Husk meg
Brukernavn
Passord

Heh jeg har endelig skjønt det

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 08 aug 05, 13:40

:ffk: er ett superlag som hver kamp kan spille som de gjorde mot RBK. RBK spillte ikke spes dårlig, men :ffk: spilte superbra. Laget har dette inne, men hver bortekamp (eller vanskelig hjemmekamp) så er trenerne redde for å tape, så de legger opp kampene superdefensivt, noe som passer superoffensiv laget :ffk: dårlig. Spillerne går sure og klarer ikke å prestere i 2 omgang, langt tilbake på banen som de er beordret.

[/sarcasm off]

Er verden så svart/hvitt? Har treneren så mye å si? Er Drillo så avgjørende? Kan Drillo hatere og Drillo elskere vær så snill å prøve å se gråtonene her? Drillo har gjort masse bra for laget, vi har 22 poeng som uten tvil er mye Drillos fortjeneste. Mannen har noen svakheter, for enkeltspillere som ikke presterer, og han feiger innimellom. Ballen er rund, det er ikke noen fasit her. Den perfekte trener finnes ikke, og hvordan det gikk vet vi ikke før 30 oktober.

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 aug 05, 13:43

Sitat " fotballen er rund, men oftest for mostanderne"

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 10 aug 05, 00:50
Svart/hvitt?

Hvis en sammenlikner de to siste kampene til FFK så så det temmelig svart/hvitt ut for meg, gett!

Uansett om det er Drillo, eller ikke, så har vi et stort problem på bortebane, i og med at vi har gjennomført tidenes dårligste fotballkamper på bortebane i nesten hele år.

FFK kommer aldri til å skrape seg oppover på tabellen uten at man begynner å vinne bortekamper, og det regelmessig!

Jeg beklager å måtte si det, men mitt fotballhjerte gleder seg nesten over at vi har hatt elendige resultater på bortebane og grusomt dårlig spill, for da finnes det hvertfall *litt* fotballrettferdighet i verden. ;-)

Nei, guttær, hvis FFK skal etablere seg i TL må det andre boller til! Det må da være mulig å få til bortekamper med litt bedre plan en det vi har sett i det siste, helt seriøst.

Da er det bedre å gå ut i hundre og tryne så det synger, for poeng blir det ikke uansett! Så vil i hvertfall ingen kunne si at vi ikke prøvde, i det minste!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 10 aug 05, 01:12
Endret: 10 aug 05, 01:13

Opprinnelig postet av Asgeir
Svart/hvitt?

Hvis en sammenlikner de to siste kampene til FFK så så det temmelig svart/hvitt ut for meg, gett!

Uansett om det er Drillo, eller ikke, så har vi et stort problem på bortebane, i og med at vi har gjennomført tidenes dårligste fotballkamper på bortebane i nesten hele år.

FFK kommer aldri til å skrape seg oppover på tabellen uten at man begynner å vinne bortekamper, og det regelmessig!

Jeg beklager å måtte si det, men mitt fotballhjerte gleder seg nesten over at vi har hatt elendige resultater på bortebane og grusomt dårlig spill, for da finnes det hvertfall *litt* fotballrettferdighet i verden. ;-)

Nei, guttær, hvis FFK skal etablere seg i TL må det andre boller til! Det må da være mulig å få til bortekamper med litt bedre plan en det vi har sett i det siste, helt seriøst.

Da er det bedre å gå ut i hundre og tryne så det synger, for poeng blir det ikke uansett! Så vil i hvertfall ingen kunne si at vi ikke prøvde, i det minste!

Denne trenden er det sikkert mulig å snu!

Det største problemet ligger nok i hode på spillerne, og det er nok vanskelig å snu en trend. Jeg har stor tro på at trenden snur i bortekampen mot Brann 29. august.

Ham-Kam har i år scoret 2 mål og kapret 1 fattig poeng på bortebane. Sist år var de en av de beste bortelagene, hvorfor? Jo, som sagt jeg tror nok det meste sitter i hodet på spillerne. At man må ha troen på å lykkes.

FFK på toppen i 2005

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 10 aug 05, 11:36

Om det største problemet ligger i hodet på spillere eller andre steder, kan være en interessant diskusjon.

