Husk meg
Brukernavn
Passord

Kommer det flere forsterkninger

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 13 jul 05, 08:29
I følge Sarpsborg Arbeiderblad utelukker FFK at nye spillere kan havne i Sparta i tilgg til flere tidligere FFKere som allerede spiller for klubben. Sparta har først og fremst kastet sine øyne på Martin Wiig. Dag Frode Hornseth og Tero Koskela og er også navn som er nevnt, men Sparta understreker at førstevalget at Martin Wiig er førstevalget. Sparta jobber nå med å skaffe bidragsytere for å skaffe økonomi til å gjøre det mulig å hente forsterkninger. Sparta ligger i øyeblikket på 3. plass i 2. divisjon, men har heng på teten og har et realistisk håp om opprykk.
Jaja, ryktene mine stemte her å

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 05, 12:16
De prøver å få spillerne klare til søndag, da starter Sparta høstsesongen.
Vet at klubbene forhandler om dagen, og Martin er en av dem.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 13 jul 05, 12:30
Wiig til 2.div? Høres jo helt vilt ut. Jeg er sikker på Wiig vil bli en stor spiller bare han får opp selvtillitten ved gode prestasjoner.
Hvis sparta får tak i Wiig blir det et kupp på høyde med når vi fikk Tore P eller Markus.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 05, 12:35
Det er snakk om bare leieavtale

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 13 jul 05, 12:46
Håpløst om Wiig lånes ut til en 2. divisjonsklubb. Og kan aldri tenke meg at han ønsker det heller. Han var jo innom U21-landslaget så sent som i vår og er et stort talent med gode ferdigheter. Dessverre har han blitt misbrukt på kanten i FFK...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 05, 12:54

Men FK Sparta Sarpsborg er i dialog med Fredrikstad FK

Ingen nye spillere har funnet veien til byens andredivisjonslag i oppkjøringsperioden til høstsesongen.

Men FK Sparta Sarpsborg er sultne etter en eller flere nye spillere som kan forsterke stallen før den spennende høstsesongen som står for døren. Det er offensive spillere som står på ønskelisten.

Vi holder kontinuerlig kontakt med FFK, og ønsker å leie spillere som er et stykke unna A-lags plass nå om dagen, forteller Tom Espen Fingarsen, sportslig leder i FK Sparta Sarpsborg.

Nye FFK-spillere

I går ble både Mihaly Toth og John Anders Bjørkøy klare for Fredrikstad Fotballklubb. Dermed ble en fra før av stor spillerstall, enda større. Administrerende direktør Arve Mokkelbost i FFK bekrefter at det er trangt om plassen i FFK om dagen.

- Forhåpentligvis spiller de nye spillerne seg rett inn i startelleveren. I tillegg har vi den senere tid tatt opp tre unggutter fra vår egen juniorstall. Det betyr at spillere som har hatt smått med spilletid tidligere denne sesongen, får enda mindre A-lagsfotball. Men hvor spillerne som er utenfor en A-lags diskusjon havner, er ennå uvisst forteller direktøren.

Han utelukker ikke at FFK-spillere kan ta turen oppover elva for å spille A-lagsfotball resten av sesongen.

- Med gode sportslige forhold og kontraktbetingelser, er det fullt mulig at FFK-spillere kan spille i FK Sparta Sarpsborg, medgir Mokkelbost.

Koskela og Hornseth

Det er to navn Tom Espen Fingarsen har på blokka før høstsesongen.

- Tero Koskela og Dag Frode Hornseth er to spillere som har fått lite spilletid i FFK. Likevel er ikke det våre førstevalg. Martin Wiik er derimot en spiller vi svært gjerne signerer med, påpeker Fingarsen.

Forholdsvis små økonomiske rammer gjør at det må iverksettes tiltak for å få en eliteseriespiller til Sarpsborg.

- Vi jobber med å engasjere eksterne bidragsytere. Men ut over det har vi ikke diskutert de økonomiske rammebetingelsene, forteller han.

FK Sparta Sarpsborg spilte treningskampen mot SFK uten forsterkninger, og det haster om klubben skal få en ny spiller i stallen.

- Vi ønsker en ny spiller så fort som mulig. Vi har en absolutt deadline i saken i utgangen av august, understreker Fingarsen.

SFK med samme stall

Sarpsborg Fotballklubb derimot velger å ta fatt på en viktig høstsesong uten å fokusere på spillerkjøp.

- Nei, vi har ikke sett etter nye spillere før høstsesongen. Vi har fått et tilbud fra FFK tidligere denne sesongen, men økonomien setter begrensninger, sier SFK-trener Lasse Trulsen.

Men Trulsen kan ikke utelukke forsterkninger om en god spiller skulle dukke opp.

