Husk meg
Brukernavn
Passord

Nok er nok!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 27 jun 05, 09:36
Jeg er så enig med Klokan, at det egentlig ikke er vits å skrive noe.

Jeg har likevel et spørsmål: Vi ligger under 2-0 (eller var det 3-0), og endelig skal Hoås byttes ut mot....KOSKELA!!! Hva i alverden er vitsen med det? Tette igjen bakover?

Drillo er autist, og må vekk!!

---------------------------

La oss selge hele laget!!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 27 jun 05, 09:48
Vi er lag nummer 12 som har sluppet inn flest mål i Tippeligaen, kun to lag har sluppet inn fler enn oss, så Drillos defensive forsvar har vel ikke slått til

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 27 jun 05, 09:50
Endret: 27 jun 05, 09:50
Opprinnelig postet av Carlsberg

Jeg har likevel et spørsmål: Vi ligger under 2-0 (eller var det 3-0), og endelig skal Hoås byttes ut mot....KOSKELA!!! Hva i alverden er vitsen med det? Tette igjen bakover?

hylekoret har startet. hvor ble av den harde kjernen da :cool:

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04

Lagt til: 27 jun 05, 10:18
Når det gjelder Wiig og Hoås, så har jeg tro på dem. Men det går ikke å bruke spisser som vinger. Drillo gjorde det samme når han var landslagssjef og manager for Wimbledon.
På landslaget var f.eks Håvard Flo høyre midtbane. Og i Wimbledon spilte Marcus Gayle venstre midtbane.

Når Drillo bruker spillere i andre posisjoner enn det de er vant til, kan det dessverre ikke gå. Prøv Wiig eller Hoås som spiss mot Start sammen med West og sett innpå MacDonald, så kan vi bruke poteten Peters på høyre! Og Lund Hansen i mål da!

FFK til Royal League

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 jun 05, 10:35
Keiko.
Diskusjonen fortsetter.
Det som nok kan virke frustrerende for noen, er at det blir fler og fler som slutter seg til skeptikerne til Drillo sin fotballfilosofi og benyttelse av spillere.
Uten å hyle , men hviske, uten å sutre men si med beklagelse, mener jeg fortsatt at Drillo ikke har vist evne til den nytenkinga som dagens fotball trenger. Fortsatt med et beklagende hvisk, mener jeg også at verken Hoås eller Wiik var særlig lure nyerværelser.
Beklageligvis vil jeg også hviske at FFK trenger en mer kreativ midtbane.
Beklager fortsatt, at det er slik jeg ser situasjonen, skulle inderlig håpe at jeg hadde tatt feil.
Derfor lever jeg fortsatt i håpet om at kjøpet av Raymond, kan føre til at FFK begynner å endre spillestil.

PS. Vært så mye snakk som spillere, overganger osv, men en liten tanke.
Sier det ikke høyt engang, hva med å bytte Drillo med Høgmo, dersom Moss vil.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 jun 05, 11:04
Det er greit å være misfornøyd etter et par tap og det er greit å være uenig i disposisjoner etc. Men og omgående forlange at Drillo må vekk, blir alt for drøyt.

Men det forundrer meg ikke at dette kommer så raskt opp etter en dårlig periode. Allerede ved ansettelsen av Drillo tilkjenne ga sentrale personer i Plankehaugen (Også klokan, selv om han er sentral uten noe verv), at ansettelsen av Drillo var en katastrofe.

Når det gjelder kampen igår så mener jeg kritikken mot vårt lags innsats er sterkt overdrevet.

1. For det første så kan man vel si at dette tapet ikke kom veldig uventet. Det er nok å gå inn på oddsen å sjekke hva man kunne vinne der for en FFK seier.

2. Men ganske så overraskende, så eide FFK kampen den første halvtimen og burde faktisk ledet, spesielt med tanke på Hellands store sjanse etter 2 minutter.

3. Det er jo noe som heter at mål preger kamper, dette utsagnet passer veldig godt nettopp på denne kampen. Jeg mener helt bestemt at dette lett kunne ha blitt en jubelkveld for FFK, dersom vi hadde scoret de første 30 minuttene og dersom Lillestrøm ikke hadde fått sitt første noe "heldige" mål.

Så prøv å være litt mere objektive folkens. Etter at denne uka er ferdig er vi i kvartfinalen i NM og er oppe i skyene igjen etter at vi har nedkjempet serieleder Start.

Da kan vi alle ta en velfortjent og lykkelig ferie og glede oss til neste hjemmekamp mot FC Lyn den 24/7, med både Kvisvik og et par andre kanoner på plass.

