Husk meg
Brukernavn
Passord

Ringberg

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 12 mai 05, 20:22
Jeg må bare høre hva dere andre mener jeg altså...

Marcus er en likanes gutt men nå begynner jeg virkelig å lure hva han driver med på banen...

Jeg vet Ringberg/West var et radarpar i fjor...men han må greie å ta i mot en ball uten å gripe tak i motspilleren miste ballen på første berøring og ramle... Jeg blir helt satt ut av måten han har spilt de siste kampene...

han har innsats og villje og får med seg laget muligens men og spille fotball har han ikke gjort mye av denne våren synes jeg..

er det noen som kan forklare meg hva som skjer her... Får nesten ikke sagt hvor ille jeg synns det har vært med den gutten i det siste...

Mulig alt løser seg når Fredrikstads sorte perle kommer igjenn for fullt, ingen ting ville vært bedre enn det...missforstå meg rett folkens...:ffk:

---------------------------

Heia FFK

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 12 mai 05, 20:30
Ringberg gjør mye bra synes jeg, men han er jo egentlig ikke i nærheten av målsjanser. Seks kamper 0 mål og kanskje kun 1-2 reele målsjanser. Den statistikken er ikke imponerede.
Nå er det jo heller ingen av de andre spissene til FFK som har scoret så mye heller da. Kun 1 mål av Vikmae, ellers har målene kommet av midtbanespillere.

Egentlig så blåser jeg ihvem som scorer bare vi vinner kamper, men vi trenger en spiss som er målfarlig! (og ikke kun scorer på tilfeldigheter)

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 12 mai 05, 20:51
Får nesten ikke sagt hvor lite peiling jeg synes du har nå...

Marcus gjør en kjempejobb. Han kriger og jobber for laget. Han vinner mye dueller og gjør mer fornuftige ting med ballen enn andre utpå der. Hadde fredrikstad hatt en spisspartner som utfylte han riktig og en midtbane som beveget seg og jobbet like godt som han gjør, så hadde vi vært et knakanes godt fotballag!

Problemet til FFK for tiden er at de har en altfor dårlig midtbane, og da spesielt kantene. Enerly er jo helt borte i alle kampene utenom på dødball. Litt av skylden for det skal nok legges på de andre, siden enerly er nødt til å ha spillere i stor bevegelse rundt seg for å få nytte av sine kvaliteter. Men Enerly har vært svak.

Det samme gjelder Risholt. Riktignok var han bedre mot brann enn han pleier, men uansett svak sesongåpning av risholt.

Venstrekant har vi ikke i dette laget så der plaserer vi en og annen spiss som ikke er god nok andre steder. Er det no rart ringberg ikke har scoret no mål da? Om laget hever seg, så vil ringberg også gjøre det, men sålangt har han vært en av de som har gjort jobben.

Engasjert hovedtribunist!

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 20:59
Du har helt rett om DU har peiling har ikke jeg det...

Har du ikke sett mottaket til ringberg er du blind mener nå jeg og om du hadde lest det jeg skrev sa jeg att han jobber hardt og får med seg laget...men hannes prestasjon på banen har vært råtten.. du må vel ha sett hva som skjer når han får ballen.. og hva som skjedde med laget når han ble bytta ut mot brann...

går og tar meg en julekake jeg...forresten de er muggene..

Heia FFK

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 12 mai 05, 21:26
artig liten skrue du.. ja ringberg har et dårlig ballmottak. men han gjør veldig mye annet bra. Han er bevegelig på topp, er flink til å gjøre seg spillbar, gjør riktige valg med ballen, og vinner dueller. Og da mener jeg ikke bare lange oppspill, men også dueller i eget felt defensivt. Han er en meget viktig spiller for FFK og om du ikke ser det, så mangler du fotballforståelse.

Og du som så så godt den brann kampen. La du merke til at vi fikk gjort endel andre forandringer i det ringberg gikk ut? Bl.a. ble hoås flyttet bort fra venstrekanten, hvor han ikke fungerte i det hele tatt. Vi fikk en mye mer bevegelig og ballsikker midtbane når ramberg kom inn og vi flyttet brenne mer ut mot venstre.vi hadde brått flere pasningsalternativ på midten som kunne gjøre noe kreativt med ballen, og som beveget seg. Før han kom inn så var det bare brenne.

