VIF-FFK
Opprinnelig postet av keiko
Opprinnelig postet av Fredd
Markus kan kanskje få en pause snart. Kanksje prøve en 4-4-2:hvorfor setter du ut enerly da ?
Sørlie
Blixt - Helland - Bora - Berth
Peters/Wiig - Hans E. - Risholt - Brenne
Viikmae - West.
Mener dette hadde vært en spennende oppstilling.
ellers er jeg enig
Hvorfor ikke sette Enerly ut? Så du ham mot VIF eller? Virker som han er livredd for beina sine - trekker seg i alle dueller, og mister ballen hele tiden. SVAK! Desverre! Har mye større forventninger til en spiller av hans kaliber. Han bør derfor ikke ha klippekort, selv om han glimter til med strålende pasninger og gode dødballer.
---------------------------
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Engasjert hovedtribunist!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 17 mai 05, 23:36
Endret: 17 mai 05, 23:39
Når det er sagt, så synes jeg Drillo gjorde en forholdsvis stor feil når han byttet ut Ramberg, da West kom inn.
Etter min mening var han den beste på midtbanen i 1. omgang og bidro til at vår midtbane nesten var fullt på høyde med Vålerenga i denne omgangen.
Etter min mening burde vi ha fortsatt å spille 4-5-1 også i 2. omgang, dvs. at Ringberg, som heller ikke igår fikk til noe særlig, burde ha blitt byttet ut, når West kom inn.
Hoås skuffer også stort for tiden og burde vært byttet ut langt tidligere.
Drillo sier at Mc Donald forløpig ikke er aktuell på grunn av at han er for dårlig defensivt. Men hva skal man da si om Hoås, som flere ganger i går var utrolig slapp og passiv, og som på grunn av det skapte et par store Vålerenga sjanser.
Hoås er utrolig bra som oppspillpunkt, men virker alt for slapp og arrogant og får ikke utrettet mye annet for tiden.
Enerly er som mange har sagt ikke i form, men uansett så tror jeg ikke vi har andre som i øyeblikket er bedre. Han har noen fantastiske innlegg og vi vet alle hva han kan, formen er sikkert ikke langt unna, bare han kan holde seg skadefri.
Vår forsvars firer, med Blix, Bora, Helland og Bertelsen, er vel den beste i klubbens historie. Og så har vi en av Europas beste hodespillere Piiroja i tillegg til disse, når han blir helt skadefri.
Han vil nok ta plassen til Helland, som etter min mening har vært vår største positive overraskelse så langt i år.
Men det kan jo også hende at jeg får rett i mitt tankeeksperiment om at Piiroja blir flyttet fram på midtbanen, kanskje på bekostning av, eller i tillegg til vår andre store hodespiller Hoås. Selv om dette ikke er veldig sannsynlig i en startoppstilling, så er det nok ikke så usannsynlig, dersom vi ligger under og må jage et mål på slutten av en kamp.
Når Piiroja er tilbake er det ihvertfall betryggende å vite at vi også har Helland som er nesten like god.
FFK på toppen i 2005
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
Opprinnelig postet av Julekake
Ja kanskje du skulle ta deg en tur og kjøpe deg et par keiko? Enerly har, som RC2 sier, vært svak i år og bør absolutt være usikker om han starter neste kamp. Heller sette ut han enn Ringberg.jeg er så glad for at du å rc2 bare er supportere jeg :D
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Vi har gode og mange nok spisser, men vi trenger en midtbane som klarer og komme etter og skape trykk fremover. Synes jeg ser tegn til bedring på den sentrale midtbanen de siste kampene, men kantene er fortsatt for dårlig. Det er der den største svakheten hos laget ligger. Ikke hos spissene.
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Drillo sier at Mc Donald forløpig ikke er aktuell på grunn av at han er for dårlig defensivt. Men hva skal man da si om Hoås, som flere ganger i går var utrolig slapp og passiv, og som på grunn av det skapte et par store Vålerenga sjanser.
Da kan du jo tenke deg selv, Mc Donald eier ikke et defensivt bein i kroppen. Og personlig er jeg glad for å ha negler på alle 10 fingre når kampene er over, p.t mangler jeg negler på kun 4
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
F-B skriver om Ringberg omtrent noe slikt;
Blir lite brukt, lite kreativ men god defensiv. Dette gir 3.
Spørsmål derfor er det Ringberg sin skyld at han blir lite brukt, og ikke mottar baller fra en lite kreativ midtbane.
Eller er det hans skyld at spillerne bakfra ikke følger opp.
Mener ikke noen stor kamp. men utfra F-B sin begrunnelse må det bli 4 eller kanskje helst 5.
Når det gjelder diskusjonen rundt midtbanen kontra spisser, så trenger FFk pr.dato en mer kreativ sådan etter min mening.
Enerly er riktignok ute av form, men likevel bedre enn Hoås. Derfor mener jeg, en kreativ sentral midtbane som kan slå de rette ballene og samtidig er løpssterk samt en venstrekant.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Jeg synes vi bør være stolte av FFK igår, både når det gjelder spillet og poenget vi fikk. Det vil ikke bli mange lag som kommer til å ta poeng fra Vålerenga på Ullevål i år.
Hør hør! Vi bør definitivt fokusere på at vi klarte kneble VIF ganske effektivt i 70 av kampens 90 minutter. Og selv om det ikke er det offensive som er VIFs største styrke, synes jeg det er et positivt tegn. Gode resultater starter bakerst - dvs. først og fremst må man ha defensiv trygghet, og det synes jeg vi stort sett hadde på mandag. Utfordringa nå blir å få det offensive spillet i gang.
