Husk meg
Brukernavn
Passord

Tonys song - come on Kai Erik!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 30 sep 05, 16:41

Det er hårde tider for den jevne FFK-supporter for tiden.  Det vi trenger er en rød-hvit lykkepille.  Naiv optimisme, treng deg på,  her skal du hjerterom finne.  Idag har jeg bare brukt rød penn å notere med på møter, det har hjulpet litt.  Men nå må jeg faktisk rette en takk til en Haldenser for at humøret er steget betraktelig på tampen av dagen.

I Cometekstase sendte en kollega fra Halden meg, en Cometlåt på mp3.   I retur lette jeg etter Tony`s song, men den hadde jeg mistet etter en harddiskkrasj.  Så da var det å ta turen til multimedia hos fredrikstadfk.no.  Der ligger jo en god samling godlåter som det er bare å laste ned å lytte i vei på, det hjalp, virkelig.   Og mest av alt den kraftige og tydelige barnestemmen på ”Heia Fredrikstad!”.   Låta oser av naiv optimisme og man kan ikke annet enn å få frysninger på ryggen av sånt.  Last ned og lytt!  Fredrikstad er jo også oppkalt etter danskekongen Fredrik II også så derfor kan vi med full rett ta med ”Vi er Røde, vi er hvide” også.

Og så ble jeg oppringt av en hyggelig dame fra FFK, det har sikkert flere blitt idag.  De hadde problemer med mistede data mht medlemsdatabasen og de trengte data for meg og min sønn på nytt.  Selvsagt fikk de det.  For dette er bare en liten nedtur slik at oppturene blir så mye, mye bedre.  

Molde og Lillestrøm må møtes med en vegg av rødt og hvitt såsnart mossalukta er ute av bussen på høyde med Råde et steg.  I stede for å stå utenfor stadion å rope etter Arve og Drillo så bør noen stå utenfor bortegarderoben i de to siste Hjemmekampene med ”Heia Fredrikstad” på full russebilstereo guffe.  

Videre til Tony’s song.  Mot sluttan av låta så kan man høre Tony rope for å få med seg Kai Erik også.  Jeg tror vi beholder plassen med knapp margin, Tony Knapp’s margin.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.

olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 30 sep 05, 18:45
Takk for ditt gode tips!
Det var jammen mange minner som kom når jeg hørte de gamle sangene!
Utrolig at tekstene satt fortsatt etter SÅ mange år!

En ide hadde kanskje vært å spille de gamle naive sangene over høytalerne på neste hjemmekamp?
Ikke for å dvele ved gamle dager, men få fram de gode minnene da dagens spillere var små gutter og kanskje FFK var favorittlaget?
Det hadde vært morsomt da.

Nå er alt tillatt for å få gutta på rett spor igjen!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 01 okt 05, 11:42

Har faktisk kassetten med sangen på, spilt den endel ganger.
Mye bra på den.
Dette er nostalgi på sitt beste, men dessverre nostalgi har aldri vunnet en fotball-kamp.

Ps " Det regner aldri i Fredrikstad"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914