FFK - Molde
Sørli
Bjørkøy - Bora - Rajo - Blixt
Enerly - Brenne - Ramberg (Helland) - Kvisvik
West - Hoås
---------------------------
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Dere bør lage et eller annet til/om Hoås. Han trenger det. Det kan slå positivt ut. Og jeg vet at det er en del moldensere som er litt såre etter Hoås-salget. Mange som ikke liker at klubben solgte en u21-spiller. Dessuten kommer helt sikkert til å synge no dritt for å prøve å psyke ned Hoås.
Han kommer til å trenge støtten.
Bare minner om 4 - 1 seier til FFK denne kampen.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Heller ingen god nyhet at West sannsynligvis er ute for resten av sesongen. Han representerer en spisskompetanse vi kunne hatt stor nytte av nå i de siste kampene. Toth er jo også skadet. Tipper det blir Wiig og Hoås på topp. Enerly settes nok ned på midtbanen igjen i og med at Bjørkøy må ned som back, samt at Røn har karantene. Den sentrale midtbanen blir vel Brenne + Helland/Ramberg. Jeg heller mot Helland. Enkelte vil sikkert mene Helland kan være et alternativ som back, fortrinnsvis høyre. Jeg er i såfall veldig uenig i det. Han eier ikke tempo til å spille back og spilte også litt i denne posisjonen i treningskamper, uten suksess. Piiroja er jo heller ingen backtype, ei heller Zivkovic. Dette blir vrient.
Kanskje er det best å gjøre om formasjonen litt?
------------------- Sørlie -------------------------
--------- Piiroja - Zivkovic - Lindström------
--------- --Helland ----- Bjørkøy----------------
Enerly ---------- Brenne ---------- Kvisvik ----
---------------- Hoås - Wiig -----------------------
Eller noe sånt....
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Skulle ikke forundre meg om Kvisvik blir venstreback, er vel det siste som mangler i rekken av merkelige omskoleringer. Frykter hva Ohr kan gjøre på høyrekanten når vi mest sannsynlig får en som ikke er kjent i rollen til å spille der. Vi supportere for psyke han ut veldig fra starten av og satse på at han blir like sur som Petter Rudi blir/ble når det ble ropt at han var rævva...
Er det bare FFK som sliter med å stille lag, er Molde skadefritt?
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig
Opprinnelig postet av Costanza
Leser i FB at Lars Blixt er skadet. Fra før er det kjent at både Czwartek og Bertelsen har karantene. Det betyr faktisk at vi har 0 backer tilgjengelige. Bjørkøy skyves nok helt sikkert ned på en av sidene, men jeg er fryktelig usikker på hvem den andre backen blir nå... Tror ikke man tar sjansen på å kjøre opp en junior i en så viktig kamp heller, så det blir nok en midlertidig omskolering for en midtstopper eller midtbanespiller. Dagfinn Enerly debuterte jo for oss på høyreback, men det var jo med vekslende hell... Enkelte her inne har lansert Lindström som et alternativ på backplass, men for meg ser han like lite ut som en backtype som Blixt ser ut som en midtstopper (så hvordan det gikk da han skulle spille stopper, grøss...).
Heller ingen god nyhet at West sannsynligvis er ute for resten av sesongen. Han representerer en spisskompetanse vi kunne hatt stor nytte av nå i de siste kampene. Toth er jo også skadet. Tipper det blir Wiig og Hoås på topp. Enerly settes nok ned på midtbanen igjen i og med at Bjørkøy må ned som back, samt at Røn har karantene. Den sentrale midtbanen blir vel Brenne + Helland/Ramberg. Jeg heller mot Helland. Enkelte vil sikkert mene Helland kan være et alternativ som back, fortrinnsvis høyre. Jeg er i såfall veldig uenig i det. Han eier ikke tempo til å spille back og spilte også litt i denne posisjonen i treningskamper, uten suksess. Piiroja er jo heller ingen backtype, ei heller Zivkovic. Dette blir vrient.
Eller noe sånt....
I prinsippet ser dette ut som et godt alternativ.. Men et forsvar uten sidebacker, blir for "smalt".. Mot et lag som Molde, med blant andre Stian Ohr, vil dette være en dødssynd! Ohr har høy hurtighet, og er god til å utfordre. Uten en sideback som kan holde bredden i forsvaret, vil han få en grei oppgave med å komme seg til dødlinjen, og fôre Friend med baller.. Det kan fort bli meget skummelt. Jeg har ikke løsningen angående lagoppstillingen, men jeg håper og tror at vi stiller med en backfirer.
