Kommer det flere forsterkninger
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
I tillegg til disse to spillerne sikret FFK seg Raymond Kvisvik tidligere i sommer. Mokkelbost sier at klubben fortsatt har noen prosjekter.
- Disse avhenger litt av om vi mister noen spillere, sier han.
Når har de kjøpt tre spillere pluss at Jørgen Magnussen og Tarik er blitt tatt opp i A-stallen. Hvis det ikke drøyer for lenge før Raio er klar, tviler jeg på at det kommer flere. Med den stallen som er nå bør ihvertfall eventuelle nye spillere forsterke startelleveren vesentlig (ikke troppen).
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Hadde heller ikke hatt noe imot en høyre midtbanespiller som kan utfordre plassen til Enerly - som har vært skuffende denne sesongen.
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Opprinnelig postet av Costanza
Kan aldri i verden skjønne hvorfor Wiig skal gå til en 2. divisjonsklubb. Det er han ALTFOR god til,
Er mulig han er for god for 2 div., men jeg kan aldri i verden skjønne hva FFK skal med han, for han er hvertfall ikke god nok for TL. Klarer heller ikke å se utviklingspotensiale i han. Han har ok spilleforståelse, ok teknikk, ok tæl, og ok fysikk, men ser aldri for meg at han vil bli noe mer enn ok og sånne spillere har vi nok av!
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av Patrioten
Nå har vi skaffet oss tre spillere, men Drillo ville også ha midtstoffer, tror dere vi får det også
Er det en sånn som stoffer båter?
Nei, fra spøk til side, håper virkelig det kommer en stopper, vi kan få skikkelig trøbbel til høsten dersom skadeproblemene tårner seg opp igjen...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
wiig er ingen ving. blir han brukt riktig har jeg trua på han. trenger bare å bli brukt på riktig plass og få selvtillit..
Opprinnelig postet av Husgutt
hvor mange kamper har wiig spilt som spiss da?? hvis en kokk leker rørlegger, så er det ikke rart at en proff rørlegger kan gjøre jobben bedre..
wiig er ingen ving. blir han brukt riktig har jeg trua på han. trenger bare å bli brukt på riktig plass og få selvtillit..
Helt enig med deg, Husgutt.
Hvis de spillerne vi har nå, blir brukt på de riktige plassene, så burde vi ihvertfall ha nok av spisser.
Vi har West, Tóth, Hoås, Wiig, Mc Donald og Ringberg. Eller har jeg glemt noen?
Jeg tror fortsatt Ringberg forsvinner i sommer, selv om Mokkelbost sier det er helt utenkelig. Dette er sikkert noe som blir sagt for at de klubbene som er interessert i ham ikke skal tro at de får ham for glansbilder.
Slik jeg ser det så konkurrerer Hoås og Ringberg om en spiss plass. Hoås ble hentet av Drillo og blir nok satset på fordi Drillo hele tiden har ønsket å bruke hans ekstreme spisskompetanser.
Dersom West finner tilbake til gammel form og samtidig holder i 90 minutter, er han selvskreven på den ene plassen og da er det vel veldig sannsynlig at både Ringberg og Hoås må vike den andre plassen til Tóth.
Men jeg har nok en følelse av at Tóth tar plassen til West, og at West blir kastet inn som en virvelvind i 2. omgang, slik det ofte har vært sucess med tidligere.
Dersom Ringberg blir, så blir det vel heller liten spilletid på både Wiig og Mc Donald er jeg redd for.
FFK på toppen i 2005
..::FFK::..
Opprinnelig postet av Dj Charlie
Har West fått fornyet kontrakten sin?
Nei. FFK vil avvente til han blir frisk og klarer å prestere noe i 90 minutter.... En feilvurdering, spør du meg.
feil vurdering.. west er mer en god ja, men skal vi skriver den super kontrakten da med en som halter. Nei han må da bevise noe mener jeg. i 2004 så vi jo det, men det var i 2004 og ikke i 2005 da ;)Opprinnelig postet av Dj Charlie
Nei. FFK vil avvente til han blir frisk og klarer å prestere noe i 90 minutter.... En feilvurdering, spør du meg.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Tror nok FFK etterhvert vil revurdere dette standpunktet.
