La de få prøve!
Vi har en situasjon i klubben nå hvor laget er i ferd med å forandre seg fra en klubb på vei opp og fram til en klubb som stabiliserer seg på toppnivå. Dette fører selvfølgelig til endel utskiftninger og forandringer både blandt spillerne og diverse ledere og i selve organiseringen av klubben. Dette skaper selvfølgelig situasjoner der man må ta vanskelige valg og de mest fremtredende lederne blir automatisk trukket frem som skyldige, og blir upopulære. Dette var en gitt situasjon på forhånd, og det hadde antagelig skjedd uansett hvem som hadde ledet oss.
Kanskje er det ikke de samme vanskelige valgene som hadde blitt gjort, og kanskje er det ikke de samme supporterne som hadde blitt sure, men litt kræsj hadde det uansett blitt. Dette er ting vi alle viste måtte skje en gang, men allikevel er det mange som på død og liv må dømme og fortelle verden hvordan det skulle blitt gjort.
Nå har FFK gjort et valg, ved å gå den veien de har gjort for å prøve og nå den ypperste toppen. Mulig er det feil, mulig er det riktig, ikke vet jeg, men jeg vet ihvertfall at skal det lykkes så trenger det litt tid. Hvorfor kan ikke da vi supportere godta det valget FFK har gjort, og la de få prøve å lykkes? Ok, det er ikke den veien vi kanskje skulle ønske de hadde valgt, men kan ikke vi som skulle ønske det var gjort litt annerledes bite det i oss, og godta at det er flere måter gjøre en ting riktig på?
For å underbygge mitt ståsted noe mere, kan jeg jo si det at jeg holder på litt med å trene et lag selv. I det laget prøver jeg å innføre en helt annen måte å spille fotball på enn det gjøres i FFK. Vi har en mye større frihet til individuelle prestestasjoner og vi spiller kanskje mer posision-orientert mot etablert forsvar, selv om vi satser mye på en direkte stil i overgangsspillet. Nok om det, poenget mitt er at selvom ikke jeg har den samme filosofien som hverken drillo eller eggen har, så godtar jeg at FFK gjør det på en annen måte og støtter de for at de prøver på sitt.
Mange her inne vil kanskje svare med at det er missnøye i spillergruppa og ting som; - jeg har personlig hørt flere av spillerne klage på måten det gjøres på. Da spør jeg meg selv, - er det riktig å dømme etter kun å ha hørt fornærmedes utsagn?
Hva med ledelsens og trenerteamets syn på saker å ting? Er det noen som har snakket med de? (Nå er jo ledelsens åpenhet, eller mangel på sådan, noe av det som blir mest kritisert her, men det er en annen diskusjon). Kanskje er treneren like missfornøyd med spilleren som spilleren er med treneren. Og kanskje har treneren mer rett i sin kritikk enn spilleren har. Det vet vi ihvertfall ikke før vi har hørt begge sider av saken.
Sånn det virker på meg nå om dagen, så er endel av FFK`s supportere som en god gammel lynsjemobb, av typen som verdenssivilisjasjonen heldigvis ikke lar slippe til den makten den hadde før i tiden. Den gang det var nok med et rykte før man hang folk eller brant de på bålet.
Min oppfordring er; Ro dere ned, ha litt tillit til den ledelsen man tidligere hyllet, og la de få sjansen til å gjøre ting på sin måte. Så kan vi heller gå inn og se i ettertid om ting burde vært gjort annerledes, og isåfall rette på det da. Vi vil ihvertfall aldri lykkes om vi ikke våger å prøve nye ting.
---------------------------
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Julekake
Mange her inne vil kanskje svare med at det er missnøye i spillergruppa og ting som; - jeg har personlig hørt flere av spillerne klage på måten det gjøres på. Da spør jeg meg selv, - er det riktig å dømme etter kun å ha hørt fornærmedes utsagn?
Hva med ledelsens og trenerteamets syn på saker å ting? Er det noen som har snakket med de? (Nå er jo ledelsens åpenhet, eller mangel på sådan, noe av det som blir mest kritisert her, men det er en annen diskusjon). Kanskje er treneren like missfornøyd med spilleren som spilleren er med treneren. Og kanskje har treneren mer rett i sin kritikk enn spilleren har. Det vet vi ihvertfall ikke før vi har hørt begge sider av saken.
Sånn det virker på meg nå om dagen, så er endel av FFK`s supportere som en god gammel lynsjemobb, av typen som verdenssivilisjasjonen heldigvis ikke lar slippe til den makten den hadde før i tiden. Den gang det var nok med et rykte før man hang folk eller brant de på bålet.
Touchè!
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Bra innlegg.
