Husk meg
Brukernavn
Passord

Mokkelbost svarer for seg

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 19 jul 05, 12:15
14. juli
”Fredrikstad Fotballklubb og Ham-Kam har blitt enige om overgang for Markus Ringberg. For spilleren gjenstår det å bli enig med Ham-Kam om sine personlige betingelser, og gjennomgå en rutinemessig legeundersøkelse.”

16. juli
”Imidlertid mottok vi en henvendelse fra Markus sin agent og Ham-Kam at spilleren hadde forhandlet frem en personlig avtale og om klubben var villig til å diskutere en overgang.”

Det er noe som skurrer veldig her! Hvis man først skal lyve, er det viktig å ikke motsi seg selv senere...

Dessuten: hvis klubben virkelig var interessert i å tilby skrive ny kontrakt med Markus; er det da naturlig å vente til etter transfervinduet lukkes og kontrakten nesten har gått ut, mens spekulasjonene går stadig heftigere??

Jeg tror fortsatt ikke klubben forteller sannheten, selv om Mokkelbost fremstår mer sympatisk i dette intervjuet. Personlig tror jeg det er et spill for galleriet



DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 19 jul 05, 12:25
Det er jo ingen løgn her og ingenting å lyve om.

Saken er jo klinkende klar: Trenerteamet vurdterte ikke Ringberg som god nok kontra Hoås. De ga Ringberg beskjed om på forvente mindre spilletid samtidig som at de skulle forhandle om ny kontrakt i august. Dette gir Ringberg fritt spillerom mht å forlate klubben til fordel for bedre økonomiske villkår enn hva han kunne forvente hos FFK og Ringberg grep den sjangsen. Det du vil frem til er at du mener Mokkelbost har trosset trenerteamets fremtidsplaner og solgt Ringberg for økonomisk gevinst. Eller hva er det som skurrer?

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 19 jul 05, 12:37
Det som skurrer er følgende:
De kommer jo med selvmotsigelser. Først sier de at klubben har godtatt et bud på Markus, og at det gjenstår å bli enige om personlig kontrakt.
Senere hevder de at Ringberg først har forhandlet frem en personlig avtale, og at han kom med en forespørsel om klubben ville godta en overgang!

Jeg vil tro at de plutselig har forstått konsekvensene av det de har gjort, og forsøker å fraskrive seg ansvaret.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 19 jul 05, 12:48
Ringbergs agent sier:

"Vi forhandlet ikke frem en personlig avtale før det siste budet, men vi fikk signaler på det økonomiske nivået Ham-Kam kunne tilby. FFK har gjort en god jobb, og de har fått en internasjonal pris. Å kritisere Mokkelbost og Drillo blir tåpelig. Det er den samme duoen som ble feiret da de hentet Kvisvik, sier agent Stig Lillejord."

Ringberg får først signaler om lønn og betingelser, FFK godtar budet fra HamKam, Ringberg forhandler frem sin personlige kontrakt. Ergo var det disse signalene rundt den personlige kontrakten Ringberg brukte når han ringte styremedlemmet mht om FFK var interessert i å beholde ham.

Når Ringbergs agent, han som står Ringberg nærmest her, mener at det er tåpelig å kritisere Mokkelbost og Drillo for saksgangen så er det greit å la detet ligge ikke sant?

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 19 jul 05, 13:15
Opprinnelig postet av DeKjök
Når Ringbergs agent, han som står Ringberg nærmest her, mener at det er tåpelig å kritisere Mokkelbost og Drillo for saksgangen så er det greit å la detet ligge ikke sant?