- Men da må det være en spiller som er et soleklart førstevalg på laget. Jeg vil nok sette meg ned med sportslig leder Bjørn Inge Nilsen denne uken å diskutere situasjonen, innrømmer treneren.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 13 jul 05, 13:11
nå må det vel bedre at han spiller på Sparta enn at han sliter benken og må innfinne seg med 2.lagsfotball i FFK?

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 13 jul 05, 13:19
Jeg synes det må være bedre at han er med på å hjelpe annetlaget opp en divisjon. Det er neppe særlig utviklende å spille 2.divisjonsfotball og jeg regner med at kvaliteten på treningene i FFK er bedre enn i Sparta. Ihvertfall så håper jeg det:)

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 13 jul 05, 13:20
Noen som vet noe mer om Håkan og hans fremtid?

La oss selge hele laget!!

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 05, 13:35
tror ikke vi har klart å kvitte oss med han, men han har ingen fremtid i ffk. Han er sikkert forsatt skadet.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 13 jul 05, 13:35
Synes det er helt OK at :ffk: leier ut Wiik til Sparta resten av sesongen.
Han sleit jo foresten benken hos sandefjord i 1.div forrige sesong. ( blir vel lei av tresmak i....)
At han har potensiale tror jeg gjerne, bare han ikke lider av det samme som enkelte andre med "potensiale ( les Hornseth & delvis Peters), feil sjølbilde.

At :ffk: selger Hornseth & Kosso, ja gjerne Peters også til Sparta er vel bare positivt. :ffk: sliter jo med å få kvitta seg av med de.:rolleyes::cool:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 05, 13:40
vi leier ikke ut Martin Wiig. det skal jeg garantere. gutten far fatisk bevist at han har noe å tilføye FFK.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 05, 14:10
Han er forsatt FFK spiller og sliter med skader, ikke umulig at han kommer tilbake, hva skal landskrona med en skadet spiller?

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 05, 14:13
Det er en klubb til 2. divisjon som er aktuell for han, men de spiller ikke i Østfold

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 13 jul 05, 16:08
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Wiig til 2.div? Høres jo helt vilt ut. Jeg er sikker på Wiig vil bli en stor spiller bare han får opp selvtillitten ved gode prestasjoner.
Hvis sparta får tak i Wiig blir det et kupp på høyde med når vi fikk Tore P eller Markus.

Kanskje han får opp selvtilliten ved gode prestasjoner på et litt lavere nivå, altså 2.div.

Og som du og sier så spilte Marcus i 2 div en liten stund, og han klarer faktisk å spille eliteseriefotball nå i ettertid for det!

Jeg er ikke imot et utlån av Martin Wiig til Sparta ut sesongen. Men det er på betingelse av at han da får spille SPISS på et høyest mulig nivå. Blir trolig lite spilletid på han nå som vi har forsterket laget på alle de tre plassene han har spilt i år.

Engasjert hovedtribunist!

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 13 jul 05, 16:16
Opprinnelig postet av Patrioten
Det er en klubb til 2. divisjon som er aktuell for han, men de spiller ikke i Østfold

Hvorfor leie han ut til 2 divisionsklubber?
Lei han ut til Moss(ja jeg vet)! Best for FFK att talentene får spillt på et så høyt nivå som mulig. Moss kjemper tross alt for en opprykksplass i år. Med riktige forsterkninger kan de klare det også.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 jul 05, 16:26
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av Patrioten

Hvorfor leie han ut til 2 divisionsklubber?
Lei han ut til Moss(ja jeg vet)! Best for FFK att talentene får spillt på et så høyt nivå som mulig. Moss kjemper tross alt for en opprykksplass i år. Med riktige forsterkninger kan de klare det også.

Håper for all del at Moss ikke rykker opp.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 13 jul 05, 16:33
Ettersom Sparta har målsetning om opprykk er det vel bare Wiig som er interessant. Hornseth og Koskela er jo ikke gode i 3. divisjon en gang, og da kan de umulig være tunga på vektskålen for å få et lag opp i 1. divisjon?

Bjørnar er ikke outstanding i 2. divisjon så da vet jo hvor nivået ligger. Hvis jeg ikke husker helt feil så har rekruttlaget til Sparta slått rekruttlaget vårt begge kampene i fjor og den ene kampen som er spilt i år.

Wiig trenger spilletid og får garantert tøff og hard nok matching i Sparta. (Tore P sa vel at det var nesten nøyaktig like hardt på de treningene som i FFK og derfor ikke ble med denne sesongen?) Han har mye mer godt av å spille om opprykk i 2. divisjon enn i 3. divisjon.

Andre benkeslitere hos oss som er gode for Sparta er vel Peters, Røn, Trondsen, Czwartek...? Men det finnes jo nesten ikke penger der og da må klubben tenke realistisk.

Det får meg til å tenke på hvor sykt takknemlige vi skal være for "onkel Terjes lommebok"

:ffk:

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914