Husk meg
Brukernavn
Passord

Valget av spisser???

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 02 sep 05, 12:55
At Wiig er ett klart førstevalg som spiss sier ikke lite om spissproblemene og om skandalesalget i sommer........

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 02 sep 05, 14:42
Opprinnelig postet av jashin
Jeg tror ikke grunnen til at vi slipper inn så mye mål for tiden, ligger i forsvaret men mer på midtbanen. De vi har der er ikke så flinke til å jobbe hjemmover, ihvertfall ikke de som spiller på sidene. Kunne tenke meg å prøve Helland som en defensiv midtbanespiller, særlig på bortebane, alternativt bruke Lindstrøm i den rollen. Etter det jeg så av ham i går så slår han gode og presise pasninger samtidig som han er god på hodet.

Av de spissene som spilte på 2.laget i går så var det kun Wiig som utmerket seg. Toth fikk ikke til noe som helst og Macdonald fikk til veldig lite. Det blir hevdet her at han er rask men i går så ble han løpt opp av Rakkestad-forsvaret hele tiden, ihvertfall så lenge de hadde orken, så enten er ikke Macdonald så rask som hevdet her, ellers så må Rakkestad-forsvarerne være lynhurtige.  Så Wiig bør være førstevalget som spiss nå. Vet ikke riktig hvem han skal spille sammen med, men hvorfor ikke prøve MacDonald fra start så får vi se hvordan det går.

Er enig i mye av det du skriver her Jashin. Spesielt det at det ikke er forsvaret, men midtbanen som ikke fungerer godt nok for øyeblikket. Det går både ut over vår defensive og vår offensive kraft i laget.
Nå som vi har styrket laget med Lindstrøm, bør vi prøve å gjøre det samme som ODD Grenland, nemlig å legge om til 3-5-2, med denne lagoppstillingen.
-------
ALH
-------
Lindstrøm
Piiroja
Bora
-------
Enerly
Jonna
Brenne
Kvisvik
Bertelsen
-------
Wiig
Mc Donald
-------
Med 5 på midtbanen mener jeg at Garro er veldig nær en plass på laget også, pga hans defensive kvaliteter. I et 3-5-2 system må man ikke få for stort strekk i laget og vingene må være raske og kunne bidra defensivt, dersom vi kommer i ubalanse.
Av den grunn synes jeg det er bedre å flytte kvisvik inn som indreløper og bruke Bertelsen som ving. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 02 sep 05, 15:24
Endret: 02 sep 05, 15:27
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg tror ikke grunnen til at vi slipper inn så mye mål for tiden, ligger i forsvaret men mer på midtbanen. De vi har der er ikke så flinke til å jobbe hjemmover, ihvertfall ikke de som spiller på sidene. Kunne tenke meg å prøve Helland som en defensiv midtbanespiller, særlig på bortebane, alternativt bruke Lindstrøm i den rollen. Etter det jeg så av ham i går så slår han gode og presise pasninger samtidig som han er god på hodet.

Av de spissene som spilte på 2.laget i går så var det kun Wiig som utmerket seg. Toth fikk ikke til noe som helst og Macdonald fikk til veldig lite. Det blir hevdet her at han er rask men i går så ble han løpt opp av Rakkestad-forsvaret hele tiden, ihvertfall så lenge de hadde orken, så enten er ikke Macdonald så rask som hevdet her, ellers så må Rakkestad-forsvarerne være lynhurtige.  Så Wiig bør være førstevalget som spiss nå. Vet ikke riktig hvem han skal spille sammen med, men hvorfor ikke prøve MacDonald fra start så får vi se hvordan det går.

Er enig i mye av det du skriver her Jashin. Spesielt det at det ikke er forsvaret, men midtbanen som ikke fungerer godt nok for øyeblikket. Det går både ut over vår defensive og vår offensive kraft i laget.
Nå som vi har styrket laget med Lindstrøm, bør vi prøve å gjøre det samme som ODD Grenland, nemlig å legge om til 3-5-2, med denne lagoppstillingen.
-------
ALH
-------
Lindstrøm
Piiroja
Bora
-------
Enerly
Jonna
Brenne
Kvisvik
Bertelsen
-------
Wiig
Mc Donald
-------
Med 5 på midtbanen mener jeg at Garro er veldig nær en plass på laget også, pga hans defensive kvaliteter. I et 3-5-2 system må man ikke få for stort strekk i laget og vingene må være raske og kunne bidra defensivt, dersom vi kommer i ubalanse.
Av den grunn synes jeg det er bedre å flytte kvisvik inn som indreløper og bruke Bertelsen som ving. 

