Wiig og Hoås er spennende spillere som jeg absolutt har trua på men de har fått altfor mye ansvar i år enn det de er klare for.
Hadde trengt en rutinert spiss på topp sammen med en av dem, en rolle som Toth antakeligvis var tiltenkt.
Og når vi snakker om kjøp.
Hvorfor er det ingen som nevner Berthelsen?
Suveren spiller og vår klareste forsterkning.
FFK har helt klart skuffet denne høstsesongen men jeg mener at det er de etablerte spillerne som burde gått foran og tatt tak.
Merker nå desverre det store savnet etter fighteren Ringberg, men vi har nok av lederskikkelser som burde greid å ta tak når det butter imot selv uten Ringberg på banen.
hvorfor heller ikke glemme dette å heller tenke støtte... det er kun det som hjelper oss
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vi kjøpte nok og brukte nok, men vi evnet ikke å forsterke laget, snarere tvertimot og svekket laget ved å selge de som styrket laget. Toth og Linnstrøm er skandalekjøp, Kvisvik er en bra mann, men 5 mill?
Var det ikke 6 mill. da?
En av Plankehaugens små planker ;)
Nok ett hjernedødt innlegg fra Keiko....... Ja vi sitter her og diskuterer spillekjøp ettersom dette er ett diskusjonsforum om FFK.........
Er det gjernedødt å si at man skal støtte laget når det gjelder som mest? FFK er forsterket med fem spillere som spiller i første elveren denne sesongen. Dette til tross for en sterk høstsesong i fjor. Er det noen andre lag som har forsterket med så mange?
Toth er spiss. Han konkurrerer med Hoås Wiig, Enerly og West om plassen på laget. Han har også slitt med skader siden han kom i sommer. Hvordan kan du vurdrere ham som et skandalekjøp? Har du sett ham i mange kamper? Lindstrøm slåss med Bora og Piroja om midtstopperplassen. Jeg vet at han er vurdert som like god som disse, men at trenerteamet har valgt å bruke de to som har mest erfaring i å spille sammen.
God tur til Voldsløkka bedreviteren.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Er du så dum, eller gjør du deg så dum kanogvetalt? Må si jeg virkelig er i tvil!!!!! Når man kjøper en utrena spiller fra Ungarn, er 30 år, skriver 3,5 års kontrakt. Spilleren blir rangert bak 17 åringer, man flytter frem midtbanespillere og har gjort det meste fremfor å bruke Toth. Ja, da må til og med stolper som deg forstå at det ett gedigent bomkjøp.........
Og ja, det er hjernedødt å blande seg inn i en diskusjon, hvis man ikke har annet å bidra med enn svada.........
Kan man ikke bare respektere hverandres meninger på enkelte områder. De fleste som har vært her en stund vet hvor de andre står om enkelte spørsmål. Jeg syns det er unødvendig å skjelle hverandre ut og kalle hverandre for hjernedøde osv. Forumet trenger ikke så veeldig mye uvennskap før folk ikke gidder å være her inne.
Syns ikke det siste innlegget til bedreviteren var så veldig hyggelig.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Og innlegget til Keiko var konstruktivt i en helt grei diskusjon? Gidder man ikke være med på diskusjonene er det bare å holde seg unna diskusjonen.........
Jeg stilte deg noen spørsmål. Om du ikke har noen fornuftige svar, så kan du jo bare si det. Det er ikke noe å være flau over.
Når har Toth(skadefri) blitt vraket til fordel for noen 17-åringer? Før du svarer må du huske at Toth ikke er noen typisk bakromsspiller. Tror nok at trenerteamet ser en Tarek i form som det beste alternativet til West.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Gud, Allah og Buddah: Ikke la meg ødelegge for alle disse menneskene for mine eventuelle synder. Vet dessuten at dere holder med FFK og at dere har straffet dem nok fra før. Så plz.....!
Bedreviteren
Ble medlem: 14 sep 03
Lagt til: 23 okt 05, 12:47
Endret: 23 okt 05, 12:48
Mener også Toth var tiltenkt rolle i bakrom ala West og Tarik pga fart.
Tror derfor det er hold i innlegget til bedreviteren.
