MacDonald byttet...
Kvisvik gikk (eller sto stille) den siste halvtimen av kampen mot Kamma. Mulig han var sliten, eller demotivert, ikke bra, men du har selvfølgelig som alle andre lov til å ha en dårlig dag. Det er ikke det jeg setter spørsmålstegnet.
(Ikke bare han....men dette som ett eksempel)
Hvorfor kommer MacDonald inn i det 86 minutt og ikke feks. i det 72 minutt ???
Når laget tydligvis ikke orker å bevege seg så må man bytte når man kan. Morinho bytter ut 3 spillere etter 60 minutter han, når han er misfornøyd. Den sjansen for skader må man bare ta når det er til de grader behov for friske bein.
Bare en betrakning......
---------------------------
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av Planken
En annen observasjon fra en som har sett Ham-Kams scoring en del ganger, er at hvis Kvisvik hadde orket følge løpet til deres høyreving fullt ut, hadde han aldri fått slått inn...
Det var vel ikke det at han ikke fullførte, han starta jo ikke en gang. Jeg fikk sjokk da han bare lunta inn i feltet istedenfor å følge den overlappen som _måtte_ komme. Kvisvik var jo helt ferdig etter 60 min, så hvorfor de flytta han inn sentralt, hvor vi virkelig trengte løpskapasistet, istedenfor å sette på f.eks Røn, aner jeg ikke.
kanskje grunnen til at kvisvik var så sliten kom av manglende innsats av de rundt ham? kvisvik jager ballen og ballfører som første mann. hoås og west faller til hver sin side og midtstopperne kan trekke med seg ballen gjennom midten uforstyrret. gang, på gang var kvisvik først ut i press og sånt tar på. av de 6 fremste i press synes jeg kun kvisvik, jonna og enerly presset hardt nok. west,hoås og ramberg daltet rundt som rundingsbøyer.
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av Frode
En observasjon:
Kvisvik gikk (eller sto stille) den siste halvtimen av kampen mot Kamma. Mulig han var sliten, eller demotivert, ikke bra, men du har selvfølgelig som alle andre lov til å ha en dårlig dag. Det er ikke det jeg setter spørsmålstegnet.
(Ikke bare han....men dette som ett eksempel)
Hvorfor kommer MacDonald inn i det 86 minutt og ikke feks. i det 72 minutt ???
Når laget tydligvis ikke orker å bevege seg så må man bytte når man kan. Morinho bytter ut 3 spillere etter 60 minutter han, når han er misfornøyd. Den sjansen for skader må man bare ta når det er til de grader behov for friske bein.
Bare en betrakning......
Er helt enig med deg, jeg mener vi bør tørre å gjøre bytter tidligere i kampene! Det gjelder selvfølgelig ikke bare Kvisvik, men hvem som helst, dersom en spiller har en dårlig dag eller er sliten, så bør benken vår se dette og foreta seg noe. Når byttet først kommer når vi er inne i kampens ti siste minutter så har de sjelden noen særlig effekt! Akkurat når det gjelder dette så har jeg vært kritisk til Eggen hele tida, syns alltid han har drøyd for lenge med å bytte.
Lenge leve "hjørnet"!
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga
-Drillo
Opprinnelig postet av A9$h
er vel kanskje ikke så lett å markere seg på 4 min?Og det athan ikke var så god i 2-lags kampen kan vel ha noe å gjøre med motivasjonen for å spille i 3 divisjon?Man gir gjerne litt ekstra når man spiller tippeligakamp
Som om jeg skulle sagt det sjøl..... Ikke lett å koome inn 4 min når kamma i tillegg har overtatt fullstendig og begge lag virker fornøyd med 1-1..
jeg hadde blitt utrolig demotivert av å være en midtbanespiller på benken på lørdag. jeg hadde følt meg utrolig langt bak i køen, og det er de nok også. det var kanskje bare macdonald som kunne komme inn og styrke laget tross i den manglende kondisjonen der ute.
3 ting å stille spørsmål ved her:
+ hvorfor får ikke macdonald mer spilletid her, når han hadde vært perfekt å sette inn med sine kjappe ben og evne til å transportere ball på egenhånd?
+ hvor var røn og wiig, som hadde vært gode nok for å gjøre en innstas den siste halvtimen? (sikkert omtalt i tidligere tråd, men jeg leser ikke alt her. sorry)
+ hvorfor spiser risholt røde pølser, når han kunne spist pølse i vaffel?
med ffk til champions league!
peters var vel den eneste spillern som kunne kommet inn sentralt på midten. når han ikke ble vurdert god nok for å gjøre en bedre innsats enn de som var der, er jeg nok enig at det hadde vært bedre med garro på benken ja. vi må da ha backup på sentral midtbane på benken!
med ffk til champions league!
Jeg er glad peters ikke kom inn...han hadde rota det til som altid...
Heia FFK
Skal det byttes må byttene komme ca 10-15min ut i 2.omgang så innbyttern for spilt seg litt inn i kampen.
Alt annet er som regel bortkastet.
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Opprinnelig postet av bateman
det er uten tvil benken sitt ansvar når eventuelle bytter skal gjøres. men er det drillo eller eggen som bestemmer?eggen kommer med utspill og forslag,drillo tar den endelige avgjørelsen? ...
Det er nok Drillo som bestemmer. Eggen måtte jo ringe Drillo når sistnevnte var på sykehus, for å få godkjennelse for bytterne.
Men Eggen har vel også hatt en tendens tidligere med å vente for lenge med byttene etter min mening. Er ikke mye en innbytter kan bidra med hvis han får under 10 minutter. Innbytterne bør vel få mellom 20 og 30 min hvis de skal kunne bidra med noe. Hender jo selvsagt at en spiller scorer ved første ballberøring, men det hører jo til sjeldenhetene. Skal man bytte i de siste 5 minuttene sånn som det blir gjort nå, bør det være taktiske bytter, for å drøye tid, dra ned tempo osv for å sikre en seier.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914