Nok er nok!
Opprinnelig postet av ajg
uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det faktisk trenerens ansvar å motivere spillerne, få de til å gi 100% innsats, yte maksimalt og få det beste ut av hver spiller. dette har ikke drillo klart.
helt riktig! og klarer han ikke gjøre noe med det bør han ta sin hatt (om han har:D) og gå.. en trener som ikke klarer å motivere spillernene sine har ingenting å gjøre på Fredrikstad Stadion!
---------------------------
Sommer`n er herlig i Fredrikstad!
Besøk tippeligasiden.no
De fortjente i hvertfall ikke dette i går øLes her
En spiller som fikk godkjent av meg og det var berthelsen...
nå må ffk handle bra spillere og ikke noen som muligens er talenter om fjørti år... flere kvalitetsspillere som kvisvik
Heia FFK
De som kritiserer Drillo er fan ikke bedre en sportsjournalistene i riksmediene. De tippet Fredrikstad ned i fjor og i år, og de vil gjerne ha rett, derfor vil de pøse ut med negativt drittsnakk om FFK og Drillo.
Det blir ikke bedre av at de har klart å gjernevasket våre egne suportere også.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
La oss bruke følgende hypotese: Drillo er ikke rett mann for FFK. Han har ikke hatt evne til å kunne fornye seg og spillerne trives ikke i hans måte å spille fotball på.
I såfall har vi et problem. Et stort problem. Skal man rette opp dette må man gjøre ting i riktig rekkefølge. Slik innsats enkelte viser på banen om dagen så mener jeg det er feil å gå direkte på treneren. Det er to måter å takle ting som ikke går helt slik man ønsker. Man kan enten "grave seg ned" og "innse" at alt er håpløst, eller man kan gå i seg sjøl og prøve gjøre det beste ut av ting når man er på banen, og heller ta opp problemene utenfor. Profesjonelle fotballspillere som tjener mange hundre tusen i året bør han en viss "yrkesstolhet". Selv om det er slik at spillerne er misfornøyde med Drillo så kan man forvente mer innsats enn det vi har sett i det siste. Jeg VET at spillerne klarer å yte mer enn de gjør om dagen.
Dersom hypotesen stemmer så mener jeg at det da er en rekke spillere som ikke er verdige en plass i stallen til klubben i mitt hjerte. Dersom de går i seg selv og gjør sitt beste, skal jeg derimot være blant de som roper høyest om Drillos avgang.
Jeg mener FØRST bør man forvente mer av spillerne, DERETTER bør man eventuelt "gå etter treneren".
PS! Likevel er den ett bestemt omdråde jeg er særdeles kritisk til trenerteamets disposisjoner, men det kommer jeg til bake i en annen tråd om en liten stund.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av Culemart
uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det faktisk trenerens ansvar å motivere spillerne, få de til å gi 100% innsats, yte maksimalt og få det beste ut av hver spiller. dette har ikke drillo klart.
helt riktig! og klarer han ikke gjøre noe med det bør han ta sin hatt (om han har:D) og gå.. en trener som ikke klarer å motivere spillernene sine har ingenting å gjøre på Fredrikstad Stadion!
Ikke helt riktig!
Drillo er som hovedtrener øverste ansvarlig for alt det sportslige, og skal dermed også VÆRE MED på å motivere spillerne. Man kan godt begynne å snakke diverse pedagogikk om at aktivitetene det legges opp til skal være motiverende blablabla... Viktige poenger, men dog barneskolepjatt i denne sammenheng.
Skal man være nå lengst mulig så må man ha en indre motivasjon. Alle vet at livet som fotballspiller vil gå i bølger. Det spillerne som gir seg når ting ikke går helt som de ønsker med treneren er sjelden de som når lengst. (Sammenlign Runar Norman med Morten Gamst Pedersen, der ser man to forskjellige måter å takle motgang på) Uansett hvordan man vrir og vender på ting så er det til syvende og sist en indre motivasjon om å bli best mulig som må ligge til grunn. Treneren bør i så måte være et viktig "verktøy" og bidra til økt motivasjon.
