Tipper drillo velger 4-5-1 mot Enga
Dette sier drillo til f-b:
"Drillo står også overfor det vanlige dilemmaet: skal han velge et 4-4-2 eller 4-5-1-system
– Det er viktig å få med formspillerne, sier han og medgir at enkelte spillere absolutt har meldt seg på i kampen om en plass på laget den siste uken. Martin Wiigs innhopp i Bergen var positivt. På treningsfeltet viser han en oppofrende innsats, men han som imponerer mest er «Leo-kopien» - Michael Røn.
– Men det er lettere til å få en plass til Michael på laget i et 4-5-1 system, understreker Drillo."
Jeg tolker det som at drillo mer eller mindre har bestemt seg allerede, men man vet aldri, han har jo en tendens til å lure pressen når det gjelder sånne ting. Jeg håper han velger 4-4-2, ikke fordi jeg er 100% sikker på at det vil gi det beste resultatet, men fordi jeg ønsker å se et FFK lag som går offensivt ut på hjemmebane. Kan selvfølgelig hende at vi får oss en på kjakan, sånn som Norge fikk i dag, men jeg mener uansett at vi bør gå ut og ha trua på at vi skal legge premissene for kampen på eget gress. Går vi ut i 4-5-1 så har det lett for at vi blir for passive og baktunge, og dermed kan motstandern ta initativet, selvom det ikke er trenernes hensikt selvfølgelig, så mener jeg at FFK anno 4-5-1 = la motstandern styre, ligge lavt og komme med noen offensive krampetrekninger i ny og ne. Jeg håper vi starter kampen med to spisser, Hoås og McDonald, tror de kan fungere godt sammen,
---------------------------
Lenge leve "hjørnet"!
ALH
blixt bora piiroja bertil
enerly brenne røn jonna kvisvik
wiig
eventuelt i 4-4-2:
ALH
enerly brenne jonna kvisvik
wiig hoås
dette er altså hva jeg tror, ikke ønsker. mackie burde få sjansen fra start nå som flere svikter. gi gjerne finnen debut også, bora virker lat og umotivert om dagen, null gnist å spore. samt burde målkåte tarik få litt spilletid, enerly har rett og slett vært elendig i år, med noen få unntak.
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av bateman
skulle da bli 4-5-1 tipper jeg følgende:jeg tror at bora eller raio må vike plass til en sluten finne.. jeg har lyst til å se finnen i aksjon
ALH
enerly brenne røn jonna kvisvik
wiig
eventuelt i 4-4-2:
ALH
enerly brenne jonna kvisvik
wiig hoås
dette er altså hva jeg tror, ikke ønsker. mackie burde få sjansen fra start nå som flere svikter. gi gjerne finnen debut også, bora virker lat og umotivert om dagen, null gnist å spore. samt burde målkåte tarik få litt spilletid, enerly har rett og slett vært elendig i år, med noen få unntak.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
det eneste må være at han vil bruke jonna helt sentralt og røn og brenne som indreløpere. det som i hvert fall er sikkert er at vi trenger en sterk sentral midtbane mot enga. så hvis vi først skal ha noen matcher med 4-5-1, så er ikke dette den dummeste kampen å gjøre det i defensivt sett.
offensivt vil jeg ha offensive kanter. lange baller mot midtstopperne til enga er ikke løsninga. jeg vil se et innhopp av macdonald tidlig i andre, sånn at matchtrøtte, slitne engaspillere får kjørt seg litt i en mot en situasjoner.
med ffk til champions league!
Og ettersom han er blitt betegnet som en spisstype lik Brian West regner jeg med han er blitt hentet inn til å erstatte West når han er skadet, og bli brukt nå i et 4-4-2?
Jeg ser i hvert fall ikke noen kvaliteter i dagens spisser som tilsier at de skal klare seg fint på egenhånd mot Engas stoppere. Da må vi kjøre på med resten av laget, og det har vi jo sett varer en knapp halvtime, resten av kampen blir vel spissen rimelig alene vil jeg tro, og hvilke av våre spisser skaper egentlig mye på egenhånd?
Mulig jeg er litt kritisk nå, men jeg begynner å bli lei av skiftet mellom 4-4-2 og 4-5-1, og det bare på grunn av én spiller. Vi har jo sett gang på gang at 4-5-1 ikke fungerer optimalt. Hoås er ingen Jostein Flo, han vinner ikke like mange dueller, og når ofte han starter angrep som sin rolle som oppspillpunkt så mister jo angrepet mye av poenget.
Prøv Wiig og Toth på topp. Wiig fortjener sjansen fra start etter flere god innhopp, Hoås kan kanskje trenge en kamp på benken, og heller komme innpå senere i kampen.
Jeg mener i hvert fall dette er en kamp vi ikke har noe å tape på. Når vi møte sølvlaget og vi nå er dratt ned i gjørma er det ingen som har noen tro på at vi skal vinne likevel, da kan vi vel like gjerne kjøre offensivt på?
Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig
Tanker og forventninger om kampen:
Nå vet jeg ikke om han er frisk, men jeg hadde helst sett at McDonald startet et sted på midtbanen. Med startkampen friskt i minne husker jeg at han var med på å skape gnist og tempo i egne rekker. Hvis hans idol er ronaldinho, burde han også kunne starte sentralt. Har også troa på wiig i denne kampen. Hvis han og McDonald finner hverandre på banen, har jeg troa på et kreativt og tekninsk samspill.
Jeg håper de tør mer i denne kampen. Jeg håper vi finner igjen samme intensiteten som i startkampen. Håper vi er like gjerrige som vi var mot enga sist, og at det er igjen noe av flaks-lageret vårt etter rbk-ffk.
Tror han går ut i en 4-4-2 formasjon med nye sultne spisser som har lyst til å vise seg fram, og med en Simen Brenne tilbake som et skudd.
Jeg håper jeg vinner på lotto slik at jeg får råd til å fly hjem for å se den live på Fredrikstad Stadion!
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Håper vi starter med denne elleveren jeg:
ALH/Sørlie (Samme faen egentlig)
Lindstrøm, Bora, Raio, Bertil
Enerly, Røn, Bjørkøy, Brenne, Macdonald
Wiig
Benk:
ALH/Sørlie, Blixt, Ramberg, Kvisvik, Tòth og Hoås
Engasjert hovedtribunist!
spiller ffk 451 mot vif, ja da kan vi si takk og farvell til alt håp om poeng..... hør mine ord....
sier ikke at vi er sikret poeng i 442 heller, men alle ser vel nå at 451 ikke passer inn...?
og en ting til... sitat drillo: " – Men det er lettere til å få en plass til Michael på laget i et 4-5-1 system" sitat slutt
mannen velger jo system utifra hvilke spillere han liker... hvis røn har prestert så fjern en av de som ikke har prestert da... vet dette er som å banne i kjerka, men har kvisvik egentlig prestert i de siste kampene???
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
I et 4-5-1 system er man helt avhengige av en midtbane som løper mye. de kantspillerne vi har, løper svært lite. Siden vi ikke har noen gode alternativer til enerly, så synes jeg kvisvik bør benkes mot vålerenga. dessuten har han slitt med tung muskulatur den siste tiden og er ikke i form. Macdonald bør spille, om han har vært god på trening i det siste, noe jeg ikke aner en dritt om..
Skal vi spille 4-4-2, så synes jeg vi bør stille med disse 6 offensivt:
--------------Tòth------Wiig--------------
Macdonald--Brenne--Bjørkøy--Røn
Vet ikke åssen Røn er på kanten, men jeg er synes det bør prøves..
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 09 sep 05, 17:51
Endret: 09 sep 05, 17:51
Men, ffk har kanskje ikke "rå" til å sette kvisvik på benken??
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Faktum er at Kvisvik ikke hadde noen stor sesong for Brann i vår, og jeg tror ikke han har vært noe dårligere for oss. Faktisk synes jeg han har gjort det bra i hjemmekampene (foruten Ham-Kam-kampen hvor alle var dårlige), og at han er svak på bortebane er jo nærmest som forventet. For Brann var han jo nesten alltid anonym og svak i bortekampene, foruten i Fr.stad... Han er rett og slett en typisk "hjemmebane-spiller"! Så jeg er ikke akkurat overrasket over hvordan han har prestert til nå. Kvisvik har også imponert meg med solid innsats, også defensivt, i de to første hjemmekampene. Kanskje hadde jeg litt lave forventninger på det området, men ble faktisk skikkelig positivt overrasket! Var flere ganger i området rundt egen 16-meter for å takle og fulgte mann hjemover mye oftere enn f.eks. Hoås gjorde da han spilte i samme posisjon.
Hvis Kvisvik er frisk, mener jeg at det er tull å plassere en ressurs som han er på benken.
Og angående Røn i potensiell kantrolle. Jeg har hvert fall aldri sett ham gjøre en god kamp i en slik rolle, og har også hørt fra andre (som bl.a. har sett flere FFK2-kamper) at han ganske enkelt ikke er noen kantspiller. Røn blir nok kun et alternativ som indreløper i 4-5-1, og jeg synes uansett han har falt litt gjennom i nærmest alle Tippeliga-kampene han har spilt, både i 4-4-2 og 4-5-1. Derfor håper jeg heller ikke han starter mot Vålerenga.
Jeg er konservativ og vil se en slik midtbane:
Enerly - Bjørkøy - Brenne - Kvisvik
Jeg mener at det definitivt er vår beste midtbanefirer og den bør dyrkes. HVIS vi skal spille med 5 på midtbanen, så åpner jeg for Michael Røn som indreløper. Røn/Ramberg står ganske jevnt i mine øyne. Ramberg er klart best når han virkelig er god, men er også svakere når han er virkelig svak (som han har vært de siste tre kampene). Huff, jeg savner Risholt...
