Husk meg
Brukernavn
Passord

Alexander mistrives forsatt i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 12 aug 05, 21:35
Dårlig reklame for damene i Fredrikstad

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 12 aug 05, 21:51
Opprinnelig postet av Pk
Men hvorfor skal han stå i mål mot HamKam med den innstillingen der? Han er da ikke særlig motivert for å gjøre en god jobb for klubben virker det som...har ALH glemt at fotball er jobben hans? Hadde det vært opp til meg hadde han allerede vært tilbake i Trondhjem og Sørlie hadde stått mot HamKam, men det er nå ikke jeg som bestemmer. Hva tenker du egentlig på når du går ut på TV sånn?
Pussig at ingen brukte mot Thomas Myhre at han fikk inn i kontrakten at han kunne dra akkurat når det passet ham, med den tankegangen der... Lurer på om forskjellen ikke bare er at Myhre er et STORT NAVN mens Lund Hansen kjemper for et gjennombrudd som er blitt på tide for ham. Ærlig talt, det blir for dumt å mistenkeliggjøre motivasjonen hans og ville ha Sørlie isteden. Man får gjøre som man vil i FFK, men enhver som så hvor sint han ble på 2-1 målet til Odd skjønner at han ikke gjerne slipper baller forbi seg.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 13 aug 05, 01:48
Opprinnelig postet av Vidar
Jeg forstår godt hva Alexander snakker om. Drillo måtte jo drøye helt til Thomas Myhre dukket opp før han "fant ut" at Alexander Lund Hansen måtte rangeres foran Steinar Sørlie. Det kunne jo virke som om det var et poeng i seg selv å ikke la Alexsander vokte målet. Tanken var angivelig at man ikke ville trene opp en toppkeeper for Rosenborg, men jeg tror man vil oppnå det stikk motsatte. Hadde man gitt Lund Hansen masse tillit og gode opplevelser mellom stengene så iallefall kanskje hadde det vært mulig å overtale ham til å bli, men slik det er nå har han beholdt sulten og desperasjonen etter å bli kvitt reservekeeperstempelet og det vil ikke forundre meg mye om han blir en stor helt i et RBK i framgang under Høgmo.

Jeg er faktisk enig med Vidar her. Jeg vet utmerket godt hvordan det føles å sitte på benken når man er 100% jevngod med han som spiller alle kampene. Når så FFK skriver en kontrakt med Myhre hvor det var åpenbart at han ville gå ved første og beste mulighet (noe Myhre også var helt krystallklar på ved kontraktsinngåelse), kan jeg godt forstå Alexanders negative følelser. Når man har ambisjoner, så vil benkesliting være veldig ubehagelig over tid, og kanskje spesielt for en keeper som jo er nødt til å ha kamptrening. Det å si at ha må være proff og tåle det, og bare trene hardere er vel å bra, men det er nå ikke sånn verden er.

Hvis vi først skal kreve "profesjonalitet" av spillerene synes jeg vi skal begynne med det som presteres på banen, og det som legges ned av treningsinnsats, ikke det som blir sagt på byen eller i intervju. Det er det de presterer som er interessant, ikke hva de sier. Når Ahlsen tok kanskje tusenvis av frispark på mål i egentrening, så er det et ekstremt godt eksempel på profesjonell holdning til spillet.

Jeg stiller spørsmålstegn ved håndtering av FFKs keepere denne sesongen. For meg som står på utsiden kan det se ut som om FFK aller helst vil "bli kvitt" begge keeperne, og hopper på første og beste båt til tross for at de godt vet at ferden slutter i Gamlebyen. Eller Charlton.

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 13 aug 05, 01:53
Eh... Alexander har vel stått noen bra kamper for FFK, har`n ikke?

Alexander kan syte høl i ryggen på Drillo via TVNorge så lenge han står glimrende for FFK for min del.

Dere tror kanskje at FFKs spillere er i FFK fordi de vil slåss for FFK? Tihi!

De får lønn, for svarte!

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 13 aug 05, 02:00
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Har virkelig Steinar gjort så mange tabber? Om ikke Steinar kan regnes som verdens største målmannstalent, så blør han for drakta og elsker FFK og Fredrikstad.

Send ham hjem til Trondheim og kjæresten omgående og sats på Steinar resten av sesongen. Men faktisk så har jeg en følelse av at Lasse Staw får sjansen, så snart tippeliga kontrakten i år er sikret. Jeg tror bestemt at klubben kommer til å handle inn en ny klassemålmann til neste år og at man da satser på Lasse Staw som 2. målmann.

