aldersbestemte landslag
Har gått gjennom de siste uttakene for landslagene fra G15 til U21. Ikke overraskende er Lyn i toppen her. Det står bra til i Enga og Grenland også.
Har tatt med alle lagene som hadde 2 eller fler med totalt, pluss TL-lagene.
Klubb Totalt
FC Lyn Oslo 12
Odd Grenland 9
Vålerenga 9
Fredrikstad FK 6
Bodø/Glimt 6
Start 6
Rosenborg BK 6
Mandalskameratene 5
Ham-Kam Fotball 4
Bryne 4
Stabæk 3
Pors Grenland 3
Tromsø 3
Moss FK 3
Lillestrøm 2
Tromsdalen 2
Viking 1
Molde 1
Brann 0
Aalesund 0
hoås og bertelsen på U-21. tarik, staw og jørgensen på U-17. martin elvestad U-16.
---------------------------
savner "svensk magi" allerede
Jeg tror tiden er inn for at FFK bør satse mere på de yngre. Det er bra med byprosjektet, men en ungdomsavdeling er noe vi bør ha i klubben.
Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS
Opprinnelig postet av bateman
fant denne topicen på vg nett. interressant at vi har 6spillere på aldersbestemte landslag, tyder på at vi er på rett vei! at lyn har flest sier seg selv, de har tilgang til de største talentene, kombinert med at de våger å bruke dem fast i TL.
Har gått gjennom de siste uttakene for landslagene fra G15 til U21. Ikke overraskende er Lyn i toppen her. Det står bra til i Enga og Grenland også.
Har tatt med alle lagene som hadde 2 eller fler med totalt, pluss TL-lagene.
Klubb Totalt
FC Lyn Oslo 12
Odd Grenland 9
Vålerenga 9
Fredrikstad FK 6
Bodø/Glimt 6
Start 6
Rosenborg BK 6
Mandalskameratene 5
Ham-Kam Fotball 4
Bryne 4
Stabæk 3
Pors Grenland 3
Tromsø 3
Moss FK 3
Lillestrøm 2
Tromsdalen 2
Viking 1
Molde 1
Brann 0
Aalesund 0
hoås og bertelsen på U-21. tarik, staw og jørgensen på U-17. martin elvestad U-16.
Ja her var det mye å slå seg på brystet for, når det gjelder talentutvikling........
Hoås, Bertelsen, Staw allerede etablerte landslagsspillere når de kommer til FFK. Elvestad kommer fra Berg om jeg ikke tar feil, også han allerede da blinket for det yngste landslaget, Tarik fostret av Trosvik også han i bilde før han kommer til FFK, Jørgensen kommer som kretslagsspiller fra Greåker.
Det og sammenligne med Lyn samt en del av de andre klubbene blir litt feil, da disse i beste fall har hele østlandet som nedlagsfelt, Lyn tar fra hele norge noe de kan takke toppidreten for.
Ser Brann og Ålesund ikke har noen, det skjyldes kanskje at disse klubbene leier ut sine spillere til 1. og 2. divisjon, for så å hente de hjem når de er modne.
Tror ikke Fredrikstad alene er godt nok for fredrikstad for å hente talenter, de må nok bruke hele Østfold samt Follo.
Tror også de må som Lyn, Lillestrøm og endel av de andre klubbene kjøpe skoleplasser, samt skaffe bosted for talentene for å kunne dra spillere fra egen avel som det kalles.
Men all honør til guttene som er på landslagene, men å si at det er FFK sin ære syntes nå jeg er litt drøyt....
Uansett skal vi selvsagt være stolte over at spillere på landslag har FFK som klubblag!
Det er juniorlag og et Byprosjektlag.
Det jeg mener med en ungdomsavdeling er et eget arbeid fra de helt små og til juniorlaget.
De fleste andre klubbene som er med i Byprosjektet har sitt eget ungdomsarbeide.
Det bør FFK gjøre synes jeg.
HOLYGANS
at de andre klubbene har en ungdomsavdeling, og ffk ikke, er kjernen i byprosjektet. ffk vil ikke hente talentene ut av moderklubbene sine før på junior nivå. dette har flere grunner: 1. ved hente spillere for tidlig, danner man et overlegent lag, som man ikke klarer å gi ordentlig matching. 2. ved å la spillerne utvikle seg i moderklubbene, med impulser og oppfølging gjennom byprosjektet, bidrar man til å øke nivået i alle klubbene. 3. i følge en del talentutvikoingsteori er det svært vanskelig å forutse hvem som kan bli virkelig gode, før man har trent så og så mange timer.
det dreier seg med andre ord om et system som skal øke kvaliteten og favne mye bredere, enn det en egen ungdomsavdeling ville gjort.
på vinger over europa
De har alltid proudsert mange gode spillere.
Byprosjektet kunne blitt enda bedre med FFK som et lokomotiv blant samarbeidsklubbene, tror jeg.
HOLYGANS
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914