Hør alt om Ringberg-saken...
Deretter må du logge deg inn med brukernavn og passord.
Ca 20 minutter ut i programmet ligger det fyldig reportasje med en supporter (Zoran) og Ringberg og Drillo. Pluss intervju med Mokkelbost.
Ca 6 min. tilsammen.
(lydkortet mitt funker ikke)
---------------------------
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben
La oss selge hele laget!!
det var svært rørende å høre markus side av saken. han er åpenbart et følelsemenneske og dette var ikke et enkelt valg for ham.
dette hadde jeg aldri trodd, at ringberg skulle forsvinne på denne måten er helt for jævlig!
Opprinnelig postet av McPhisto
Det viktgiste som ble sagt fra Mokkelbost var at allerede for tre uker siden tok agenten til Ringberg kontakt med styret og ga beskjed om at Ringberg ønsket å flytte på seg.
synes du det hørtes ut som om Markus ville bort?
Ringberg sa også at han fikk ca 300 SMSer fra Fredrikstad-folk i går...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
tungt å svelge at min favorittspiller forsvinner på denne måten... også til HamKam!!
Hva i allverden er det for noe? Han ville altså at Markus skulle si nei til alle henvendelser i dette overgangsvinduet, samtidig som han ble "lovet" benken til høsten. Det her er jo utpressing og et klart bevis på at Markus ble skvisa!
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Ringberg:
"Jeg har ikke fått noe fra Fredrikstad som indikerer at de vil ha meg her og så har jeg en trener som ikke heller riktig tror på meg så da blir saken ganske klar."
Drillo:
"Det er hans valg, det er forsåvidt veldig mye av hans regi vi har sett her og jeg har ikke bidratt til å sparke Markus ut. Han avviser at han eller klubben skal ha presset Ringberg ut, men dette dreier seg om tilbud og etterspørsel og tilbudet kom og jeg skjønner godt Markus. Han er ikke ung og å få en så lukurativ langtidskontrakt som han får nå skjønner jeg godt at han sier ja takk til.
Jeg skjønner godt at en så populær spiller etterlater seg noen spor og at de synes det er trist at han dra det synes jeg også."
Ringberg sier så at han vil savne supporterne, medspiller og takker Eggen og Ahlsen for den tiden de har hatt sammen. "Supporterne har vært helt gudommelige, de har betydd mye for klubben og fremgangene. Jeg fikk 300 SMS igår fra supportere og har grått en tåre."
Mokkelbost sier "Ringberg blir solgt fordi han selv ønsket å bli solgt. Alle fotballspillere i norge bytter klubb når de selv fatter en slik beslutning, vi sender ingen spillere andre steder eller gjør noenting med spillere i forhold til annen klubb hvis ikke dette er initiert fra spillerens side. Det er utgangspunktet. Hans situasjon ble diskutert av trenerne, trenernes oppfatning er videre drøftet med styret og på grunnlag av at Markus via sin rådgiver/agent tok kontakt med oss for tre uker siden og sa at Markus kunne tenke seg å spille et annet sted så har han da valgt HamKam, ikke Djurgården eller Landskrona eller andre klubber som var interessert i han"
Reporter: så det var Ringberg som selv kom til dere og spurte om å få gå?
Ja, dialogen har gått via hans agent, spillerne har jo da rådgivere og agenter som tar seg av den delen, men på grunnlag av de signalene som vi har fått, samtalen som markus har hatt med sin hovedtrener, så fikk vi da en offesiell henvendelse fra HamKam og den delen har jeg håndtert, altså forhandlingene mellom klubbene, så har da Markus selv forhandlet med HamKam, deres representanter Håkonsen og Solbakken, og så har han da selvfølgelig hatt avstemming med dette her iforhold til sin familie hvorpå han har fattet en beslutning.
Men Markus Ringberg har jo vært en av FFK`s viktigste spillere, prøvde dere å holde på`n?
Vi sa til Markus, som har kontrakt som går ut i mars 2006, at vi ville gjerne sette oss ned med han og hans agent i august måned og når det blir sagt at det er ingen indiskasjoner på at det er tilfelle så vil jeg si det så sterkt at vi hadde ingen åpning på Ringberg før denne aktivitene startet fra hans agent og at markus har også gjort en vurdering i forhold til økonomisk tilbud og i forhold til å bytte arbeidssted på slutten av sin karriære og det har vi forholdt oss til proffesjonelt og det har vi også forholdt oss til i en rekkefølge som da er riktig gjennom trenerne, i styret, og jeg har også et mandat til å forhandle frem overgangsavtalen med HamKam.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Hvis Mokkelbost sier sannheten fullt ut her, og det har jeg ingen grunn til å tvile på, så bør vi vel holde oss for gode til å slakte fyren.
Men tanken på at at Ringberg har delt rom med Solbakken og skal dusje sammen med han fremover gjør at jeg nå skal skal lage meg en ekstra sterk curry for å få bort den værste smaken i munnen.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Jaja, det er ikke noe vi får gjort med det, men jeg hadde ikke blitt lei meg om Arve hadde fått beskjed om å finne seg noe annet å gjøre.
Drillo føler jeg blir hengt ut bare fordi han er ærlig og forteller spillere hvordan han tenker ang. laguttak. Bedre å være ærlig fra starten av enn å holde folk med godt snakk.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914