Kanskje har vi en trener som faktisk er for dårlig til å vekke spillernes motivasjon...
Kanksje har vi spillere som mangler dette indre suget etter å bli gode...
Var på Åråsen i går. Jeg var forberedt på en tøff kamp for FFK. Tippet faktisk 3-0 i tippekonkurransen. Jeg var IKKE flau over lagets prestasjoner. De førte kampen frem til to kjappe kom imot fra et oppsiktsvekkende effektivt LSK. Et av to lag som tok full pott mot FFK sist sesong. Deretter er det heller ikke overaskende at LSK kunne ri det hele i land med et kontrings mål i 2. omgang.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Vet ikke hvem som er værst. Spillerene som taper borte mot et lag som har spilt i tippeligaen i over 20 år. Eller en gjeng med furtende hengehuer som kaller seg supportere.
Var på Åråsen i går. Jeg var forberedt på en tøff kamp for FFK. Tippet faktisk 3-0 i tippekonkurransen. Jeg var IKKE flau over lagets prestasjoner. De førte kampen frem til to kjappe kom imot fra et oppsiktsvekkende effektivt LSK. Et av to lag som tok full pott mot FFK sist sesong. Deretter er det heller ikke overaskende at LSK kunne ri det hele i land med et kontrings mål i 2. omgang.
Nei, det er ikke så forbanna ille at gutta taper for et lag som lillestrøm.
Men som det er sagt så mange ganger før, så synes jeg den måten de taper på er ille.
Jeg er en av de hengehuene som faktisk støtter Drillo 100 prosent.
Men noe jeg ikke støtter er spillere som ikke gir 100 prosent for klubben min.
Og det føler jeg det ikke har blitt gjort de to- tre siste kampene, og da synes jeg rett og slett det ikke er så ille at vi faktisk sier i fra at dette er for dårlig. Det er tross alr det forumet er til for, MENINGER.
Men jeg har stor tro på at laget vil reise seg betraktlig neste kamp.
Da skal jeg være den første som kommer med ros!!
Til slutt må jeg si at det faktisk var spillere i går som gav hundre prosent hele veien.
Røn er en av dem. Sier ikke at han spilte godt, men han gav seg aldri. Det står det respekt av!
Pættærnæ døm hang og slang!!
Kaller de som hevder andre meninger, eller bare har andre vinklinger enn ham, for å fare med barneskolepjatt.
Respekt for andres meninger har fortsatt ikke den godeste A.Scheie.
Dessverre er det ikke slik at noen av oss innehar den ulimate sannhet.
Dessverre A.S blir "sannheten" ikke bedre fordi om den pakkes inn i flotte utredninger.
Velger å tro at vurderingne / analysene til drillo ssine tilhengere er like gode som analysene til de som er motstandere. Vi har bare forskjellig fotballfilosofi eller måter å f.eks tenke lederpsykologi på.
Derfor mener jeg at det ikke finnes noe "hylekor" like lite som det finnes "klakører" eller som bergenserne kallet det "rævdiltere".
La oss holde diskusjonen der.
Fortsatt " The future so bright I gotta wear shades"
PS: Oppi alt dette kommer jeg på en gammel filosofisk utvilings diskusjon.
Mertons konsensus vs Marxs konfliktsteori.:rolleyes:
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Jaja, a.Scheie belærer videre.
Kaller de som hevder andre meninger, eller bare har andre vinklinger enn ham, for å fare med barneskolepjatt.
:confused:
Javel... Det var vel strengt tatt ingen sine meninger jeg kalte for barneskolepjatt. Jeg trakk selv frem en mulighet å tenke på, og kalte det selv for barneskolepjatt. Om du følte deg truffet så beklager jeg virkelig.
