Ringberg klar for Ham-Kam
Klubben kunne selvfølgelig takket nei, men det synes jo nesten ut som Ringberg faktisk har lyst til å spille for Hamkam. Ligger det noe ugler i mosen som vi ikke vet om? Knisninger mellom Ringberg og Drillo eller stilen?
Vi burde gjøre et eller annet for at Ringberg takket nei til HamKam!
---------------------------
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Spilleren Ringberg er fullt mulig å erstatte,men personen Ringberg er en del av FFK-sjela jeg hadde håpet på å ikke miste..............:mad::mad:
Vel Styre og stell nå kan dere brenne i helvete.
Skjønner ikke at Ringberg vil til en sånn drittklubb........
Hadde Ringberg dratt til Sverige hadde jeg ønsket ham lykke til, men nå...............................
Opprinnelig postet av knut
for meg er det helt greit at han stikker til sverige nå med flagget til topps. så kan vi takke for 3 1/2 flotte sesonger av en flott mann. et symbol for oppturen vår.
det siste jeg vil se, og det er noe vi faktisk risikerer: drilloyndlingen hoås skal sette markus ut av laget, og markus vil få en avslutning i ffk på tomgang.
til markus: uansett hva du velger, skal jeg aldri glemme hva du har gitt oss. lykke til videre, og husk: kamma spiller møkkafotball og byen har jo for f*** ikke brygge engang.
er du ikke inne og leser i forumet eller marcus?!?!?!?
med ffk til champions league!
Men skal FFK få noen kroner for Marcus så må de jo agere nå, kan ikke vente til han går gratis til høsten...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Ifølge Ringberg ønsket Ham-Kam at svensken skulle gjøre et klubbytte allerede i sommer. Det blir ikke aktuelt. FFK vil ikke slippe Ringberg. Og Ringberg vil spille i FFK ut sesongen.
– Jeg kan garantere at jeg blir ut sesongen, sier Ringberg, som er Bosman-spiller.
Kontrakten går ut etter ved årsskiftet. Da kan Ringberg gå til en ny klubb, hvis han ønsker det.
– Jeg om familien trives bra i Fredrikstad, og jeg skal ha en prat med FFK. Vi får se hva fremtiden bringer, sier Ringberg.
- Jeg tror vi har gjort det meste, men jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at det kommer inn flere, sier han.
Ringberg er ikke bare en veldig sympatisk og hyggelig kar, men en veldig god fotballspiller. Når hadde vi sist en spiss som scora så mange mål? Han jobber knallhardt hver kamp, og er en skikkelig lagspiller. Bare synd at han har blitt brukt feil og fått veldig lite hjelp fra medspillerne i 4-5-1 systemet i år. Og enda mer synd at han nå forsvinner.
Men sånn er fotball. Noen kommer og noen går. Det er ikke alltid vi blir "kvitt" de vi vil, eller får beholde de vi vil.
Hvis Ringberg blir enig med HamKam er det bare å ønske lykke til med nye utfordringer i ny klubb, og samtidig si takk for alt han har gjort for FFK de årene han har vært her. Med Ringberg forsvinner litt av sjela i nye FFK.
Tviler på at Ringberg selv vil gå til Hamkam, hva i all verden skal det gjøre for hans karriere, hvis han har uenigheter med Drillo om spillesystem, så er vel ikke hamkam så veldig forskjellig, han har jo hintet frempå med å reise hjem til Sverige etterhvert, etter flere år i Norge. Hamar er vel ikke akkurat nærmere sverige, i hvertfall ikke sør sverige som Ringberg kommer fra.
Det er for meg helt utenkelig at han kommer til å bli enig med hamkam, skulle han finne på å signere for hamkam kan han i hvertfall ikke være helt god i hodet.
Tror Ringberg blir i FFK,
Håper i hvertfall det.
Fotball dreier seg om å score flest mål ikke om å slippe inn minst.
Hent inn en ny spiss pronto.
Opprinnelig postet av seal_dm
Selge Ringberg uten at han erstattes? Hvis dette er riktig begynner jeg virkelig å lure på vurderingsevnen til styret. Blir Toth skadet, så står vi der. West hinker jo rundt i max 15 minutter og Hoås er ubrukelig.hoås har ikke fått lov å spilt så mye på sin rette plass til at du kan si noe slik.. vi har mange spisser.
