Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK videre i cupen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 11 mai 05, 20:00
Endret: 11 mai 05, 20:05
Jeg hørte på Fr.radio at mcdonald var god i leka mye med ballen.. nå bør da gutten snart få sjangs i tippeligaen..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 mai 05, 20:05
Endret: 11 mai 05, 20:06
Har sett McDonald bedre enn i denne kampen. Var langt ifra utrolig god og dominerende, men viste tidvis at det bor veldig mye i ham. Teknisk briljant spiller, men langt ifra dominant i denne kampen. Målet hans var pent.

Skjønner ikke helt hvorfor Drillo ikke prøver Peters i forsvaret. Czwartek begynte der og vi avsluttet vel med Ramberg som stopper? Peters har tross alt klart seg greit der tidligere.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 11 mai 05, 20:07
Og Peters spilte vel stopper mot RBK?
Så Drillo har jo prøvd ham på plassen....

Håper at han heller prøver Peters som stopper enn Blixt en gang til faktisk......

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 11 mai 05, 22:09
Den eneste forholdsvis fornuftige forklaringen på hvorfor Petersen ble valgt fremover istedenfor på stopperplass må være at det etter hvert ble svært lite luftstyrke fremme...

Hadde Hoås, Viikmae eller Ringberg vært på banen etter Bora går av, vil jeg tro at Petersen ville blitt flytta ned som stopper.

Gresvik hadde jo heller ikke allverden av luftstyrke fremme da, PAC vant jo mer enn halvparten av hodeduellene bak der. Og han har jo faktisk spilt stopper ved noen anledninger tidligere, syns han løste det greit.

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 12 mai 05, 00:09
Kan ikke si at jeg er enig i dette:"Hjemmelaget begynner også å spille litt unødig stygt, men heldigvis så det ut til at FFK slapp unna store skader, selv om flere spillere måtte ned for telling."
Begge lagene hadde noen tøffe taklinger,men ingenting stygt,såpass må man tåle!
;)

PÅL

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til: 12 mai 05, 09:31
Uff. Var ikke akkurat optimale tribuneforhold der borte :P Pluss at rett ved siden av meg stod det et par kæll som hele tida bare preka om hvor elendig FFK spilte, hvor ræva Drillo er, og at Gresvik var det klart beste laget :| På hver langpasning kom det: "Se der, ja. Det er typisk Drillo vettu." "Ja, faen, det er tragisk og se på vettu."
Lengta tilbake til PH-feltet ;)

Synes guttane gjorde en grei kamp igår. Håper bare ikke vi møter Måss i cupen i år :P

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 12 mai 05, 12:00
Når blir 2. runde trukket? Hadde vært deilig å knust Måzz en gang for alle!

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 12 mai 05, 12:06
Endret: 12 mai 05, 12:06
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Synes guttane gjorde en grei kamp igår. Håper bare ikke vi møter Måss i cupen i år :P

Er det ikke litt trist at vi er redde for å møte et middels 1. div lag? Hvorfor skulle vi være redde for å møte Moss? Grunnen er vel enkelt og greit, fordi vi vet at Moss hadde kjempet FFK i senk. Noe alle lag vi kommer til å møte de neste kampene kommer til å gjøre.

Til tross for en tilsynelatende enkel seier i går, ble jeg veldig redd. FFK hadde ikke et eneste skudd PÅ mål, utover de 3 keepertabbene som gikk inn. Hadde Gressvik hatt en bedre keeper, og ikke en 16 åring, så hadde FFK tapt 1-0 i går.

Ramberg, Berthelsen, Bora (som alltid) og McDonald var de eneste som fremsto som bedre enn 3 div spillerne til Gressvik. Før McD kom inn så skapte FFK ingen ting, og Gressvik kom til 5 gode sjanser i løpet av kampen. Dette var veldig lite betryggende!!!!

Drillo har en stor jobb forran seg, i forhold til å få gutta til å blø for drakta.

Dessuten må han må la McDonald få en plass i startoppstillingen. Dessverre tror jeg ikke dette kommer til å skje, så vi er fremdeles dømt til å spille en fantasiløs form for fotball, uten rom for individualister og gode enkelt prestasjoner.

La oss selge hele laget!!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 12 mai 05, 12:13
2. Runde blir ikke trekt, det blir satt opp i morgen

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 12:28
Endret: 12 mai 05, 12:30
Tror nok FFK gjorde det de trengte å gjøre for å vinne kampen, Carlsberg. Er veldig sikker på at spillrene kunne heve seg flere hakk om det skulle være nødvendig. Dessuten noterte jeg flere STORE målsjanser til FFK utenom målene... Og FFK hadde IKKE tapt 1-0 om Gresvik hadde hatt en bedre keeper i går. FFK hadde gjort det som trengs for å vinne kampen og ville - som i går - hatt fullstendig kontroll. En grei treningsøkt.

