Husk meg
Brukernavn
Passord

Et ønske angående trådet visning

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 07 aug 05, 17:03
 hadde vært herlig om man hadde hatt mulighet til å se hvilke sider man hadde vært inne og sett i trådet visning (annen farge på visited).

slik mener jeg det ville vært lettere å se hva man ikke hadde lest før om det kom nye poster osv.

morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 aug 05, 17:06
Opprinnelig postet av JipJap
 hadde vært herlig om man hadde hatt mulighet til å se hvilke sider man hadde vært inne og sett i trådet visning (annen farge på visited).

slik mener jeg det ville vært lettere å se hva man ikke hadde lest før om det kom nye poster osv.

Dette er på lista vår, bare vi finner en  tilfredsstillende  metode så  kommer det.. 

---------------------------

Utvikler og Medeier.

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 07 aug 05, 17:12
blir så vanskelig å lese forumet uten egentlig :D 

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 08 aug 05, 22:32
Det burde kanskje også vært en mulighet til å gå "nedover" i tråden, dvs svarene, og svar på svar på den melding man har oppe. Og også "oppover" i tråden sånn at man kan hoppe tilbake til den originale meldinga fra svaret, uten å bruke tråd-vinduet, altså.

Sånn sett burde man kanskje ha følgende knapper/linker/kommandoer:
Neste - Går til neste post i en tråd. Denne kan da både gå til neste svar på den melding man har oppe, eller til svar på svar. Typisk vil Neste da gå til posten på linja under den man "står" i tråd-vindu
Forrige - Går til forrige post i en tråd, typisk meldinga "denne" meldinga var svar på, eller posten over i tråd-vindu
Neste svar - Går til neste svar på "forrige melding". Denne er tricky, for man må da finne id på posten høyere oppe i strukturen, og så hoppe fra svar til svar på denne.

Det skjer nemlig ganske mange ganger i dype tråder at man ikke er interessert i "svar-på-svar" avhengig av hva som står i svaret, og ikke svar-på-svar. Typisk kommer Keiko med en slengbemerkning i et svar, og så vips: Så er jeg ikke interessert i svarene på den igjen. Hadde vært fint med "neste svar" da. :-)

Og en ting til jeg savner: I tråd-visning får man litt lite feedback når man trykker "svar" (posten en ny melding) syns jeg, for da ender man opp med et blankt svar-vindu i stedet for å få opp ditt eget svar på toppen og tråd-vinduet nederst...

Og en annen ting: Jeg glemte å logge meg inn tidligere i dag, skrev et langt flott svar på en melding, fikk beskjed om å logge meg inn, skrev feil passord en gang, rett neste gang, og bang, så var svaret mitt borte. Veldig kjedelig. Gidder dere se litt på hva som skjer når man ikke er logga inn? Sånn at man ikke mister det man har skrevet, mener jeg...

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 08 aug 05, 23:17

Den var ikke så dum den dere Asgeir. Jeg skal fundere på den. Eneste problem slik jeg ser det er at den må ha ganske mange spørringer for å finne ut om den kan gå alle de retningene du ønsker..

Siden skal ihvertfall ikke bli merkverdig tregere av en eventuell slik funksjon.. Men likte forslaget..

Sjefskodærn

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 11 aug 05, 23:21
Spørringene vil jo bare bli flere for den som leser websida i tråd-modus, da...

Vi snakker vel bare om en spørring pr. knapp, eller kanskje to, forresten for "Neste svar", en for å grave fram id for "forelderinnlegget", og en for å grave fram det neste "barneinnlegget"... Blir spørringa utført når du trykker på lenka/knappen, eller har den blitt utført før sida returneres til brukern?

Men, jeg skal ikke blande meg borti det der, jeg har ingen peiling på hvordan antall spørringer i et php-objekt påvirker den generelle hastigheten.

Hva slags backend bruker dere, forresten?

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 17 aug 05, 13:55
Opprinnelig postet av Asgeir
Spørringene vil jo bare bli flere for den som leser websida i tråd-modus, da...

Vi snakker vel bare om en spørring pr. knapp, eller kanskje to, forresten for "Neste svar", en for å grave fram id for "forelderinnlegget", og en for å grave fram det neste "barneinnlegget"... Blir spørringa utført når du trykker på lenka/knappen, eller har den blitt utført før sida returneres til brukern?

Men, jeg skal ikke blande meg borti det der, jeg har ingen peiling på hvordan antall spørringer i et php-objekt påvirker den generelle hastigheten.

Hva slags backend bruker dere, forresten?

Det er en veldig stor forumdatabase så derfor er det ikke bare å ha alt for mange spørringer. Spesielt på en trådet versjon så vil det være utrolig irriterende å vente lenge for hver gang man trykker på noe nytt..

Det jeg derimot har gjort. Er å ha flytta selve svaret/innlegget på riktig plasseringen inne i tråden. Dette gjør at man ikke må lete nedover for å finne tråden og dens `naboer`. Jeg syntes ihvertfall det ble veldig mye enklere å lese forumet i tråd-modus.

Sjefskodærn

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 17 aug 05, 15:40

Dere skal ha kjempeskryt for de nye sidene !

Nå i disse byggetider hadde det vært ålreit med litt bilder av fremdriften på den nye stadion, kansje et eget album for dette. 

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23