Husk meg
Brukernavn
Passord

Svenskemedia skriver at Markus vil til Sverige

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 22 jun 05, 21:14

Ringberg vill till allsvenskan

Flera klubbar jagar redan den förre Mjällbyspelaren
FREDRIKSTAD
Den förre Mjällbyspelaren Marcus Ringberg gör sin fjärde säsong i norska elitserieklubben Fredrikstad.
Det kan bli hans sista.
-Jag börjar bli sugen på Sverige och allsvenskan, säger Ringberg.

Förra säsongen etablerade han sig på allvar i den norska elitserien. Marcus Ringberg gjorde elva mål för nykomlingen Fredrikstad och blev lagets bästa målskytt.
Inför denna säsongen stegade den legendariske tränaren Egil "Drillo" Olsen in.
När "Drillo" tog Norge till VM gjorde han det med en fotboll som blev världsberömd för sin "tråkighet".
-Huruvida han lever upp till det ryktet i Fredrikstad vill jag inte bedöma, säger Ringberg.

Upp och ner
Som så här långt, efter elva omgångar, haft en säsong som gått upp och ner. Tre mål har det blivit hittills, senast mot Molde i söndags, då Fredrikstad föll med 1-2.
-Målmässigt har det varit alldeles för illa, säger Ringberg.
Som inte helt kommit till rätta med "Drillo-fotbollen", som bygger på långa bollar mot en ensam forward.
-I det nya spelsystemet spelar jag ensam på topp. Min styrka är att spela på ett tillslag och hugga inne i straffområdet, inte att dribbla, säger Ringberg.
-Som det är nu hamnar jag inte lika ofta inne i straffområdet, och har inte lika många avslut.

"Haft flax"
Ändå har Fredrikstad plockat 16 poäng på elva matcher, och är bara två poäng efter Vålerengen på andra plats.
-Men spelmässigt har vi mycket mer att ge. Vi har haft en del flax.
Efter denna säsongen går Ringbergs kontrakt med Fredrikstad ut.
Och 29-åringen har börjat fundera på framtiden.
En framtid han kan tänka sig i Sverige.
-Vi trivs bra i Fredrikstad, men jag är sugen på att prova spel i Sverige. Jag har ju aldrig spelat i allsvenskan.

Många intresserade
Flera allsvenska klubbar har redan hört av sig. Men vilka klubbar det handlar om vill han inte avslöja.
-Var jag hamnar nästa säsong får tiden utvisa.
Är spel i Mjällby uteslutet?
-Uteslutet vill jag inte alls säga. Jag trivdes kanonbra där. Men det känns som jag har några år kvar i toppen, säger Marcus Ringberg som följer Mjällby nogrannt.
-Det är tungt att höra om deras tabelläge. Men jag tror första trepoängaren kommer mot Ljungskile på onsdag.
Christian Lind

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 jun 05, 21:27
Endret: 22 jun 05, 21:32
Vel, som skrevet i en annen tråd... Dette med barn er noe av det verste som kan skje en fotballspiller:

1) Kvisvik kommer hjem pga dette. Han vil ikke at dattera skal snakke bergensk. I tillegg lengter kona hjem.

2) Helland gir seg etter denne sesongen pga barnet. Vil flytte hjem til bergen.

3) Ringberg og kona trives godt i Fredrikstad, men lengter hjem. Dattera har begynt å snakke norsk (!) og det faller ikke akkurat i god smak. Han ser vi nok ikke her til året.

Jeg er langt ifra overrasket om vi ikke ser ham her i Fredrikstad til året.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 22 jun 05, 21:46
Håper i hvert fall at han kan gi noe tilbake til klubben i form av noen penger fra hans neste klubb. Han har vel en god del å takke FFK for han har kommet på det nivået han er i dag, likeså har vi selvsagt mye å takke han for :)

Men får håpe at han i hvert fall blir en sesong til, for det blir vel ikke mye 4-5-1 nå som West er tilbake, om ikke i form, så i hvert fall tilbake...

Så ikke noe dato for artikkelen, men regner den er fra nyere dato?

Forsvinner Ringberg får vi satse på at vi klarer å hente inn en skikkelig måltyv.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 22 jun 05, 22:14
Endret: 22 jun 05, 22:16

Dersom vi skal få noen penger for Ringberg, så må han jo selges i sommer. Hans kontrakt går jo som kjent ut 31. mars 2006.

At han blir solgt allerede i sommer har vært mitt tips i en tidligere tråd her på forumet og er vel ikke blitt mindre sannsynlig nå etter at Kvisvik har blitt klar.
Når Kvisvik kommer, så vil det jo ikke bli noen diskusjon om hvem som skal bekle venstrevingplassen lenger.
Det vil si at Hoås nå blir aktuell på den plassen han hører hjemme på, nemlig som kanditat til spissmakker sammen med West.

