Skadesituasjonen
Sørlie
Czwartek - Helland - Zivkovic - Bertelsen
Enerly - Røn - Petersen - Hoås
Ringberg - West
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Håper vi starter slik jeg:
sørlie
bertelsen
helland
bora
PAC
hoås
peters
ringberg
røn
enerly
wiig
West kommer inn til pause eller litt ut i andre omgang.
Engasjert hovedtribunist!
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av Julekake
Med den midtbanen der tror jeg vi kommer til å få skikkelig juling. Lurer litt på om de burde flyttet ned ringberg på midtbanen i denne kampen jeg. Enten i 4-5-1, som anker på midtbanen, eller sentralt sammens med røn og med peters på venstre og hoås fremme i 4-4-2, eller som som et mellomledd i 4-4-1-1. Håper også de spiller med macdonald istedenfor hoås om de spiller 4-4-2, men jeg synes vi bør gå ut defensivt og satse på og holde tett bakover i denne kampen, og da taler det for 4-5-1.
Jeg er litt redd for at FFK kommer til å tenke defensivt, gå ut i 4-5-1 og forsvare seg til ett poeng i denne kampen. Jeg mener det blir feil strategi. Kampene til nå har vist at FFK ikke klarer å skape noe som helst offensivt i 4-5-1, og man kan ikke bare basere seg på forsvarsspill i 90 minutter. Det vil være ensbetydende med at LSK kommer til å spille seg frem til sjanse etter sjanse, og da vil vi sannsynligvis få se både ett og flere mål i mot. Vi kan ikke satse på samme flaks og samme Sørlie-nivå som vi så på Lerkendal.
Jeg mener vi bør ta sjansen på 4-4-2 så vi har muligheten til å skape noen sjanser. Tror faktisk det er minst like farlig å legge seg i 4-5-1 denne kampen. Og selv om vi spiller 4-4-2 med Ringberg og West på topp, vil førstnevnte automatisk ligge lenger tilbake på banen slik at det i praksis blir en slags 4-4-1-1. Men jeg mener laget bør være offensivt innstilt til denne kampen og gå ut i 4-4-2 på papiret. Det kan hende det er en risiko, men jeg tror risikoen er vel så stor om man går ut i en defensivt orientert 4-5-1-formasjon med den følge at man ikke klarer å skape eget spill og sjanser. Da kan det fort bli stygt.
Sørlie
Blixt - Zivkovic - Helland - Bertelsen
Wiig - Enerly - Petersen - Røn - Hoås
Ringberg
Jeg er MILDT sagt skeptisk, men det kan ikke ha vært noe lett laguttak denne gang...
Så legge om til 4-4-2 tidlig i 2. omg. Det betyr at f.eks Røn kan ta seg helt ut i første for å bytte inn West.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Ikke enig med ham i at vi bør starte i 4-4-2 denne gangen, men helt enig i skepsisen.
Skal man først starte med disse 11 så synes jeg det er underlig måte å sette opp laget på. Drillo er jo tross alt opptatt av spisskompetanse.
Enerly: Har sin spisskompetanse ute på høyre, spesielt i form av innlegg.
Wiig: Har sin spisskompetanse i form av at han komemr til sjanser og er bedre jo nærmere mål han er.
Ringberg har forøvrig noe av den samme spisskompetansen som Wiig, men er også et habilt midtbaneanker. Dessuten kommer han til å bli trukket hjem på dødballer uansett.
Jeg ville brukt Ringberg på midten, Enerly i sin vante posisjon og Wiig i favorittposisjonen sin, for en gangs skyld.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Kan ikke Donald ta en plass på laget?
Det er midtbanen som er det store usikkerhetsmomentet her og med den gryene formen Enerly har vist kan jo dette gå bare en vei.
Hvorfor ikke ta en sjanse. Sett Peters i midtforsvaret og Helland som defensiv midtbane.
Sørli
blixt - bora - peters - bertelsen
enerly - røn - helland - donald - hoås
ringberg
Nå ser det uansett ut til at laget er tatt ut, og det er ikke akkurat noen overraskelse at McDonald ikke starter. Selv om det sikkert kan argumenteres for at han burde startet.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914