Hva må gjøres??
Opprinnelig postet av Husgutt
for å tenke litt løsningorientert. hva skal vi gjøre?? jeg foreslår psykolog til alle mann. kan da ikke sette ut et helt lag heller..Jeg tillater meg å ta med dette sitatet fra Husgutt i en ny tråd, for jeg synes at spørsmålet er viktig nok til å fortjene en egen tråd.
helt drøyt hvor stor forskjell FFK anno 2005 er på bortebane i forhold til hjemme..
Hva må gjøres nå for å komme ut av denne bakgata vi er i nå? Hvilke grep må vi gjøre? Og jeg snakker her om realistiske grep. Grep jeg antar vi kan stemple som urealistiske er ting som å sette ut hele laget og sparke trenerteamet.
Til vanlig mener jeg at lag som sliter må jobbe knallhardt videre med de de tror på (noe som vanligvis betyr det treneren/ne tror på). Holder denne gamle sannheten også her, eller må det tenkes nytt? Der er jeg faktisk ikke i stand til å komme med et godt svar.
Fordi jeg for tida bor i Canada, har jeg ikke fått sett FFK live på noen måneder, men såvidt jeg kan skjønne av rapporter, også fra folk jeg stoler på, virker det som om det går på kjemping og innstilling. Jeg har vanskelig for å tro at spillere går på banen med den intensjonen å ikke gi 100 %. Og ofte kan det se ut som om spillere ikke gir 100% når den jobben de faktisk legger ned ikke synes fordi de blir løpende imellom. Men hva er egentlig tilfelle her? Når tom. spillere går ut å gir hint om at innsatsen ikke er på topp (ref. Ramberg før Odd-kampen), må man jo ha lov til å lure. Er det en klubb i ytterste disharmoni vi har med å gjøre? Er ting så ille i klubben at det går på trivselen og spillegleden løs?
Hmm. Det ble dårlig med svar fra min side, egentlig mest spørsmål. Men jeg spiller ballen fra meg til dere andre eksperter her inne mens jeg går på et sugende offensivt og håper jeg kan få ballen tilbake og komme på noen gode løsninger ettersom tråden utvikler seg...
---------------------------
Bjørn Jervell Hansen
Spiller ballen fra meg til dere andre eksperter sa du:
Jeg er ingen ekspert, men jeg vil allikevel komme med en liten konklusjon.
Når vi ser på høst sesongen i fjor, spilte samtlige spillere med hjerte på utsiden av trøyen.
Noe av grunnen til dette tror jeg kan skyldes at de hadde noe på spill. (altså nedrykk)
For når plassen var sikret, gikk de øyeblikklig på et tap (Viking)
Dette tror jeg gjelder flere klubber, de har problemer med å nå sitt potensial om de ikke har noe å spille for. Om vi ser på nedrykkstruede lagg etter ferien, har de ofte et større vilje enn de hadde før ferien.
Av den grunn syntes jeg Royal League var et bra tiltak.
Dette tilføyer mer konkurranse i serien, hvor flere klubber har noe å kjempe om.
Synd det bare er fire plasser, kan ofte bli lang vei opp om man ligger på midten.
Når der er sakt tror jeg ikke FFK vil rykke ned. (det er vi for gode til)
For om konklusjonen min stemmer, vil FFK spille meget godt om nedrykkspøkelset skulle komme for nærme.
Jeg har ingen gode realistiske argumenter for hvordan FFK kan oppnå mer vilje, men en slags bonus ordning hadde kanskje gjort seg?
Forslag om å sparke trenere og spillere blir for dumt, ettersom jeg tidligere utalte: FFK er gode, bare de selv ønsker det.
Men ettersom jeg ikke har noen gode forslag, velger jeg å sparke ballen vider jeg også…
Men pass på så dere ikke løper i offside.
Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.
Hvis ikke spillerne gir hundre prosent og er "fraværende" i bortekampene, betyr det at de ikke har gjort innsatsen i halvparten av kampene, og hvis de hadde vist slike holdninger i en bedrift, nemlig å gi litt f... halve året, så hadde de vel ikke fått jobbe der så lenge. Alle kan ha en dårlig dag, ingen kan ha så mange dårlige dager etterhverandre uten at det er spillernes skyld.
Nå må vi vinne mot de som ligger under oss på tabellen, om vi skal ha muligheter for å bedre tabellposisjonen fra i går. Vi kan ikke vente at laget skal ha dagen i alle kamper, men det er ingen ting som tilsier at de ikke skal gi hundre prosent hver gang. Og det skremmende er at det er hele laget og ikke enkeltspillere som svikter, da må det være noe alvorlig galt et eller annet sted.
Til neste hjemmekamp burde vi kanskje ha demostrert litt, om ikke forslaget som var oppe tidligere i år, så i en mildere tone, noe a la "Gjør oss stolte" eller "Vi forlanger ikke mye, bare innsats" eller noe bedre...
Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig
"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen
Opprinnelig postet av KeJ
Dersom din teori er korrekt, at gutta trenger kniven på strupen for å prestere, så skal jeg med den største glede kvesse kniven min, for den innsatsen og opofrelsen disse dvergkaninene legger i bunn nå er ikke mye å skryte av
He He... tror det er mange som ville dratt frem kvinen da!
Men nå handler posten om seriøse tiltak.
Kom på en ting til: Hva om vi supportere lager en sang som forteller litt om hva vi forlanger.
Kunne sunget den på sånne dager som i dag!
Nå mener jeg ikke at vi skal forlange seier, men innsats!
Muligens en veldig dårlig ide, men…
Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.
Opprinnelig postet av Dj Charlie
Dersom din teori er korrekt, at gutta trenger kniven på strupen for å prestere, så skal jeg med den største glede kvesse kniven min, for den innsatsen og opofrelsen disse dvergkaninene legger i bunn nå er ikke mye å skryte av
Kom på en ting til: Hva om vi supportere lager en sang som forteller litt om hva vi forlanger.
He he...både å dra frem kniven og kvin(n)en kan nok få spillerne til å prestere. Eller å true med fraværet av en av de to
Opprinnelig postet av Dj Charlie
Muligens en veldig dårlig ide, men…
for å være helt ærlig tror jeg det er lite noen kan gjøre. dette sitter i hue på gutta, og de eneste som kan gjøre noe med detta er gutta sjøl...
fanken heller, dem får penger for å klaske til ei lærkule og løpe litt... ja løpe litt, fanken det var det som manglet, jeg så det var noe galt...
"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914