Eggen må bli hovedtrener nå.....
Men for all del Drillo har ikke gjort bort seg på resultater. Men med sin alder og helse er han ikke FFKs sin fremtid. Og for å få en rød tråd i spillestil og spillekjøp bør Eggen bli hovedtrener nå, senest fra 2006 sesongen.
Det kan selvfølgelig brukes mot Eggen at han allerede har vært mange år i klubben og at man trenger nye impulser. Det tror jeg ikke noe på. Eggens kaliber finns det få av, og dem som er på samme nivå er stort sett opptatt. En annen ting er at FFK idag på mange måter er en annen klubb enn den han kom til........
---------------------------
11 hvite guttær på vei mot toppen!
Lærkula alias Snæbbuss-Aristokrat #20
Lenge leve hjørnet
Foreløpig disser vi ikke Drillo.
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Hvis Eggen skal bli, så må det være pga av familien. Men jeg tror hele familien er fullverdige trøndere innerst inne selv om de har bodd i østfold en stund nå.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
savner "svensk magi" allerede
Er i utgangspunktet fan av Drillo, men Eggen er jo en spesiell man for oss med hjertet i FFK. Håper Eggen blir i mange år til.
FFk klarte å hente en trenerkapasitet som KTE mens de var i 2. div. Tror nok de vil klare å finne dyktige trenere også til tippeligalaget FFK.
Husk at spillere og trener kommer og går. Klubben består!
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
En annen ting er at de har ikke forandret spillestil. Selvfølgelig er det smånyanser, men det er, i det store og hele, stort sett det samme som ifjor. Forskjellen går mer på at ifjor høst lyktes vi med det, mens vi i år har slitt med å finne tilbake til formen. Hva som er grunn til det er en annen diskusjon.
Formasjonen er litt forandret i det at vi spiller 4-5-1 på en litt annen måte nå, enn i fjor. Men den vanlige 4-4-2 spiller vi på samme måten.
Skulle veldig gjerne sett eggen som hovedtrener i FFK igjen til neste år, men han har jo egentlig sagt at han skal finne seg en ny klubb nå, helt siden han kom. Så han forsvinner nok uansett om drillo er der eller ikke. Og om han forsvinner, så er det ikke så veldig mange trenere som er ledige jeg heller ville hatt i klubben enn Drillo.
Sitter egentlig og håper at Per Mathias Høgmo kommer inn i trenerteamet om Eggen forsvinner jeg. Sammens med drillo, også tar Høgmo over alene når drillo gir seg etter neste sesong.
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av bateman
ikke troa på eggen?vendepunktet kom idet vi hentet eggen.han har på 3år ført oss fra 2div til 1div,1div til TL,og overlevelse det første vanskelige året.og det han klarte med moss i flere år viser at kte er en av de beste i landet,med fremtiden framfor seg.surt er det hvis han forsvinner neste sesong fordi drillo har opsjon på 1år til.da sitter vi brått med skjegget i postkassa.håper inderlig drillo gir seg enten nå i sommer eller ved sesongslutt.det er alle parter tjent med.merkelig å tenke på i ettertid hvorfor eggen og styret gikk for drillo.det her viste de ville bli en løsning på kort sikt,men uansett gjør drillo våårengjøring i klubben,forandrer spillestil,formasjon etc.arbeidet han gjør nå tilsier at han blir i flere sesonger,men det vet vi han ikke blir.derfor blir det et uferdig prosjekt når drillo er ferdig å leke med ffk.og når en ny trener er på plass vil alt gjøres om igjen...uheldig situasjon klubben har havnet i,men det burde de ha tenkt på den dagen de ansatte en 60åring på tur ned...
Tror du missforsto meg bateman:rolleyes:
Jeg mente ikke at jeg ikke hadde troa på hans ferdigheter. Det jeg mente var at jeg ikke har troa på at noen av dem kommer til å være i klubben så mye lenger.. Jeg syns Eggen er dødsbra, bare så det er sagt..
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Jeg tror ikke det kommer til å skje.
Med tanke på at de bruker nye spillere på nye plasser så kan vi ikke regne med all verdens godspill..men det vil bli bedre å bedre for vær kamp. det så vi senest mot start... så folkens...slutt og disse drillo
:ffk:
Heia FFK
Og etter dette tar Ahlsen over og styrer FFK skuta med stor suksess i en 5-6 år med medaljer i serien og nye cuptriumfer.