Dette syntes hørtes ut som et meget godt forslag, men eneste spørsmålet er hvem av de 5 på midtbanen skal være den defensive strategen; 
Brenne er en typisk indreløper med mye offensiv kraft, Bertelsen er en ren ving type. Så det må bli enten Kvisvik, Enerly eller Jonna, men ingen av dem er vel den en sånn type spiller, da er Ramberg mer riktig på den plassen, men han har vel ikke akkurat vært i kongeform den siste tiden. 
Tror likevel jeg ville brukt Ramberg i den rollen likevel, han har jo fungert bra i den rollen i 4-5-1 alternativt Garro.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 02 sep 05, 15:38
Ramberg er vel benka tror jeg...

Heia FFK

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 02 sep 05, 15:42
Opprinnelig postet av Marensius
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

-------
ALH
-------
Lindstrøm
Piiroja
Bora
-------
Enerly
Jonna
Brenne
Kvisvik
Bertelsen
-------
Wiig
Mc Donald
-------

Dette syntes hørtes ut som et meget godt forslag, men eneste spørsmålet er hvem av de 5 på midtbanen skal være den defensive strategen; 
Brenne er en typisk indreløper med mye offensiv kraft, Bertelsen er en ren ving type. Så det må bli enten Kvisvik, Enerly eller Jonna, men ingen av dem er vel den en sånn type spiller, da er Ramberg mer riktig på den plassen, men han har vel ikke akkurat vært i kongeform den siste tiden. 
Tror likevel jeg ville brukt Ramberg i den rollen likevel, han har jo fungert bra i den rollen i 4-5-1 alternativt Garro.

Ramberg er for pinglete til å være noen defensiv sikkerhet/strateg og han gjør altfor mye rart med ballen (triste støttepasninger på tvers...).  Jonna, kanskje?  Som har vist at han er mer enn god nok til å spille beck burde klare å håndtere en midtbaneposisjon med defensivt fokus.  Brenne har kapasitet nok til å kjøre dype offensive løp (jonna også, forresten) mens vi kan vel desverre forvente lite defensiv jobbing av Kvisvik/Enerly. 

Til det virker de for glade i midtbanestreken....

En kompis av meg er bergenser og han mente at Kvisvik hadde overrasket de fleste i Brann med mye bra defensiv jobbing...  Kanskje Kvisvik har vært for mye på Macc`ærn og bryggepromenaden etter at han kom hjem?  ;)

Fuh! Fuh! Fuh!

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 02 sep 05, 16:13
jeg er helt uenig med deg i vurderingen av ramberg. av det jeg har sett er han den sikreste og smarteste ballfordeleren i sentralleddet. liten feilprosent og god evne til å løse opp spillet. i duellspillet virker han litt lett og veik, men det er også den eneste grunnen jeg ser til at man ikke skal velge han i den dype midtbanerollen. 

på vinger over europa

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 sep 05, 16:15
Opprinnelig postet av hiawata
liten feilprosent og god evne til å løse opp spillet.

Sett de to siste kampene?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 03 sep 05, 18:40
jepp.

på vinger over europa

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 04 sep 05, 01:02
Opprinnelig postet av denialsander
Kanskje Kvisvik har vært for mye på Macc`ærn og bryggepromenaden etter at han kom hjem?  ;)

Dersom Kvisvik skulle tenke i disse baner så snakker vi nok heller Olav`s Pub på Greåker fremfor bryggepromenaden

Noen som har lest eventyret om smeden og bakeren?

magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04

Lagt til: 05 sep 05, 15:17
Hoås har bevist at han ikke er god nok for spissplassen, særlig etter hamkam..maci og toth eller wiig bør starte!

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914