Og om du så første omgang så skapte fredrikstad flere store sjanser etter fint spill. Ringberg var med i oppbygningen på nesten alle. Han var trusselen i starten på angrepsfasen, dette skjønte brann og pakket han godt inn etter pause. Og når han dermed ble borte som oppspillspunkt forsvant også det som var av angrepsfotball fra fredrikstad.

Heldigvis gjorde drillo et mottrekk mot brann sitt og det førte til at FFK fikk to målsjanser til, og skårte på begge.

Engasjert hovedtribunist!

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 21:40
enig med deg når det gjelder trekket til drillo...men ser ikke helt det du mener med ringberg..og ramberg gjorde det meget bra..det skal han ha...

nå var det bare å svelge den tørre kransekaka da:D

Heia FFK

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 12 mai 05, 21:57
Synes faktisk Ringberg var en av de bedre på laget de 4 første kampene jeg. Ikke bra mot kamma og brann, men det velger jeg å tro at skaden hadde sin del av skylden for..

Synes han har blitt bedre i duellene siden i fjor også. Probelemet ligger jo i at midtbanen ikke er flinke nok til å "avlaste" ringberg med andreballene som faller ned rundt han...
Det ender jo alltid opp med at Ringberg vinner på hodet, men så mister vi ballen fordi ingen FFK-spillere er dyktige nok rundt Ringberg.
Dette blir nok bedre når west kommer, da blir det vel oppspill til ringberg, stuss videre til west som er på løp, og BANG... MÅL... Enkelt og greit!!

En ting vi trenger er definitivt en venstrekant.. Kan ikke bruke wiig der!!

Pættærnæ døm hang og slang!!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 12 mai 05, 22:08
Endret: 12 mai 05, 22:11
Delte meninger om ringberg ser jeg, ikke så rart egentlig, han scoret 11 mål i fjor, og har vært målkongen i FFK siden han kom til klubben, i år derimot har han ikke scoret enda, men han gjør en ok jobb.

Han jobber og sliter, hele kampen igjennom,gjør seg ofte spillbar, men når han skal ta imot ballen, så mister han den ganske så fort igjen. Han er og blir for treg, for hengslette, og for "svak" i duellene, han "velter" så fort han kommer i en hode duel, og det er bare spørsmål om tid før han får gult kort for filming! Greit han jobber og prøver, men nå synes jeg faktisk det er på tide å vise han at han ikke har klippekort! Ikke missforstå, jeg er stor beundrer av måten Ringberg spiller på, men jeg tror han sliter mye pga at han ikke eier fart, og i år har han heller ikke hatt den målteften som de siste åra, dette kommer nok etterhvert, oig kanskje allerede når west er tilbake, de kjenner hverandre godt og utfyller hverandre!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 12 mai 05, 23:21
Synes det var lovende takter mot Brann. Endelig satt man opp Vikmae til å gå på løp i bakrommet når Ringberg stussa. Når ingen truer bakrommet kan jo stopperen bare kline til i duellene med Ringberg.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 mai 05, 23:39
Jeg er enig i det meste av det Lex skriver.
Alle trekker fram hvor god Ringberg er sammen med West. Men nå har vi jo enda ikke sett hvor god Viikmae er sammen med West, eller hvor god Hoås er sammen med West.
Jeg tror alle blir vesentlig bedre sammen med West, fordi West trekker på seg halve forsvaret og det gir bedre plass til den andre spissmakkeren.

Ringberg har spillt langt under pari i år og Hoås imponerte kun i den første kampen og har også spillt svakt de tre siste kampene, Gressvikkampen medregnet.

Viikmae derimot synes jeg blir bedre og bedre for hver kamp og mitt tips er at West og Viikmae blir vårt nye super spisspar.

Drillo vil nok bruke Hoås endel på venstreving på grunn av hodestyrken på spesiellt dødballer, men vil kanskje heller bruke Piiroja i den rollen når han er frisk meldt.