Hent inn en ny spiss pronto.
wiig,toht,west,macki,Tarik og hoås som jeg nevnte da
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Og Hoås er stallfyll.
Bare å ønske min favorittspiller i FFK drakt lykke til videre.
Spillere og trenere kommer og går. Klubber består.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Men ærlig talt. Vi kan jo ikke handle inn nye spisser nå! Fan skal Martin Wiig og McDonald og Tarik aldri få prøvd seg der de har talent?
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Men takk skal du ha for alt du har gjort for FFK. Ved siden av Eggen Jr. er du den ubestridte helt og jeg håper du blir tatt godt imot når du vender tilbake til stadion med grønn (æsj for et syn) shorts.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
MARKUS LYKKE TIL...untatt den 13 aug
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Vi har alle våre favorittspillere i klubben vi er så glad i, og at noen av disse forsvinner må vi supportere bare lære oss å leve med. Det er tross alt en proffklubbs hverdag - for det er det vi har blitt. En profesjonell fotballklubb. Og det er vel der vi ønsker å være?
Når det gelder Ringberg, så sier FFK:
"- Vi har tatt hensyn til at spilleren ønsker å gjøre endringer i karrieren sin Dette er første gang på mange år at FFK har solgt en merittert spiller, poengterer Mokkelbost." (kilde Nettavisen.no)
... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...
marcus er en naturlig kaptein og samlingspunkt for spillergruppa. jeg føler det kunne blitt litt samme story som i rosenborg, da hoftun som hadde samme rolle i rbk, begynte å slite benken og havnet på defensiven.
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Jeg har heller overhode ingen forståelse for at Ringberg går til Hamkam. Hvis han er misfornøyd med spillestilen så er jo det siste laget han burde gå til Hamkam. Når han gikk ut i pressen og uttalte at han kom til å spille for oss ut sesongen, så har han holdt oss supportere for narr. Der mistet jeg veldig mye av respekten for Ringberg og greier ikke å ønske ham lykke til videre. Han blir solgt for knapper. Tror ikke vi får mer enn 3-400 000 for ham og de pengene kunne vi greid oss uten.
Stor takk til FFK-ledelsen som greide å snu min gryende optimisme til mismot og pessimisme.
Og ovenpå alt dette så blir det ikke togtur til Stavanger noe som jeg har gledet meg til i flere måneder. Kan noen i Plankehaugen fortelle meg hvorfor. Dette betyr at mange færre vil dra ditt. Har snakket med mange som står over pga dette.Selv er jeg veldig i tvil om jeg skal dra.
Thot eller hva f... han heter bør være jæ... god, for vi vet at Hoås aldri vil nå Ringberg til støvlene en gang. Mangler bare at vi mister West og nå.
Syns prisen for Drillo begynner å bli høy.
La oss selge hele laget!!
til
kanogvetalt: Ringberg går nok ikke p.g.a noe drillo stil som du sier. dette er noe av det mest lattligste jeg har hørt. For å si litt om spille stilen våres så har vi hatt alt for mange sentrale ute ergo måtte vi spille slik som vi til tider har spilt.
til Shadar
på tide at talenter for prøve seg som. wiig,tarik og macki. ser ut som du har litt i mot det, men det syns jeg igjen er rart. macki opplevde at vi pep mot trener teamet da han ble tatt av banen mot start og det sier litt om hvilken spiller macki er. Diu sier: rykker vi ned p.g.a dette. Du må ha hattt en skummel natt. vi ender nok blandt dem 6 beste kansje høyere..
Til Klokan:
Du vet vel ikke noe om kjemien mellom drillo og rinberg du.. Jeg tror den har vært bra jeg.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Uansett blir det knallhardt for Toth å nå plutselig skulle være erstatter til vår kanskje mest populære spiller...
Opprinnelig postet av Carlsberg
Jeg har sagt og skrevet mye negativt om ledelsen i klubben og om Drillo. Dessverre viste det seg at jeg har vært alt for mild i min omtale av disse ****. Nå er jeg så skuffa og lei som jeg aldri før har blitt på grunn av fotball.
Thot eller hva f... han heter bør være jæ... god, for vi vet at Hoås aldri vil nå Ringberg til støvlene en gang. Mangler bare at vi mister West og nå.
Syns prisen for Drillo begynner å bli høy.
fra;
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82104
"Men årets sesong har ikke vært noen suksess for den lange angriperen. Det gikk ni serierunder før han scoret, og Rinberg har uttalt at han var lei av trener Drillos spillestil - med kun en mann på topp.