(...)
Etter min mening burde vi ha fortsatt å spille 4-5-1 også i 2. omgang, dvs. at Ringberg, som heller ikke igår fikk til noe særlig, burde ha blitt byttet ut, når West kom inn.
Jeg synes også det så ut som om VIF kunne ta over midtbanen da vi gikk over til fire der. Rekdal må ha jublet høyt da han så det - inntill da hadde vi mer eller mindre låst VIFs midtbane. Og selv om Ringberg ble trukket ned etter en stund, var det for sent. Da klarte vi ikke å spille oss inn i midtbanekampen igjen.
Men du ville bytte ut Ringberg, ser jeg. Ikke glem at han gjorde en veldig viktig defensiv jobb mot slutten. Han er gull verdt å ha som en ryddemann når det røyner på - og det gjorde det til tider.
Hoås skuffer også stort for tiden og burde vært byttet ut langt tidligere.
(...)
Men han var også god å ha på defensiv dødball mot slutten. VIF fikk _mange_ frispark i gode innleggsposisjoner og mange cornere. Og det var ikke få av disse Hoås klarerte unna!
Bjørn Jervell Hansen
Det var et stormløp uten like de første ti minuttene rett etter pause. Deretter roet det seg litt, før VIF dominerte totalt kampen ut.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Leste på baksiden av Fredrikstad blad i dag om at en supporter savnet trykk på stadion, og at det kun var stemning når FFK scorer. Syntes ikke det er så rart, det skjer jo ikke noe på banen. Hadde vært bedre om Fredrikstad hadde havnet på 12 plass og spilt morsom fotball med tap som 3-4 2-3 etc.. enn at laget havner blandt topp 5 og spiller ræva fotball. Husker vårsesongen i fjor, da spilte Fredrikstad til tider knallfotball og stemningen på tribunen var fantastisk. Klart jeg er fornøyd med at de har et bra forsvar, men fotball har blitt underholdning, og underholdning er mål. Takke meg til noen tap hvor FFK spiller glittrende fotball og scorer og slipper inn bøtter av mål. FFK er tross alt blitt populære rundt om i Norges land fordi de er kjent for teknisk lækker fotball.... ikke den søpla vi leverer nå om dagen...
Opprinnelig postet av Marensius
Kampen var elendig, hvor har det blitt av Fredrikstad. Håper ikke kampene mot VIF og RBK blir en vane. Å legge seg så langt tilbake på banen og lage en målsjanse slik de gjorde mot VIF, det er helt usmakelig. Vi spiller jo ikke fotball lenger.
Siste 35 i 1. omgang var det FFK som faktisk sto høyest i banen, og hadde flere bra kombinasjoner fremover, også langs bakken. Skapte flere avslutningsmuligheter, og kunne fort fått et mål.
Leste på baksiden av Fredrikstad blad i dag om at en supporter savnet trykk på stadion, og at det kun var stemning når FFK scorer. Syntes ikke det er så rart, det skjer jo ikke noe på banen.
Mot Brann holdt vi trykket oppe selv på 0-3, selv om det var tøft å få med Hovedtribunen. Du regner kanskje FFK-scoringer for det eneste som "skjer på banen"?
Hadde vært bedre om Fredrikstad hadde havnet på 12 plass og spilt morsom fotball med tap som 3-4 2-3 etc.. enn at laget havner blandt topp 5 og spiller ræva fotball. Husker vårsesongen i fjor, da spilte Fredrikstad til tider knallfotball og stemningen på tribunen var fantastisk. Klart jeg er fornøyd med at de har et bra forsvar, men fotball har blitt underholdning, og underholdning er mål. Takke meg til noen tap hvor FFK spiller glittrende fotball og scorer og slipper inn bøtter av mål. FFK er tross alt blitt populære rundt om i Norges land fordi de er kjent for teknisk lækker fotball.... ikke den søpla vi leverer nå om dagen...
Berga FFK plassen med knallfotball i fjor høst? Spillet var faktisk i bunn og grunn mye likt spillet til nå i år, en kombinasjon av lange baller og vingspill. Innlegget ditt er i bunn og grunn fullt av usannheter og liten forståelse...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Når det gjelder trykk på stadion er dette ikke noe jeg klager på, jeg bare kommenterte et innlegg på baksiden av avisa i dag, hvor en fyr klager på stemningen, og det er mye sant i det han sier. bortsett fra plankehaugen er det ikke mye trykk fra tribunen i år. Jeg tror bare at det kommer av at vi ikke spiller så veldig attraktiv fotball lenger.
HVis du husker kampene på høsten fjor var Fredrikstad faktisk det førende laget i flere av disse kampene. forskjellen på vår og høst var at FFK fikk rettet opp forsvaret med to utrolig bra midtstoppere. Fremover på banen var det bra i hele fjor. På høsten fjor måtte også FFK ta poeng i alle matcher for å overleve.
Regner med at målsettningen til FFK må være mer enn å bare overleve i tippeligaen. Regtner med at målet er å etablere seg med et godt lag og en god spillestil. Og Drillofotball kan ti tider være utrolig bra, hvis laget gjennomfører taktikken både fremover og bakover på banen. Mot VIF gjorde laget kun jobben hjemover. Hver eneste gang FFK vant ballen i eget forsvar roet de spillet ned til et gå tempo i stedet for å kjøre drillostil med raske overganger gjennom midten.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914