Ut i fra en sånn kamp kan det selvsagt virke som at "spillerne ikke blør for drakta", men sånn er ofte 1. runde i Cupen. For motstanderen er det årets kamp og de spiller som om det skulle vært en stor finale. For Tippeligalaget er det nærmest det motsatte, omtrent som en treningsøkt. Man skal vinne, men dersom motstanderlaget ikke går helt opp i limingen, så er det ikke alltid det blir målfest. Synes dette var en ganske typisk 1. runde-kamp. Gresvik var akkurat så entusiastiske og aggressive som forventet med mange spillere bak ballen for å satse på kontringer og dødballer, mens FFK ikke var veldig inspirerte - men likevel hadde full kontroll og gjorde det de måtte gjøre for å vinne kampen.

Av enkeltspillere gir jeg for øvrig Koskela, Ramberg og McDonald god karakter. Backene var også ganske gode i dag.

Og angående det å være "redd" for Moss i cupen... Legg merke til at han du siterer har brukt et smil, altså skal du ikke ta det bokstavelig. Og jeg tror heller ingen går rundt og er redd for å møte Moss. Snarere tvert i mot tror jeg de fleste er sugne på å revansjere seg.

PS! Både 2. og 3. runde i NM blir SATT OPP, ikke trukket.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Carlsberg

A-lagspiller

Lagt til: 13 mai 05, 16:09
Målsjanser er IKKE mål, og for i det hele tatt å kunne bli mål, må skuddet treffe mellom stengene. Det gjorder FFK kun 3 ganger i løpet av hele kampen, og alle gikk inn. Det er ikke bra nok mot et ny opprykket 3. div lag.

Når det er sagt så er jeg enig i at FFK etterhvert kom til flere småfarlige sjanser, men de fikk aldri til en avslutning PÅ mål.

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 13 mai 05, 16:26
Endret: 13 mai 05, 16:27
Opprinnelig postet av Carlsberg

FFK hadde ikke et eneste skudd PÅ mål, utover de 3 keepertabbene som gikk inn.Hadde Gressvik hatt en bedre keeper, og ikke en 16 åring, så hadde FFK tapt 1-0 i går.

Hvorfor var målet til McDonald keepertabbe a? Og du burde også ha fått med deg at de aller fleste tippeliga-lag ikke gjør mer enn de må i de første rundene i cupen. Hadde det stått 1-0 til gressvik med ti minutter igjen hadde helt sikkert FFK heva seg et par hakk og kjørt over gressvik uten problemer.

Kampen ble akkurat sånn som jeg trodde, gressvik med full innsats og FFK på halv maskin, da blir det ikke mer enn 3-1, men det holder jo det...

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 13 mai 05, 23:39
Målsjanser er IKKE mål, og for i det hele tatt å kunne bli mål, må skuddet treffe mellom stengene. Det gjorder FFK kun 3 ganger i løpet av hele kampen, og alle gikk inn. Det er ikke bra nok mot et ny opprykket 3. div lag.

synes det er bra jeg.... jæ... bra uttelling!:ffk:

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

Carlsberg

A-lagspiller

Lagt til: 14 mai 05, 07:36
Endret: 14 mai 05, 07:37
Opprinnelig postet av HectorFFK
Hvorfor var målet til McDonald keepertabbe a?

Når keeper snubler i egne ben på vei ut for å ta ballen, så er det en tabbe. For alle dere som tror han gikk ned for å dekke målet, så gjorde han ikke det. Han SNUBLA!!!

Kontringen til FFK var veldig pen, men jeg tror en god keeper hadde rukket den ballen forran McD, og det med god margin.

Jeg håper inderlig at dere har rett i at FFK kun spilte for 1/2 maskin, og at de kan øke tempoet nok til å slå VIF, som tydelig vis ikke så noen grunn til å ikke tråkke til for fullt i sin cup kamp (2-10).

P.S. Er det ikke litt rart at spillere som ikke er faste i 1. ellvern, ikke gjør mer enn nødvendig? Skulle tro at de ville vise seg frem, for eventuelt å kapre en plass på laget.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 14 mai 05, 17:20
P.S. Er det ikke litt rart at spillere som ikke er faste i 1. ellvern, ikke gjør mer enn nødvendig? Skulle tro at de ville vise seg frem, for eventuelt å kapre en plass på laget.

Koskela, Røn og Petersen er vel de tre som startet mot Gresvik som har minst matchtid i TL til nå i år, og disse jobbet da også merkbart bedre enn de fleste andre i laget slik jeg så kampen...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 14 mai 05, 18:33
Uansett hvordan man vrir å vender på dette,så er prestasjonene til FFK i denne kampen,dårlige....tar de seg ikke sammen skal nok dette bli en tøff sesong i bunnen også i år.Bora,berthelsen og ramberg var de eneste som kan få godkjent for innsatsen.Ramberg må få starte mot Enga!!
Hadde FFK vært mindre heldige foran mål i denne kampen,kunne det fort ha smellt en cup-bombe i dalen!
Og hvor tar folk det i fra at Gressvik spillte unødig styggt???

PÅL

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 mai 05, 18:43
Gressvik hadde da et par rimelig unødvendige taklinger og etterslengere i 2. omgang...

FFK gjorde ikke mer enn de måtte for å vinne den transportetappen. Tror ikke vi skal legge så altfor mye i denne kampen.

Prestasjonene mot Brann derimot. De var skremmende. Spesielt forsvarsspillet.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914