Nå får han sjansen i et 4-4-2-system hos Ståle Solbakken i Ham-Kam."
Kamma spiller på langt nær Drillo-fotball, og Ringberg vil passe mye bedre inn i vårt system. Dere har all grunn til å være skuffet, jeg er meget overrasket over at selveste Ringberg nå skal spille for Kamma.
Et lag, kamma i hjertet mitt!, vårt blod renner i grønt og hvitt!
Men jeg fikk troa på Hoås etter kampene mot Stabæk og Start når han spilte spiss, for det er det han er.
Jeg syns selvfølgelig at det er synd at Ringberg drar, han har gjort mye for oss de 3 siste åra, men i år har han ikke vært på sitt beste så det er vel like så greit at han får prøve seg et annet sted.
FFK til Royal League
Og du kan si hva du vil Kamma4ever men Hamkam spiller drittfotball og når dere nå har kjøpt to fyrtårn så vil det nok bli mye 4-5-1 framover hos dere.
Det høres jo ut som de har fått et bud som er for fristende til å takke nei til.
Les her
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Et lag, kamma i hjertet mitt!, vårt blod renner i grønt og hvitt!
nå ble jeg lei meg!!!!
har aldri likt drillo og kommer heller ALDRI til å gjøre det!!!!
syns det er ille synd at ringberg går!
Hamar, møkkasted.
Hadde du gått til Djurgården eller Landskrona, hadde ting vært mer greit..
Da hadde vi nok fulgt med på deg, og kost oss litt litt hver gang du hadde vært sjef der borte. :D
Men hamar.. HamKam.. Hva har de å tilby deg som vi ikke har?
Skulle likt å høre din versjon av alt dette her Marcus, ikke bare hva styret sier...
Opprinnelig postet av Patrioten
Vi må ha erstatter til Ringberg, tipper de har fått 3-4 millioner for han.
--------------------------------------------
Hallo!!!! 3-4 mill, er du spenna gær`n.
Tror de maks har betalt 5-700.000 for han.
Født og oppvokst i Fredrikstad
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
På diskusjons forumet til Kamma var det en som tippa 2-3 mill
ja, da stemmer nok det
Jeg gråter ikke.Denne spillern er ikke god nok for FFK.
Vi har bedre spisser og satser på at vi nå henter en ny kanonspiss!
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Husker noen gode brølere fra Adm. Dir. Feks. en stykk brasiliansk "stjernekeeper". Tóth skal fylle store sko, og jeg la merke til Eggens kommentar til FB etter treninga i går.
– Når det gjelder Tòth er han en typisk spiss som truer bakrommet til enhver tid. I dag tror jeg nok han tok det litt pent. Men han beviser helt klart i dag at han er taktisk klok og flink til å posisjonere seg, skryter Eggen, og legger til at Tòth helt sikkert trenger et par treninger til før formen er helt på topp.
Høres litt bekymringsverdig ut spør du meg......
" – Det skal veldig mye til før jeg drar herfra. Jeg har jo en familie å tenke på, sier landslagskeeperen."
Markus er en knallfyr som sprer en god stemning der han er, men han har ikke hatt en god sesong på banen..
God speed, Markus! :ffk:
Er det for å presse ned lønn på evnt. ny kontrakt til Markus?
Er det noe stort på vei inn?
Er det noen uoverenstemmelser vi ikke vet om?
Nekter å tro at ledelsen setter sin lit til at urutinerte ungutter og en spiller de har sett på DVD skal gjøre jobben til Ringberg....
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
FFK selger ikke kapteinen sin uten grunn. Det virker for meg som om de har planer om å hente in enda en spiss selv om godeste Myklebost sier noe annet.
Derfor vil Ringberg selv vekk for å slippe ydmykelsen å sitte på benken som kaptein...
Alt annet er hinsides...