Dersom det er ertt at det ligger i hodet på spillerne er det lagets trener /adm som må jobbe for å rette på dette, ikke overlate det til den enkelte. DET er nettopp evnen til å jobbe med det psykiske , forstå spillerne som skiller de gode trenere fra massen.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 10 aug 05, 12:32
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Det største problemet ligger nok i hode på spillerne..

Jeg synes det har vært veldig tydelig i de to siste kampene at det er formasjonen som gir de største problemene. Både mot RBK og (spesielt) Odd, så surnær spillet i 2. omgang. Det må jo henge sammen med at formasjonen i begge kampene endres fra vellykkede 4-4-2 til 4-5-1 etter pause!!?? Mot RBK skulle vel seieren "trygges" og mot Odd var det vel det ene poenget som skulle reddes, men det funkær ikke. I begge disse kampene mistet vi således banespill og initiativ.

Så jeg hevder at det største problemet ligger i formasjonsendringene til Drillo.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 10 aug 05, 15:30

Opprinnelig postet av Asgeir
Svart/hvitt?

Det største problemet ligger nok i hode på spillerne, og det er nok vanskelig å snu en trend. Jeg har stor tro på at trenden snur i bortekampen mot Brann 29. august.

Ham-Kam har i år scoret 2 mål og kapret 1 fattig poeng på bortebane. Sist år var de en av de beste bortelagene, hvorfor? Jo, som sagt jeg tror nok det meste sitter i hodet på spillerne. At man må ha troen på å lykkes.

Det er vel Drillo som planter passiviteten i hodet til spillerne. Å legge seg lavt for å safe inn 1-1 mot bunnlaget Odd f.eks er jo helt latterlig. Drillo er vel god faglig, men mannen er jo så fordømrade negativ. Mot Viking da vi lå under har han uttalt at han vurderte høyere press, men konkluderte med at laget hans ikke var bra nok. Er det i hele tatt mulig å si noe slikt ?

Mannen fortjener snarest plass på gamlehjemmet.

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 10 aug 05, 15:46
Selvfølgelig er det mulig å si at laget ikke er godt nok til å presse høyere. Litt selvinnsikt er kanskje ikke så j..... dumt? Vi slet mot Gressvik i cupen når vi prøvde å presse høyt. Hvordan tror du det hadde gått mot odd om vi hadde pressa høyt, slike som midtbanen ble overspilt. Det hadde, om mulig, end i enda flere odd-sjanser. (så ikke kampen i viking, så den kan jeg ikke uttale meg om, men det må da være lov å se de svake sidene i sitt eget lag!?)

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 10 aug 05, 16:09
Mitt poeng var ikke at Drillo planter passivitet i hodene på spillerene, men at han går ut med en formasjon, og instruksjoner til spillerene om hvordan det skal spilles som kanskje er litt for defensiv, sånn at det blir stor strekk mellom lagdeler sånn at midtbanespillerene aldri kommer inn i kampen, aldri er tilstede der det kriges om ballen osv osv.

Spillesystemet dikterer mye, også den generelle innstillinga til spillerene til en viss grad.

Her er det mye å hente, gett, se på Start, de gir aldri opp, verken på hjemme eller bortebane!

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 10 aug 05, 16:16
Jo, men Olavesen: Så du ikke hvor sinnsykt lavt den bakre firer lå mot Odd? Det var *det* som skapte strekk i laget, ikke at midtbanen blir overspilt. Jeg vil heller si at midtbanen blir overspilt *fordi* den bakre firer ligger for dypt.

Sann mine ord: Når FFK spiller godt og vinner kamper, da ligger firern høyt og er tilstede i den sonen hvor det kriges om ball. Når FFk spiller dårlig og taper, da ligger firern lavt og det blir strekk i laget, og midtbanen kommer aldri inn i kampen, og det slås langt.

Rent defensivt er det fint å ligge høyt også, fordi det blir mer folk i sonen hvor motstanders angrep bygges opp, så spissene og den høye midtbanen til motstander blir lagt under mye større press.

Det er liten vits i å fortelle et lag "nå skal vi ha stort press på ballfører", for hvis det er 50 meter mellom spisser og bakre firer  så vil det være umulig for to sentral midtbanespillere og utføre høyt press på ballfører! Det man må si er "Nå skal vi flytte opp firern for å spille kompakt og gjøre flatene mindre sånn at vi får lagt større press på ballfører".

Vel, vel, jeg håper Drillo også ser at det er lite å tape på å gå ut litt dristigerer også på bortebane.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914