"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"
Opprinnelig postet av Superboy
Tviler meget sterk på at de prøver seg med tre mann bak i forsvaret i en så viktig kamp. Hvis ikke Blixt rekker kampen, så håper jeg laget blir slik: Steinar Bjørkøy - Bora - Raio - Lindstrøm - Enerly - Simen - Ramberg - Raymond - Wiig - Hoås Som du sier så er det et alternativ å flytte Helland ned på back. Husker han hadde en middelmådig treningskamp som back i fjor en gang. Helland spiller alltid på det jevne, og kan brukes som back, men helst ikke. Vil mye heller ha inn Lindstrøm. Mest med tanke på laget vi spiller mot. Vet ikke om Ohr skal spille høyrekant eller spiss, men han vandrer alltid mye ut mot høyre. Han parkerer både Helland og Blixt skikkelig, så vil ikke ha noen av de på venstreback. Samtidig så bygges spillet til Molde veldig mye opp med lange baller på Rob Friend. Tror det kan være godt med luftstyrka til Lindstrøm. Blixt trenger ikke gå opp i duellene med Friend engang, taper 99 av 100. Så synes det er best med Lindstrøm og Bjørkøy som backer, uansett som Blixt blir klar eller ikke. På midtbanen så er vel vel stort sett greit. Spørsmålet er om Helland eller Ramberg bør få spille. Hipp som happ. Jeg hadde valgt Ramberg. Hvorfor? Midtbanen til Molde! Rudi, Khilberg og Hestad. Kanskje den beste midtbanen i ligaen? Veldig ballsikre i alle fall. Teknikere hele gjengen. Enten så kommer det en lang ball opp fra forsvaret mot Friend, eller så spiller disse tre seg fram. Veggspill. Trekanter. Flinke til å spille seg gjennom ledd. Disse tre må stresses. Mener at Ramberg har bedre løpskapasitet enn Helland! Han er mer fotrapp, kommer hurtigere opp i motspillere. Bedre 1 mot 1 defensivt. Så foretrekker Hansi sammen med Simen på midten. På topp så er Hoås banker. Synes Wiig fortjener å starte! Og på topp. Ikke som kant. Men på topp! Og hvis han ikke har dagen, så kan han byttes ut i pause. Inn med Mc.Donald!Opprinnelig postet av Costanza
Leser i FB at Lars Blixt er skadet. Fra før er det kjent at både Czwartek og Bertelsen har karantene. Det betyr faktisk at vi har 0 backer tilgjengelige. Bjørkøy skyves nok helt sikkert ned på en av sidene, men jeg er fryktelig usikker på hvem den andre backen blir nå... Tror ikke man tar sjansen på å kjøre opp en junior i en så viktig kamp heller, så det blir nok en midlertidig omskolering for en midtstopper eller midtbanespiller. Dagfinn Enerly debuterte jo for oss på høyreback, men det var jo med vekslende hell... Enkelte her inne har lansert Lindström som et alternativ på backplass, men for meg ser han like lite ut som en backtype som Blixt ser ut som en midtstopper (så hvordan det gikk da han skulle spille stopper, grøss...).
Eller noe sånt....
I prinsippet ser dette ut som et godt alternativ.. Men et forsvar uten sidebacker, blir for "smalt".. Mot et lag som Molde, med blant andre Stian Ohr, vil dette være en dødssynd! Ohr har høy hurtighet, og er god til å utfordre. Uten en sideback som kan holde bredden i forsvaret, vil han få en grei oppgave med å komme seg til dødlinjen, og fôre Friend med baller.. Det kan fort bli meget skummelt. Jeg har ikke løsningen angående lagoppstillingen, men jeg håper og tror at vi stiller med en backfirer.
Ære være plankebyen!
Jeg tror heller ikke West er mere skadet enn at han vil sitte på benken, og at han kan bidra i 2. omgang..
Derfor tror jeg laget blir:
-------
Sørlie
-------
Lindstrøm
Bora
Piiroja
Blix
-------
Bjørkøy
Brenne
Ramberg
Kvisvik
-------
Enerly
Hoås
-------
FFK på toppen i 2006
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Costanza
Hvorfor tror du Lindström spiller back om Bjørkøy og Blixt også kan spille? Det høres for meg underlig ut, men du ser jo en del treninger og har kanskje sett at Lindström er blitt prøvd som back der? Ellers er det jo oppløftende å høre at skaden til Blixt ikke er verre enn at han deltar på treningene og kanskje rekker kampen. Det er jeg ikke i tvil om at det blir Blixt og Bjørkøy på backene!
Jeg mener Lindstrøm godt kan spille høyreback. Han gjorde det godt på 40 meter hurtigtesten og minner vel litt på Moldes Toni Kallio, som også spiller back.
Foruten en sterk midtbane så har Molde etter min mening to farlige våpen. Det ene våpenet er Stian Ohr som høyreving og det andre er spissen Rob Friend. Derfor trenger vi en sterk høyreside i Bjørkøy og Lindstrøm, til å ta seg av ham. Og for å demme opp for Rob Friend er det jo heller ikke noen bakdel og ha Lindstrøms hodestyrke i forsvaret, i tillegg til Bora og Piiroja.
FFK på toppen i 2006
Bryr meg ikke om laget ... hent tromma og la oss lage liv på stadion ... resten ordner gutta uansett da ...
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Klokan
La meg få lov å si en ting da...du snakket vel ikke føre du tenkte nå ? (bryr deg ikke om laget sier du...) vi har alle våre problemer
Bryr meg ikke om laget ... hent tromma og la oss lage liv på stadion ... resten ordner gutta uansett da ...
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av keiko99
La meg få lov å si en ting da...du snakket vel ikke føre du tenkte nå ? (bryr deg ikke om laget sier du...) vi har alle våre problemer
oh det måtte vare deg Keiko ... jeg tenkte på laguttaket og ikke LAGET... fornøyd nå ???
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
er alltid fornøyd jegOpprinnelig postet av keiko99
oh det måtte vare deg Keiko ... jeg tenkte på laguttaket og ikke LAGET... fornøyd nå ???
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
"Odd Grenland står nå med fem strake seire - av seks mulige"
- Ernst A. Lersveen, TV2-skrue
Opprinnelig postet av Planken
Referat fra kampen finnes nå på forsiden.eller her: http://www.keiko99.net/fotball_referat.html
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Planken
Referat fra kampen finnes nå på forsiden.eller her: http://www.keiko99.net/fotball_referat.html
Du beveger deg i grenseland for hva som er tillatt av markedsføring på forumet, Keiko, men så lenge du ikke klarer å konkurrere med våre referater så får det vel gå...
"Odd Grenland står nå med fem strake seire - av seks mulige"
- Ernst A. Lersveen, TV2-skrue
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914