#18™
har faktisk jævlig stor tro på toth,hoås,wiig og west..
savner "svensk magi" allerede
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Costanza
Hm. Har akkurat stått opp. Ikke orket å lese gjennom alle innleggene her. Er egentlig bare sjokkert over ledelsen i FFK som faktisk selger Ringberg til Ham-Kam. Det trodde jeg aldri ville se. Nå har jeg en vond følelse i meg. Har også vært helt sikker på at Ringberg aldri vil finne på å takke ja til Ham-Kam, men nå skulle nesten ikke det forundre meg heller... Nå ser han jo også at han ikke lenger har den store tilliten i FFK. En spiller som Ringberg bør ikke selges. Han bør være i klubben ut kontraktstiden!salget kom på rett tids punkt. vi trenger penger.. er ikke bare å ha en spiller ut tiden og miste dem panga vi kan få :)
Jeg blir bare kvalm av denne nyheten.
Han har vært i startoppstillingen i alle kamper, til og med mot stabæk hvor han ble flyttet ned som midtbanemann.
Jeg tror Drillo absolutt hadde sett at denne karen hadde fortsatt i rødt og hvitt.
Men det er noe som bekymrer meg.
Vi supportere mener jo at dette er "verdens beste" klubb og by, men det er etter hvert mange som vil vekk,og som har fremtid i klubben. Marcus, Risholt, Eggen, Alex, Helland
Jeg oppfatter det Marcus gjorde for noen uker siden, ved å si at det kanskje er på tide å avslutte sitt engasjement i FFK,da datteren begynner å snakke norsk etc. er å fri til andre klubber om at han nå er ledig på markedet. Det samme gjør Eggen, og til dels Risholt. Men hvorfor vil de vekk.
Ringberg solgt til en konkurrent i nedrykkstriden?
Hvor negativ går det ann å bli æ? Aldri i verden om FFK kjemper i nedrykkstriden i år! La Hamkam få en spiss som ikke scorer så er de garantert nedrykk!!
Marcus er sikkert en ok fyr, men prestasjonene hans på banen i år må være fult mulig å ersatte. Nå har jeg hørt sinnsykt mye negativt fra tribunen mot marcus om at han bør byttes ut etc. Nå er`n vekk og vi har fått penger for`n. HVa klager vi for da æ?
Vi kan takke Ringberg og Biffen for at vi kom ut av 2 divisjon, gjennom 1 div og nå tippeliga. Ringberg er, med all respekt, ikke mer enn en habil tippeligaspiller. Nå har vi fått han hottentoth. La han få sjansen, hvis ikke så bør jo han donald få prøve seg litt mer.
Kamma nedrykk. FFK Royal league!
Altså, keiko. Du har selv sagt at du ikke satte dine bein på Stadion i 2. divisjon eller fulgte FFK, og med respekt å melde, da har du neppe det samme forholdet til Markus Ringberg og innser hva han har betydd for FFK som klubb. Han er utvilsomt den viktigste spilleren FFK har hatt på et par tiår.det du tar opp er lattelig..
Jeg blir bare kvalm av denne nyheten.
Opprinnelig postet av keiko
det du tar opp er lattelig..
Tett eller? Selvfølgelig har du ikke det samme forholdet til Markus hvis du ikke opplevde han i 2.div.
Før han var det jo knapt en FFK spiss som scora 10 mål i løpet av et år. Når han kom ble det plutselig to som scora over 30 hver.
Sånn setter spor.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
jeez..
trist at ringberg drar, men katastrofe?? langt der ifra..
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
som jeg har sagt: Ringberg er ett arbeids jern og alt det dere, men å skåre på 110 % sjangser teller en del faktisk. om han så har vært en av dem som har fått ffk opp så handler det bare ikke om at han gir alt og er skade fri. gutten putter ikke lengerOpprinnelig postet av keiko
det du tar opp er lattelig..
Tett eller? Selvfølgelig har du ikke det samme forholdet til Markus hvis du ikke opplevde han i 2.div.
Før han var det jo knapt en FFK spiss som scora 10 mål i løpet av et år. Når han kom ble det plutselig to som scora over 30 hver.
Sånn setter spor.
Det finnes ikke mange spillere som kan vise til tilsvarende statestikk. Toppscorer i 2. divisjon, rett til toppscorer i 1. divisjon og putter så 11 mål for et bunnlag det meste av sesongen.
Jeg skjønner ikke helt dette, har lissom vanskelig for å tro at Markus vil gå fra en by og klubb som har betydd så mye for han og hans fotball-karrierer til en så kjedelig by og klubb som Ham-Kam!! Det bare må være noe vi ikke har fått greie på her. :mad::mad:
Lenge leve "hjørnet"!