Jeg vet at jeg til tider kan få fram mine egne meninger ganske sterkt og skal forøvrig ta ting til etterretning. Har ingenting med belæring å gjøre, men engasjement. Men samtidig så må det være takhøyde nok på et forumet til at folk ikke blir personlig fornærmet hver gang noen har sterke meninger om en SAK.
Jaja, a.Scheie belærer videre.
Kaller de som hevder andre meninger, eller bare har andre vinklinger enn ham...
Jeg vet ikke hvem som ikke tåler andre meninger enn sine egne her gett...
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Respekt for andres meninger har fortsatt ikke den godeste A.Scheie.
Nei se hvem som snakker? Du tar all kritikk som angrep på deg og din person, nå må du være så snill å vise den respekten du selv etterlyser fra andre!!
Dessverre er det ikke slik at noen av oss innehar den ulimate sannhet.
Riktig, ergo er det lov å komme med sin mening, sine ytringer og sine kanskje ikke alltid veloverveide tanker om alt og alle...
Respekt er ikke noe man kan kreve, man må fortjene den...
Som en liten digresjon, p.t er ffk-spillerne langt unna å fortjene min respekt i alle fall...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Jeg tåler meget godt dine meninger og synes at det ofte er et sunhetstegn at folk er uenige.
Derfor kjære Holters & også Kej jeg tar ikke denne diskusjonen personlig, prøver iallefall å forstå /vise forståelse for uenighet.
Påpeker akkurat som du siterer Kej at det ikke er noen av oss som har den ultimate sanhet, derfor la oss heller enes i at vi er uenighet, istenfor å forsøke å overbevise andre om hvem som har rett.
Ps. Bør kanskje skyte inn at jeg ikke er tilhenger av konsensus modellen, det bør for enkelt innebære forståelse for at jeg ikke ser enighet som det viktigste, snarere tvert imot.
Derfor fint og nødvendig med uenighet for å skape utvikling.
:rolleyes::cool:
Men er enig i at uenighet for uenighetens skyld er like meningsløst som enighet for enighetens skyld.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
det er ikke trenerens ansvar å løpe utpå matta å score mål!!! ffk gjør to tre dårlige kamper, og dere hisser dere opp og mener at drillo skulle vært sparket.. pissprek! er det noen som bør sparkes hart i ræva her så er det spillerne, kun berthelsen og røn som gidder å jobbe, resten inklusiv west bare står å ser på duellene blir tapt, gang på gang på gang.. er det drillo sin feil at spillerne ikke gidder og gjøre seg fortjent til lønna si??
ang yherland: jeg skal ikke kritisere han noe mer før jeg ser han en eller to ganger til i kamp, men det jeg har sett hittils, ja hvis dere mener at det var bra, ja da skal det virkelig ikke mye til for å glede dere. men, som sagt, jeg gir guttten en sjanse eller to jeg, så fremt at dere gir drillo flere sjanser da, har jo tross alt tatt 7 poeng mer på vårsesongen i år en det vi gjorde i fjor, er det så ille???
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
det er ikke trenerens ansvar å løpe utpå matta å score mål!!!Nei, men det er hans oppgave å få spillerne til å gjøre det..
ffk gjør to tre dårlige kamper, og dere hisser dere opp og mener at drillo skulle vært sparket.. pissprek!To-tre dårlige kamper? FFK har stort sett spilt elendig hele vårsesongen, med noen få omganger som unntak!
er det noen som bør sparkes hart i ræva her så er det spillerne, kun berthelsen og røn som gidder å jobbe, resten inklusiv west bare står å ser på duellene blir tapt, gang på gang på gang..Skal alle spillerne sparkes da? Hvem skal spille da? Fotballen fungerer ikke slik. Når det er misnøye med en trener, så er det ikke alle de som er misfornøyde som blir sparket, men treneren, som tross alt er opphavet til misnøyen og problemene..
er det drillo sin feil at spillerne ikke gidder og gjøre seg fortjent til lønna si??ja, for det er hans ansvar å motivere de!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Siden 91 har det vel skjedd en fem-seks ganger at rosenborg har åpnet serien svakt, ligget 6-10 poeng etter serielederen halvveis, men kommet som en storm på høsten. Synes du da at siden rosenborg åpnet serien under pari at Nils Arne Eggen burde hatt sparken etter halvspilt serie?