FFK på toppen i 2005

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 mai 05, 23:49
Endret: 12 mai 05, 23:49
hehe, kan garantere deg at Piiroja kommer til å bli brukt i midtforsvaret. Du får nok ALDRI se ham på venstre kant.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Hubro7

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 23:49
Jeg er helt enig at Ringberg gjør en god jobb for FFK. Det er vanskelig å komme utenom han i en startoppstilling, men uansett så spiller han spiss og målsjanser kommer han ikke til.
Greit nok at midtbanen til FFK er dårlig om dagen også, men Ringberg har hatt muligheter til å komme til sjanser, men ikke lykkes.
Alle spillere kan ha tunge perioder, deriblant også Ringberg.
Når det gjelder Brann kampen så var det Ramberg ene og alene som skal ha æren for at det ble match igjen. Han snudde kampen. Lyktes med pasninger og har bla fotball forståelse, samt at han har innsats! (la meg minne om at ringberg ikke var på banen da målene kom)

Slik FFK spiller i dag, tror jeg Ringberg hadde kommet mer til sin rett som midtbanespiller i en 4-5-1 formasjon. Alternativt som en tilbaketrukken spiss /offensiv midtbanespilleri en 4-4-1-1 formasjon.

Når det gjelder midtbanen så må de trykke mer på og være i nærheten av annen ballene når Hoas eller ringberg vinner i lufta. SLik det ofte blir nå synes jeg altfor ofte at 2 midtbane spiller legger seg for langt opp og på linje med spissene. Når den lange ballen kommer fra forsvaret så står det 4 spillere på linje, men ingen rundt den som mottar ballen. Siden det er 4 stk som ligger langt oppe så er det klart at forsvaret får flere alternativer, men de spiller jo uansett på Hoås eller Ringberg. Tapes hodeduellen da så er 2 av våre midtbanespillere for offensive og for langt unna ballen/spillet og vi har lett for å komme i undertall på midten. Dette gjør at vi hele tiden har for stor strekk på midtbanen noe som gjør at midtbanen igjen blir dårlig.

Pr idag så mangler FFK 2 ting.
1 - en målfarlig spiss.
2 - en dirigent på midtbanen

Med målfarlig spiss så tenker jeg på spillertyper som Iversen, Sæternes, Østenstad, Kovacs, årst, Sungodt osv En stor sterk spiller som kan lage mål på egen hånd. Kan skape situasjoner "ut av ingenting".

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 12 mai 05, 23:52
Vi mangler vel egentlig to spisser. En liten, kreativ, hurtig og målfarlig spiss. Samt en spiss ala det du skisserer, Hubro7.

Ellers er jeg enig i at vi mangler en midtbanespiller med pondus, kreativitet og som kan fylle en sjefsrolle.

Vi må heller ikke glemme en venstre kant.

Ansvarlig redaktør

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 00:02
Endret: 13 mai 05, 00:21
Holters:

ARGH!!!!!! Trykke på "rediger" i stedet for "siter".

Beklager s-b #1.

FFK på toppen i 2005

Hubro7

A-lagspiller

Lagt til: 13 mai 05, 00:02
Den lille hurtige har vi i West.

Ramberg er vel den eneste spilleren i dag som kan bekle en sjefsrolle på midtbanen.
Det er egentlig gøy å se feks på Martin Andresen i Brann hvor mye en spiller kan styre en kamp med gode pasninger, fightervilje og fotball forståelse. En som kan samle hele midtbanen og dirigere kollegaene sine ut på der.

Enig at vi trenger venstre kant også, men synes spiss og dirigent på midten er av høyere prioritet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 13 mai 05, 00:21
Opprinnelig postet av S-b #1
Drillo vil nok bruke Hoås endel på venstreving på grunn av hodestyrken på spesiellt dødballer, men vil kanskje heller bruke Piiroja i den rollen når han er frisk meldt.

Varikke akkurat lett å tolke dette "riktig", i og med at du har "kjempet" for å bruke Piiroja på midtbanen før, så tvilte jeg ikke et sekund på at du ville ha ham på venstre kant.

Opprinnelig postet av S-b #1
Dette er noe Drillo selv har sagt. Han har også sagt at Piiroja er en av Europa`s beste hodespillere.