Etter at sjokket etter salget av Ringberg hadde lagt seg var det lettere å forstå hvorfor dette valget ble tatt. Som du sier, så er FFK iferd med å bli en stabil toppklubb, og da må man tåle utskiftninger, uansett hvor mye personene har gjort for klubben, og uansett hvor trist det måtte være å ta farvel med spillere/trenere osv. som måtte dra.
Det er selvfølgelig synd å se at favorittspilleren går til en rivaliserende klubb, men ingen spiller blir i klubben for alltid. Vi som supportere må tenke på hva som er best for klubben, ikke hva som er best for oss. Og vi må ha tillit til de som styrer klubben, akkurat som vi må ha tillit til piloten når vi er ute og flyr. ;)
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
Vi har en situasjon i klubben nå hvor laget er i ferd med å forandre seg fra en klubb på vei opp og fram til en klubb som stabiliserer seg på toppnivå. Dette fører selvfølgelig til endel utskiftninger og forandringer både blandt spillerne og diverse ledere og i selve organiseringen av klubben. Dette skaper selvfølgelig situasjoner der man må ta vanskelige valg og de mest fremtredende lederne blir automatisk trukket frem som skyldige, og blir upopulære. Dette var en gitt situasjon på forhånd, og det hadde antagelig skjedd uansett hvem som hadde ledet oss.
Der har du helt rett. Det måtte tas upopulære avgjørelser, det er vel alle inneforstått med. Det som min og mange andres kritikk går på er måten ting har blitt gjort og sagt på. Det være seg i media eller internt. Man kan ikke si noe ett sekund for deretter vri totalt på flisa det neste. Og deretter kritisere supporterne for reaksjonene i etterkant.
Laget måtte minskes, det er klart. Det medfører at noen må sparkes/selges, men hvorfor ikke da fjerne en del av det "daukjøttet" som allerede er satt på tribunen. Tenker her på generelt grunnlag, og ikke MR saken spesifikt.
Har også vanskelig for å se at Adm. dir er den rette mannen for klubben når han ved gjentatte anledninger "driter" på draget. Han begynte med det allerede i Januar!! Har vi behov for sånne ledere? Skulle vel tro at vi trenger folk med en lederstil som ikke er "Splitt og Hersk" relatert. En som kan besinne seg i folkemengden og håndterer media, publikum (les:supportere) og klubben på en hyggelig og positiv måte.
Er jeg helt på jordet eller er det et snev av fornuft i det jeg sier?
" – Det skal veldig mye til før jeg drar herfra. Jeg har jo en familie å tenke på, sier landslagskeeperen."
Engasjert hovedtribunist!
Kan vi ikke legge vår egen personlige mening litt til side og stole på at ledelsen i klubben har gjort et klokt valg? Så får vi heller godta at klubben går en litt annen vei enn den vi selv helst hadde ønsket.
Det kunne jeg sikkert gjort dersom jeg hadde hatt 110% garanti for at de ikke er i ferd med å gjøre stor skade på klubben vår. Mener nok desverre at den siste tids episoder(med unntak av kvisvik afferen), viser en negativ trend. Vil ikke at klubben vår skal kjøre seg ned i den samme sumpen som vi nå endelig har kommet opp av. Det er noe som heter "better safe than sorry", og "det er ingen røyk uten ild". Det er jo for jævlig hvis det viser seg at mine største bekymringer skulle bli sanne. Men vi får håpe at ledelsen nå innser at de har gjort noen fatale feil, og at de lærer av dem. Men ved neste korsvei, gir jeg absolutt ingen fler sjanser. Det får være grenser på hvor stor "tabbe-kvote" man skal få.
" – Det skal veldig mye til før jeg drar herfra. Jeg har jo en familie å tenke på, sier landslagskeeperen."
..::FFK::..
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!
På vei mot noe bedre!
Jeg misstenker at dette styremedlemmet er Eggen, han ville være den mest naturlig for Ringberg å kontakte.
Nå må vi være ferdig med saken, støtte opp om klubben og hylle Ringberg som den FFK helten han er når han kommer tilbake.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Vi kan være uenige om ting, men sånn som det har tatt av i det siste er forkastelig.
For å få laget et steg videre må det foretas endringer i spillerstallen. Punktum. "Synd" at det går utover populære spillere, men that`s life.
Ang. MR spesielt, så har jeg faktisk lengtet etter å få byttet ut han. Jeg er veldig nysjerrig på hva slags angrep vi kan bygge rundt en annen/andre spisser. Tror jeg har mange med meg når det gjelder den påstanden. MR har skrevet seg inn i FFK-historien som en av de "store". Det er vi selvsagt alle glade og takknemmlige for, men nå må vi gå videre.
Når ting nå har roa seg, vil vi forhåpentligvis kunne se et FFK med et forbedret angrepsspill og enda bedre prestasjoner på banen.