Å hente spillere er ikke synonymt med å forsterke laget kanogvetalt. Det har blitt hentet 3 spillere i Sommer og til og med du må vel innrømme at laget ikke er særlig forsterket. Og skal man hente en 30 år gammel Ungarer som ikke er klart bedre enn Hoås, wiig eller Tarek, ja da det bedre å satse på egne talenter......... Tarek ble foretrukket mot Tromsø..... Ja jeg vet han var småskadet, men han spilte b kamper i samme periode, så veldig skadet var han ikke........ Tror han allerede har fått beskjed om at han ikke vil bli satset på jeg. Og hvis det viser seg at Toth er tilbake i hjemlandet før neste sesong, er du da vitil å innrømme at det var ett bomkjøp da?
Da man hentet Toth var Ringberg borte, Wiig hadde enda ikke vist den formen han har hatt i høst, Hoås var i en down periode. Det at Wiig og Hoås har kommet så sterkt tilbake denne høsten at de har holdt Toth på benken er vel bra.
Jeg stiller deg dette spørsmålet igjen. Har du sett Toth i mang kamper?
Er helt sikker på at vi tar 3 poeng i dag. Seieren blir vel av knappe, dramatiske slaget, men hvilken rolle spiller det nå? Etter 25 serierunder, sesongen 2005, skal vi ligge poenglikt med Rosenborg!
Opprinnelig postet av tomroar
mener å huske at Tarik stillte fra start oppe i Bodø, da tror jeg Toth satt på benken.
Mener også Toth var tiltenkt rolle i bakrom ala West og Tarik pga fart.
Tror derfor det er hold i innlegget til bedreviteren.
Toth ble hentet som et alternativ til Ringberg. Han var vel ikke en typisk bakromsspiller?
Wiig har levert noe mer
Toth var ikke skadet da han kom, hvordan kan noen forsvare han overhode, det er totalt uinteressant om han er skadet nå, han kom til klubben på sommeren, spillte sin første kamp mot VIF (treningskamp)
Ble umiddelbart funnet for "lett".
Dette får du vurdere som du vil. Jeg synes det er et stykke derfra til "skandalekjøp".
Toth ble hentet før Ringberg var borte.
Ellers har vel ikke akkurat FFK " har heldige" med kjøpa de siste året, bortsatt fra Bertelsen.
Kvisvik visste man hva man kjøpte, men ellers.
Trolig er ikke laget sterkere bortsett fra Bertelsen enn de var i fjor høst!
(Ser bort fra utvikla til Røn, Mackie, Tarik de er jo ikke kjøp)
det er jeg nesten sikker på er forklar i media av enten eggen eller drillo .
Jeg står for at Toth umiddelbart ble sett på som ubrukelig, og vurdert som 6. valg fremme..
Også i intervju med Ringberg, etter kjøpet av Toth.
Hvor iflg intervjuer Ringberg sier med et smil, at Toth er vel ikke med sine 178 noe alternativ til egen rolle i laget.`
Ps venter fortsatt på svar om du er en del av FFK systemet,,
må si at Hoås har levert , det er jo opp til et par mål i løpet av sesongen
Wiig har levert noe mer
Toth var ikke skadet da han kom, hvordan kan noen forsvare han overhode, det er totalt uinteressant om han er skadet nå, han kom til klubben på sommeren, spillte sin første kamp mot VIF (treningskamp)
Toth var ikke skadet når han kom, det har du jo rett i. Men jeg - og mange med meg - har ikke hatt noe negativt å finne om Toth utifra det han har vist på banen, enten det er (de altfor få) minuttene han har spilt på A-laget eller kampene for B-laget.
Jeg synes at Toth virker som en sterk, teknisk bra og fornuftig spiller som, når han er skadefri, kan levere en god del mål - enten direkte eller gjennom å stadig true bakrom.
De fleste var også klar over var at Toth ville ha en periode der han skulle spille seg opp på det nivået vi alle ønsker han skal være på. Før han fikk kommet så langt ble han tydeligvis gående småskadd og dermed kom han heller aldri skikkelig i gang.
Så jeg tror du snakker mot bedre vitende når du sier han har blitt funnet for lett.