Alle spisser, selv verdensd beste, går gjennom faser med måltørke. Det er så utrolig snevert å legge så stor vekt på én vårsesong hvor laget som helhet har slitt.
Veldig enig Costanza! Og, man kan selvsagt legitimt mene mye om Ringberg selv om man ikke var der i 2 divisjon, men for oss som var der så betyr han en god del ekstra. Ringberg er på en måte fra Fredrikstad, han er en av oss.
Dersom Drillo har gitt Ringberg signaler om mindre spilletid og derved mindre tillitt så må jaggu Toth slå til. Hvis ikke blir dette like dumt som trenerskiftet til Lyn når de ledet serien for noen sesonger siden. Men jeg er positiv til Toth inntil annet er bevist.
Keiko: vi som fulgte med ffk i 2div. har ekstra følelser for ringberg, du ser bare på antall mål, vi andre ser helheten.
11 hvite guttær på vei mot toppen!
Lærkula alias Snæbbuss-Aristokrat #20
Lenge leve hjørnet
En targetman trenger baller han kan skåre på..de har han ikke fått i år, og da blir det heller ikke mål. Skal dere se på statistikk bør dere også se hva som ligger bak statistikken...
og når det gjelder Markus sin statistikk så er den glimrende. Han har ikke blitt noen dårligere fotballspiller siden i fjor.
Jeg vet ikke hva som ligger bak FFK sin avgjørelse, men jeg håper ikke de har tenkt til å skjule overgangssum og tankene sine for lenge.
Selv om mange ikke vil savne spilleren Ringberg. Så er han veldig god når han blir brukt riktig. Selvsagt kan det diskuteres om FFK er et lag som skal angripe og skape sjanser for en spiss med Markus sin hodestyrke, men jeg ønsker å se FFK angripe.
Styret må ha fått et veldig godt tilbud eller rett og slett ikke ha tenkt seg godt nok om...for et salg av Ringberg innebærer mer enn å kvitte seg med en spiller....
Håper på en forklaring på hva som ligger bak..og den bør komme raskt ;)
"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson
- eggen
- trondsen
- tore p
- olof watson
- stian johnsen
- bjørnar johanessen
- roger risholt
- ringberg
- lp hansen
etter sommeren kan det jo faktisk hende at alle disse profilene er vekk. trist, trist, men sånn må man leve med og jeg er glad jeg var der og så dem.
ps
jeg savner også zorro (han skalla linjedommern som alltid dømte på ståtribunesiden)
Opprinnelig postet av Lærkula
Dette er en sorgens dag, skjønner faen ikke hva ledelsen har tenkt på.
Keiko: vi som fulgte med ffk i 2div. har ekstra følelser for ringberg, du ser bare på antall mål, vi andre ser helheten.
Jævli enig! Ringberg er FFK-sjela, jeg trodde ALDRI klubben ville selge han til en rival...(og for å være helt ærlig trodde jeg aldri han ville det heller)
Men det er ikke helt sikkert enda, jeg klamrer meg til håpet...
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Opprinnelig postet av FFK Forever
Takk for alt Markus.
Jeg gråter ikke.Denne spillern er ikke god nok for FFK.
Vi har bedre spisser og satser på at vi nå henter en ny kanonspiss!
Har du fulgt med eller. Markus har betydd og betyr alt for FFK. Han er vel snart den eneste spilleren som er igjen fra opprykket fra 2. divisjon, og fortsatt en av lagets beste og viktigste spillere. Markus burde stått på platå utenfor stadion, så mye har han betydd for FFK.
Grunnen til at han ikke har scoret så mye i år, er ene og alene Drillos feil. Han laget 11 mål i combacket i TL i fjor, til tross for at vi spilte for overlevelse hele året.
En spiller behøver ikke være verdens raskeste for å være god. Markus er sterk, god på hodet, har målteft, bra passningslegger, og gir 100% for laget. Det er de viktigste egenskaper en spiller bør ha.
HamKam for en utrolig spiller spør du meg, men jeg håper Markus snur i døra, blir i FFk, og heller går gratis tilbake til en Svensk klubb til året.
Hva Hamkam har som vi ikke har? ....hva med et gråsteinslag? Måltørke? Stygge drakter? Tynn stall?
Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!
Jeg kommer til å gråte mine modige tårer den dagen jeg ser Markus i HamKam-drakt :-(
MARKUS STANNA!!!! :,-(
Bjørn Jervell Hansen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914