Husk meg
Brukernavn
Passord

Tror jeg har funnet løsningen nå...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 30 jun 05, 21:56
Endret: 30 jun 05, 22:00
Etter å ha sett FFK mot Stabæk på Nadderud kom jeg fram til følgende handlingsplan for å snu trenden:
1) Vi må spille mer kompakt, dvs mindre avstand mellom forsvar og angrep
2) Vi må spille som lag, dvs: En midtbanespiller forserer -> minimum 4 spillere setter fart framover og forsvare følger etter for å krige i området hvor dueller og ballgjenvinning finner sted. Alle framover i angrep, alle bakover i forsvar
3) Mer folk tilstede i returrommet, men dette henger sammen med det å spille kompakt. Vi må begynne å vinne baller i returrommene (både eget og motstanders)
4) Slutte å kaste bort ballen ved å spille på enslig spiss blant 4 forsvarere; da er det bedre å drible og forsøke å sette fart framover
5) Plassere seg i forhold til medspillere kontinuerlig for å gjøre seg spillbare

For å være dønn ærlig syntes jeg kampen mot Stabæk var positiv, vi fikk til mye framover, produserte masse sjanser, og enkeltspillere begynte å brette opp armane og jakte ballen høyt oppe på banen. Markus høyt på midten, med Hoås og West fungerte flott, og må bygges videre på. Røn er ingen ving, og Wiik er ingen ving, men dette visste vi på forhånd. Brenne må nå brette opp armane og gå i dueller helhjerta, hvis ikke må vi få innpå noen arbeidsjern som har halvparten så mye teknikk og mer innsats. Bora skal gå mer framover, for han er sikker med ballen og treffer stort sett medspillere.

Peters må brukes neste kamp pga innsats på slutten, han yter dessuten godt som følge av publikums entusiasme og har spillehumør.

Hvis så West er mer direkte på mål, og spillere går i posisjon utafor seksten når vi er i boksen kan det bli riktig så hyggelig angrepsspill.

For å yte framover MÅ vi risikere noe bakover, trøsten er at vi vil vinne masse baller på midtbanen med forsvaret i nærheten. Når vi taper baller i returrom og 3 dueller etterhverandre, så er det ikke pga dårlige spillere, da er det pga at vi ikke er tilstede der det skjer! Vi må ha spillere der hvor motstander har ballen for å legge press på ballfører, dette henger også sammen med det å spille "kompakt".

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 30 jun 05, 22:06
Ok...

Personlig ville jeg satset på innsats, innsats og atter innsats... Samt at visst midtbanen klarer å hjelpe forsvaret i den defensive jobben, så kanskje FFK klarer å holde nullen mot start? Så taper de i allefall ikke :-)

Ellers ser jeg med en viss skrekkblandet fryd frem til kampen på søndag, for visst Start viser samme innsats som mor Enga i kveld, og FFK ikke klare å komme opp på et akseptabelt nivå, ja så er jeg redd det blir STYGGE siffere :(

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914