Bare en liten tanke.
hehe
Heia FFK
1.KTE
2.tom nordlie aka keiko
3.høgmo
1. Drillo, Eggen, Ahlsen
2. Drillo, Ahlsen
2. Eggen, Ahlsen
4. Mourinho, Ahlsen
Ifølge styreleder Snuruås skal trenerspørsmålet i RBK avklares tidlig i høst.
Innen 1. september er Per Joar Hansen lovet avklaring om sin fremtid på Lerkendal.
- Vi får se om det blir da, før eller etter, sier Snuruås til VG.
Dersom vi får de forsterkningene han ønsker seg (innenfor de økonomiske rammene klubben har tilgjengelig) i sommer + et par til før 2006, så blir vi serie og cupmestre i 2006.
Hva som skjer etter 2006 behøver vi ikke å tenke på nå.
Da ornær det seg nok en ny topp trener fra 2007 med ny stadion og med antagelig en enda mere komplett stall.
Jeg tror vi supportere har mye å glede oss til i mange år fremover.
Vi må bare huske på at det helt sikkert kommer flere perioder med motgang og at det i disse periodene er viktig at vi supportere ikke blir for kravfulle og at vi forstsetter "å aldri svikte".
FFK på toppen i 2005
Dream on.
For det første vil vi ikke ha sterk nok stall, for det andre er nok ikke Drillo den rette til å føre et lag til seriegull.
Han er rett og slett ikke dyktig nok. Og det mener jeg. En teoretiker som ikke har fulgt med i utviklingen, og som heller ikke klarer å få teori ut i praksis.
Etter Startkampen: Hvem kan kritisere FFK for å ikke satse offensivt? De rundspillere jo serieleder i laaaaange perioder, for fankern! Det er bare detaljer som skal på plass før FFK slåss om de øverste fem plassene på tabellen, og så vil dere ha bort Drillo.
Hvor fort tror dere at en god trener gir resultater? 3 kamper??
Som om ikke FFKs kamp oppover i systemet ikke skulle gi nedturer en gang i blant? Hva er en opptur verdt hvis en aldri opplever nedtur?
Bah, bli voksne nå, guttær!
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg må innrømme at jeg ikke forstår dere som er skeptiske til Drillo, gett!
Etter Startkampen: Hvem kan kritisere FFK for å ikke satse offensivt? De rundspillere jo serieleder i laaaaange perioder, for fankern! Det er bare detaljer som skal på plass før FFK slåss om de øverste fem plassene på tabellen, og så vil dere ha bort Drillo.
Hvor fort tror dere at en god trener gir resultater? 3 kamper??
Som om ikke FFKs kamp oppover i systemet ikke skulle gi nedturer en gang i blant? Hva er en opptur verdt hvis en aldri opplever nedtur?
Bah, bli voksne nå, guttær!
Endelig en som har skjønnt det
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hvis jeg fikk velge å vrake ville prioriteringslista vært slik:
1. Drillo, Eggen, Ahlsen
2. Drillo, Ahlsen
2. Eggen, Ahlsen
4. Mourinho, Ahlsen
Hva med Drillo som hovedtrener og Mourinho som assistent?
Bedreviteren
Ble medlem: 14 sep 03
Lagt til: 08 jul 05, 16:37
Endret: 08 jul 05, 16:38
Dem her inne som babler om Jørn Andersen og Ahlsen som hovedtrenere ønsker seg vel tilbake til breddefotballen...... Det er hav mellom Drillo, Eggen og ned til Ahlsen, Andersen....... Og det finns mange mellom der........... Den eneste tenkbare med de samme kvaliteter som dem vi har og som er ledig må være Høgmo......
Opprinnelig postet av Olavesen
Jørn Andersen er vel bare nevnt med en god porsjon ironi!? Håper jeg...
Selfølgelig er det med en god porson ironi.
Jørn Andersen skal jo være assistenttrener i Borossia Monchengladbach kommende sesong, men der nede har de sikkert ikke greie på fotball. ;)
Istedenfor for å løse Drillo ut av kontrakten, blir han hjelpetrener/rådgiver og kan stå friere om han vil. Kanskje blir han bare med på kamper, og kutter ut reisene og treningene. Da slipper han stresset med media, togturer og ikke minst diskusjoner fra konen, er nok noen av dem tenker jeg.
