Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor har det blitt av FFK del 2

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 30 jun 05, 08:58
Endret: 30 jun 05, 09:29
Syntes det er morro å lese det de fleste har skrevet de siste dagene.
Stort sett alle klager over hvor dårlig FFK er, men det ingen som skrev at de var dårlig da de vant noen kamper tidligere i år. Tenker da på kampene mot for eksempel RBK hvor de vant en kamp de hadde forsvart seg i 90 minutter

Jeg lagde en lignende overskrift for en stund siden. Stor sett den eneste forskjellen på laget den gang og nå er at laget klarte å vinne kampene sine. Spillemessig var FFK like dårlige.
Må innrømme at forsvaret var hakket bedre i starten av sesongen, for markeringene og forsvarsspillet generelt under kampen i går mot stabæk og mot Lillestrøm i helga hører ikke hjemme i tippeligaen. Men tilbake til det dårlige spillet. FFK har vært fryktelig dårlig i år. Det virker ikke som det finnes noe som helst mønster i angrepspillet. I tillegg er jo alle de kreative spillerne enten skadet, ute av form eller benket. Tenker da på Risholt, Ramberg, Enerly og McDonald. Liker ikke å si det men tror FFK hadde vært bedre med Eggen som hovedtrener. Når ikke engang forsvarspillet fungerer med Drillo, så kan vi i hvertfall ikke regne med at det skal skje noe fremover på banen. Hovedfilosofien til Drillo er jo å bryte angrepet til motstanderen og angripe når motstanderen er i ufase.
FFK bryter jo nesten ingen angrep lenger, så det eneste vi ser av angrepsfotball er når FFK slår langt mot etablert forsvar og at de er heldige og får et frispark på motstanderens banehalvdel. Da hender det jo at vi får en målsjanse.... Ikke virker det som om spillerene trives heller. Alle klager jo etter hver kamp, at alt fungerer så mye bedre når de legger om til 4-4-2 og ballen går mer langs bakken.
Får bare håpe at det kommer noen flere kreative spillere inn på laget i sommer, eller at Risholt og enerly kommer tilbake til den formen de var på i fjor.

PS! Tror kanskje det beste som kunne skje FFK akkurat nå var at Drillo trekker seg som trener og vi får Eggen tilbake i førersetet. Da tror jeg den offensive kreativiteten komme tilbake.

Selv om en ikke skal sammenligne FFK med Brasil så må jeg likvel skrive dette;
Se på de to siste kampene til Brasil, forsvarspillet har vært forferdelig til tider, men når de spiller så bra fremover på banen så gjør det ingen ting om de slipper inn to eller tre mål.
Det er jo morro å se på, om de da taper en kamp eller tre så gjør det jo ingen ting, fordi vi har hatt det morro på kampene uansett. Mange sjanser og mange flotte mål.
Drillo bruker å si noe slikt som dette: Det er viktig å prestere på banen, og med å prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Han sier også at det laget som slipper inn minst mål vinner kampene.

Det var mye søppel på en gang og jeg vet mange her på forumet er uenig, men det har vært en utrolig trist sesong i år, noe som også gjenspeiler tilskuer tallet på stadion i år, synker med noen 100 i hver kamp.

FOTBALL ER UNDERHOLDING OG LAGET SOM SCORER MEST MÅL VINNER....
Marensius

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 30 jun 05, 09:59
Haec satis sunt dicta nobis, Marensius.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 30 jun 05, 10:12
Veldig enig med førstnevnte taler...jeg savner det ordentlige FFK med godt angrepsspill slik vi er vant med. Tror noe av forklaringen på det dårlige spillet er at spillerne føler seg "fanget" i Drillos spillesystem og tenkemåte og ikke får brukt sin kreativitet og evne til å tenke selv...da forsvinner mye av underholdningsverdien og fotball blir fotball kun for poengene sin skyld. Men nå får vi jo ikke poeng med Drillos spillestil lenger heller...

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03

Lagt til: 30 jun 05, 10:43
Veldig enig med Marensius her. Nå ser det ut som om det er ferien som være løsningen. Gutta er slitne!?
I Start blir det ferie i fire dager! Under oppkjøringen i november og desember trente de knallhardt. Det er vel synd å si at dette var tilfelle i FFK. I Start tør man ikke sluntre unna egentrening, jeg er usikker på hvordan holdningene er i FFK. Ryktene som går rundt dette er vel ikke akkurat oppløftende.
Faren ved å kjøpe inn eldre, rutinerte spillere framfor unge, sultne spillere er vel at lysten til å blø for drakta ikke er helt på topp. Etter min mening er treningskulturen noe av forskjellen mellom topp og bunn i eliteserien.
Det ser også ut som om spillerne er redde for å gjøre feil og har for strenge direktiver å forholde seg til. Tror nok at Eggen er en langt bedre menneskekjenner og kommunikatør enn det Drillo er. Drillo virker arrogant og aldri fornøyd.Spillerne begynner vel nå å bli rimelig lei av å gjette på fjelltopper og innbyggertall og ikke vinne fotballkamper skulle jeg tro.

---------------------------

erfo

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914