Ny spiss klar?
Opprinnelig postet av dracula
Får håpe det er en spiss passer godt i spann med Marcus.
Dvs er fhv rask, med spilleforståelse, kan dette med løp og ikke bare avslutte sjøl. men også se andre spillere.
Mener vel at Rushfeidt IKKE hadde vært noen spesiell forsterkning.
Dere må da snart forstå at en ny superspiss ikke skal spille sammen med Markus, men isteden for.
Markus er på vei bort allerede i sommer.
---------------------------
FFK på toppen i 2005
Den nye, Brian West, Øyvind Hoås, det blir for tynt
Kunne det ikke bare bli tirsdag og fått en bekreftelse da? *legge seg til å sove lenge*
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
FFK til Royal League
Men jeg tror nok innerst inne ikke det er ham...
Og en del av meg frykter fortsatt at det er snakk om Harald Brattbakk.
Velger å IKKE stole blindt på de opplysningene som er kommet ut.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jeg kan selvsagt ha oversett noe, men tror ikke det. Men kan jo også være en danske, finne eller noe annet rart også. Klarer ikke serøst å håpe på Sigurd Rushfeldt heller. Er vel ganske naturlig at denne spilleren lå under Todi Jónsson på FFKs prioriteringsliste for ny spiss som de har jobbet etter hele veien...
Men vi får håpe det ikke lekker ut noe navn før kontrakten er underskrevet og alt er i boks denne gang. Men det er likevel gøy å spekulere litt....
Han er lagets toppscorer i år, samt har vært det siden han kom til klubben fra Haugesund i 2002. Han scoret også 11 av Haugesunds 33 mål i Eliteserien 2000, noe som holdt til en 8. plass på toppscorerlista.
I 2001 scoret han 14 mål i 1.divisjon, når Bala Garba ble toppscorer med 18 mål.
Men som sagt, vet ikke om vi bør henge oss for mye opp i påstandene om at spilleren er svensk...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Et annet alternativ kan være Magnus Arvidsson. Svensk spiss på godt over 30 år som har spilt for tyske Hansa Rostock en del år. De rykket jo ned fra Bundesliga og Stabæk snappet nylig opp en annen svenske derfra. Men scoringsstatistikken til Arvidsson er jo ikke all verden da. For å si det mildt (selv om det er for et bunnlag i Bundesliga):
2004/05: 20 kamper og 2 mål
2003/04: 24 kamper og 6 mål
2002/03: 21 kamper og 1 mål
2001/02: 27 kamper og 5 mål
2000/01: 29 kamper og 4 mål
Men jeg ser ikke helt bort i fra at det kan være han likevel.
Og så er jeg usikker på hvordan man skal tolke ordlyden: "skal ha vært toppscorer i klubben sin de siste fem årene". Kan være en feilsitert Mokkelbost som mener han har vært toppscorer i LØPET AV de siste fem årene, totalt de siste 5 årene o.s.v.
Dersom vi fortsatt ser til Sverige og legger bort scoringskravet, og heller ser på internasjonal erfaring, så har vi jo Ibrahim Ba i Djurgården... hehe...;):D
EDIT: Kan fort være Arvidsson, heller det enn Brattbakk. Akkurat som deg så frykter jeg at det er Brattbakk.
Jeg tror også det kan være noe muffens med "toppscorer for en klubb de siste fem årene". Og jeg er enda mer skeptisk til det at spilleren er svensk, siden det ikke ser ut som om Nettavisen (som bringer det med at han er svensk på bane) ikke har andre kilder enn FB. Og der står det bare at Mokkelbost er på ferie i Sverige...
Derfor har jeg fremdeles en reell frykt om at det faktisk kan være Harald Brattbakk. Han har jo vært toppscorer i Rosenborg i mange, mange år - sikkert hvert fall 5 tilsammen - og har også erfaring fra "høyt europeisk nivå" (Celtic), selv om han selvsagt aldri holdt noe slikt nivå selv. Og gjør det hvert fall ikke nå...
Nå skal det sies at jeg har hørt Mokkelbost fnyse av Brattbakk-ryktene og uttalt at han absolutt ikke var en spiller de ønsket seg for en stund siden, men likevel... Han sa da at de ikke ønsket seg en spiss som var så gammel, men nå gjør de jo det tydeligvis likevel, så jeg vet nesten ikke...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Det hadde vært noe.....eller kanskje Romario.....
også litt seriøst....Zuma, kan han passe til beskrivelsen??
Lenge leve hjørnet
Vi kommer sikkert til å bli skuffet....
Lenge leve hjørnet
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914