Ringberg
Ringberg blir brukt altformye defansivt.
Blir nok bedre når forsvaret sitter som bare det, å Ringberg slipper å løpe helt tilbake til egen 16 meter for å hjelpe til hver gang.
Syns Ringberg er en god spiller:)
bare han får lov til å være spiss
Blir nok bedre når forsvaret sitter som bare det, å Ringberg slipper å løpe helt tilbake til egen 16 meter for å hjelpe til hver gang.
Syns Ringberg er en god spiller:)
bare han får lov til å være spiss
Har noen av dere prøvd å spille 2 mot 4? Eller 2 mot 5? eller 1 mot 4 kanskje? Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det ikke er lett....
Hvis vi skal diskutere spillere og prestasjoner så langt i sesongen, så bør vi diskutere midtbanen før spissene ihvertfall. Med en midtbane som ikke komemr løpende etter i det hele tatt, så hjelper det ikke hvor mange eller få dueller spissene vinner. Spiller ingen rolle om man har et godt eller dårlig mottak, når det ikke kommer noen man kan legge ballen i støtte på...
Jeg vet jeg setter ting litt på spissen nå, men det som har mangla til nå i år er jo en midtbane som beveger seg. Kampen mot Brann var typisk, når FFK hadde ballen var det omtrent 40 meter mellom midtbanen og spissene. Først siste kvarteret begynte noen å løpe. Skal vi produsere noe, så må spissene få hjelp! Om det er for like spillertyper på midten eller om de rett og slett ikke orker vet jeg ikke, men er det et sted som prestasjonene må HEVES BETRAKTELIG så er det hos de fire på midten, og spesielt løpsviljen!
Hvis vi skal diskutere spillere og prestasjoner så langt i sesongen, så bør vi diskutere midtbanen før spissene ihvertfall. Med en midtbane som ikke komemr løpende etter i det hele tatt, så hjelper det ikke hvor mange eller få dueller spissene vinner. Spiller ingen rolle om man har et godt eller dårlig mottak, når det ikke kommer noen man kan legge ballen i støtte på...
Jeg vet jeg setter ting litt på spissen nå, men det som har mangla til nå i år er jo en midtbane som beveger seg. Kampen mot Brann var typisk, når FFK hadde ballen var det omtrent 40 meter mellom midtbanen og spissene. Først siste kvarteret begynte noen å løpe. Skal vi produsere noe, så må spissene få hjelp! Om det er for like spillertyper på midten eller om de rett og slett ikke orker vet jeg ikke, men er det et sted som prestasjonene må HEVES BETRAKTELIG så er det hos de fire på midten, og spesielt løpsviljen!
---------------------------
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Husk FFK har slitt med skader, har ikke fått samkjørt første 11eren. Tror vi vil se en enorm forbedring når alle kommer tilbake og samhandlingen begynner å sitte. Da kommer også Ringberg. Men han hadde ikke hatt vondt av en tur innom benken. Ingen skal være sikre på fast plass, det må presteres!
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
Ringberg har skapt 6 målsjanser i år, riktignok uten å ha uttelling. Det finnes veldig få spisser, aktuelle for FFK, som hadde klart å skape veldig mange flere på et så sinnsykt baktungt lag som FFK er for tiden.
Fortsett å gi Marcus tillit. ALLE storscorere har kortere, eller lengre tørkeperioder, så også Marcus. He will return.
En skadefri Marcus starter garantert mot Enga Snæbbus, alle andre påstander kommer som følge av ammetåker, eller andre åkrer:D
Fortsett å gi Marcus tillit. ALLE storscorere har kortere, eller lengre tørkeperioder, så også Marcus. He will return.
En skadefri Marcus starter garantert mot Enga Snæbbus, alle andre påstander kommer som følge av ammetåker, eller andre åkrer:D
Macka fra start!
Opprinnelig postet av djpete
Ringberg har skapt 6 målsjanser i år, riktignok uten å ha uttelling. Det finnes veldig få spisser, aktuelle for FFK, som hadde klart å skape veldig mange flere på et så sinnsykt baktungt lag som FFK er for tiden.
Men nå har vi altså flere spisser å ta av, djpete.
Det er vel ikke meningen at disse bare skal fungere som erstattere, dersom Marcus av en eller annen grunn er forhindret fra å spille?
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Det er vel ikke meningen at disse bare skal fungere som erstattere, dersom Marcus av en eller annen grunn er forhindret fra å spille?
Så lenge han er det beste alternativet...jo, etter min mening.
Macka fra start!
Hadde Ringberg vært rask, DA hadde han vært sykt god. Han har skuffet meg voldsomt i år. Tror det finnes en del andre spisser i Tippeligaen som er bedre enn Marcus. Dessverre.
FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Så lenge han er det beste alternativet...jo, etter min mening.
Ja hvis det til en hver tid er slik at han er det beste alternativet, så er nok både jeg og alle andre selvfølgelig enige i det, djpete.
Men det er jo altså nettopp det vi helt åpenbart er uenige om.
FFK på toppen i 2005
Ringberg har vært svak i de to siste kampene, noe som kan skyldes at han har vært hemmet av ankelskaden, men jeg syns han gjorde en meget god jobb i de første kampene, spesielt mot Viking. Scoringen har manglet, men den kommer. Det jeg syns er gjengangeren hos de som kritiserer Ringberg er at de kritiserer de åpenbare manglene i hans spill. Da tenker jeg spesielt på hurtighet, men også hans noe klønete framtodning når han ikke helt lykkes. Det dere derimot overser er den delen av spillet hans som ikke er så synlig. Jeg mener Ringberg på en måte er "katylisatoren" i laget, i den forstand at han binder sammen laget, når Ringberg ikke er på banen så forsvinner mye av formen i laget. Han er meget god taktisk, blør for drakta og gjør en strålende jobb defansivt. At både Drillo og Eggen, som er meget dyktige trenere, gjentatte ganger har understrekt hans betydning for laget bør vel også veie tungt, eller har ikke de greie på fotball kanskje? S-A #1, du er en av de største kritikkerne av Ringberg. Hva er mest sannsynlig, at Drillo som jobber med spillerne hver dag har oversett hvor ræva Ringberg er, eller at du ikke ser hvor viktig den jobben han gjør er?
Lenge leve "hjørnet"!
Greit det at han har kvaliteter som å binde laget sammen...men det er de forfærdelige mottakene av ball og klumsingen hans som jeg synes er værst...og da mener jeg at det trekker mannen så mye ned så han ikke er god nok...men som sagt..det kan hende det løsner for ham når West kommer..men gjør det ikke det..da mån byttes...
Heia FFK
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914