Med Tóth vil man ikke lenger være avhengig av at West holder i 90 minutter. Kanskje man vil vurdere ham heller som en super innbytter i 2. omgang.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Tror nok FFK etterhvert vil revurdere dette standpunktet.
Med Tóth vil man ikke lenger være avhengig av at West holder i 90 minutter. Kanskje man vil vurdere ham heller som en super innbytter i 2. omgang.
Kommer vel helt an på hva West krever? Kan ikke gi han en meget lukrativ avtale for å være superinnbytter! West krever nok sitt av kaka...
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Slik jeg ser det så konkurrerer Hoås og Ringberg om en spiss plass. Hoås ble hentet av Drillo og blir nok satset på fordi Drillo hele tiden har ønsket å bruke hans ekstreme spisskompetanser.
Pr i dag rekker ikke Hoås, Ringberg til knea engang, og da tenker jeg ikke på høyden. Ringberg er en mye viktigere spiller for laget enn Hoås. Men som du sier, han ble henta av Drillo, og Ringberg har uttrykt litt misnøye med spillestilen så.... Vet ikke så mye om Tóth enda, men håper han kan gå inn i spann med Ringberg, med West som supersub. Hvis West får ny kontrakt da. West er god når han er skadefri og i form. Så langt i år har han vært langt unna begge deler, og han har fungert best i de kampene han har kommet inn i 2. omgang. Blir interessant å se Tóth. Det er jo skrevet en del positivt om ham. Håper han har et skikkelig skuddbein. Savner noen i laget som kan skyte hardt og godt fra distanse.
Sparta er interssert i Martin Wiig og Dag Frode Hornseth får håpe de blir leid ut de, slik at vi får flere forsterkninger
Håper inderlig Wiig blir i klubben. Syns det virker som om han har et stort potensial...han gjør tidvis meget gode ting på banen...
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Jaja, ryktene mine stemte her å
Vet at klubbene forhandler om dagen, og Martin er en av dem.
Hvis sparta får tak i Wiig blir det et kupp på høyde med når vi fikk Tore P eller Markus.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Men FK Sparta Sarpsborg er i dialog med Fredrikstad FK
Ingen nye spillere har funnet veien til byens andredivisjonslag i oppkjøringsperioden til høstsesongen.
Men FK Sparta Sarpsborg er sultne etter en eller flere nye spillere som kan forsterke stallen før den spennende høstsesongen som står for døren. Det er offensive spillere som står på ønskelisten.
Vi holder kontinuerlig kontakt med FFK, og ønsker å leie spillere som er et stykke unna A-lags plass nå om dagen, forteller Tom Espen Fingarsen, sportslig leder i FK Sparta Sarpsborg.
Nye FFK-spillere
I går ble både Mihaly Toth og John Anders Bjørkøy klare for Fredrikstad Fotballklubb. Dermed ble en fra før av stor spillerstall, enda større. Administrerende direktør Arve Mokkelbost i FFK bekrefter at det er trangt om plassen i FFK om dagen.
- Forhåpentligvis spiller de nye spillerne seg rett inn i startelleveren. I tillegg har vi den senere tid tatt opp tre unggutter fra vår egen juniorstall. Det betyr at spillere som har hatt smått med spilletid tidligere denne sesongen, får enda mindre A-lagsfotball. Men hvor spillerne som er utenfor en A-lags diskusjon havner, er ennå uvisst forteller direktøren.
Han utelukker ikke at FFK-spillere kan ta turen oppover elva for å spille A-lagsfotball resten av sesongen.
- Med gode sportslige forhold og kontraktbetingelser, er det fullt mulig at FFK-spillere kan spille i FK Sparta Sarpsborg, medgir Mokkelbost.
Koskela og Hornseth
Det er to navn Tom Espen Fingarsen har på blokka før høstsesongen.
- Tero Koskela og Dag Frode Hornseth er to spillere som har fått lite spilletid i FFK. Likevel er ikke det våre førstevalg. Martin Wiik er derimot en spiller vi svært gjerne signerer med, påpeker Fingarsen.
Forholdsvis små økonomiske rammer gjør at det må iverksettes tiltak for å få en eliteseriespiller til Sarpsborg.
