Husk meg
Brukernavn
Passord

Dette MÅ vi klare

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 23 okt 05, 12:50
mener å huske at Tarik stillte fra start oppe i Bodø,  da tror jeg Toth satt på benken.

Mener også Toth var tiltenkt rolle i bakrom ala West og Tarik pga fart.

Tror derfor det er hold i innlegget til bedreviteren.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 23 okt 05, 12:52
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Å hente spillere er ikke synonymt med å forsterke laget kanogvetalt. Det har blitt hentet 3 spillere i Sommer og til og med du må vel innrømme at laget ikke er særlig forsterket.  Og skal man hente en 30 år gammel Ungarer som ikke er klart bedre enn Hoås, wiig eller Tarek, ja da det bedre å satse på egne talenter.........  Tarek ble foretrukket mot Tromsø..... Ja jeg vet han var småskadet, men han spilte b kamper i samme periode, så veldig skadet var han ikke........ Tror han allerede har fått beskjed om at han ikke vil bli satset på jeg. Og hvis det viser seg at Toth er tilbake i hjemlandet før neste sesong, er du da vitil å innrømme at det var ett bomkjøp da?

Da man hentet Toth var Ringberg borte, Wiig hadde enda ikke vist den formen han har hatt i høst, Hoås var i en down periode. Det at Wiig og Hoås har kommet så sterkt tilbake denne høsten at de har holdt Toth på benken er vel bra.

Jeg stiller deg dette spørsmålet igjen. Har du sett Toth i mang kamper?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 23 okt 05, 12:55
Vi har alle de du ramset opp på vår side der i dag, Shadar. Dette er vår dag og vår cupfinale. Over hele Europa (er faktisk sant. Plankehaugfeltet i Tyskland (leiligheten min) er fullbooket) håper folk på FFK-seier i dag, og draktene vaskes nå for å være klare til kampen.

Er helt sikker på at vi tar 3 poeng i dag. Seieren blir vel av knappe, dramatiske slaget, men hvilken rolle spiller det nå? Etter 25 serierunder, sesongen 2005, skal vi ligge poenglikt med Rosenborg!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 12:58
Opprinnelig postet av tomroar
mener å huske at Tarik stillte fra start oppe i Bodø,  da tror jeg Toth satt på benken.

Mener også Toth var tiltenkt rolle i bakrom ala West og Tarik pga fart.

Tror derfor det er hold i innlegget til bedreviteren.

Toth ble hentet som et alternativ til Ringberg. Han var vel ikke en typisk bakromsspiller?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 23 okt 05, 13:01
Jeg har sett han en omg mot Enga og en omg mot Glimt......... Men det som er bedre svar enn noe, er at han har blitt vurdert nærmest som ett 6 valg når han var skadefri........ Og ja det er bra at Hoås og Wiig har hevet seg, men gode nok har dem ikke vært eller er. Dog så har jeg stor tro på at Hoås vil bli en meget god spiller for FFK kanskje allerede neste år, men helt sikkert ennå lenger frem.........

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 13:01
må si at Hoås har levert , det er jo opp til et par mål i løpet av sesongen
Wiig har levert  noe mer

Toth var ikke skadet da han kom,  hvordan kan noen forsvare han overhode, det er totalt uinteressant om han er skadet nå, han kom til klubben på sommeren, spillte sin første kamp mot VIF (treningskamp)

Ble umiddelbart funnet for "lett".

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 13:34
Endret: 23 okt 05, 13:35

Dette får du vurdere som du vil. Jeg synes det er et stykke derfra til "skandalekjøp".

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 23 okt 05, 13:50
Kanovetalt.
Toth ble hentet før Ringberg var borte.
Ellers har vel ikke akkurat FFK  " har heldige" med kjøpa de siste året, bortsatt fra Bertelsen.
Kvisvik visste man hva man kjøpte, men ellers.
Trolig er ikke laget sterkere bortsett fra Bertelsen enn de var i fjor høst!
(Ser bort fra utvikla til Røn, Mackie, Tarik  de er jo ikke kjøp)

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 14:15
Mener å huske at man mente at Hoås skulle ta over rollen til Ringberg, derfor hentet de en spiss med helt andre egenskaper enn Ringberg,  som f.eks fart , 

det er jeg nesten sikker på er forklar i media av enten eggen eller drillo .