Jadda, og han har også sagt at vi mister en hel dimensjon i spillet "bak der" når Raio ikke er på banen. Piiroja er helt klart en meget god hodespiller, men noen midtbanemann blir han aldri. ;)

Ansvarlig redaktør

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 13 mai 05, 00:22
Endret: 13 mai 05, 00:25
Opprinnelig postet av Hubro7

Skulle gjerne hatt en enda mer kreativ og målfarlig spiss en West, ala Winters. Så mye skadet som West er, og så hemmet som vi blir utem ham, så kan vi ikke basere for mye på ham. En Andresen-type hadde helt klart vært å foretrekke.

Tviler på at det kommer noen nye spisser før vi evt. kvitter oss med noen eller ikke forlenger med Viikmae.

Ansvarlig redaktør

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 13 mai 05, 00:34
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Hubro7

Skulle gjerne hatt en enda mer kreativ og målfarlig spiss en West, ala Winters. Så mye skadet som West er, og så hemmet som vi blir utem ham, så kan vi ikke basere for mye på ham. En Andresen-type hadde helt klart vært å foretrekke.

Slutt å prat slik tøys. Nå er West straks klar, endelig, og da skal det bli mye moro fremover. Så forsiktig vi har vært med ham til nå, vil han ganske sikkert vare hele sesongen. Forsesongen har vel også vist at FFK greier seg uten ham, men alt blir så mye kjedeligere da.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 00:35
Ja, du kan få sagt det du Holters.

Du har både god og dårlig hukommelse. Du husker at jeg har nevnt noe om Piiroja og midtbane for et par måneder siden, men du husker ikke at det jeg sa var:

Man skal ikke se bort fra at Drillo kanskje vil prøve Piiroja på midtbanen, pga. hans hodestyrke.

At du kan få den ene setningen til å bli til at jeg har "kjempet" for å bruke Piiroja på midtbanen er jo litt utrolig.
:confused:

FFK på toppen i 2005

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 00:43
Endret: 13 mai 05, 00:43
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Holters:

ARGH!!!!!! Trykke på "rediger" i stedet for "siter".

Beklager s-b #1.

Sletter du det jeg skriver også nå, Holters.
Vel, vel det jeg mente å si før var at når Piiroja er tilbake i midtforsvaret, så er det mulig at Hoås sin plass på venstrekanten ryker, for da vil antageligvis Piiroja ta over Hoås sin rolle ved dødballer.

Var det bedre skrevet, Holters?

FFK på toppen i 2005

mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04

Lagt til: 13 mai 05, 19:16
Ringberg blir brukt altformye defansivt.
Blir nok bedre når forsvaret sitter som bare det, å Ringberg slipper å løpe helt tilbake til egen 16 meter for å hjelpe til hver gang.

Syns Ringberg er en god spiller:)
bare han får lov til å være spiss

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 13 mai 05, 19:38
Har noen av dere prøvd å spille 2 mot 4? Eller 2 mot 5? eller 1 mot 4 kanskje? Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det ikke er lett....

Hvis vi skal diskutere spillere og prestasjoner så langt i sesongen, så bør vi diskutere midtbanen før spissene ihvertfall. Med en midtbane som ikke komemr løpende etter i det hele tatt, så hjelper det ikke hvor mange eller få dueller spissene vinner. Spiller ingen rolle om man har et godt eller dårlig mottak, når det ikke kommer noen man kan legge ballen i støtte på...

Jeg vet jeg setter ting litt på spissen nå, men det som har mangla til nå i år er jo en midtbane som beveger seg. Kampen mot Brann var typisk, når FFK hadde ballen var det omtrent 40 meter mellom midtbanen og spissene. Først siste kvarteret begynte noen å løpe. Skal vi produsere noe, så må spissene få hjelp! Om det er for like spillertyper på midten eller om de rett og slett ikke orker vet jeg ikke, men er det et sted som prestasjonene må HEVES BETRAKTELIG så er det hos de fire på midten, og spesielt løpsviljen!

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 13 mai 05, 20:02
Husk FFK har slitt med skader, har ikke fått samkjørt første 11eren. Tror vi vil se en enorm forbedring når alle kommer tilbake og samhandlingen begynner å sitte. Da kommer også Ringberg. Men han hadde ikke hatt vondt av en tur innom benken. Ingen skal være sikre på fast plass, det må presteres!

