Husk meg
Brukernavn
Passord

Skadesituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 24 jun 05, 15:28
Roger Risholt, Hans Erik Ramberg, Tero Koskela, Lars Blixt er fortsatt skadet og uaktuelle mot Lillestrøm. Roger Helland har trent denne uken er muligens klar til søndag. Simen Brenne står over på grunn av gule kort.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 24 jun 05, 15:33
Da regner jeg med at dette blir laget:

Sørlie
Czwartek - Helland - Zivkovic - Bertelsen
Enerly - Røn - Petersen - Hoås
Ringberg - West

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 24 jun 05, 16:01
Med den midtbanen der tror jeg vi kommer til å få skikkelig juling. Lurer litt på om de burde flyttet ned ringberg på midtbanen i denne kampen jeg. Enten i 4-5-1, som anker på midtbanen, eller sentralt sammens med røn og med peters på venstre og hoås fremme i 4-4-2, eller som som et mellomledd i 4-4-1-1. Håper også de spiller med macdonald istedenfor hoås om de spiller 4-4-2, men jeg synes vi bør gå ut defensivt og satse på og holde tett bakover i denne kampen, og da taler det for 4-5-1.

Håper vi starter slik jeg:

sørlie

bertelsen
helland
bora
PAC

hoås
peters
ringberg
røn
enerly

wiig

West kommer inn til pause eller litt ut i andre omgang.

Engasjert hovedtribunist!

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 24 jun 05, 16:55
uff...gruer meg rett og slett til den kampen her.hvis ikke innsatsen ligger på 110% sendes vi hjem som slakt.fordelen er at peters og røn er sultne på å vise seg fram.og jeg klikker mentalt hvis jeg ser hoås engang til på venstre vingen.skal man først bruke hoås,sett han på topp.mackie gjorde en meget solid kamp på v.vingen,spesielt defensivt.ønsker å se han.med west er jeg litt usikker.de gangene han har starta i TL har han vært umotivert og sliten.sett han heller inn i pausa.artig å sett ringberg og hoås på topp.man kan godt si de blir for like,men hoås kan faktisk behandle ballen langs bakken også.eller så er wiig et alternativ.

savner "svensk magi" allerede

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jun 05, 17:24
Endret: 24 jun 05, 17:25
Opprinnelig postet av Julekake
Med den midtbanen der tror jeg vi kommer til å få skikkelig juling. Lurer litt på om de burde flyttet ned ringberg på midtbanen i denne kampen jeg. Enten i 4-5-1, som anker på midtbanen, eller sentralt sammens med røn og med peters på venstre og hoås fremme i 4-4-2, eller som som et mellomledd i 4-4-1-1. Håper også de spiller med macdonald istedenfor hoås om de spiller 4-4-2, men jeg synes vi bør gå ut defensivt og satse på og holde tett bakover i denne kampen, og da taler det for 4-5-1.

Jeg er litt redd for at FFK kommer til å tenke defensivt, gå ut i 4-5-1 og forsvare seg til ett poeng i denne kampen. Jeg mener det blir feil strategi. Kampene til nå har vist at FFK ikke klarer å skape noe som helst offensivt i 4-5-1, og man kan ikke bare basere seg på forsvarsspill i 90 minutter. Det vil være ensbetydende med at LSK kommer til å spille seg frem til sjanse etter sjanse, og da vil vi sannsynligvis få se både ett og flere mål i mot. Vi kan ikke satse på samme flaks og samme Sørlie-nivå som vi så på Lerkendal.

Jeg mener vi bør ta sjansen på 4-4-2 så vi har muligheten til å skape noen sjanser. Tror faktisk det er minst like farlig å legge seg i 4-5-1 denne kampen. Og selv om vi spiller 4-4-2 med Ringberg og West på topp, vil førstnevnte automatisk ligge lenger tilbake på banen slik at det i praksis blir en slags 4-4-1-1. Men jeg mener laget bør være offensivt innstilt til denne kampen og gå ut i 4-4-2 på papiret. Det kan hende det er en risiko, men jeg tror risikoen er vel så stor om man går ut i en defensivt orientert 4-5-1-formasjon med den følge at man ikke klarer å skape eget spill og sjanser. Da kan det fort bli stygt.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 24 jun 05, 17:32
I følge Fredrikstadfk er vist Lars Blixt klar, mens Brian West starter ikke.Les her

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jun 05, 17:43
Endret: 24 jun 05, 17:43
Jaja, da blir altså laget slik ifølge de offisielle sidene:

Sørlie
Blixt - Zivkovic - Helland - Bertelsen
Wiig - Enerly - Petersen - Røn - Hoås
Ringberg

Jeg er MILDT sagt skeptisk, men det kan ikke ha vært noe lett laguttak denne gang...

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 24 jun 05, 19:05
Har egentlig 4-5-1 vært så fryktlig dårlig da? Hvis en tar bort fomlemåla til Sørlie (2) og tabbene til Cwartek(2) og Blixt (2), så har det jammen ikke blitt scora mye mål på FFK. Jeg har mer tro på 4-5-1 i første, men da _krever_ jeg beinhard jobbing av midtbanen. Hvis de ikke presser skikkelig, så blir vi trykt så langt tilbake at vi aldri kommer ordentlig i angrep.
Så legge om til 4-4-2 tidlig i 2. omg. Det betyr at f.eks Røn kan ta seg helt ut i første for å bytte inn West.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 24 jun 05, 19:07
Jeg er som Costanza, MILDT sagt skeptisk!

Ikke enig med ham i at vi bør starte i 4-4-2 denne gangen, men helt enig i skepsisen.

Skal man først starte med disse 11 så synes jeg det er underlig måte å sette opp laget på. Drillo er jo tross alt opptatt av spisskompetanse.

Enerly: Har sin spisskompetanse ute på høyre, spesielt i form av innlegg.
Wiig: Har sin spisskompetanse i form av at han komemr til sjanser og er bedre jo nærmere mål han er.

Ringberg har forøvrig noe av den samme spisskompetansen som Wiig, men er også et habilt midtbaneanker. Dessuten kommer han til å bli trukket hjem på dødballer uansett.

Jeg ville brukt Ringberg på midten, Enerly i sin vante posisjon og Wiig i favorittposisjonen sin, for en gangs skyld.

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 24 jun 05, 20:29
Hva med donald?
Kan ikke Donald ta en plass på laget?

Det er midtbanen som er det store usikkerhetsmomentet her og med den gryene formen Enerly har vist kan jo dette gå bare en vei.
Hvorfor ikke ta en sjanse. Sett Peters i midtforsvaret og Helland som defensiv midtbane.

Sørli
blixt - bora - peters - bertelsen
enerly - røn - helland - donald - hoås
ringberg

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jun 05, 20:56
Peters er bedre på midtbanen enn i forsvar. Helland er bedre i forsvar enn på midtbanen. Så hvorfor i all verden skifte plass mellom de to?

Nå ser det uansett ut til at laget er tatt ut, og det er ikke akkurat noen overraskelse at McDonald ikke starter. Selv om det sikkert kan argumenteres for at han burde startet.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914