Jeg står for at Toth umiddelbart ble sett på som ubrukelig,  og vurdert som 6. valg fremme..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 23 okt 05, 14:17
Tomroar!
Også i intervju med Ringberg, etter kjøpet av Toth.
Hvor iflg intervjuer Ringberg sier med et smil, at Toth  er vel ikke med sine 178 noe alternativ til egen rolle i laget.`

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 15:53
Hvor blir kommentaren fra "kan lite og vet ingenting" av

Ps venter fortsatt på svar om du er en del av FFK systemet,,

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 16:02
må si at Hoås har levert , det er jo opp til et par mål i løpet av sesongen
Wiig har levert  noe mer

Toth var ikke skadet da han kom,  hvordan kan noen forsvare han overhode, det er totalt uinteressant om han er skadet nå, han kom til klubben på sommeren, spillte sin første kamp mot VIF (treningskamp)

Toth var ikke skadet når han kom, det har du jo rett i.  Men jeg - og mange med meg - har ikke hatt noe negativt å finne om Toth utifra det han har vist på banen, enten det er (de altfor få) minuttene han har spilt på A-laget eller kampene for B-laget. 

Jeg synes at Toth virker som en sterk, teknisk bra og fornuftig spiller som, når han er skadefri, kan levere en god del mål - enten direkte eller gjennom å stadig true bakrom.

De fleste var også klar over var at Toth ville ha en periode der han skulle spille seg opp på det nivået vi alle ønsker han skal være på.  Før han fikk kommet så langt ble han tydeligvis gående småskadd og dermed kom han heller aldri skikkelig i gang.

Så jeg tror du snakker mot bedre vitende når du sier han har blitt funnet for lett. 

Jeg håper og tror at vi neste år stiller med den herligste angrepsrekke - en blanding av luftstyrke, teknikk, hurtighet og styrke. Treneren kan velge fritt basert på hvilken motstander vi har. :) 

I dag er det bare å kline til - vi må løpe LSK ihjel og vi må ville noe!! Go! Guttæne!

Fuh! Fuh! Fuh!

Love_FFK

Knøttespiller

Ble medlem: 18 sep 05

Lagt til: 23 okt 05, 16:31
men, HVIST vi rykker ned så kommer vi ikke til og være der lenge!

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 23 okt 05, 20:24
Hadde regnet med at vi kunne være enige om en ting her inne, og det er at Toth  har vært tippeligaens største flopp.

Når det utbasuneres om at man har fått tak i en vesentlig forsterkning, og vedkommende får 10 minutter på 11 eller 12 kamper, hva er det ??

Værre kan det vel ikke bli, når det skal kjempes om fornyet kontrakt.

Til et par tre av dere , så må jeg si jeg er ovverasket om at det uten unntak er fullrosing av alt som skjer uansett. 
Skjønner at dere reagerer på en del i diskusjonene for slik er det alltid, men når man klarer å forsvare Toth så er det over min fatteevne . Om han  slår til neste sesong så er det en helt annen sak, det var i år han skulle levere.

Det har han overhode ikke gjort, ikke med en milliontedels promille, punktum finale.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 20:52
Hadde regnet med at vi kunne være enige om en ting her inne, og det er at Toth  har vært tippeligaens største flopp.

Når det utbasuneres om at man har fått tak i en vesentlig forsterkning, og vedkommende får 10 minutter på 11 eller 12 kamper, hva er det ??

Til et par tre av dere , så må jeg si jeg er ovverasket om at det uten unntak er fullrosing av alt som skjer uansett. 
Skjønner at dere reagerer på en del i diskusjonene for slik er det alltid, men når man klarer å forsvare Toth så er det over min fatteevne . Om han  slår til neste sesong så er det en helt annen sak, det var i år han skulle levere.

Det har han overhode ikke gjort, ikke med en milliontedels promille, punktum finale.

Å kalle ham Tippeligaens største flopp er å fornærme Tore Andre Flo. Synes også Kvisvik er i nærheten av denne "utmerkelsen", forventningene til ham var skyhøye i motsetning til Toth hvor det nærmest var en "vente og se" holdning. Kan heller ikke skjønne hvordan Toth har dreti seg ut, han er jo nesten ikke på banen - og når han er det ser han ikke noe dårligere ut enn de som spiller...

-Her Var Det Glatt, Gett-

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 23 okt 05, 20:55
Det er fordi han ikke har vært på banen han er en flopp....... Klarere innrømmelse på feilkjøp fra Eggen og Drillo skal man lete lenge etter.........

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 21:00
Jeg mener han skulle fått flere sjanser til å spille seg god, de har ikke akkurat herjet de som har spilt heller. Kan jo ikke bare være oppspinn de merittene han har da? Håper han kommer for fullt til året.

