Husk meg
Brukernavn
Passord

Myten om Drillo som klubbtrener

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Det ordner seg alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 17

Lagt til: 17 jul 05, 11:46
Endret: 17 jul 05, 12:49
Nå er det mye føling i fjæra her...
Tenkte jeg da kunne bidra med litt nøktern FAKTA omkring Drillo som klubbtrener.

Drillo tok over Vålerenga etter VM i Frankrike i 1998.
På det tidspunkt lå Enga desidert sist med 3 seire på 17 kamper, og cuptap for Skeid.
MED Drillo vant Enga 7 av de siste 9 kampene, og slo ut Rapid Bucurest og Besiktas av europacupen. Sesongen etter ledet Enga serien etter 4 runder. Spilte så meget bra men uten den store uttellingen de neste kampene, før Drillo fikk tilbud fra Wimbledon. Enga lå da på sikker plass på tabellen, men tapte så en lang rekke kamper og havnet under streken ETTER Drillo reiste. Oppholdet i Wimbledon ble ingen suksess, men som klubbtrener i Norge har IKKE resultatene vært dårlige.

Drillo`s neste klubb i Norge ble FFK.
FFK ligger nå på sin beste plassering siden....før de fleste av dere i Forumet var født....? Og det med halve laget på skadelisten.

Historieløsheten er stor.
Eller er det ganske enkelt slik at man bare husker det som passer sin egen agenda.....??


PS! Det samme gjelder forøvrig utskjelte Ivar Hoff. Alle tror han var en elendig trener. Han hadde faktisk gode resultater han også. Spillerne misliker ham fordi de er livredde for kritikk, og mener han "ikke har peiling". Snakk om skivebom, han er sansynligvis vår fremste tv-ekspert.

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 17 jul 05, 12:55
Skal ikke uttale meg om Ivar hoff, men må si meg enig i at jeg gjerne diskuterer med folk som sier Drillo ikke har vist noe som klubbtrener...

Når det gjelder FFk så tror jeg folk har litt for store forventninger =)

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 jul 05, 13:17
Her er også et eksempel på hvor sta Drillo kan være.

Da Drillo var trener i Ålesund hadde han klare meninger om hvordan laget skulle spille. Det tok derimot tid før spillegruppa forstod hva han mente. Ca halveis ut i sesongen skulle de spille bortekamp i Kristiansund. Tabell situasjonen var ikke bra, og styre iklubben hadde bestemt at dette var siste sjans. Ble det tap ville han få sparken. Aafk vant denne kampen, og alle kampene resten av sesongen også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 17 jul 05, 13:22
Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid
Nå er det mye føling i fjæra her...
Tenkte jeg da kunne bidra med litt nøktern FAKTA omkring Drillo som klubbtrener.

Drillo tok over Vålerenga etter VM i Frankrike i 1998.
På det tidspunkt lå Enga desidert sist med 3 seire på 17 kamper, og cuptap for Skeid.
MED Drillo vant Enga 7 av de siste 9 kampene, og slo ut Rapid Bucurest og Besiktas av europacupen. Sesongen etter ledet Enga serien etter 4 runder. Spilte så meget bra men uten den store uttellingen de neste kampene, før Drillo fikk tilbud fra Wimbledon. Enga lå da på sikker plass på tabellen, men tapte så en lang rekke kamper og havnet under streken ETTER Drillo reiste. Oppholdet i Wimbledon ble ingen suksess, men som klubbtrener i Norge har IKKE resultatene vært dårlige.

Drillo`s neste klubb i Norge ble FFK.
FFK ligger nå på sin beste plassering siden....før de fleste av dere i Forumet var født....? Og det med halve laget på skadelisten.

Historieløsheten er stor.
Eller er det ganske enkelt slik at man bare husker det som passer sin egen agenda.....??


PS! Det samme gjelder forøvrig utskjelte Ivar Hoff. Alle tror han var en elendig trener. Han hadde faktisk gode resultater han også. Spillerne misliker ham fordi de er livredde for kritikk, og mener han "ikke har peiling". Snakk om skivebom, han er sansynligvis vår fremste tv-ekspert.


Så lenge du er inne på selektiv hukommelse : Kanskje du skulle sammenligne FFKs høstsesong i fjor med vårsesongen i år? Men det passet jo ikke agendaen din.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 jul 05, 13:25
Skadene har vel medført at FFK på langt nær har kunnet stille et like sterkt lag som sist høst.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 17 jul 05, 13:33
Men er ikke Hoås, Bertelsen, Wiig m. fler forsterkninger som ikke var tilgjengelige i fjor høst da?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 jul 05, 13:40
Kom ikke drassende med fjorårets høstsesong og prøv å sammenligne den med noe som helst. Den var unik, med en flyt som er få lag forunt å få oppleve noen gang. Ganske naivt å forvente at ting skulle fortsette sånn...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 17 jul 05, 13:41
Riktig det Fjedjik, men West har ikke vært i nærheten av der han var sist høst frem til skaden mot TIL. Pirojas skde har også svekket midtforsvaret. Hoås og Wiik har ikke styrket venstreflanken, da de er spisser. Det har også vært skader på sentral midtbane. Tenker da på Ramberg, Røn og Brenne. Med sistnevnte mener jeg rette før sesongstart.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 17 jul 05, 13:57
Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid


PS! Det samme gjelder forøvrig utskjelte Ivar Hoff. Alle tror han var en elendig trener. Han hadde faktisk gode resultater han også. Spillerne misliker ham fordi de er livredde for kritikk, og mener han "ikke har peiling". Snakk om skivebom, han er sansynligvis vår fremste tv-ekspert.