Opprinnelig postet av Olavesen
Jørn Andersen er vel bare nevnt med en god porsjon ironi!? Håper jeg...
Har ikke Jørn Andersen den høyeste trener utdannelsen det går ann å få i Europa?
Dessuten har han vel tilegnet seg en ganske god erfaring både som spiller og trener etterhvert.
Spesielt det første året som trener i Oberhaussen fikk han jo oppsiktsvekkende gode resultater med et begrenset spillermateriell, som han hadde til rådighet.
At han blir ansatt som assistent trener i en tradisjonsrik og fremadstrebende Bundesligaklubb som Borrussia Mønchen Gladbach burde også borge for kvalitet.
Man må ikke bli så innsnevret i tankegangen at man tror at det kun finnes gode trenere blandt Norske Normenn i Norsk fotball.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Patrioten
Er nesten 100% sikker på at Eggen blir tilbudt ny kontrakt og at Drillo gir seg, eller blir tilbudt en hjelpetrenerjobb/ rådgiver som en komensjon, hvorfor er det ingen som har lansert den tanken?
Istedenfor for å løse Drillo ut av
kontrakten, blir han hjelpetrener/rådgiver og kan stå friere om han vil. Kanskje blir han bare med på kamper, og kutter ut reisene og treningene. Da slipper han stresset med media, togturer og ikke minst diskusjoner fra konen, er nok noen av dem tenker jeg.
har du kilder eller er det ren synsing?siden du sier du er 100% sikker liksom...forøvrig en løsning jeg kunne sett for meg ut året.så eggen/ahlsen til året.
Min begrunnelse er 50% synsing og 30 % kilder
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Hjelper ikke bare å ha trenerutdannelse, må ha litt annet også....... Var sikkert en grunn til at han fikk sparken i Oberhausen.........
Når noen trenere får sparken er det ofte fordi ledelsen i klubben ikke er tålmodige nok.
Problemet til Jørn Andersen i Oberhaussen var vel at etter at klubben det ene året nesten rykket opp i Bundesliga, så solgte lederne i klubben noen av de beste spillerne + at stallen ble rammet av skader på endel andre sentrale spillerne. Når så ledelsen i klubben ikke sørget for erstatninger, så sier det seg selv at arbeidsforholdene for en trener blir helt håpløse.
Det samme problemet kan man vel si skjedde for Drillo, da han overtok Wimbledon.
Konklusjon: En god trener er også nødt til å ha kompetente ledere rundt seg i klubben for å lykkes.
Tom "Keiko" Nordli fikk sparken i Vålerenga.
Se hva han har fått til etter den tiden.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ja, du må gjerne tro at Jørn Andersen kan bli en topptrener..... Tiden vil vise den.......
Jeg har da ikke sagt noe om hva jeg personlig tror om Jørn Andersen og hans fremtid som topptrener.
Jeg prøvde kun å komme med noen få fakta vedr. hans siste trenerjobb i Oberhaussen.
Men jeg mener at med hans bakgrunn som trener i et par klubber i Schweiz og som mangeårig spiller i bundesliga under flere dyktige trenere, så burde han ha ganske gode forutsettninger for å bli en bra trener.
Og jeg forstår ikke hvorfor noen av debattantene her så kategorisk mener at han nærmest er udugelig.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Patrioten
Er nesten 100% sikker på at Eggen blir tilbudt ny kontrakt og at Drillo gir seg, eller blir tilbudt en hjelpetrenerjobb/ rådgiver som en komensjon, hvorfor er det ingen som har lansert den tanken?
.
Dette sier Eggen selv, "Jeg forholder meg til at jeg har en kontrakt med Fredrikstad Fotballklubb som hovedtrener, som løper ut etter neste sesong, og som begge parter kan si opp. I år har jeg permisjon fra hovedtrenerjobben for å være hjelpetrener, redegjør Knut Torbjørn Eggen."
Ergo, Eggen forsvinner enten fra 01.01.06, eller han er tilbake i trenerstolen, Drillo`s videre engasjement avhenger av hva KTE velger å gjøre, enkelt og (u)greit
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914