-Her Var Det Glatt, Gett-

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 23 okt 05, 22:11

Hvis FFK hadde kjøpt Beckham og han hadde blitt skadet etter 10 minutter på banen... Ville du kalt ham tippeligaens største flopp?  Uflaks! Severin Suveren, ville du nok ha sagt - men du ville aldri kalt ham en flopp.

Jeg skjønner du synes det er trist at ikke alle er rørende enige med deg, men sånn er livet.

Fuh! Fuh! Fuh!

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 23 okt 05, 22:15

Nå må du bestemme deg ”kanogvetalt”. Først skriver du ”Da man hentet Toth var Ringberg borte”. I neste innlegg skriver du ”Toth ble hentet som et alternativ til Ringberg”. Han kan ikke bli henta som et alternativ til Ringberg, hvis sistnevnte allerede er borte.

Problemet i år er vel ikke at man ikke har handlet inn for lite spillere. Problemet er at man har kjøpt feil type spillere, og/eller for dårlige spillere. Som Tom Nordlie pleier å si, ”du ringer ikke til rørlegger’n hvis du trenger elektriker”.

Den største hit’en er uten tvil Bertelsen. En klokt og meget godt kjøp. Selv om han kosta skjorta. Wiig har potensiale, men ble misbrukt på kanten tidlig i sesongen. Samme med Hoås. Han kan dessverre ikke måle seg med Ringberg enda, men har hatt en fin stigning de siste kampene. Forhåpentligvis vil vi få mer glede av begge disse neste år. Bjørkøy er vel et greit kjøp, men spør meg selv om han er nevneverdig bedre enn de vi hadde, og som måtte gå? Kvisvik vet vi hva står for. Har ikke fungert helt bra etter at han kom, kanskje grunnet skade. Eller har han mentalt begynt å trappe ned? Vi får flere svar til året. Lindstrøm vet vi vel egentlig ikke så mye om enda. Han er kun leid inn, med opsjon på kjøp.

Når det gjelder Toth har vi vel grunn til å være skuffa. En god spiss med internasjonal erfaring på høyt nivå? Har vel ikke vist så mye av det. Og hadde det vært meg, ville jeg ikke følt så veldig mye tillit fra trenerteamet, hvis man bruker alle andre alternativer, det være seg midtbanespillere eller 17-åringer, før meg. Ifølge Mokkelbost ble han hentet som et alternativ til Ringberg. Da kan man vel i beste fall si at man ringte til rørlegger’n i stedet for til elektriker’n. Med både Ringberg og arvtageren Hoås ville det vel være mer naturlig å hente inn et alternativ til West. Joda, vi har Wiig. Men ledelsen burde jo vite at vi var mer utsatt for skader på West/bakromspillere og kunne trenge en solid forsterkning der. Ringberg var jo ”aldri” ute med skade. Eller hadde man allerede tidlig bestemt seg for å kvitte seg med Ringberg? De må jo ha hatt Toth i kikkerten en god stund før Marcus gikk til HamKam. Argumentet med å satse på yngre spillere, og dermed ikke Marcus, falt i hvert fall helt ut, når de tilbyr 30 år gamle Toth en 3,5 års kontrakt. Var skeptisk når Todi Jónson valgte Start. Det ville jo si at neste mann på lista ikke var bedre enn han i hvert fall. Nå ble det jo nevnt (tror det var SA#1, ikke heng meg hvis jeg husker feil) tidligere i uka at det allerede er snakk om en sluttpakke for Toth etter sesongen. Hvis dette viser seg å stemme, kan man vel si at det var et feilkjøp.

Men den største feilen som er gjort i år, er at man prøvde å spare inn på budsjettet ved spillersalg, og da salg av feil spillere. Først og fremst Ringberg, men også Risholt og muligens Kosso.

Men dette kan vi jo diskutere etter neste helg! Da sitter vi med fasiten i hånda. Heter den Tippeligaen eller 1. divisjon? Poenget i dag kan ha sikret oss kvalik. Aalesund møter vel Viking i Stavanger. Et Viking-lag som er avhengig av å vinne med mange mål for å ha sjans på en RL-plass. Vet ikke om de har trua og er motiverte? Start er ikke i sin beste form, så en kamp som for oss så håpløs ut for en måned siden, er kanskje ikke det? Tar vi tre poeng der er nok plassen sikra for Lillestrøm bør slå Molde hjemme. Men kampene skal jo spilles først…

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 24 okt 05, 21:49
Toth var ikke skadet etter 10 minutter, det har skjedd etter ca 2 måneder, så jeg skjønner overhodet ikke noe av sammenligningen din.

Nok en person uten bakkekontakt når slike sammeligninger settes opp.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914