Er det noen som driiiiiter i hva supportere mener, så er det agenter. Han ville bare gjøre sitt til å få ro rundt overgangen, slik at han kunne heve honoraret sitt. At uttalelsene hans gjør at ledelsen i FFK synes han er en kjekk gutt skader vel heller ikke.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 19 jul 05, 13:17
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Rund
Opprinnelig postet av KeJ
vel, hadde Ringberg valgt å ikke signere en evt kontrakt han ble forspeilet av FFK, så kunne han faktisk ha godt gratis til hvilken som helst klubb, stukket "sign on fee" direkte i egen lomme og ikke gitt noe tilbake til klubben, altså tatt en Sol Campell. Det valgte han ikke å gjøre, han satte sin egen sikkerhet og klubbens økonomiske gevinst foran det som kunne blitt hans egne lille gullgruve


Med andre ord har Ringberg oppført seg som en helgen i denne sak! :))


har jeg vel ikke hevdet...Bare belyser det faktum at Ringberg ikke hadde trengt å signere et evt kontraktforslag fra FFK...


Men hvis det er riktig som du skriver, at Ringberg kunne ha ventet til han kunne ha gått gratis til en annen klubb, og puttet alle penga i sin egen lomme - men likevel valgte å skrive under kontrakt med HamKam direkte for dermed å sikre FFK en masse penger - så man vel i det minste kunne hevde at Ringberg opptrådte uegennyttig ? ;)

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 19 jul 05, 13:25
Endret: 19 jul 05, 13:31
Vi har vel også scenarioet at dersom Ringberg hadde blitt satt på benken utover høsten så ville markedsverdien hans sunket og det ville ha vært vanskeligere for ham å få en like god kontrakt.

Når det gjelder transfervinduet så lukkes det så vidt jeg vet ikke før 31. august så Ringberg hadde god tid til å forhandle med FFK og vurdere om dette tilbudet var godt nok. Men Ringberg har familie å tenke på så jeg skjønner godt at han sa ja til Hamkam.

Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 19 jul 05, 14:19
Forresten, en ting som provoserte meg mer enn Mokkelbosts padling med hensyn til kontrakten og forhandlingene, var at han fant det nødvendig å påpeke at Ringberg har mye å takke FFK for.

I en situasjon som selv Mokkelbost må ha forstått var veldig traumatisk for Ringberg, så må han altså komme med denne kommentaren. Jeg har ikke ord for hvor smålig jeg synes den kommentaren var!

At Ringberg har mye å takke FFK for, har han for øvrig selv sagt.
Men hva sier det om holdningen til en arbeidsgiver når han sier noe slikt i en sånn situasjon? Æsj, sier nå jeg.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 19 jul 05, 16:49
Veldig bra intervju, men jeg tror ikke det gir den hele og fulle sannhet om hva som har skjedd med Ringberg og Risholt. Er faktisk ikke sikker på at noen vet hele sannheten i disse sakene.

Jeg har vært en av de som har uttalt med sterkest om Drillo og AM, og jeg synes ikke jeg har noe å beklage over for disse. Jeg mener fremdeles at FFK nå er et svekket lag, i forhold til hva vi var før sommerferien. Det er det i all hovedsak disse to som har ansvaret for, og for det misliker jeg begge sterkt.

Syns forøvrig at AM river ned alt han oppnådde i intervjuet med Holters, gjennom følgende uttalelse til VG: Så får vi heller leve med at enkelte spillere forlater klubben og spytter bak seg idet de går ut døra, sier han til VG Nett - med klar adresse til Roger Risholt og Markus Ringberg.

Han fremstår vel ikke som verken seriøs eller ydmyk her?

Det jeg vil beklage, er at jeg i et innlegg kalte de som mener det var rett å gi bort Roger for "kjøtthuer". Det burde ikke ha skjedd, og jeg ber om unskyldning.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 19 jul 05, 17:13
Det var et bra intervju det. Synes han svarer bra for seg også. Har vel aldri hatt noe i mot han heller. Det jeg har kritisert er Drillo og spillestil + Salg av to spillere jeg hadde sans for. Tror nok Mokkelbost kan ha en del å hente på å vise seg mer i media, så suporterne får info om hvordan ting går. Gjerne flere sånne intervjuer Holters. Han har jo dessuten mye rett i att Risholt og Ringberg har mye å takke FFK for også. De var vel ikke akkurat på toppen av karrieren før de kom hit.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 05, 17:18
Endret: 19 jul 05, 17:19
Ringberg var vel toppscorer i svensk 1. divisjon i flere år

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 19 jul 05, 18:00
Opprinnelig postet av Carlsberg



Syns forøvrig at AM river ned alt han oppnådde i intervjuet med Holters, gjennom følgende uttalelse til VG: Så får vi heller leve med at enkelte spillere forlater klubben og spytter bak seg idet de går ut døra, sier han til VG Nett - med klar adresse til Roger Risholt og Markus Ringberg.