Jeg håper og tror at vi neste år stiller med den herligste angrepsrekke - en blanding av luftstyrke, teknikk, hurtighet og styrke. Treneren kan velge fritt basert på hvilken motstander vi har. :)
I dag er det bare å kline til - vi må løpe LSK ihjel og vi må ville noe!! Go! Guttæne!
Fuh! Fuh! Fuh!
Når det utbasuneres om at man har fått tak i en vesentlig forsterkning, og vedkommende får 10 minutter på 11 eller 12 kamper, hva er det ??
Værre kan det vel ikke bli, når det skal kjempes om fornyet kontrakt.
Til et par tre av dere , så må jeg si jeg er ovverasket om at det uten unntak er fullrosing av alt som skjer uansett.
Skjønner at dere reagerer på en del i diskusjonene for slik er det alltid, men når man klarer å forsvare Toth så er det over min fatteevne . Om han slår til neste sesong så er det en helt annen sak, det var i år han skulle levere.
Det har han overhode ikke gjort, ikke med en milliontedels promille, punktum finale.
Hadde regnet med at vi kunne være enige om en ting her inne, og det er at Toth har vært tippeligaens største flopp.
Når det utbasuneres om at man har fått tak i en vesentlig forsterkning, og vedkommende får 10 minutter på 11 eller 12 kamper, hva er det ??
Til et par tre av dere , så må jeg si jeg er ovverasket om at det uten unntak er fullrosing av alt som skjer uansett.
Skjønner at dere reagerer på en del i diskusjonene for slik er det alltid, men når man klarer å forsvare Toth så er det over min fatteevne . Om han slår til neste sesong så er det en helt annen sak, det var i år han skulle levere.
Det har han overhode ikke gjort, ikke med en milliontedels promille, punktum finale.
Å kalle ham Tippeligaens største flopp er å fornærme Tore Andre Flo. Synes også Kvisvik er i nærheten av denne "utmerkelsen", forventningene til ham var skyhøye i motsetning til Toth hvor det nærmest var en "vente og se" holdning. Kan heller ikke skjønne hvordan Toth har dreti seg ut, han er jo nesten ikke på banen - og når han er det ser han ikke noe dårligere ut enn de som spiller...
Hadde regnet med at vi kunne være enige om en ting her inne, og det er at Toth har vært tippeligaens største flopp.
Hvis FFK hadde kjøpt Beckham og han hadde blitt skadet etter 10 minutter på banen... Ville du kalt ham tippeligaens største flopp? Uflaks! Severin Suveren, ville du nok ha sagt - men du ville aldri kalt ham en flopp.
Jeg skjønner du synes det er trist at ikke alle er rørende enige med deg, men sånn er livet.
Fuh! Fuh! Fuh!
Nå må du bestemme deg ”kanogvetalt”. Først skriver du ”Da man hentet Toth var Ringberg borte”. I neste innlegg skriver du ”Toth ble hentet som et alternativ til Ringberg”. Han kan ikke bli henta som et alternativ til Ringberg, hvis sistnevnte allerede er borte.
Problemet i år er vel ikke at man ikke har handlet inn for lite spillere. Problemet er at man har kjøpt feil type spillere, og/eller for dårlige spillere. Som Tom Nordlie pleier å si, ”du ringer ikke til rørlegger’n hvis du trenger elektriker”.
Den største hit’en er uten tvil Bertelsen. En klokt og meget godt kjøp. Selv om han kosta skjorta. Wiig har potensiale, men ble misbrukt på kanten tidlig i sesongen. Samme med Hoås. Han kan dessverre ikke måle seg med Ringberg enda, men har hatt en fin stigning de siste kampene. Forhåpentligvis vil vi få mer glede av begge disse neste år. Bjørkøy er vel et greit kjøp, men spør meg selv om han er nevneverdig bedre enn de vi hadde, og som måtte gå? Kvisvik vet vi hva står for. Har ikke fungert helt bra etter at han kom, kanskje grunnet skade. Eller har han mentalt begynt å trappe ned? Vi får flere svar til året. Lindstrøm vet vi vel egentlig ikke så mye om enda. Han er kun leid inn, med opsjon på kjøp.