Når FFK også prøver å finne enda en "tankspiss", så er det kanskje ikke så dumt å la Ringberg gå allerede i sommer, dersom man kan få litt penger for ham.

FFK på toppen i 2005

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 jun 05, 22:19
Endret: 22 jun 05, 22:20
Synes vi skal la Ringberg gå, hvis han selv vil gå - IKKE fordi vi "vil ha litt penger for ham". Så mye er han ikke verdt og han er langt mer verdt her hos oss i FFK.

Dessuten er ikke Hoås noen målscorer av rang og langt ifra noen arbeidshest. Det skal komme en rimelig god spiss i sommer for at vi skal la Ringberg gå... Og det kan det jo fort hende kommer!

Skal ikke se bort ifra at det kommer en spiss og en midtstopper, men jeg håper også på en sentral midtbanespiller!

Endelig har vi jo en venstreving! =)

Nå er det problemet og venstrebackproblemet løst... Deilig... Det har vi slitt med noen sesonger!

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 22 jun 05, 22:30
Blir jo unektlig litt rart om de slipper kapteinen mitt i sesongen, men ser jo "nytten" av det dersom det står om penger...

Personlig håper jeg ikke at Ringberg forsvinner, men faktisk ønsker å være med på mer morro med FFK...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 22 jun 05, 22:30
Opprinnelig postet av Holters
Synes vi skal la Ringberg gå, hvis han selv vil gå - IKKE fordi vi "vil ha litt penger for ham". Så mye er han ikke verdt og han er langt mer verdt her hos oss i FFK.

Dessuten er ikke Hoås noen målscorer av rang og langt ifra noen arbeidshest. Det skal komme en rimelig god spiss i sommer for at vi skal la Ringberg gå... Og det kan det jo fort hende kommer!

Skal ikke se bort ifra at det kommer en spiss og en midtstopper, men jeg håper også på en sentral midtbanespiller!

Endelig har vi jo en venstreving! =)

Nå er det problemet og venstrebackproblemet løst... Deilig... Det har vi slitt med noen sesonger!

De pengene vi eventuellt vil få for Ringberg (regner ikke med at det kan være snakk om store beløp), bør FFK gi bort til Ringberg for alt det han har betydd for klubben.

Når det gjelder andre forsterkninger, så tror jeg fortsatt på minst to store forsterkninger til i tillegg til Kvisvik i sommer.
Husk Kvisviks overgang blir dekket av spillerpoolen og iflg. Kværneng finnes det fortsatt penger igjen til flere overaskelser. :D

FFK på toppen i 2005

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 22 jun 05, 23:14
Det er jo ikke så rart. Tviler på hvor god plass det blir til ham i troppen etterhvert. Jeg mener, når Magnus Powell kommer, pluss en annen landslagsspiller som det ikke er opplyst om ennå.

Skjønner at han vil spille litt i hjemlandet sitt og..

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 22 jun 05, 23:28
Opprinnelig postet av Shadar
Det er jo ikke så rart. Tviler på hvor god plass det blir til ham i troppen etterhvert. Jeg mener, når Magnus Powell kommer, pluss en annen landslagsspiller som det ikke er opplyst om ennå.

Skjønner at han vil spille litt i hjemlandet sitt og..
Powell er ikke noe å satse på mener nå jeg da.. snakket med en LSK fan og han sa det samme. FFK Burde satse på en annen. det en grunn for at han ikke blir brukt sa han.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 23 jun 05, 01:13
Urk, jeg blir deppa av å høre snakk om at Markus kanskje skal vekk. Han har vært på banen på så godt som alle de fineste øyeblikkene jeg har hatt med FFK. På dagens lag er det ingen som er mer FFK-sjel enn han.

Men å ha unger som en synes snakker rart er ikke noe kult, jeg har sjøl flytta fra en flott by på sørvestlandet bare for å slippe å ha unger som skarrer :-)

Men, han har jammen gjort seg fortjent til å gjøre som han selv vil!!!

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 23 jun 05, 10:33
Endret: 23 jun 05, 10:35
Litt overrasket over at FFK ikke har tilbudt han ny Kontrakt ennå.

Ringberg er nesten som FFK gutt å regne. Han har vært med oss siden opprykket fra 2 divisjon i 2002 med31 mål, 19 mål i 1 divisjon i 2003, og 11 mål i Eliteserien i 2004.

