Husk meg
Brukernavn
Passord

Tålte ikke spillerne hardkjøret

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 sep 05, 09:14
Tenker på Simen Brenne, Brian West og Raymond Kvisvik som alle er blitt skadet

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 sep 05, 10:58
Opprinnelig postet av Patrioten
Tenker på Simen Brenne, Brian West og Raymond Kvisvik som alle er blitt skadet
enten trener vi for dårlig eller for bra...simen og raymond rekker VIF kampen da... det er på tide og få kjørt dem litt

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 05, 15:46
Hvorfor spille med stokk stive bein ?? Da er det bedre at andre slipper til.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 sep 05, 16:26
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med denne tråden, patrioten..?

West sin skade kom ubeleilelig, men de fleste sliter etter å prøve seg på en brutal spagat...
Brenne er på vei tilbake og Kvisvik har stive bein i et par dager.
Kvisvik sin "skade" hadde vi ikke engang hørt om om det ikke hadde vært for agurktid i f-b siden han ikke må stå over noen kamper og bare må trappe ned i to treninger......

Syns faktisk at skadesituasjonen ser bedre ut enn på lenge jeg, med kun en spiller på skadelista!
(Desverre en ganske viktig spiller da....)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 05, 20:43
Opprinnelig postet av JJunior
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med denne tråden, patrioten..?

West sin skade kom ubeleilelig, men de fleste sliter etter å prøve seg på en brutal spagat...
Brenne er på vei tilbake og Kvisvik har stive bein i et par dager.
Kvisvik sin "skade" hadde vi ikke engang hørt om om det ikke hadde vært for agurktid i f-b siden han ikke må stå over noen kamper og bare må trappe ned i to treninger......

Syns faktisk at skadesituasjonen ser bedre ut enn på lenge jeg, med kun en spiller på skadelista!
(Desverre en ganske viktig spiller da....)


Det sto da vitterlig at Kvisvik ble stokk stiv etter kort tid i Brann-kampen. Da burde han blitt byttet ut med en gang. Enten det eller så burde han ikke startet kampen engang. Noe feil må det være.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 08 sep 05, 11:42
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det sto da vitterlig at Kvisvik ble stokk stiv etter kort tid i Brann-kampen. Da burde han blitt byttet ut med en gang.


Helt enig i at Raymond burde bli byttet ut når han er stiv etter 20 minutter.
Det er ikke tvil om at det ikke er slikt det skal være.
Problemet i den kampen var vel at det så ut som om at alle spillerne var stokk stive etter 20 sekunder uten vilje til å engang prøve å løpe.
Ikke lett for en trener å plukke ut en spiller man skal bytte ut når laget svikter så grusomt som det gjorde mot Brann....

Men generelt så bare påpekte jeg at jeg syns det ser bra ut i FFK nå m tanke på skader.
En strekkskade(West) og en liten låsning i rygg (Raymond) er ikke så ille i en så stor tropp.

guggen

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jan 05
Innlegg: 29

Lagt til: 08 sep 05, 21:08
Her føler jeg det er noen misforståelser. Jeg tipper trådstarteren mente at: spillerne trente for hardt i perioden før brann kampen ut i fra hvilket treningsgrunnlag de har. Trener man hardere og mer enn man er vant til åler så vil man vær mer utsatt for skader. Selv synes egentlig det var rart at de trente mye hardere en periode. Jeg har inntrykk av at følgende har skjedd: Først spekulerte mediene i at spillerne hadde dårlig kondisjon. Så gikk trenerne ut og sa at laget skulle trene hardt å trene hardt. Så tok man den testen, som det stod om i FB, om oksygenopptak. Hvor man kom fram til at brenne og røn f.eks hadde veldig bra o2-opptak. Resten lå rundt snittet i tippeligaen. Allikevel så trente de veldig hardt. hvorfor tok de ikke testen før de besteme seg for å trene hardt? og hvorfor trente de så hardt når testen viste at formen var grei? Det vil jo alltid være flere årsaker til skader. Og en av årsakene kan jo være at de har trent hardt. Regner egentlig med at fysioterapautene og trenerne i FFK vet hva de driver med. Så personlig tror jeg ikke de har trent "for hardt". Greit nok at spillerne har mye trening på vintern. Mye mengde og lav intensitet. For å komme i form trener de mindre og mer intensivt før sesongen og i sesongperioden. Hvis treningen skal være skadelig må de trene mye og intensivt. Mulig de har gjort det før brann kampen, men personlig tror jeg ikke det.

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 09 sep 05, 09:50
www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107274

Hmm batteriene flate, dette høres kjent ut. Dette problemet går tydeligvis begge veier?

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 sep 05, 10:08
Opprinnelig postet av Superkjegle
www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107274

Hmm batteriene flate, dette høres kjent ut. Dette problemet går tydeligvis begge veier?
tror ikke dette er ffk sitt problem.. mere start sitt problem tror jeg da

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340