Når det gjelder Toth har vi vel grunn til å være skuffa. En god spiss med internasjonal erfaring på høyt nivå? Har vel ikke vist så mye av det. Og hadde det vært meg, ville jeg ikke følt så veldig mye tillit fra trenerteamet, hvis man bruker alle andre alternativer, det være seg midtbanespillere eller 17-åringer, før meg. Ifølge Mokkelbost ble han hentet som et alternativ til Ringberg. Da kan man vel i beste fall si at man ringte til rørlegger’n i stedet for til elektriker’n. Med både Ringberg og arvtageren Hoås ville det vel være mer naturlig å hente inn et alternativ til West. Joda, vi har Wiig. Men ledelsen burde jo vite at vi var mer utsatt for skader på West/bakromspillere og kunne trenge en solid forsterkning der. Ringberg var jo ”aldri” ute med skade. Eller hadde man allerede tidlig bestemt seg for å kvitte seg med Ringberg? De må jo ha hatt Toth i kikkerten en god stund før Marcus gikk til HamKam. Argumentet med å satse på yngre spillere, og dermed ikke Marcus, falt i hvert fall helt ut, når de tilbyr 30 år gamle Toth en 3,5 års kontrakt. Var skeptisk når Todi Jónson valgte Start. Det ville jo si at neste mann på lista ikke var bedre enn han i hvert fall. Nå ble det jo nevnt (tror det var SA#1, ikke heng meg hvis jeg husker feil) tidligere i uka at det allerede er snakk om en sluttpakke for Toth etter sesongen. Hvis dette viser seg å stemme, kan man vel si at det var et feilkjøp.
Men den største feilen som er gjort i år, er at man prøvde å spare inn på budsjettet ved spillersalg, og da salg av feil spillere. Først og fremst Ringberg, men også Risholt og muligens Kosso.
Men dette kan vi jo diskutere etter neste helg! Da sitter vi med fasiten i hånda. Heter den Tippeligaen eller 1. divisjon? Poenget i dag kan ha sikret oss kvalik. Aalesund møter vel Viking i Stavanger. Et Viking-lag som er avhengig av å vinne med mange mål for å ha sjans på en RL-plass. Vet ikke om de har trua og er motiverte? Start er ikke i sin beste form, så en kamp som for oss så håpløs ut for en måned siden, er kanskje ikke det? Tar vi tre poeng der er nok plassen sikra for Lillestrøm bør slå Molde hjemme. Men kampene skal jo spilles først…
Nok en person uten bakkekontakt når slike sammeligninger settes opp.
Toth var ikke skadet etter 10 minutter, det har skjedd etter ca 2 måneder, så jeg skjønner overhodet ikke noe av sammenligningen din.
Nok en person uten bakkekontakt når slike sammeligninger settes opp.
Nei, de fleste av oss (utenom deg, tydeligvis) hadde fått at Toth ikke var klar til kamp når han kom, fordi han måtte ha en opptreningsperiode. Og så ble han skadet.
Men who cares - av og til er det jo greit å bare lukke øya.
Fuh! Fuh! Fuh!
ekte ffk supporter;)
Alle kan feile, Etter mitt syn mener jeg at FFK Sport feilet når de solgte Ringberg. MEN de solgte etter vurderinger fra Eggen og Drillo om at Hoås på sikt ville bli bedre enn Ringberg. Vi har sett i de siste kampene at så er tilfellet også. Så da er det en grei sak å selge en som gir 2 mill til videre utvikling eller innkjøp til spillerstallen. Kvisvik har fått utrolig mye pepper fra FFKs supportere, i de to siste kampene har Kv isvik spilt svært godt. Tror hans åpning i FFK har verdt preget av hans skader. Vi kan vel ikke forlange all verden av en halv skadet spiller. Jeg setter imidlertid spørsmålstegn om ikke Kvisvik burde fått kommet seg etter skaden før han ble benyttet. MacDonald kunne verdt et alternativ på v. kant.
Nå er laget i form, skaper mye sjanser og spiller god underholdende fotball- La oss sette all vår lit til at det holder helt inn, være seg om vi må gå to ekstrarunder mot et 1. div lag eller ei.