Her var det jaggu mye "nye tanker". Hva er du for en egentlig? Begynner å få assosiasjoner til okkupasjonen under siste verdenskrig nå..
Hvorfor skrev du ikke "årnær seg" når du først valgte det nicket forresten?

Når det gjelder Drillo og Vålerenga så er det å bemerke at laget ble et vinnerlag nesten umiddelbart etter at Drillo overtok. Altså kan det vanskelig ha sammenheng med treningsarbeid nedlagt over tid ledet av Drillo. Det beviser på ingen måte at Drillo er en god klubbtrener, i høyden at han er god til å komponere et lag. Det som gjorde seg gjeldende var vel først og fremst "Drillo-effekten" som alle snakker om. Få inn et navn med assosiasjoner man liker og man kan få et kick på det psykiske plan. Det er placebo og reelt nok, men effekten er basert på innbildning og forsvinner etterhvert i møte med virkeligheten. Vålerenga har røtter i arbeiderkultur, og det passet jo utmerket med Drillos underdogs-fotballfilosofi, så det ble ingen kollisjon med klubbsjela og dermed traff "Drillo-effekten" som et skudd.
Helt annerledes i Fredrikstad. Uansett hvor lenge man lå i 2.div så tviholdt man på stikkord som "aristokrat" og gjør det fortsatt, fordi det er her klubbsjela ligger. En forventning noe fint, om *spill* av høy klasse, med fart og teknikk. Det er greit å ikke lykkes alltid, men man har plikt til å prøve.

Jeg synes man allerede har gitt Drillo den tillit og ro en trener har krav på, men når det i realiteten kreves at man skal gi slipp på alt man har kjært, legge seg i rennestenen og rope på hjelp da er det nok.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 17 jul 05, 14:17
Opprinnelig postet av Planken
Kom ikke drassende med fjorårets høstsesong og prøv å sammenligne den med noe som helst. Den var unik, med en flyt som er få lag forunt å få oppleve noen gang. Ganske naivt å forvente at ting skulle fortsette sånn...


Det man kaller "høstsesongen", etter at alle forsterkningene var på plass, hadde elementer av flaks selvsagt. Man var jo ferdig med Rosenborg, Vålerenga og Lillestrøm og de vanskeligste kampene som gjensto var på hjemmebane. Men man var meget solide i forsvar og spilte hurtig og direkte i angrepet. Ikke helt ulik slik Drillo bare prater og skriver teorier om, men ikke tør eller kan praktiserer av ulike årsaker. Ikke noe mystisk med det. Veldig lite konstruktiv å avskrive det som flaks. Vil du ha et bunnlag eller? Klart man ikke være sikker på samme utteling, men om man ikke prøver engang. Faktisk vil jeg si det hadde vært mulig å gjøre laget enda bedre.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 17 jul 05, 14:17
Tror mye har å gjøre med at drillo akkurat hadde slått brasil 2 ganger da han overtok i vålerenga!
Da hadde folk større tro på ham.

Så kom all sjitpreiket om kjedelig og feig fotball. De lagene som ikke tålte å tape mot drillo slang kritikk om feig mot ball, tull spør du meg.

Vg og alle mediene har selngt seg på denne stien, og siden har det bare fortsatt.

FFK fikk en trener som har utsatt for hets i media i flere år. Det blir ikke helt det samme det.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 17 jul 05, 14:18
En halv sesong med bra sportslige resultater..er nok ?

Gidder ikke skrive mer om hva jeg mener når det gjelder det...

OG fredrikstad høstsesong i fjor var unik og ble fulgt av mye flaks....FFK forsvarte ikke 30 poeng, men de var heldige...kan ikke forvente at noe sånt skal skje igjen...

Innse at FFK ikke er et av topplagene i Norge og få et bedre liv

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 17 jul 05, 14:24
Hvis vi skal snakke om flaks vil jeg definitivt påstå at FFK har hatt mere flaks i årets vårsesong enn i fjorårets høst sesong. Jeg mener at prestasjonene var bedre i fjor enn i år!

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 17 jul 05, 14:39
har aldri sagt noe annet enn at prestasjonene i år har vært dårlige, men resultatet bra....Men FFKs viktigste spiller ute..og en West som virker uengasjert..en Skadet og ute av form Risholt...

Sånt påvirker et lag....Sørlie virker heller ikke like stabil som ALH var....

Spent på hvordan laget vil gjøre det men å håpe på et nytt mirakel..det skal jeg ikke gjøre =)

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 17 jul 05, 14:43
.....Noe av oppgaven til en trener er å motivere spillerne. Så hvorfor presterer spillerne dårligere enn forventet. f.eks West, Enerly m. fler ?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340