Hver litt tålmodig, slutt og hver så forutinntatt, og gi Drillo litt tid og tillit. Så kan vi se etter sesongen om det har hvert en vellykket sesong eller ikke. Skal vi sparke treneren eller andre hver gang vi har en dårlig periode, tror jeg ikke det er mange trenere som vil ta over i Fredrikstad etter hvert.
Engasjert hovedtribunist!
Da var spellerane mye mer slappe enn de har vært så langt i år. Skjønner ikke helt dette. Vi åpner dobbelt så bra som i fjor, men har noen litt uheldige matcher på rad, og så begynner vi om å sparke Drillo? Latterlig. Vi var mye slappere på banen i fjor (bortsett fra høstsesongen da).
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Dette med at trenere skal sparkes er helt høl-i-huet, og er et resultat av medie- og tempo-samfunnet. La nå folk få litt arbeidsro! Tenk om noen henger over skuldrene dine når du jobber og leter etter den minste feil før du utbryter "Han her må få sparken!" En er ikke i stand til å gjøre spesielt god jobb under sånne forhold.
FFK har spilt dårlig iår, og er inne i en stygg stim av tap, uten at spillet er så mye dårligere enn tidligere i år! Det er bare tilfeldigheter at FFK nå taper i stedet for å vinne. Men Drillo kan, av alle mennesker, ikke gå ut på matta og vinne duellene, og gå på løp uten ball, det er det spillerene som skal gjøre! Vi skal heller ikke glemme at spillerene er godt gasjerte personer som burde ha ambisjoner om i det minste å gjøre jobben sin godt.
Motivasjon er vanskelig, men ikke med de rette spillerene. For de de hele tida bidrar inn i fellesskapet for å motivere seg sjøl og hverandre.
Det er nemlig bare en måte å snu en dårlig trend på: Det er å brette opp armane og sette igang å jobbe, og *føle* at du fortjener å vinne, for da kommer poenga automatisk.
Skader, gule kort og "forstyrrelser" kan være demotiverende, men det er bare sånn verden er, og en må overkomme alt tullet, og komme seg videre ved hjelp av hardt arbeide.
Tullet om at Drillo må gå av er hva jeg kaller "forstyrrelser", forresten.
drillo sin oppgave er å motivere sier du, greit nok det, men spillere som fikk utbetalt over 20 mill i lønn tilsammen i fjor trenger vel ikke motivasjon til å vinne fotball kamper?? sjefen min står ikke å motiverer meg før jeg skal på jobb om dagen, men jeg gjør da en innsatts på jobben fordet. og jeg tjener ikke på langt nær så bra som fotball spillere...
ikke missforstå meg folkens, jeg er fornøyd med poeng høstinga FFK har hatt så langt, men er det noen som fortjener "krittikk" så er det spillerne og ikke treneren.
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
fredrikstadpatriot: det er forskjell på jobben din og det å være en fotballspiller. jeg er enig med deg i at det BURDE være slik at spillerne er topp motiverte på alle kamper uansett fordi de får så bra betalt, men faktum er at det er de ikke.. og det gjelder ikke bare i fredrikstad, men alle steder! derfor trenger man en trener som er en god motivator. det viser det seg at drillo ikke er.
man kan forøvrig også begynne å stille spørsmålstegn når "fotballprofessoren" drillo først nå har sett det som vi supportere har sett hele sesongen; at wiig og hoås ikke passer som kantspillere...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914