Husk meg
Brukernavn
Passord

Er vi fornøyd med spilleforsterkningene/liten konkurranse om plassene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 10 aug 05, 18:40

Dere husker vel hvor skuffet vi var, når Markus ble solgt til Ham-Kam. Flere ville ha en spiller som en trøst for salget av

Markus, noe vi fikk i Thomas, i tre kamper fikk vi beholde han. Nå ser det ut til at ledelsen har bestemt seg for å stenge pungen i forhold til flere spilleforsterkninger og heller kanskje selge flere isteden. Brian West kan det vel skje hva som helst med, og i følge TV 2 for noen uker ble det sagt at tre spillere til skulle ut. Hornseth kommer vel  i tillegg til de tre.

Synes det begynner å bli liten konkurranse om plassene på laget:

Midtbanen har spillere som Ramberg,Enerly, Kvisvik, Brenne klippekort.

Spillere som Røn,Garro og Petersen har vel bevist at de er ett stykke bak disse.

Mens Bjørkøy spiller høyreback fordi Pål Andre og Lars Blixt  tydeligvis er for dårlig.

Spissplassene er det også liten konkurranse om.

Brian West, Øyvind Hoås, Toth er de som kjemper om spissplane.

Martin Wiig, Yherland spiller vel kun fra start om det er skader i laget.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 10 aug 05, 19:24

Nei det er vi ikke.

Når vi fikk inn spillere som Kvisvik, Bjørkøy, Myhre og Toth, skulle vi beholdt spillere Markus og Roger.

Da hadde laget(troppen) blitt vesentlig forsterket.

I steden mener jeg at troppen har blitt dårligere, med begrunning i dette.

Inn:

Toth: Skal være en vesentlig forsterkning for FFK, men har ennå ikke startet en kamp.

Konklusjon = ingen fosterkning så langt.

Myhre: Fikk vi bare beholde i 3 kamper og overbeviste.

Konklusjon = Vesentlig forsterkning.

Kvisvik: Har gjort sine saker bra, men har mer å gå på.

Konklusjon = Vesentlig forsterkning.

Bjørkøy: Har imponert meg veldig, og kan brukes både på midtbanen og som back.

Konklusjon = Forterkning.

Ut:

Ringberg: Notorisk måljeger for FFK. Hadde fått en en helt ny høst under 4-4-2, og med Raymond og Enerly i form på kantene.

Konklusjon = Vesentlig tap.

Risholt: Vært mye skadet, og kom aldrig til sin rett under Drillo. Skadefri og i form, mener jeg Rogern hadde benket både Røn, Ramberg og skjøvet Bjørky ned på høyre back.

Konkusjon = Tap.

Myhre: Fikk vi bare beholde i 3 kamper og overbeviste.

Konklusjon = Vesentlig tap.

Trondsen: Måtte legge opp pga hodeskaden. Klarte aldrig å komme tilbake i den form han var før skadene.

Konklusjon = Inget tap

Søderstjerna: Fik aldrig tillit under Drillo. Personlig ville jeg rangert han føre Røn og Petersen, men greit at han drar.

Konklusjon = Inget tap.

Koskela: Fikk noen kamper i comebacket til FFK i fjor. Gjorde sine saker bra i åpningen, men falt av etter hvert, og klarte aldrig å spille seg til fast plass.

Konklusjon = Tap.

Vikmae: Gjorde noen bra innhopp, men ble ingen forsterkning for FFK.

Konklusjon = Inget tap.

Oppsummering:

Inn:

1 Vesentlg forsterkning

1 Forsterkning

1 ingen forsterkning

Ut:

1 Vesentlig tap.

2 Tap

3 Inget tap

Summa summarum så har vi fått 3 nye spillere og mistet 6(Myhre regnes ikke med her). 1 ellveren er forsterket, men troppen er vesentlig svekket mener nå jeg.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 10 aug 05, 21:06
Endret: 10 aug 05, 21:09
Men synes de av oss som mener at det var greit å kvitte seg med Markus og Roger, og at vi må slutte med "Ringberg-maset", at vi stiller sterkere nå? Når spissen som hentes inn etter salg av vår mangeårige toppscorer ikke engang er god nok for førsteeelveren?

Thomas Myhre var, som trådstarter Patrioten sier, et godt plaster på såret. Nå kan ikke noen klandres for at det var et plaster som datt av litt fort, tvert imot. Man gjorde et dristig forsøk. Så da er vi tilbake til start. Kanskje bare med en litt mer uavklart keepersituasjon i tillegg.

Bjørkøy ble vel på en måte en slags erstatning for Roger, men man velger heller å forsøke og forsterke en annen lagdel med ham. Kanskje med hell, men da er da vitterlig den sentrale midbanen svekket når vi er en Risholt fattigere, eller?

Eneste posisjon som er betydelig styrket, er jo venstre midtbane. Det er det jo ingen tvil om. Det er fantastisk å se Kvisvik i den vakre drakten vår.
Og så håper jeg at Toth kommer i form etterhvert, og er den toppspissen vi nærmest ble lovet. Bjørkøy kommer også til å bli en populær spiller, tenker jeg.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 10 aug 05, 21:16
Ang. Ringberg-maset ( og tildels Risholt ). Disse spillerne har vi ikke lenger. Hvorfor skal dere da fortsette med debatten om det var riktig eller ei å sende de avgårde. Det hjelper ikke en dau skitt. Jeg for min del ser ihvertfall framover.

