rune hauge`s millioner
Synes det minner om dårlig vurderingsevne og gangsyn i forbundet. Mener Hauge er i sin fulle rett, og at han har fortjent pengene. Den forrige avtalen var på 400mill tror jeg. Om Hauge hadde forhandlet frem en ny avtale til 600mill, og Hauge hadde fått 3%, hadde alle synes det var ok. Nå fikk forbundet 900mill i stedet og dermed blir alle sinte på Hauge. Forstå det den som kan(og ikke heter Jante).
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ellers er det noe ABBAsk over dette, money, money, money in a rich man`s world.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Forbundet kunne ansatt en mann som bare hadde drevet med slike forhandlinger hele året. Hvis de hadde gitt ham 2 millioner i året så kunne han ha vært ansatt i 50 år for samme sum. Det hadde helt sikkert gitt vel så bra resultat. Da har jeg riktignok ikke tatt hensyn til arbeidsgiveravgift og eventuelle feriepenger, men likevel....
Ikke første gang NFF pisser i eget reir da...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Når det er sagt, 100 mill er selvsagt altfor mye, vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til å ta betalt på den måten...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
At han har klart å tyne TV2 og Telenor for så mye penger, som går tilbake til norsk fotball er jo helt fantastisk.
jashin: regner med du spøkte når du regnet med at det var "noen timers" arbeide. Det er en stor mengde forhandlinger, jus og kontrakstskriving som skal gjøres.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Dette handler vel først og fremst om hvor mye penger NFF får? Forbundet får her en rekord inntekt, som også tilfaller både topp og bredde i norsk fotball. Det er jo ikke slik at Hauge har fått penger somNFF skulle hatt.
Ikke? Det er NFF som eier produktet, som er veldig lett å selge. Har Hauge noen magiske evner som fikk TV2 til å lette ekstra på pungen? Vet ikke, men det høres utrolig ut. NFF kunne nok antagelig fått det samme ved å bruke egne ansatte. Kan de ikke engang selge sitt produkt selv så må man jo lure på om de er i stand til å bruke pengene på en fornuftig måte. Hauken Hauge fikk første jafs. Senere kommer andre sultne til som duene i parken. All slags eksterne konsulenter som leier inn andre eksterne konsulenter og alle jobber til 2000 kr timen. Snart er forbundet bonkers...
Dersom forbundet ansetter en kar hos seg som forhandler frem en avtale på 600 millioner, mens Hauge klarer 1000 millioner mer, så har han faktisk gjort en god jobb for Norsk Fotball.
Når det er sagt så synes jeg det er NFF, og ikke Hauge, som bør kritiseres for denne avtalen. Synes det er NFF som har driti litt i salaten...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av jashin
Det er latterlig at en fyr får 100 millioner for noen timers arbeide. Dersom avtalen hadde gitt 600 millioner og Hauge har fått 3%, så ville det blitt 18 millioner og det er også alt for mye.
Forbundet kunne ansatt en mann som bare hadde drevet med slike forhandlinger hele året. Hvis de hadde gitt ham 2 millioner i året så kunne han ha vært ansatt i 50 år for samme sum. Det hadde helt sikkert gitt vel så bra resultat. Da har jeg riktignok ikke tatt hensyn til arbeidsgiveravgift og eventuelle feriepenger, men likevel....
JEg har hørt snakk om at Hauge har hatt et to-siffret millionbeløp i kostnader på denne jobben. Gitt at han har hatt ca 10-15 mill i kostnader er ville ikke 18 mill vært så mye. Han sitter også på en kompetanse som koster.
Men at man ramler opp i 100 mill er jo drøyt. Men som det er sagt her, det er vel NFF sitt problem. Synes at NFF systemet inkl klubbene er skummelt samlet i denne saken...
Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten
Det er ikke så uvanlig at bedrifter får andre til å selge produktet sitt.
Jeg tror også at det krever en god selger for å øke prisen så mye fra forrige avtale. NFF har ikke råd til å ha så flinke/dyre folk sittende å vente på hver gang man skal skrive en avtale.
Opprinnelig postet av remtan
JEg har hørt snakk om at Hauge har hatt et to-siffret millionbeløp i kostnader på denne jobben. Gitt at han har hatt ca 10-15 mill i kostnader er ville ikke 18 mill vært så mye. Han sitter også på en kompetanse som koster.
Han har vel en haug med assistenter som han gir en masse i lønn. Det behøver ikke bety at disse assistentene er nødvendige i selve salgsprossenen, men at dette er "egne" og "lojale" folk som han trenger for å beholde sin høye posisjon i fotballagent-hierarkiet, som er et nødvendig utgangspunkt for i det hele tatt komme til et forhandlingsbord.. Det er en lykkehjul med folk som elsker prestisje og statussymboler så ekstraordinære inntekter
har en tendens til brenne opp i urimelig omfang i "administrasjon".
Det kan hende også at fotball på sikt har mer å tjene på at det ikke er så utrolig mye penger i omløp. Nå må jo TV2 prøve å tjene inn det de har betalt og hvem skal betale?
Folk kan bli leie av fotball. Jeg tror ikke det er så mange som er "ekte supportere" av norske fotballklubber. Det kan vise seg når man blir ekstremt utsatt for reklame eller blir avkrevd penger for å se på (TV), for ikke å si begge deler på en gang. Da sprekker det.
Jeg tror faktisk ikke Valebrokk er noen dyktig forretningsmann. Han ble populær som redaktør/journalist, men det er en ting å kunne avsløre andres feil og mangler i forretningslivet og moralisere, men noe annet å gjøre det så mye bedre selv.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914