- Vi jobber med å engasjere eksterne bidragsytere. Men ut over det har vi ikke diskutert de økonomiske rammebetingelsene, forteller han.
FK Sparta Sarpsborg spilte treningskampen mot SFK uten forsterkninger, og det haster om klubben skal få en ny spiller i stallen.
- Vi ønsker en ny spiller så fort som mulig. Vi har en absolutt deadline i saken i utgangen av august, understreker Fingarsen.
SFK med samme stall
Sarpsborg Fotballklubb derimot velger å ta fatt på en viktig høstsesong uten å fokusere på spillerkjøp.
- Nei, vi har ikke sett etter nye spillere før høstsesongen. Vi har fått et tilbud fra FFK tidligere denne sesongen, men økonomien setter begrensninger, sier SFK-trener Lasse Trulsen.
Men Trulsen kan ikke utelukke forsterkninger om en god spiller skulle dukke opp.
- Men da må det være en spiller som er et soleklart førstevalg på laget. Jeg vil nok sette meg ned med sportslig leder Bjørn Inge Nilsen denne uken å diskutere situasjonen, innrømmer treneren.
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
La oss selge hele laget!!
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Han sleit jo foresten benken hos sandefjord i 1.div forrige sesong. ( blir vel lei av tresmak i....)
At han har potensiale tror jeg gjerne, bare han ikke lider av det samme som enkelte andre med "potensiale ( les Hornseth & delvis Peters), feil sjølbilde.
At :ffk: selger Hornseth & Kosso, ja gjerne Peters også til Sparta er vel bare positivt. :ffk: sliter jo med å få kvitta seg av med de.:rolleyes::cool:
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Wiig til 2.div? Høres jo helt vilt ut. Jeg er sikker på Wiig vil bli en stor spiller bare han får opp selvtillitten ved gode prestasjoner.
Hvis sparta får tak i Wiig blir det et kupp på høyde med når vi fikk Tore P eller Markus.
Kanskje han får opp selvtilliten ved gode prestasjoner på et litt lavere nivå, altså 2.div.
Og som du og sier så spilte Marcus i 2 div en liten stund, og han klarer faktisk å spille eliteseriefotball nå i ettertid for det!
Jeg er ikke imot et utlån av Martin Wiig til Sparta ut sesongen. Men det er på betingelse av at han da får spille SPISS på et høyest mulig nivå. Blir trolig lite spilletid på han nå som vi har forsterket laget på alle de tre plassene han har spilt i år.
Engasjert hovedtribunist!
Det er en klubb til 2. divisjon som er aktuell for han, men de spiller ikke i Østfold
Hvorfor leie han ut til 2 divisionsklubber?
Lei han ut til Moss(ja jeg vet)! Best for FFK att talentene får spillt på et så høyt nivå som mulig. Moss kjemper tross alt for en opprykksplass i år. Med riktige forsterkninger kan de klare det også.
Opprinnelig postet av seal_dm
Det er en klubb til 2. divisjon som er aktuell for han, men de spiller ikke i Østfold
Hvorfor leie han ut til 2 divisionsklubber?
Lei han ut til Moss(ja jeg vet)! Best for FFK att talentene får spillt på et så høyt nivå som mulig. Moss kjemper tross alt for en opprykksplass i år. Med riktige forsterkninger kan de klare det også.
Håper for all del at Moss ikke rykker opp.
Bjørnar er ikke outstanding i 2. divisjon så da vet jo hvor nivået ligger. Hvis jeg ikke husker helt feil så har rekruttlaget til Sparta slått rekruttlaget vårt begge kampene i fjor og den ene kampen som er spilt i år.
Wiig trenger spilletid og får garantert tøff og hard nok matching i Sparta. (Tore P sa vel at det var nesten nøyaktig like hardt på de treningene som i FFK og derfor ikke ble med denne sesongen?) Han har mye mer godt av å spille om opprykk i 2. divisjon enn i 3. divisjon.
Andre benkeslitere hos oss som er gode for Sparta er vel Peters, Røn, Trondsen, Czwartek...? Men det finnes jo nesten ikke penger der og da må klubben tenke realistisk.
Det får meg til å tenke på hvor sykt takknemlige vi skal være for "onkel Terjes lommebok"
:ffk:
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914