Jeg håper og tror at Marcus fortsetter i FFK 2-3 sesonger til:ffk:

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 05, 10:56
Opprinnelig postet av oleberg

Ringberg er nesten som FFK gutt å regne. Han har vært med oss siden opprykket fra 2 divisjon i 2002 med31 mål, 19 mål i 1 divisjon i 2003, og 11 mål i Eliteserien i 2004.

forsetter Ringberg blir det mye benk plass for han og det ønsker nok ikke Ringberg selv. Nei vi må nok bare takke for alt han har gjort og ønske han lykke til.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 23 jun 05, 11:11
Opprinnelig postet av keiko
forsetter Ringberg blir det mye benk plass for han og det ønsker nok ikke Ringberg selv. Nei vi må nok bare takke for alt han har gjort og ønske han lykke til.

Keiko, hvem i all verden er det som skal sette Ringberg på benken?

Powell har vel ikke scora 11 mål i tippeligaen på veldig lenge, og noen annen spiss er det ikke rykter om ennå. Eller er det det?

Hoås er en latterlig dårlig spiller. En skam både langs bakken og i lufta.

Wiig???? LOL

Dere må kutte ut å kritisere Ringberg, han er en av få spillere som gir alt i hver kamp, og han scorer mange mål. At det tok halve sesongen før han scoret i år, har mer med spillesystem og den støtten han har fått fra midtbanen å gjøre, enn Ringbergs ferdigheter. Hvis dere tenker tilbake til landslaget under Drillo, så var det midtbanen som scorte målene, ikke spissene. Sånn vil det alltid være med 451 systemet.

La oss selge hele laget!!

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 05, 11:25
Til Carlsberg
Det kommer nok bedre spiss som vil sette Ringberg ut av laget og jeg vet at Ringberg er elsket og mange inkl. meg trykker Ringberg tett til hjerte, men vi MÅ ha en spiss som er sulten på mål og jeg har ikke nevnt Powell. Vi for håper på bedre. Wiig og Hoås er nok mer en fremtid en nå tid. Så at vi for en spiss som er større en Ringberg tror jeg.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 23 jun 05, 11:37
Det er nok ett signal på at klubben ikke ønsker å ha med han videre, dessverre.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 23 jun 05, 11:48
Opprinnelig postet av Patrioten
Det er nok ett signal på at klubben ikke ønsker å ha med han videre, dessverre.

Jeg har veldig, VELDIG vanskelig for å tro at FFK ikke vil ha ham med videre. Det hele står nok og faller på hva han selv vil.

Jeg vil sørge dypt hvis Markus bestemmer seg for å dra tilbake til Sverige, men dersom det er det han øsnker vil jeg ønske ham lykke til videre. Vi hadde ikke vært der vi er i dag hadde det ikke vært for ham, tror jeg...

Men: jeg håper _inderlig_ han blir minst en sesong til...

Bjørn Jervell Hansen

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 23 jun 05, 11:59
Enig her Carlsberg.
Marcus er en spiller som ingen på :ffk:i dag benker.
I tillegg til å ha sine ekstrem ferdigheter inne boksen, er han også en av lagets beste midtstoppere og /eller defensive midtbane menn.
For ikke å glemme de egenskapene som også har gjort han til lagets kaptein.
Så personlig hadde jeg håpet på Marcus i mange år framover i FFK, gjerne at han hadde avsluttet sin karriere her og gått over i en mer adm./ trener rolle.
Bruk Marcus til å skape kontiniutet.!!!!!

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 23 jun 05, 12:07
Opprinnelig postet av Carlsberg

Hoås er en latterlig dårlig spiller. En skam både langs bakken og i lufta.

Wiig???? LOL

Er enig at man skal slutte å kritisere Ringeberg. Han er som andre her har sagt, ekstreme ferdigheter i boksen.
Men det å si at Hoås er en latterlig dårlig spiller, og LOL om Wiig er litt å ta i. Hoås er en meget uferdig spiller men har potensiale til å bli meget god. Wiig er også et talent som jeg tror det kan løsne for.

Jeg mener at Hoås per i dag ikke er god nok for tippeligaen, men kommer til å bli det med litt mer erfaring. Wiig er en spiller som holder grei tippeligastandar.

Kort sagt: Hvis Markus forsvinner trenger vi en ny spiss inntil talentene får mer erfaring.

Fredd

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 23 jun 05, 13:53
Enig i at jeg tok litt hardt i, når jeg beskrev hoås og Wiig

La oss selge hele laget!!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 23 jun 05, 14:26
Opprinnelig postet av keiko
Opprinnelig postet av oleberg

SURE:confused:

Ringberg på benken for:
Powell? Neppe.
Hoås? Neppe.
Wiig? Neppe.

Ringberg er vår KAPTEIN, tenk på det:ffk:

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914