Husk meg
Brukernavn
Passord

Går det en grense?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 19 jul 05, 20:58
Går det en grense for ytringsfriheten her på forumet?

Det er positivt at ikke alle har like meningerm og at det er her på forumet disse skal fram, men går det alikevel en grense?

Det er jo admins her som etter skjønn fjerner upassende innlegg. Spørsmålet mitt er om ikke de burde fjerne de innlegg mot enkeltpersoner som har fått gjennomgå nok? Eller hvor tråden som blir tatt opp rett og slett er for simpel?

Jeg lurer på dette ettersom alt dette negative snakket kun skader FFK nå for tiden. Riksmediene sluker krangelene her på forumet rått og hauser det opp. Forsøker hele tiden å grave opp noe sjit om FFK. Spillerne blir mer utilpasse, hele klubben blir rett og slett mer ustabil av det..

Er det på tide med litt mer kommunistisk styring av admins her på forumet? Jeg bare lufter dette. Det er klubbens beste jeg tenker på. Kanskje vi kan komme fram til et svar sammen?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 19 jul 05, 21:00
støtter deg der...

..::FFK::..

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 19 jul 05, 21:02
Endret: 19 jul 05, 21:02
Hey hey.. wow wow.. har ikke selv tatt noe standpunkt her, bare lufter litt.. ;)

Men det er jo seff en grunn til at jeg skrev dette da.. hehe

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 19 jul 05, 21:08
Er det ikke greit at folk mener ting da? Klart det blir negativ stemning når klubben i våre hjerter selger kanskje noe av det dyrbareste vi hadde. Marcus var jo symbolet på "nye FFK"

Når det er sagt synes jeg at person hets er en skikkelig uting, og det synes jeg alle må ta til seg her inne. Greit hvis en spiller leverer en dårlig kamp, så han tåle litt pepper, det er klart. Og det bør jo også være litt saklig kanskje?

Synes i utgangspunktet at moderatorene her inne gjør en god jobb jeg. :p:p:p

:ffk::ffk::ffk:

Elleve røe og vite kællær

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 19 jul 05, 21:13
Så det finnes en moderator her inne??? har bare ikke merket noe til det.

Dette er det forumet som jeg har vært på, som man har mest frihet.

..::FFK::..

McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05

Lagt til: 19 jul 05, 21:29
Det er klart det går en grense. Det hadde jo vært deilig å kunne si at grensa gikk ved vanlig folkeskikk og at alle hadde skjønt hva det innebar. Men det blir nok litt flytende grense. Det beste hadde nok vært at moderator satt opp punkter for hva som er uakseptabelt. Et regelverk.

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 19 jul 05, 21:31
Opprinnelig postet av Dj Charlie
Så det finnes en moderator her inne??? har bare ikke merket noe til det.

Dette er det forumet som jeg har vært på, som man har mest frihet.

Soleklart! (og det er en bra ting altså)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 19 jul 05, 21:47
Endret: 19 jul 05, 21:58
Vi er tre moderatorer. Holters, morten og undertegnede. Og akkurat det at vi er tre forskjellige mennesker som sitter på ulike steder uavhengig av hverandre og ikke alltid muligheter til å kommunisere, gjør at modereringen noen ganger kanskje ikke alltid kan virke helt konsekvent. Det er noe av problemet med at vi er flere, vi kan oppfatte ting på andre måter og kanskje ha ulike grenser for hva som er over streken og ikke.

Selv om det finnes regler/retningslinjer, er det jo til syvende og sist skjønn som avgjør. Jeg forsøker så godt jeg kan å være konsekvent for hva JEG sletter av innlegg, men vi har ikke noe system hvor jeg kan se hva de to andre moderatorene sletter. Personlig har jeg nok valgt en ganske høy grense for hva som bør godtas og sletter bare de groveste personsjikanene (f.eks. når noen etter Ringberg-salget mener en viss person i FFK-ledelsen bør druknes i Glomma). Og det er, heldigvis, ytterst få innlegg jeg har fjernet på dette forumet generelt. Jo mindre en moderator blander seg inn, jo bedre er det. Jeg liker å ha høy takhøyde, særlig på et forum som dette hvor følelser så til de grader spiller inn, men det aller groveste må jo fjernes.

