Eggen tar over Tromsø?
Men har tenkt litt over akkurat dette....
Nå er det jo klart at Otto Ulseth har fått sparken i Tromsø (gidder ikke legge ut link). Med andre ord trenger de en ny hovedtrener til neste sesong, regner ikke med at Steinar Milsen får fortsette mer enn ut sesongen.
Er det unaturlig å tru at Eggen vil få tilbud om å overta? Jeg trur ikke det, og frykter at han vil takke ja.
Begrunnelsen for dette er veldig enkel.
Drillo har opsjon på en sesong til som hovedtrener i FFK og vil nok benytte seg av denne. Eggen vil bli hovedtrener igjen og Tromsø vil nok ikke være den mest uinteressante klubben å overta.
Jeg er langt ifra noen stor drillokritiker og mener han har gjort det brukbart som FFK-trener. Men jeg frykter stort at dersom han tar ett år til blir det uansett det siste året han tar som FFK-trener. Da vil Eggen være borte og vi må på ny på trenerjakt. Kontuniteten som trengs på trenerplass vil da være borte.
Dessverre trur jeg dette blir en realitet allerede etter denne sesongen. Drillo blir (kun en sesong til) og Eggen drar til Tromsø.
Tar gjerne feil.... Men skulle jeg valgt mellom Drillo i et år til, og Eggen i 3-4 år til ville jeg valgt det siste. Ikke minst pga kontuniteten.
---------------------------
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
Men det skal bli veldig spennende å se hva som skjer med hovedtrenerjobben i FFK. Både Olsen og Eggen har jo kontrakt også for neste sesong - begge som hovedtrener - men jeg tipper nok vi bare får se én av dem. Eggen har allerede sagt at han ikke er lysten på å være assistent lenger, og jeg tror heller ikke Drillo ønsker seg en annen stilling enn som hovedtrener...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Glimt i mitt hjerte!
Rosenborg ansetter Hans Backe fra FCK
Per-Mathias Høgmo tar over TIL igjen
FCK ansetter Solbakken fra Ham-Kam
Drillo fortsetter i FFK
Knut Torbjørn Eggen går fra FFK til Ham-Kam
Denne kabalen går jo opp i teorien...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Røvern
Begrunnelsen for dette er veldig enkel.
Drillo har opsjon på en sesong til som hovedtrener i FFK og vil nok benytte seg av denne.
Ingen av partene er bindt til denne opsjonen. Dvs at begge parter kan si opp etter denne sesongen.
Macka fra start!
Opprinnelig postet av Costanza
For det første så tror jeg Tromsø rykker ned, og da tror jeg ikke Eggen engang vil vurdere et eventuelt tilbud.
KTE har nok ambisjoner om å trene en klubb ute i Europa. Da ser det veldig bra ut å rykke opp enda en gang.
Dessuten bodde Høgmo på Jeløya da han trente TIL. Eggen har vel sagt at han ikke vil flytte, og da er det ikke så mange alternativer igjen.
KTE har sagt en rekke ganger at han ønsker å være hovedtrener neste år. Han har, hva jeg vet, aldri sagt at han ønsker å være hovedtrener i FFK neste sesong.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!
På vei mot noe bedre!
Vært inne på noe av det samme tidligere spes. ang Eggen og H/K.
Er faktisk redd for at dersom ikke FFk bestemmer seg raskt , er toget kjørt for å få ny kontrakt med eggen.
Kanskje benytter de samme taktikk der som med Marcus, det kan lett føre til at KTE & MR til neste år blir superpar i HK.
Håper likevel at at FFK kvitter seg med sin nåværende trener og heller knytter til seg Per M. Høgmo.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Drillo ble valgt bl.a for å få beholde Eggen Jr. Eggen fremsatte det som et krav, for å fortsette i 25% stilling, at Drillo skulle bli hovedtrener.
At klubben valgte å innfri kravet kan vel også sees på som en tillitserklæring ovenfor Eggen Jr. Samtidig som man ved dette utrykker et håp om å gå videre med Eggen etter hans sabbatår.
Macka fra start!
Opprinnelig postet av djpete
Tror nok klubben allerede har vært i samtaler med Eggen om hans videre arbeidssituasjon.
Drillo ble valgt bl.a for å få beholde Eggen Jr. Eggen fremsatte det som et krav, for å fortsette i 25% stilling, at Drillo skulle bli hovedtrener.
At klubben valgte å innfri kravet kan vel også sees på som en tillitserklæring ovenfor Eggen Jr. Samtidig som man ved dette utrykker et håp om å gå videre med Eggen etter hans sabbatår.
Jeg tror nok dette er og har vært veldig nærme det som er realiteten, djpete.
Så for en gang skyld så er vi enige.
Personlig ønsker jeg at både Drillo og Eggen fortsetter sammen ihvertfall 1 år til.
Drillo vil nok helt sikkert avslutte sin karriere med success, og etter min mening er han nå i ferd med å bygge opp et lag som vil kjempe helt i toppen allerede i 2006.
Men uansett så er det nok viktigere for FFK at KTE blir i klubben enn at Drillo blir. Det sier jeg tiltross for at jeg har og alltid har hatt stor tro på Drillo som trener. Grunnen til det er at Drillo ganske sikkert ikke er aktuell etter 2006, mens KTE kan vi beholde i enda flere år.
FFK på toppen i 2005
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914