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 mai 05, 22:06
Endret: 13 mai 05, 22:07
Ringberg har skapt 6 målsjanser i år, riktignok uten å ha uttelling. Det finnes veldig få spisser, aktuelle for FFK, som hadde klart å skape veldig mange flere på et så sinnsykt baktungt lag som FFK er for tiden.
Fortsett å gi Marcus tillit. ALLE storscorere har kortere, eller lengre tørkeperioder, så også Marcus. He will return.

En skadefri Marcus starter garantert mot Enga Snæbbus, alle andre påstander kommer som følge av ammetåker, eller andre åkrer:D

Macka fra start!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 22:28
Opprinnelig postet av djpete
Ringberg har skapt 6 målsjanser i år, riktignok uten å ha uttelling. Det finnes veldig få spisser, aktuelle for FFK, som hadde klart å skape veldig mange flere på et så sinnsykt baktungt lag som FFK er for tiden.
Fortsett å gi Marcus tillit. ALLE storscorere har kortere, eller lengre tørkeperioder, så også Marcus. He will return.

En skadefri Marcus starter garantert mot Enga Snæbbus, alle andre påstander kommer som følge av ammetåker, eller andre åkrer:D

Men nå har vi altså flere spisser å ta av, djpete.
Det er vel ikke meningen at disse bare skal fungere som erstattere, dersom Marcus av en eller annen grunn er forhindret fra å spille?

FFK på toppen i 2005

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 mai 05, 22:29

Det er vel ikke meningen at disse bare skal fungere som erstattere, dersom Marcus av en eller annen grunn er forhindret fra å spille?

Så lenge han er det beste alternativet...jo, etter min mening.

Macka fra start!

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04

Lagt til: 13 mai 05, 22:34
Hadde Ringberg vært rask, DA hadde han vært sykt god. Han har skuffet meg voldsomt i år. Tror det finnes en del andre spisser i Tippeligaen som er bedre enn Marcus. Dessverre.

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 22:57
Opprinnelig postet av djpete

Så lenge han er det beste alternativet...jo, etter min mening.

Ja hvis det til en hver tid er slik at han er det beste alternativet, så er nok både jeg og alle andre selvfølgelig enige i det, djpete.

Men det er jo altså nettopp det vi helt åpenbart er uenige om.

FFK på toppen i 2005

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 14 mai 05, 13:53
Ringberg har vært svak i de to siste kampene, noe som kan skyldes at han har vært hemmet av ankelskaden, men jeg syns han gjorde en meget god jobb i de første kampene, spesielt mot Viking. Scoringen har manglet, men den kommer. Det jeg syns er gjengangeren hos de som kritiserer Ringberg er at de kritiserer de åpenbare manglene i hans spill. Da tenker jeg spesielt på hurtighet, men også hans noe klønete framtodning når han ikke helt lykkes. Det dere derimot overser er den delen av spillet hans som ikke er så synlig. Jeg mener Ringberg på en måte er "katylisatoren" i laget, i den forstand at han binder sammen laget, når Ringberg ikke er på banen så forsvinner mye av formen i laget. Han er meget god taktisk, blør for drakta og gjør en strålende jobb defansivt. At både Drillo og Eggen, som er meget dyktige trenere, gjentatte ganger har understrekt hans betydning for laget bør vel også veie tungt, eller har ikke de greie på fotball kanskje? S-A #1, du er en av de største kritikkerne av Ringberg. Hva er mest sannsynlig, at Drillo som jobber med spillerne hver dag har oversett hvor ræva Ringberg er, eller at du ikke ser hvor viktig den jobben han gjør er?

Lenge leve "hjørnet"!

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 19:59
Greit det at han har kvaliteter som å binde laget sammen...men det er de forfærdelige mottakene av ball og klumsingen hans som jeg synes er værst...og da mener jeg at det trekker mannen så mye ned så han ikke er god nok...men som sagt..det kan hende det løsner for ham når West kommer..men gjør det ikke det..da mån byttes...

Heia FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914