Haaaaaaaaloooooooo, hvilken planet befinner du deg? Vi snakekr om en artikkel i VG i agurktiden. De kan lage skandalev selv om FFK kommer til CL

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 19 jul 05, 19:34
Ser ikke noen grunn til at han skal figurere mer i media bare fordi idioter ikke skal oevrreagere og fordømme. Nok en gang har jeg tjent på å være litt tilbakeholden med kritikk, og kan stå inne for alle mine meninger. Det er mange som har en litt flau smak i munnen nå??

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!

På vei mot noe bedre!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 19 jul 05, 19:46
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Ser ikke noen grunn til at han skal figurere mer i media bare fordi idioter ikke skal oevrreagere og fordømme. Nok en gang har jeg tjent på å være litt tilbakeholden med kritikk, og kan stå inne for alle mine meninger. Det er mange som har en litt flau smak i munnen nå??


I og med at mod. har vært på banen og sensurert div. innlegg og signaturer, synes jeg dere bør komme på banen her.
Eller er det bedre å kalle andre supportere av samme klubb idioter enn å si "til helvete med" noen??
Eller er dette greit sålenge man har "den riktige" meningen?

Jeg ble beskyldt for å ha skadet Arve Mokkelbost`s verdighet. Er det mer verdig å kalle andre idioter?? Eller er dette greit sålenge man har "den riktige" meningen?

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 19 jul 05, 20:04
Endret: 19 jul 05, 20:06
I dette tilfelle ble idioter brukt som en generell vending på mange personer og var ikke myntet på en konkret person. Det er nok litt forskjell på det selv om han brukte deg som et eksempel.

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 19 jul 05, 20:10
Opprinnelig postet av jashin
I dette tilfelle ble idioter brukt som en generell vending på mange personer og var ikke myntet på en konkret person. Det er nok litt forskjell på det selv om han brukte deg som et eksempel.


Det var egentlig et ironisk innlegg. Jeg bryr meg overhodet ikke om noen på forumet her kaller meg en idiot, men poenget var å vise at det tydeligvis er forskjell på hvem som kan kall andre f.eks idioter og hvem man kalle det... Dvs jeg kan tydeligvis ikke kalle f.eks Arve Mokkelbost en idiot, men andre på forumet kan kalle meg det.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 19 jul 05, 20:19
Ikke mente jeg deg spesielt heller, Biscuitman. En generell vending for å få frem et poeng. Registrerer at du mente det ironisk, men for ordens skyld,

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!

På vei mot noe bedre!


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 19 jul 05, 20:19
Nå var også mitt innlegg ironiskt ment men jeg glemte smileyen. Uansett så er det ikke pent å kalle folk for idioter eller det som værre er (og det er seriøst ment). Det bør kunne gå an å holde et visst nivå på debatten og unngå det værste gatespråket.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 19 jul 05, 20:20
Ser vi krysset hverandre her - tar den!

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!

På vei mot noe bedre!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 jul 05, 22:56
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Ser ikke noen grunn til at han skal figurere mer i media bare fordi idioter ikke skal oevrreagere og fordømme. Nok en gang har jeg tjent på å være litt tilbakeholden med kritikk, og kan stå inne for alle mine meninger. Det er mange som har en litt flau smak i munnen nå??


Kast gjerne sten, men ligg unna glasshuset mitt, din idiot:D

Snakk om å drepe sine argumenter i enda et "tilbakeholden" innlegg! Merkelig måte å være tilbakeholden på du:o

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340