På topp er det egentlig helt åpent, men både håper og tror at Martin Wiig endelig får sjansen fra start i sin favorittposisjon. Hvem som bør spille ved hans side klarer jeg ikke å bestemme meg for. Hoås, McDonald og Tóth er alternativene, og slik jeg ser det, så kan det bli hvem som helst av de tre...
I forsvar er jeg også konservativ:
Blixt - Zivkovic - Piiroja - Bertelsen
Blixt er vår beste høyreback. Har aldri lest noe om at Lindström er noe annet enn midtstopper, og mener vi bør bruke spillere i de posisjonene de er best og vant til å bekle. Derfor ser jeg ikke på ham som noe alternativ på backplass, noe jeg har sett andre gjøre. Og selv om både Zivkovic og ikke minst Piiroja har vært vaklende de siste kampene, vil jeg gi de én sjanse til... Bertelsen er sikkert valg på venstreback.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Er faktisk helt enig med dine betraktinger.
Eneste må være at jeg ønsker klart å prøve Toth fra start sammen m/Wiig.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Hadde ikke forventninger til kvisvik i det hele tatt jeg, synes faktisk han har vært positiv de gangene jeg har sett han. Men når han sier at han sliter med blytunge bein og han har gjort det siden før brannkampen, og vi i tillegg har en såpass god erstatter som Macdonald på benken, så synes jeg det ville vært riktig og sette ut kvisvik. Når skal ellers Macdonald få prøve seg? Får han ikke matching så kan vi like gjerne gi han bort til moss..
Ang. det med å prøve røn på høyre var bare det et forslag til noe som bør prøves siden jeg aldri har sett det eller har hørt det vært prøvd. Har det vært prøvd før og det har vist seg at han ikke duger der, så er det greit. Da bør ikke det prøves. Synes bare det hadde vært morsomt om vi hadde hatt et alternativ til sesongens store skuffelse, sett med mine øyne.
Men Bjørkøy har vært positiv han også, men savner stjerna mi Roger Risholt, han var min favorittspiller NR1...
Like etter kommer Ringberg, som alltid var blid og grei å snakke med etter kampene :/
Ja ja, slik er situasjonen nå, begge har forsvunnet og vi kan ikke gjøre noe med det :/
"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
savner "svensk magi" allerede
det er helt naturlig at supportere savner sine favorittspillere, det gjorde vondt når owen gikk til real, og det gjorde vondt når ringberg og risholt dro sin vei. bare se på kvisvik i bergen. diskusjonen rundt dette vil hvertfall ikke ta slutt hvis vi eventuelt skulle rykke ned. det er ikke å skyve under en stol at ringberg og risholt er 2type spillere vi prekært mangler i dagens 11er. de som ikke ser dette er ikke objektive nok.rister bare på hodet jeg..
Opprinnelig postet av keiko99
det er helt naturlig at supportere savner sine favorittspillere, det gjorde vondt når owen gikk til real, og det gjorde vondt når ringberg og risholt dro sin vei. bare se på kvisvik i bergen. diskusjonen rundt dette vil hvertfall ikke ta slutt hvis vi eventuelt skulle rykke ned. det er ikke å skyve under en stol at ringberg og risholt er 2type spillere vi prekært mangler i dagens 11er. de som ikke ser dette er ikke objektive nok.rister bare på hodet jeg..
Når det kommer til diskusjoner som gjelder, Rinberg, Risholt eller drillo, så er det ingen vits i å komme med saklig argumentasjon ovenfor keiko99, han vil uansett støtte drillo, og han vil uansett være i mot Ringberg og Risholt. Det standpunktet har han tydeligvis tatt, om det i noen tilfeller er berettiget å kritisere drillo eller savne kvalitetene til Ringberg og/eller Risholt tror jeg er av absolutt ingen betydning for keiko. Mulig du blir irritert nå keiko, men det er sånn jeg har opplevd deg i diskusjoner rundt disse personene.
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
dette var fint skrevet og jeg ble rørt du kjenner meg veldig godt og alt du skriver er 100 % rett og derfor må jeg bare si takkOpprinnelig postet av keiko99
Når det kommer til diskusjoner som gjelder, Rinberg, Risholt eller drillo, så er det ingen vits i å komme med saklig argumentasjon ovenfor keiko99, han vil uansett støtte drillo, og han vil uansett være i mot Ringberg og Risholt. Det standpunktet har han tydeligvis tatt, om det i noen tilfeller er berettiget å kritisere drillo eller savne kvalitetene til Ringberg og/eller Risholt tror jeg er av absolutt ingen betydning for keiko. Mulig du blir irritert nå keiko, men det er sånn jeg har opplevd deg i diskusjoner rundt disse personene.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914