Kristen Vikmae og Martin Wiig
Mot tøffe forsvarere rundt seg, så er han både sterk og teknisk nok til å dra dem av og legge inn. Jeg syns jeg har sett vel så mye bra som dårlig av ham!
Han er jo også en ung spiller, det må man huske på. Jeg mener at han har hatt en liten utvikling også jeg i løpet av det kampene han har spilt. Og 3 mål har han scoret og! Heldige eller bra, mål er mål!
Det jeg reagerer på er stygge tilrop til disse spillerne fra tribunen når de ikke mestrer. De trenger støtte, ikke forbanning.
Når det gjelder Vikmae så trenger han å bli samspilt med de andre. Han er en meget hardtarbeidende og dyktig rettvendt spiss. Målet hans mot brann var den første sjansen han fikk som rettvendt spiss.. Den mulighten brukte han bra vil jeg si.
---------------------------
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Bams-fia, Jack og sang!
Synes det vi har sett av disse gutta er meget lovende. Og at Vikmae er god så vi allerede i første bortekamp mot lyn. Selv uten å være særlig samspillt klarte han å få til ting på egenhånd mot Lyn.
Wiig er jo ett talent som har utviklet seg og vil bli en knallgod spiller hvis vi har litt tolmodighet. Synes spesiellt blikket hans for spillet er godt, samt at han scorer mål.
Har også hørt folk slenge med leppa om og til Hoås. Makan. Han skapte praktisk talt 1-0 målet og hadde en målgivende i tillegg. Ja, han har forbedringspotensiale, men er ikke det bra da ????
Synes de nye har klart seg godt, noen blemmer nå og da får vi tåle, vi er da ikke SÅ godt vandt ? Folk glemmer fort hvilket kjempesprang vi egentlig har tatt. Og det er også takket være våre nye guttær!
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Men det stemmer det at Hoås også har fått tilslengt "dritt" under noen kamper.
Passe oss så vi ikke blir sånne Brann-supportere som buer ut sine egne..
Vi skal forsterke de positive hendelsene slik at de får selvtillitt og tro på seg selv!
Noen ganger håper jeg ikke disse menneskene har barn, snakk om "negative reinforcement". Barn av slike er dømt til å mislykkes.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Engasjert hovedtribunist!
Wiig uttalte faktisk da han gikk til FFK at det ble FFK hovedsaklig fordi de spilte 4-4-2 og han ønsket å konkurrere om en av de to spissplassene. Han var lei av å være kant og spille 4-3-3 i Odd. Det passet han ikke så bra.
Derfor litt ironisk at FFK legger om til 4-5-1 når Wiig kommer og nettopp plasserer han på kanten, og nå med et defensivt ansvar han ikke har hatt før. Det er klart han trenger tid på å tilpasse seg den nye posisjonen!
Synes han i perioder viser gode takter offensivt. Wiig er absolutt en spiller vi kommer til å få nytt av fremover.
Når det gjelder Viikmäe, så har han også vist at han er en god fotballspiller og viste stigende formkurve før han ble skadet. Spørsmålet er om FFK tar seg råd til å kjøpe ham fri når utlånsavtalen går ut 1. juli. Han vil jo i såfall bli en forholdsvis dyr spiller.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Julekake
Synes vi skal bli enda flinkere til å synge en FFK-spillers navn om han har en dårlig periode i kampen. Mye viktigere å hjelpe dem når de sliter enn når de spiller bra.
Amen!
Er alt for mange på stadion, spesielt hovedtribunen der jeg sitter, som
1. Gir utløp for hvor "dårlige" enkelte spillere er, selv FØR det har gjort en feil.
eller
2. Forteller dem som gjør feil hvor dårlige dem er.
Er ingen grunn til å forsterke feil. Er det EN ting man skjønner selv så er det når man gjør en feil på fotballbanen. Min oppfordring er å støtte opp slike spillere. Oppmuntre dem til å forsøke igjen, hvis ikke vil prestasjonene aldri komme.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Ingen tvil om at Marting Wiig har ferdigheter. Men han er ingen kantspiller. Og han trenger selvtillit! I mine øyne er noe av spisskompetansen hans at han har en evne til å komme til sjanser og score mål. Denne typen ferdigheter, får best utløp når han er inne i boksen.
Hvis alternativet til Enerly på høyre kant i 4-5-1 er Martin Wiig, så mener jeg det må være bedre å flytte ham fram og spille med fire på midtbanen. Hvis ikke mener jeg det er bedre alternativer enn Wiig på høyre. Og når det gjelder selvtillit, så kan faktisk vi på tribunen være med på å bygge den opp, men vi kan også "hjelpe" til med å bryte den ned.(ref. resten av denne tråden) Hva en supporter bør gjøre synes ganske klokkeklart for meg.
Hvor godt Wiig har klart dette foreløpig kan derimot diskuteres...
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Uansett hvem som skal være mest gjennombruddshissig så er poenget mitt at Wiig ikke har kommet til sin rett i den rollen han har hatt. Han har riktignok jobbet bra defensivt, men den delen av rollen er det andre spillere i troppen som klarer vel så godt. Slik Wiig har blitt brukt til nå så synes jeg det er litt misbruk av hans kompetanse
Føler at dette er et viktig tema som ikke har blitt diskutert nok.
Isingen som han gjorde på egen hånd, kan koste han jobben i Fredrikstad, han har bare 4 kamper igjen å bevis at han er verdt 1,5 millioner. Det er det som gjenstår av vårsesongen hvis han blir spilleklar til neste serieomgang.
Ellers av skader er Roger Risholt usikker mot Aalesund, han sliter med hoften sin.
Dagfinn Enerly er forsatt syk.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914