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 10 aug 05, 21:25
Det er terapi å sette ord på følelsene sine, vet du.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 10 aug 05, 21:32

Opprinnelig postet av Acromion

Jeg er ikke kjent for å være en kald fisk akkurat. Jeg har vel følelsesutbrudd i et sett under kamp.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 10 aug 05, 22:03

Tviler på Toth, når han kun scoret ett mål i en 3.divisjons kamp kan det ikke være mye å satse på

McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 10 aug 05, 22:16
Endret: 10 aug 05, 22:16
Scora ikke han siste målet mot RBK da?

Og var ikke akkurat dårlig mot Vålerenga.

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 10 aug 05, 22:17

har fått ut følelsene stort sett ang  Markus og annet rusk, men til spøesmålet:

Er jeg fornøyd med forsterkningene, tja så langt har Jonna vist at han er på nivå med Risholt sli vi husket han fra hans glansdager.

KVISKVIK HAR ALLE MULIGHETER TIL Å BLI EN STØTTESPILLER.

Toth er det for tidlig og uttale seg om han blir en Tot(h)enslager eller Toth und begraben.

Men personlig ikke fornøyd med det som har hendt i FFK i sommer, verken med hensyn til forsterkninger eller på den administrative siden.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 10 aug 05, 22:22
Jeg mener at de som har blitt borte, med unntak av Ringberg, ikke var med å konkurrerte om plassen slik det har utviklet seg. Med Røn, Garro, MacDonald, Wiik, Staw, Tarik og Magnussen har FFK spillere som kan utvikle seg inn i viktige roller på laget. Enda flere talenter banker på døren like bak. Koskela, Hornseth, Håkan osv viste seg å ikke holde TL nivå. Risholt eide ikke treningsmoral. Da er det ikke riktig å satse på disse etter min mening. Rykker 2. laget opp vil disse ungdommene få enda bedre matching, og da er steget inn på A-laget enda nærmere.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 10 aug 05, 23:22
Opprinnelig postet av Patrioten

Tviler på Toth, når han kun scoret ett mål i en 3.divisjons kamp kan det ikke være mye å satse på

Han scoret to mål mot Greåker, det stod feil i f-b. Der stod Tarik med to mål, men han scoret bare ett, så de hadde forvekslet de to sannsynligvis.

Lenge leve "hjørnet"!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 10 aug 05, 23:42

Egentlig mye enig Kanogvetalt.

Spesielt håper også jeg selvsagt at 2.laget ryker opp, slik at matching blir bedre og talentene får bedre utviklingsmuligheter.

Er egentlig bare Ringberg jeg savner, men likevel er midtbanen mer sårbar nå.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 11 aug 05, 00:16
Endret: 11 aug 05, 00:17

Ble det ikke sagt av Arve rett før serien startet etter ferien at de  kikket etter flere spillere? Har de gitt opp?

Lurer forresten om de fikk noe for Myhre? han var jo her tross alt i 3 kamper og fikk vist seg fram for potensielle arbeidsgivere.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 aug 05, 00:21
Opprinnelig postet av aavdst

Ble det ikke sagt av Arve rett før serien startet etter ferien at de  kikket etter flere spillere? Har de gitt opp?

Lurer forresten om de fikk noe for Myhre? han var jo her tross alt i 3 kamper og fikk vist seg fram for potensielle arbeidsgivere.

Myhre ble fristilt. Han hadde også en klausul om at han kunne gå til utlandet hvis et attraktivt tilbud dukket opp.

Ansvarlig redaktør

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 aug 05, 12:30
Lurer også veldig på hva som skjer med Toth.

Er dette nok ett bomkjøp eller trenger han mer kamptrening ?
Minns det var en stund siden han sist hadde spilt kamkp når han kom hit.

Uansett hva det er så tror jeg han var veldig oppskrytt, bare noe jeg føler på meg.

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 11 aug 05, 15:07
Endret: 11 aug 05, 15:07

Opprinnelig postet av bjorn
Lurer også veldig på hva som skjer med Toth.

Er dette nok ett bomkjøp eller trenger han mer kamptrening ?
Minns det var en stund siden han sist hadde spilt kamkp når han kom hit.

Uansett hva det er så tror jeg han var veldig oppskrytt, bare noe jeg føler på meg.

Ifølge Eggen var jo Toth en dritdyktig spiss som det nesten var et under at vi klarte å græbbe tak i.

Har ikke overbevist så langt, men det tar jo tid å akklimatisere seg til nytt land og ny fotballkultur.

Vi får håpe at han bøtter inn mål utover i sesongen.

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 11 aug 05, 15:49
Når det gjelder Toth så vet vi jo ikke så mye ennå. Men det vi (jeg) vet:

- Rimelig grei kamp mot Vålerenga over middells vil jeg bedømme. Scoret nesten på flott brassespark
- Greit innhopp mot RBK. Scoret 1 mål
- 2 mål mot Greåker i 3. div

Alt i alt ikke så gærent av en spiller som mest sannsynlig har en del å gå på når det gjelder formen. Virker lovende.

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914