Håper dere har forståelse for at vi må ta avgjørelser etter skjønn der og da, og det vil alltid være noen som er uenige.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 19 jul 05, 22:11
Endret: 19 jul 05, 22:14
Når det gjelder nivået på debatten synes jeg man skal legge seg på samme nivå som man vil se på fotballbanen. Hovedregel: ta ballen, ikke mannen, som blir det samme som hold deg til saken, ikke gå til personangrep. Men verden er kompleks, som Mokkelbost sikkert skjønner. I praksis blir det til at man må være på ballen *før* man er på mannen. Motstanderspilleren er der jo og kjemper om ballen også, så man kan ikke unngå å "krysse veier" for å si det sånn. Selv det å begå stygge taklinger er jo noe som en arbeidsom spiller vil gjøre seg skyldig i uten at man roper om verdens undergang for det. Men det er viktig å ihverttfall å vite om forskjellen på stygt og pent. Det bli et spørsmål om hvor stygt og hvor ofte.. Det samme mener jeg bør gjelde på forumet. Man skal selvsagt skrive om en sak og ikke personer isolert, men å være tøff og saftig i formen bør gå an selv om de personer som får sine handlinger omtalt blir svært lite fornøyd med beskrivelsen.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 jul 05, 22:11
Endret: 19 jul 05, 22:12
Syns de gjør en god jobb, og det skal være en viss takhøyde på et diskusjonsforum. Og er det et sted hvor vi skal kunne diskutere ting som ikke er som det skal er det et slikt sted. Her kan man diskutere frem og tilbake, for noen av oss er det lærerikt, og jo flere som deltar i debatten, destor større er sjansen for at flere av oss sitter med litt mer informasjon enn andre. Dermed er veien kortere til å få alle kortene på bordet.

Uten dette diskusjonsforumet som media ofte har tatt i bruk i det siste som kilde, ville kanskje ledelsen trodd at alt var i det skjønneste orden, at vi supportere godtok alt. Nå vet de bedre, de vet at det har skapt voldsomme reaksjoner på det som har skjedd, og ikke minst måten det har blitt skjedd på.

Akkurat nå stormer det nok litt rundt klubben, men på lengre sikt er det positivt. For hvis vi alle holdt kjeft om det vi mislikte med klubben og bare ytret positive meninger, ville vi sydd puter under våre og klubbens armer. Og en dag ville alt komme for en dag, og da ville vi fått en skandale uten like. Det er bedre å lufte ut litt sinne og frustasjon ved jevne mellomrom fremfor å få en skikkelig utblåsning hvor alt kommer frem en dag.

Det er med andre ord bedre å lette litt på trykket i ventilen en gang i mellom fremfor å vente til hele greia eksploderer :)

Ble sikkert litt tunglest hele innlegget nå, men fikk sikkert frem poenget, var ikke ment som kritikk til trådstarter egentlig, jeg bare luftet mine meninger på et generelt grunnlag :)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 19 jul 05, 22:15
Jeg syns det er bra som det er, skal være høy takhøyde på et forum som dette. Hvis noen debatanter eller enkeltpersoner (spillere og andre i FFK) som ikke bruker det forumet her blir grovt hetset så forventer jeg at moderator(ene) slår ned på det, men det sier seg vel selv. Jeg syns moderatorene har gjort en meget god jobb, er jo tross alt en fritidssyssel for dem, og det krever sikkert mye av deres fritid.

Lenge leve "hjørnet"!

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 19 jul 05, 22:21
Opprinnelig postet av Costanza
Vi er tre moderatorer. Holters, morten og undertegnede. Og akkurat det at vi er tre forskjellige mennesker som sitter på ulike steder uavhengig av hverandre og ikke alltid muligheter til å kommunisere, gjør at modereringen noen ganger kanskje ikke alltid kan virke helt konsekvent. Det er noe av problemet med at vi er flere, vi kan oppfatte ting på andre måter og kanskje ha ulike grenser for hva som er over streken og ikke.

Selv om det finnes regler/retningslinjer, er det jo til syvende og sist skjønn som avgjør. Jeg forsøker så godt jeg kan å være konsekvent for hva JEG sletter av innlegg, men vi har ikke noe system hvor jeg kan se hva de to andre moderatorene sletter. Personlig har jeg nok valgt en ganske høy grense for hva som bør godtas og sletter bare de groveste personsjikanene (f.eks. når noen etter Ringberg-salget mener en viss person i FFK-ledelsen bør druknes i Glomma). Og det er, heldigvis, ytterst få innlegg jeg har fjernet på dette forumet generelt. Jo mindre en moderator blander seg inn, jo bedre er det. Jeg liker å ha høy takhøyde, særlig på et forum som dette hvor følelser så til de grader spiller inn, men det aller groveste må jo fjernes.

