Husk meg
Brukernavn
Passord

Personkonflikten i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 14 jul 05, 23:33
Denne topicen lager jeg på grunn av alle de kommentarene om personkonflikt i FFK som er referert i Ringberg trådene.
Jeg mener det er veldig viktig å få denne konflikten som så mange hører om opp på overflaten, og få den løst.

Påstander går om at navngitte og ikke navn gitte spillere mistrives mer eller midre med spillestil og lederstil i klubben.

Når Markus nå blir solgt, tre dager etter at det ble uttalt at han ikke var til salgs og direktøren uttaler at Ringberg selv har ønsket seg bort og argumentert med uttalelser Ringberg har gitt i media. Forteller dette om svært underlige kommunikasjonsveier i klubben. Mokkelbost har vel andre kanaler til å kommunisere med spillerne ?

Eggen har mer enn uttalt at han ikke blir fornøyd om han ikke blir hoved trener igjen. Hvorfor avklares ikke hovedtrener spørsmålet ? Hvorfor kommenteres det ikke engang fra FFKs ledelse ?

Det har værsert rykter om at spillerne ikke har ydt alt i enkelte kamper. Dette har også KTE vært innom, senest på sporten i radio fredrikstad på fredag.

Hva skjer i vår klubb, og hvem har mot nok til å rydde opp ?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 jul 05, 23:39
Problemet er kanskje at Drillo forteller en del spillere at de ikke vil få spilletid. Dermed blir jo disse spillerene sure. Risholt furter fordi Start kjøpte "Batty" i steden for ham.
Synes det er søkt å si at Ringberg er misfornøyd med Drillos spillestil. Han sa han foretrakk 4-4-2 for noen uker siden i et intervju med et svensk media. FFK har stort sett spilt 4-4-2.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 14 jul 05, 23:42
Jeg har mot !!!!!!!!!
Derfor er bussen allerede like før Hamburg ....

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 05, 23:43
Det er klart at en del spillere vil reagere når sjefen sier at de ikke vil bli satset på. Synes Drillo har vært vel tidlig ute med slike uttalelser noen ganger. I særdeles het hvis det stemmer at han har sagt dette til Ringberg. Som har spilt samtlige kamper under Drillo.

Jeg tror denne konflikten er langt mere allvorlig enn som så.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03

Lagt til: 14 jul 05, 23:48
FFK har tidligere hatt som mål å være en åpen klubb. Ting tyder på at denne strategien har blitt endret etter Arve kom. Nå legges det lokk på de fleste ting som skjer rundt klubben. Dette mener jeg er svært uheldig på lang sikt. Media i Fredrikstad virker heller ikke særlig interessert i å ta opp potensielle problemer/situasjoner i klubben. Som et ekesmpel på dette kan jeg nevne saken med ny hovedsponsor for 2005. Det var tydelig at løsningen ikke representerte det klubben hadde ønsket (feks langsiktighet). F-B tok ikke det opp i det hele tatt (Arve nektet å si noe som vanlig..)
Kan vi forvente å få høre hva som virkelig har skjedd i "Ringberg saken" eller driver F-B rett og slett ikke med undersøkende og gravende journalistikk? Kanskje må supporterne ta på seg den rollen?? :(

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 14 jul 05, 23:52
Opprinnelig postet av Klokan
Jeg har mot !!!!!!!!!
Derfor er bussen allerede like før Hamburg ....

De kjekke guttene fra Zagreb, kommer de til Fredrikstad for å spise is?

Tror nok mye er gjort mht spillernes trivsel hvis Eggen tar over som hovedtrener, sånn i første omgang. Eggen vet hvordan han får gutta til å spruddle.

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 05, 23:59
Eggens filsosofi har vel vært (og er) slik at klubben skal være åpen. Jeg tror at dine iakttagelser om at det er i endring er helt korrekt. Mokkelbost og Drillo er nok mere tilhengere av et lukket system. Det finnes selvfølgelig situasjoner som ikke skal ut i media eller til supportere når det gjelder personalsaker. Bet meg forresten merke i at Mokkelbost mente at lønn og pris for en spiller var kun et noe klubb og spiller hadde noe med. I norge er ihvertfall lønn et offentlig annliggende. Ligningskontorene legger ut lister som sier hvor mye man tjener og hvor mye man betaler i skatt. Jeg tror ikke FFK er i rett utvikling lenger når det gjelder informasjonsflyt. I et lukket system er det lettere for negative krefter å opperere enn i et åpent system. Eggens filosofi virker rett og slett ærligere enn Mokkelbost sin. Det er ihvertfall min mening.

Hva ligger i Uttalelsene til Risholt, Brenne, Ringberg og Sørlie ? Er det bare frustrasjoner eller ligger det en større konflikt bak ?

Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03

Lagt til: 14 jul 05, 23:59
Blir uansett spennende å se hvordan ledelsen håndterer situasjonen som har oppstått i forhold til supportere og media. Holder de kjeft nå er det på tide med et kurs i kommunikasjonsstrategi for Arve og gjengen.

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 15 jul 05, 00:04
Opprinnelig postet av Finn
Holder de kjeft nå er det på tide med et kurs i kommunikasjonsstrategi for Arve og gjengen.

Det får han forhåpentligvis på Aetat!

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jul 05, 00:38
De har vel tenkt slik at tiden for å selge Ringberg var inne fordi media og supporterne har fått en ny yndlig i Raymond. Tror de undervurderer betydningen av Ringberg. Han blir verdsatt for sin lojalitet, tror dette er negativt for hele laget. Ringberg har bøtta inn mål samtidig som han har vært ffks viktigste brikke defensivt

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914