Så kan utviklinga av FFK fortsette, målet er å bli en stabil toppklubb men samtidig utvikler Tippeligaen seg enormt, så det kan ta tid. Hvis vi berger oss i det vanskelige annet året tror jeg pilen peker oppover. Vi har flere og flere klassespillere i troppen. Mange vil være uenig men følgende spllere vil bidra meget godt i årene fremover :
Bertelsen-Bjørkøy-Brenne-Hoås-West-Enerly-Kvisvik
Med noen forsterkninger blir dette kjempebra.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Hvor blir kommentaren fra "kan lite og vet ingenting" av
Ps venter fortsatt på svar om du er en del av FFK systemet,,
Er ikke en del av det du kaller "FFK systemet", noe du antageligvis mener er en rekruttavdeling til den forhatte "ledelsen".
Sjekket litt fakta med datoer rundt overgangene til Toth og Ringberg. Da Toth kom til klubben(10. juli) hadde Ringberg fått tilbudet fra HamKam. Dette la han jo frem som pressmiddel overfor FFK. Det funket som kjent dårlig. FFK mente jo også at Ringberg burde takke ja til hedmarkingene for sin egen og familiens del. Deretter håvet de inn en meget pen overgangssum.
Ringberg ble foretrukket fremfor Hoås som spiss i par med West på vårsesongen fordi Hoås kunne benyttes på venstre kant også, i påvente av Kvisvik.
FFK har forsterket førsteelveren med følgende spiller denne sesongen:
Bertelsen
Ramberg
Bjørkøy
Kvisvik
Hoås
I tillegg til dette har jo Wiig også fått en del spilletid. Er det noen andre TL lag som har skiftet ut så magnge? I tillegg er stallen betydelig styrket. Noe som har gitt utslag i B-lagets prestasjoner.
Jeg spurte dere som er så kritiske til Toth hvor mye dere har sett ham spille. Jeg ble ikke imponert over svarene. Spesielt ikke med tanke på hvor bombastisk dere har uttalt dere. Har selv sett ham i et antall B kamper i tillegg. Der har han briljert sammen med Wiig, og til tider satt MacDonald og Tarek i skyggen.
Har ikke noe personlig i mot noen av de, har snakket med flere av de i flere sammenhenger og de er hyggelige , greie og sosiale.
Det er viktig å skille sak fra person.
Har liten tillit til personer som viser manglende evne til selvkritikk.
Til Denial sander, tror du at FFK hadde kjøpt Toth om de visste at han måtte ha en opptreningsperiode på flere måneder !!!! Han ble kjøpt inn for å forsterke laget høstsesongen og ikke neste år.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
PS , de gjorde valget etter å ha sett en to timer video av spilleren, det sier jo sitt om mange av de som var involvert i prosessen.
Uavhengiig av om de rykker ned så er det flere som har et forklaringsproblem i forhold til sesongens såkalte forsterkninger.
1som kan ses på som forsterkning sett.
er enig at det også var for fremtiden pg akontraktslengde, men å mene at han ikke vært tenkt å gå rett inn på laget blir for dumt, ellers så hadde de ventet til etter sesongen der utbudet av spillere er større
PS , de gjorde valget etter å ha sett en to timer video av spilleren, det sier jo sitt om mange av de som var involvert i prosessen.
Uavhengiig av om de rykker ned så er det flere som har et forklaringsproblem i forhold til sesongens såkalte forsterkninger.
1som kan ses på som forsterkning sett.
Mener du at av 5-6 nye utespillere i førsteelveren så er det bare en som er en forsterkning?? Jeg tolker det som at du mener at kun Bertelsen er forsterkning og at de som spilte på de andre plassene i fjor var bedre? Praktfull påstand!
Berthelsen er forsterkning
Toth, ingen kommentar
Finnen, ikke bedre enn de som vi har
Hoås, dårligere enn Ringberg
Wiig , dårligere enn Ringberg
Kvisvik, burde vært en forsterkning, men har ikke levert til nå, 1 god og 2 greie kamper.
Blix= Scwartek
Mulig jeg har glemt noen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914