FFK på toppen i 2005

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 27 jun 05, 12:18
Jeg tror faktisk at FFK taper mot Stabek, jeg tror også at de går på en smell mot Start... Hjertet ønsker selvsagt ikke dette, men hodet sier meg at KeJ, sett penga på tap, ikke seier...

Hvorfor? Tja, det FFK har vist de siste ukene gjør meg ikke til en ubetinget optimist, ei heller pesimist, men jeg tror jeg har et ganske realistisk syn på ting når vi skal møte et Stabek i medgang i cupen, på bortebane, med sentrale spillere på skadelista...
Det samme kan vel sies om Startkamen,skjønt den går på Stadion, men alikvel, men uansett, FFK, og spes. K.T.E har et Tom Nordlie-kompleks, personlig husker jeg ikke når FFK sist vant mot et lag ledet av T.N.

Men husk, det er ikke trenerne som vinner kampene, det er spillerne. Dersom spillerne ikke mestrer de arb.opg de er blitt tildelt, ja så bør de se seg om etter en annen klubb, de ska BLØ før FFK-frakta, det er det få av dem som gjør i dag...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 27 jun 05, 12:37
Endret: 27 jun 05, 12:43
fikk dere ikke bevis nok sist mcdonald startet? han holder jo ikke mål han heller, at han ikke starter skal va være glade for, gutten gidder jo ikke å jobbe hjem når det trengs!

nei håper virkelig noe skjer snart, insatsen i går etter lsk scoringa var drit dårlig! ikke engang en enkel innside passnig klarer døm å få til! jeg skammer meg på vegne av ffk spillernes innsats i går!

og til dere medlemmer av hylekoret mot drillo, skaff dere et liv, er for faan ikke drillo som løper utpå banen, men de 11 utvalgte skal vel for faan gjøre en innsats utpå matta, hadde vi normale lønstagere gjort den innsatsen i vår jobb hadde det vært ut på dagen!

FFK spillere: jeg elsker ffk av hele mitt hjerte, vær så snill guttær, gjør dere fortjent til den lønna dere får!!!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 jun 05, 12:53
Hei fredrikstadpatriot.
kanskje det er nettopp det "hylekoret" har, ett selvstendig liv, og at de derfor klarer å se ting i perspektiv.
Missforstå meg ikke, selvsagt har Drillos tilhengerne like mye ett selvstendig liv som kritikerne. Derfor må vi akseptere uenighet også ang FFKs ledelse.

Ps digresjonen mot arbeidslivet kan nok slå begge veier, trenger nok også ledelse og innstruksjon på de fleste arbeidsplasser. Er jo ellers merkelig at når større bedrifter går elendig, må ofte ledelse gå pga dårlig styring.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 27 jun 05, 12:54
Det er ikke bare et par tap vi snakker om nå da Snæbbussaristokrat1. Tabellen viser at vi har 4 seire, 4 uavgjort og 4 tap. 16-17 i målforskjell på 12 kamper. Målet er 1 baklengs i hver kamp. Det er noe som ikke fungerer helt etter planen.

Guttane begynte bra i går, men at vi ikke fikk poeng til slutt, var ingen oddsbombe. Men det er jo en grunn for at FFK-seier hadde gitt gode odds. Vi har vel ikke akkurat overbevist på bortebane så langt. Jo da, seier på Lerkendal er greit, og ser man bare på resultatet er det sterkt. Men måten seieren kom på er vel ikke noe særlig å skrive hjem om… Flaks også mot HamKam, og til dels mot Enga at vi fikk ett poeng der. Vi kan ikke basere oss på å ta poeng bare på flaks, helt uten eget spill og uten å skape sjanser.

Hjemme har det i korte perioder vært bedre. Men vi har hatt en del feilskjær der også.

Summa sumarum; Vi har tatt 16 poeng så langt, veldig bra! Men spillemessig har det ikke fungert. Vi har jo samme mannskap nå som vi hadde i høst, pluss noen nye. Høstsesongen i fjor ble vi nummer to. Så langt i vårsesongen er vi nr 7. Laget fungerer ikke i det hele tatt i perioder. Hvorfor? Tror ikke spillerne har blitt så veldig mye dårligere enn i fjor. Greit, enkelte har ikke vist samme form som i fjor, men allikevel. Spillegleden er borte. Kan det være at den defensive fokuseringa, ”Hoås”-pasningen og et veldig fast spillemønster, tar bort spillegleden, sånn at guttane ikke presterer? Jeg bare spør.