Håper dere har forståelse for at vi må ta avgjørelser etter skjønn der og da, og det vil alltid være noen som er uenige.

Greit nok, Costanza. Jeg er en av de som har uttrykt seg ganske krasst mot visse personer i ledelsen. Jeg kunne nok kanskje ha uttrykt meg litt annerledes til tider, men det kokte ganske bra i topplokket en stund.

Jeg vil vel likevel si at jeg står for det jeg har skrevet, med unntak av ett innlegg som ble skrevet rett etter overgangen til Ringberg var klar (og slettet veldig fort av moderator). Dette innlegget ber jeg om unnskyldning for!

Ellers er jo dette et fotballforum, og det at temperaturen til tider er svært høy, ser jeg på som et sunnhetstegn.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 19 jul 05, 22:45
Minst mulig regler og minst mulig innblanding fra moderatorer jo bedre er det.
Da mener jeg sletting osv, ikke diskutering :)
Er veldig spesielt med forum om ting man brenner såpass for som fotball etc, koker litt noenganger, men her inne synes jeg det har vært veldig bra oppførsel, generelt.
Ihverfall det jeg har sett da, vet ikke hva som blir slettet.

Er endel ganger jeg må tenke meg både 2 og 10 ganger om før jeg skriver noe. :)

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 19 jul 05, 23:08
Endret: 19 jul 05, 23:10
Måtte bare ta med denne fra en annen tråd:
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av jashin
I dette tilfelle ble idioter brukt som en generell vending på mange personer og var ikke myntet på en konkret person. Det er nok litt forskjell på det selv om han brukte deg som et eksempel.

Det var egentlig et ironisk innlegg. Jeg bryr meg overhodet ikke om noen på forumet her kaller meg en idiot, men poenget var å vise at det tydeligvis er forskjell på hvem som kan kall andre f.eks idioter og hvem man kalle det... Dvs jeg kan tydeligvis ikke kalle f.eks Arve Mokkelbost en idiot, men andre på forumet kan kalle meg det.

Altså, jeg forsvarer ikke at noen refererer til andre som idioter eller det som værre er, men, og det er et stort men, her inne er de fleste anonyme. Ikke alle selvsagt, men de fleste. Personlig synes jeg det er værre at mann æresskjeller Arve M eller Drillo som en anonym person her inne, enn at jeg f.eks kaller et brukernavn for en dust... Har man noe mot en person, være seg det er i form av hans stilling eller person, ha baller nok til å ta det opp med personen under fult navn og face 2 face...
Det sømmer seg ikke her inne, eller på noe annet forum for den sakens skyld

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 19 jul 05, 23:15
Opprinnelig postet av KeJ

Altså, jeg forsvarer ikke at noen refererer til andre som idioter eller det som værre er, men, og det er et stort men, her inne er de fleste anonyme. Ikke alle selvsagt, men de fleste. Personlig synes jeg det er værre at mann æresskjeller Arve M eller Drillo som en anonym person her inne, enn at jeg f.eks kaller et brukernavn for en dust... Har man noe mot en person, være seg det er i form av hans stilling eller person, ha baller nok til å ta det opp med personen under fult navn og face 2 face...
Det sømmer seg ikke her inne, eller på noe annet forum for den sakens skyld

Da vil jeg også legge til at jeg i innlegget etter påpeker at dette er et ironisk innlegg.
Dessuten vil jeg opplyse om at jeg bl.a har sendt mail til Arve M, fullt signert med navn, adresse og det hele. Så jeg gjemmer meg hvertfall ikke bak en anonymitet. Jeg kan selvsagt ikke snakke for alle...

Mvh
Anders Johansen

Sånn - fornøyd? :D

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 19 jul 05, 23:19
du jobber vel ikke som fengselsbetjent også?

spøk til side, var ikke deg eller noen andre spesielle jeg siktet til, uttalte meg på generelt grunnlag

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 19 jul 05, 23:32
Opprinnelig postet av KeJ
du jobber vel ikke som fengselsbetjent også?

Ha ha, gjør nok ikke det, men jeg har desverre erfaring med dem ;)

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 20 jul 05, 00:43
Modningsprosess for både oss og klubben dette her. Synes det er bra med frihet, men som McPhisto sier - vanlig folkeskikk er gode retningelinjer.

Så hvis vi skriver her som vi ville oppført oss om vi satt ved et bord og diskuterte dette så tror jeg det holder.

Og før man uttaler seg om tredjepart så skal man være meget sikker i sin sak.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914