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Eggen sitat : "Ingen grunn til å ta bekymringene på forhånd, da får man jo dem 2 ganger"
Trenerapparatet, Mokkelbost og laget må føle støtte i befolkningen for å kunnne gjøre en god jobb, hvis ikke finner alle seg noe annet å gjøre. Da sitter vi igjen uten noen profiler noe som helst sted og en stor supporterbutikk som går konkurs.
I tillegg vil dette komme inn som en negativ faktor for andre som FFK gjerne vil knytte til seg og som kan gjøre gode jobber både på og utenfor banen.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Opprinnelig postet av DeKjök
Trenerapparatet, Mokkelbost og laget må føle støtte i befolkningen for å kunnne gjøre en god jobb, hvis ikke finner alle seg noe annet å gjøre.
Hadde det enda vært så vel... Men så heldige er vi vel ikke..?
Tror de driter i oss supportere, og dermed overhodet ikke bryr seg om vi har tillit til dem eller ikke.
Bondevik har vel heller ikke akkurat bred støtte i befolkningen, men han klamrer seg fast til sin maktposisjon like jævlig. Det samme vil de nok gjøre i FFK - spesielt Mokkelbost har jeg mistenkt for å lide av ekstrem maktsyke, og da kommer klubbens ve og vel i andre rekke
Nei, la oss fokusere på det som er positivt. Vi har fått inn solide forsterkninger som jeg gleder meg til å se, og kluben jobber med yttelrigere spillerforsterkninger. Fremtiden kan være riktig lys - men det er i stor grad avhengig av at supporterne støtter opp om laget i tykt og tynt!
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Opprinnelig postet av Propellen
Hør nå her folkens, det må da gå an å ha forskjellige meninger, og kunne få gi uttrykk for dem i et forum. Uten at man skal bli stemplet som mindre inteligent. Står for alt det negative jeg har sagt om AM, og det med godt belegg. De som kjenner meg vet hva jeg står for, og har av ledererfaring. Kommer aldri til å be om unnskyldning til folk som ikke vet bedre....
I like måte her.
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson
Opprinnelig postet av Klokan
Opprinnelig postet av Propellen
Hør nå her folkens, det må da gå an å ha forskjellige meninger, og kunne få gi uttrykk for dem i et forum. Uten at man skal bli stemplet som mindre inteligent. Står for alt det negative jeg har sagt om AM, og det med godt belegg. De som kjenner meg vet hva jeg står for, og har av ledererfaring. Kommer aldri til å be om unnskyldning til folk som ikke vet bedre....
I like måte her.
bare for å understreke... jeg støtter deg for fult. det der "i like måte" så litt merkelig ut nå jeg leste den på nytt.
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg misstenker at dette styremedlemmet er Eggen, han ville være den mest naturlig for Ringberg å kontakte.
Det er ikke tilfelle. Styremedlemmet var Thoralf Vidsten. Marcus forsøkte først å ringe Kværneng, han var ikke interessert i å prate pga ferie.
Macka fra start!
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 17 jul 05, 18:11
Endret: 17 jul 05, 18:12
Når det gjelder hvem som har tatt feil, så syns jeg det er for tidlig å si, klubben har gjort noen valg de siste dagene som jeg er svært kritisk til, men om de har gjort rett og jeg feil i å kritisere syns jeg er alt for tidlig å si noe om. Uansett syns jeg ingen bør kreve noen form for unnskyldninger, alle har lov til å ha en mening og ytre den. Hvis jeg har skrevet noe jeg overhode ikke kan stå inne for, at sett i lys av ny informasjon så blir min kritikk helt feil, ja da ville jeg ikke hatt noe problem med å innrømme det og eventuelt også bedt om unnskyldning. For øyeblikket ser jeg ikke at jeg har noen grunn til det.
P.S. Er forøvrig enig i at lynsjestemninga har tatt litt av de siste dagene, og jeg har jo selv fyra opp en del der, i ettertid innrømmer jeg at det har koka litt mye i hodet mitt når jeg har skrevet på forumet her, men jeg står for all den kritikken jeg har kommet med.
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Vi som supportere må tenke på hva som er best for klubben, ikke hva som er best for oss. Og vi må ha tillit til de som styrer klubben, akkurat som vi må ha tillit til piloten når vi er ute og flyr. ;)
Hadde en pilot vært like dyktig i jobben sin som Arve Mokkelbost er i sin, hadde jeg tatt toget!
Opprinnelig postet av Shadar
Det er alltids noen få som nekter å innse at det har tatt feil, og de skaper sur stemning. Det er synd. Det burde være enkelt å si: "unnskyld, jeg har tatt feil".
Jeg står for ALT jeg har sagt om Drillo og Mokkelbost, og har ingenting å unnskylde
heldigvis ser det ut til at flere og flere tar til fornuft..
mamma sa alltid: tenke først, så snakke...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914