Har vært mye snakk om at Kvisvik skal ”redde” oss. Men hvordan vil han trives i det systemet vi har pr i dag? Kvisvik trives med mye ballkontakt og offensiv fotball. Sånn som vi har spilt så langt, vil han ikke få det i FFK.

Men vi er jo bare 5 poeng bak sølvplass (og 6 poeng over nedrykk). Er fortsatt optimist med tanke på plassering på øvre halvdel av tabellen i år, og håper det løsner for guttane snart.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 27 jun 05, 12:55
fredrikstadpatriot:
hvis du hadde begynt å følge med litt så hadde du sett at macdonald faktisk var den som jobba hardest av alle når han spilte. han var jo faktisk bedre defensivt enn offensivt. det var jo også noe som ble tatt opp her på forumet den gangen, at drillo må ha veldig dårlig bedømning.

Opprinnelig postet av Klokan
her er det ikke snakk om spillere. send drillo tilbake til oslo og da skal spillere blø for drakta også!
skal vi ha noe fotballag i tippligaen neste år da er det bare å bli kvitt drillo
100% enig!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 27 jun 05, 13:35
Opprinnelig postet av dracula

Ps digresjonen mot arbeidslivet kan nok slå begge veier, trenger nok også ledelse og innstruksjon på de fleste arbeidsplasser. Er jo ellers merkelig at når større bedrifter går elendig, må ofte ledelse gå pga dårlig styring.

paradoksalt nok er det "alltid" sjefen som må gå ja, men styret som ansatte sjefen og som gir sjefen ordre og som har siste ord i de fleste besluttninger, de får alltid muligheten til å ansette nok en fjott... skjønn det den som kan...

uansett dracula, de fleste i "hylekoret" var vel skeptisk til Drillo FØR han i det hele tatt hadde ledet sin første trening? Og det er vel kanskje å være litt vell forutintatt eller? Spillermaterialet som FFK har i dag er ikke bedre enn tabellen viser, og ikke engang Nils Arne Eggen, Tom Nordlie eller Benitez for den sakens skyld kunne klart å gjøre det bedre p.t. Så slutt å syte om Drillo, når det er Spillerne som suger. At Drillo har et tiltider rigid fokus på systemer er underordnet, for det er spillernes oppgave å løse/takle utfordringene de blir gitt...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 27 jun 05, 13:37
Er enig Yherland jobbet bra.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 27 jun 05, 13:39
Jeg tviler ikke på drillos taktiske evner ett sekund, han har bedre greie på fotball enn de fleste, men er redd at det blir for mye kalkulert taktikk!! Tror drillo kan være åsaken til at spillegleden er helt fraværende i de siste kampene! Spillerne må få lov å tenke sjøl, hvis ikke så mister vi kreativitet og spilleglede tror jeg. Er ikke sikker på hvor mye spillerne er bundet opp i drillos innstrukser, men virker på meg som ganske mye! Har egentlig vært positiv til drillo hele veien, men det snudde i går, når han ikke foretar seg noe annet enn å sende Koskela og PAC i varming på 0-2, da blir jeg oppgitt! Og det vitner om en defansiv mentalitet jeg ikke tror FFK er tjent med! Hadde ønsket meg en trener som velger godt offensivt spill framfor godt defensivt spill, noe jeg trodde Eggen ville gjort, men han har vel ikke så mye han skulle sagt lenger.

Når det er sagt, så skal spillerne være profesjonelle nok til å gjøre maks innsats uansett........

Lenge leve "hjørnet"!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 27 jun 05, 13:40
Når jeg så kampen igår, var det jammen ikke Drillo jeg var irritert over:

West: Det er greit, du kan får stikke på den bosman`en du så gjerne vil ha. Men det kroppspråket og innsatsen du viser er en skam for FFK! Du kan ikke bare jobbe på løpeballer! Du er jo helt unyttig fra start og helt unyttig hvis FFK ligger under og motstanderen kan ligge lavt. Hvilken klubb har du blitt enige med da?

Ringberg: Jeg synes synd på deg, du kjemper og sliter men får ikke hjelp. At West svikter fullstendig er ikke din skyld.

Wiig: Hvis du ser på spillere rundt deg, så ser du at de går _inn_ i duellene, ikke viker unna og står og ser på. Sett igang å tren ordentlig når du er på SATS og lær deg å kline til i duellene. Må vi leie inn LPH som fighter-konsulent her?

Hoås: At du ikke trives som kantspiller er ikke noe unnskyldning for å ikke trykke til i dueller eller å la være å presse en en spiller som har kommet forbi deg.

