Husk meg
Brukernavn
Passord

Endring i spillereglene.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 28 jun 05, 20:49
Fra 1. juli blir det gjennomført noen endringer i spillereglene og det kan kanskje være av en viss interesse for enkelte å vite hva de består i.

* Motstanderne må stå minimum to meter fra spilleren som tar innkast.

* Dommeren skal også kunne ombestemme seg hvis han eller hun har innsett at de har dømt feil. Men omgjørelsen kan kun taes om ballen ikke har vært i spill etter den spesifikke situasjonen.

* Offsideregelen defineres bedre. Med offsideposisjonen "nærmere motstanderens mållinje", menes at del av hode, kropp eller fot er nærmere motstanderens mållinje enn både ballen og nest siste forsvarer. Armene gjelder ikke. (Hvis det var noen som skjønte det).

* Dommeren får også muligheten til å gi spillere og innbyttere kort både før og etter en kamp så lenge de befinner seg på spilleområdet.

* Ved straffespark kan dommeren gi indirekte frispark om spillere på det laget som tar straffesparket går innenfor 16-meteren før straffen er tatt, og straffen ikke går i mål.

*Dommeren kan også slå hardt ned på taklinger forfra og fra siden, og ikke bare taklinger bakfra.

Så får vi se om det blir noe bedre fotball av det.

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 28 jun 05, 21:47
høres bra ut om det fungerer likt for alle lag

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 30 jun 05, 00:24
Hører ut som et opplegg for å få mer "fargerik" fotball dette her. Fargerik i betydningen flere gule og røde kort. Når det blir presisert at dommeren har lov til å ombestemme seg (trodde han allerede hadde lov til det jeg, selv om det sjelden skjer) så vil det fungere som en oppmuntring til de som liker å diskutere med dommeren. Men dommerens trøst blir at han kan gi kort både før og etter kampen samt at han blir oppfordet til å gi flere gule kort for taklinger forfra og fra siden. Skulle tro de nye reglene var skrevet av Kjetil Rekdal. Det er vel ingen lag som har satt dette å la egne spillere fungere som hjelpedommer i system slik som Vålerenga.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 30 jun 05, 09:21
Hva med de to STORE problem-punktene i fotball for tida?

- Holding i trøyer
- Hodedueller med albuer, panner, bakhoder og hodeskader

Regelen med at dommer kan ombestemme seg er udelt av det gode, siden det faktisk ganske ofte skjer at dommer er bundet opp av det han dømmer. I straffesituasjoner og rødt kort-situasjon, f.eks er det jo bare unntaksvis at dommer konfererer med assistentdommerne.

Offsideregelen er helt på trynet etter min mening, for det vil bety at vi får *enda* flere feilaktige avblåsninger for offside. Når skal vi ta itu med dette tullet med at linjedommern blåser for offside hvis det er det *minste* tvil om det er offside eller ikke? I gårsdagens kamp kan jeg peke på hvertfall tre avblåsninger ved plankehaugen som var riv ruskande gærne!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914