Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo i FB.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 15 sep 05, 08:31
Ser at Drillo  ikke er bekymret for at det ender med nedrykk. Det er jo bra!! Ser ikke ut til at han greier å spre den følelsen til spillergruppa da de tydligvis spiller uten selvtillit. Han utalte at det ikke var noe poeng å kjefte på spillerne etter VIF kampen. Menes det da at de ikke tåler det psykisk? Jeg har vært i arbeidslivet i mange år og drevet med litt av hvert og min konklusjon at etter dårlig utført arbeide så skader det ikke med litt pepper. det kan få gnisten tilbake hvis man deler ut peppern på riktig måte. Må si at jeg stiller meg tvilende til Drillo som motivator. Uten at jeg skal starte en ny diskusjon om Drillo som trener. Jeg hadde forstått ham bedre hvis det bare hadde vært snakk om et par dårlige kamper men det er jo hele høstsesongen som det forsåvidt er snakk om.

---------------------------

jorhan

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 15 sep 05, 09:04
Har lest det nå....
Forstår ikke helt hvordan du klarer å finne noe negativit i artikkelen. ...stilte du deg tvilende til han som motivator etter RBK seieren også (ref: høst sesong)?
Husk også at vi har et "TRENER-TEAM"...altså både Drillo og Eggen. Disse deler på oppgavene.
Det vi må gjøre nå er å slutte oss opp om laget og trenerne å gi jernet resten av høsten (som i fjor).....så kan vi klage å syte til vinter`n.

Moss, Drillo-motstandere, og korps-trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 15 sep 05, 09:08
Opprinnelig postet av jorhan
Ser at Drillo  ikke er bekymret for at det ender med nedrykk. Det er jo bra!! Ser ikke ut til at han greier å spre den følelsen til spillergruppa da de tydligvis spiller uten selvtillit. Han utalte at det ikke var noe poeng å kjefte på spillerne etter VIF kampen. Menes det da at de ikke tåler det psykisk? Jeg har vært i arbeidslivet i mange år og drevet med litt av hvert og min konklusjon at etter dårlig utført arbeide så skader det ikke med litt pepper. det kan få gnisten tilbake hvis man deler ut peppern på riktig måte. Må si at jeg stiller meg tvilende til Drillo som motivator. Uten at jeg skal starte en ny diskusjon om Drillo som trener. Jeg hadde forstått ham bedre hvis det bare hadde vært snakk om et par dårlige kamper men det er jo hele høstsesongen som det forsåvidt er snakk om.

Men skal være forsiktig med å "peppre" personer med en selvtillit som i utg.pkt er dårlig. Men rett pepper kan nok fungere i enkelte sammenhenger, men helt ærlig tror jeg ikke selv cajennepepper hjelper på spillerne nå

"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 15 sep 05, 10:03
Jeg har vært i arbeidslivet i mange år og drevet med litt av hvert og min konklusjon at etter dårlig utført arbeide så skader det ikke med litt pepper. det kan få gnisten tilbake hvis man deler ut peppern på riktig måte. Må si at jeg stiller meg tvilende til Drillo som motivator.

Ikke akkurat min oppfattelse av god ledelse. Tror man yter mer med å inanrbeide budskap på andre måter enn kjefting. Selvom det til tider kan ha funskjon, så har jeg i utg pkt lite tro på dette...

Men det er meg da..

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

jorhan

Juniorspiller

Lagt til: 15 sep 05, 10:34
Men det er jo akkuratt det jeg mener. Drillo er hovedtrener ikke sant? Derfor synes jeg det ikke virker som om han klarer å bygge opp spillernes selvtillit etter høstsesongen så langt. Skrev jeg så mye negativt? Det er jo bare noen dager siden drillo utalte på canal digital at det måtte ikke måtte være tvil om en ting, FFK er i nedrykkstrid. 
FFK slet ifjor også som vi alle vet men det virker hvertfall for meg som at Eggen er en bedre motivator i rollen som hovedtrener enn det Drillo er. Vi ser jo alle at sevtilliten til guttane ikke er der.
Mente ikke å sette negativt søkelys på Drillo igjen som jeg også skrev men det er en del ting som hovedtrener han ikke får til kan det virke på hos meg. Sier heller ikke at kjefting er det rette men litt pepper skader ikke: Som f.eks du klarer da så jævlig mye bedre enn dette. En leder skal få det beste ut av alle personer det er hovedoppgaven hans. Noen må roses noen må pepres. Drillo virker for meg som en dårlig motivator for den enkelte spiller og hele laget så lenge de kan svikte så kollektivt som de har gjort.

jorhan

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 sep 05, 18:26
Endret: 15 sep 05, 18:27

Men ellers i arbeidslivet sånn i forhold til fotball er jo litt annerledes da. Ikke kom og si det er den samme greia. 

Jeg tror ikke at de ansatte på Kiwi før jobben samles i en ring og hyler:

"Kjøp kjapt trygt og billig.... kiwi kiwi"

Altså lagrop osv. Og om man har en dårlig dag i kassa på kiwi, så snakker ikke hele byen om det 1 uke etterpå. 
Noen likheter finnes selvfølgelig også, tviler ikke på det, men det jeg sier er at det er langt i fra det samme...

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

jorhan

Juniorspiller

Lagt til: 15 sep 05, 20:04
Opprinnelig postet av Shadar

Men ellers i arbeidslivet sånn i forhold til fotball er jo litt annerledes da. Ikke kom og si det er den samme greia. 

Jeg tror ikke at de ansatte på Kiwi før jobben samles i en ring og hyler:

"Kjøp kjapt trygt og billig.... kiwi kiwi"

Altså lagrop osv. Og om man har en dårlig dag i kassa på kiwi, så snakker ikke hele byen om det 1 uke etterpå. 
Noen likheter finnes selvfølgelig også, tviler ikke på det, men det jeg sier er at det er langt i fra det samme...

Det er aksjonærer, spillerne er lønnsmottakere, de har en sjef som igjen har en sjef, de er organiserte, det er krav til budsjetter i balanse eller i pluss som i arbeidslivet så jeg ser faktigst ikke helt forskjellen fra det vanlige arbeidslivet. 
Du jobber for lønna di uansett om du sitter i kassa på Kiwi eller om du spiller fotball som profesjonell fotballspiller.

jorhan

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 15 sep 05, 20:58
Nei, kanskje største ulikheten på FFK spillerne og kassadamene på Kiwi er lønna.

Ellers enig at det er mange likheter med ledere i bedrifter og fotballtrenere, spesielt på motivasjonssiden.
Bedriftsledere verden over jobber fortsatt stort sett etter "tavistock-forsøka" fra 30åra med hell, mens enkelte fotball trenere ser ut til å ha glemt det meste ang. motivasjon

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914