Forsvaret kan jeg ikke klage på, for de får alt for lite hjelp av midtbanen som ikke gidder å presse spillere på vei gjennom.

Det er latterlig at ungutter som Bertelsen og Røn er de eneste som virkelig spiller som menn!

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 27 jun 05, 14:04
Opprinnelig postet av Klokan
her er det ikke snakk om spillere. send drillo tilbake til oslo og da skal spillere blø for drakta også!
skal vi ha noe fotballag i tippligaen neste år da er det bare å bli kvitt drillo

Tror du har rett her.. Drillo sa for noen dager siden at han var åpen for å tenke nytt men det virker ikke akkurat sann.. Han må jo ha sett som alle vårs andre at 4-5-1 ikke fungerer... Riktig nok, 4-5-1 er bare tall og det er sikkert mulig å få det til å fungere men da må han vurdere å bruke andre spillere/gi andre instruksjoner til de som er på banen. og siden han ikke gjør det burde han bruke 4-4-2.. det har vi sett fungere, både i år og årene før det. Og når til og med spillerene selv (i vært fall Brenne) sier at både han og laget spiller best i 4-4-2 burde det ikke være tvil. Selv om treneren bestemmer MÅ han høre (litt) på hva spillerene selv vil...

Men i de siste kampene skal det også sies at det har ikke vært formasjonene som har avgjort kampene men noe som er MYE, MYE viktgere i fotball, arbeidsinnsatsen.. den har vært TOTALT fraværede og det er skremmende! det skulle ikke være SÅ vanskelig å få spillerene til å svette, blø, løpe og duellere for drakta! Eggen klarte det og da må andre trenere klare det og. Det klarer ikke drillo, synd men sant. mye av problemene her ligger nok i at spillerene ikke har så stor tro på drillo, noe man må ha for å lykkes. Men det er lettere (og billigere) og bytte ut en trener en 10-15 spillere som ikke har tro på drillo.

Så her syns jeg ledelsen bør ta en samtale med spillerene og sprørre dem rett ut om døm har tro på drillo eller ikke. har dem ikke det er det bare en muliget: si opp kontrakten med Drillo og be på deres knær for at Eggen har lyst til å bli hovedtrener igjen, i vært fall ut sesongen.

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 27 jun 05, 14:09
Av alt som her er blitt sagt er jeg egentlig 100% enig med bare en ting: At McDonald MÅ få spille på venstrekanten.

Grunnene til at FFK har tapt mange kamper i det siste er (i prioritert rekkefølge):
1) Dårlig innsats
2) Skader
3) Gule kort
4) For tynn stall
5) For lite "spissa" stall

Ingen av disse årsakene kan Drillo sies å være opphavet til, for å si det på den måten. Snarere tvert imot, spør du meg.

Vi sliter rett og slett med helt fundamentale svakheter, og det blir spennende å se hvordan laget takler dette. Spesielt er innsatsen bekymringsverdig. Denne kan ha med Drillo som motivator å gjøre, men jeg tviler. Det er andre som er med i bildet også, og jeg nekter å tro at både Drillo, Eggen og Ahlsen er istand til å demotivere laget!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 27 jun 05, 14:09
Greit å klage på spillerne etter en sann kamp, eller periode dem er inni nå, to bortekamper hvor spillerne har vært dårlig. En forklaring er vel at spillerne ikke akuratt har selvtilit om dagene, samt at det blir vanskelig å benytte seg av en helt nykomponert midtbane. Dårlig komunikasjon og dårlig samhandling. Problemet ligger i midtbanen og oppspillene på Hoås, han vinner for få dueller og han klarer ikke å fordele ballene til andre medspillere i rette posisjoner, timing på løp stemmer heller ikke. Heldigvis er ikke FFK et topplag derfor gidder jeg ikke kaste bort tiden med å være skuffa.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 27 jun 05, 15:16
Opprinnelig postet av keiko
Opprinnelig postet av Carlsberg

hylekoret har startet. hvor ble av den harde kjernen da :cool:

harde kjernen sto og skrek i går til krampa tok ham,. har så vondt i kne i dag så jeg klarer så vidt å gå... uansett da... hvis jeg har lyst til å kritisere drillo så får jeg lov til å gjøre det ? det er derfor vi har forumet ....

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 27 jun 05, 15:17
uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det faktisk trenerens ansvar å motivere spillerne, få de til å gi 100% innsats, yte maksimalt og få det beste ut av hver spiller. dette har ikke drillo klart.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914