Men, tror du Steinar vil fortsette å elske FFK og blø for drakta når han i praksis får beskjed om at han får sparken uten god grunn og må finne på noe annet? Vi snakker om guttanes arbeidsplasser her, tross alt.

Jeg tror folk som har fått fyken uten noen egentlig grunn kjenner igjen de følelsene en spiller har når han er svært usikker (med god grunn) på sin framtid i en klubb. Fotballspillere er også mennesker stakkar, som forsøker å ha et liv og noe å gjøre. Jeg er lettere sjokkert over hvor kynisk folk uttaler seg her om våre spilleres framtid i FFK, det må jeg bare innrømme.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 13 aug 05, 09:50
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Har virkelig Steinar gjort så mange tabber? Om ikke Steinar kan regnes som verdens største målmannstalent, så blør han for drakta og elsker FFK og Fredrikstad.

Send ham hjem til Trondheim og kjæresten omgående og sats på Steinar resten av sesongen. Men faktisk så har jeg en følelse av at Lasse Staw får sjansen, så snart tippeliga kontrakten i år er sikret. Jeg tror bestemt at klubben kommer til å handle inn en ny klassemålmann til neste år og at man da satser på Lasse Staw som 2. målmann.

Men, tror du Steinar vil fortsette å elske FFK og blø for drakta når han i praksis får beskjed om at han får sparken uten god grunn og må finne på noe annet? Vi snakker om guttanes arbeidsplasser her, tross alt.

Jeg tror folk som har fått fyken uten noen egentlig grunn kjenner igjen de følelsene en spiller har når han er svært usikker (med god grunn) på sin framtid i en klubb. Fotballspillere er også mennesker stakkar, som forsøker å ha et liv og noe å gjøre. Jeg er lettere sjokkert over hvor kynisk folk uttaler seg her om våre spilleres framtid i FFK, det må jeg bare innrømme.

Steinar har vist før at han kan brette opp ermene og komme tilbake igjen etter å ha hatt motgang. Dessuten er han konstant i godt humør og er ikke typen til å gå rundt å surmule, slik åpenbart ALH gjør.
Etter alt det som har skjedd i år så er det nok mange av spillerne i FFK som føler at deres fremtid i FFK er usikker, men det er nok ikke noe de går rundt å tenker på til daglig. Dette er slik fotballen har blitt idag og om man heter Steinar Sørlie, Alexander Lund Hansen eller noe annet så er dette noe en proffesjonell fotballspiller må leve med.

FFK på toppen i 2005

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 13 aug 05, 10:33
Endelig fått sett intervjuet. Snakk om å fremstå som tom i lokket. Skremmende. Man kan bli fristet til å dra ned på jernbanestasjon å kjøpe en enveisbillett tilbake til Barteland som han kan benytte og det litt brennkvikt. Får vel henge dette på knaggen ung og uerfaren, men det bør ikke gjenta seg. Da sitter`n på toget nordover før han vet ordet av det.

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til: 13 aug 05, 11:13
Opprinnelig postet av stenhard
Man kan bli fristet til å dra ned på jernbanestasjon å kjøpe en enveisbillett tilbake til Barteland som han kan benytte og det litt brennkvikt.

Er jo ikke værre enn å stikke ned på stasjonen å kjøpe en billett... Om han benytter den til å reise hjem for godt kan jeg bare tiden vise...! 

Alexander LH er en dyktig keeper, som stadig er i utvikling. Etter forrige høstsesongs suksess, kan jeg godt skjønne at det må være tungt å bli plassert på benken som andrekeeper. FFK har to (tre faktisk...) gode keepere, som alle trenger kamptrening, og da Myhre kom forsvant muligheter for alle tre. En situasjon som både på godt og vondt er endret nå. Jeg kan godt skjønne at de sutrer litt, og media er flinke til å dukke opp når en minst aner det! Vil tro at mange klager og sutrer over jobben deres - men det positive med klagingen vår, er at vi ikke er interessant stoff for media....! 

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 14 aug 05, 11:21
Endret: 14 aug 05, 12:09
La Steinar S, stå i mål i treningskampen mot Moss.
Det for at keeperene skal få føle at det fortsatt er kamp om plassene, og at det verken nytter med sutring eller smiger.

Ps fortsetter Myhre på benken i Charlton, stikker han vel start innom FFK igjen

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914