foran enga kampen
vi burde egentlig bue hver gang hulsker har ballen. skam for fotballen.
kan jo skrike "hollywood" eller no, hver gang han har ballen.
ellers noen gode forslag?? de typiske "narko og rotte" ropene er vel litt utbrukte. uansett ++ for nye kreative ting å rope..
---------------------------
Engasjert hovedtribunist!
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Vi blir antagelig 6000 fra Fredrikstad mot 18000 fra Oslo, i utgangspunktet blir det rått parti.
Det vi absolutt ikke bør gjøre er å bruke energi på å slenge dritt til Klanen, da taper vi tribunekampen og det gir heller ikke vårt eget lag noen støtte.
Dersom vi skal ha noen mulighet til å bli nogenlunde jevnbyrdige mot Klanen, så må vi konsentrere oss om å bruke våre egne kamprop og sanger, få med flest mulig på dem, og helst bruke samme sangen i opptil 5 minutter, for at flest mulig kan henge seg på.
Men vi bør variere med flere sanger og ikke kun bruke "For Fredrikstad jeg synger Høyt" hele tiden, det blir kjedelig.
Nå vil vi fylle både øvre og nedre del av VG svingen og det vil bli utrolig vanskelig å få hele VG svingen til å fungere sammen.
Derfor vil jeg foreslå at Plankehaugen planlegger denne kampen grundig på forhånd for å se på hvordan dette kan organiseres slik at vi også kanskje kan vinne kampen på tribunen. :D:D
FFK på toppen i 2005
det jeg tror er det beste er om en hard kjerne på 15-20 personer står i midten og drar igang sangene, mens Zoran og Dag står på hver sin side/ytterkant og får med folka der på sangene som blir dratt i gang i midten. på den måten er brått hele vg nedre med og synger. jeg håper at også vg øvre henger seg på sangene. det beste hadde vært å hatt noen til å dra igang/koordinere folket der også, men vi har desverre ikke flere enn zoran og dag..
det er superviktig at sangene går om igjen flere ganger. ikke bare "når ballen rullær", "vi synger for fredrikstadlaget" og "for fredrikstad jeg synger høyt", men også alle de andre sangene som vanligvis synges bare et par ganger.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
kunne jo tatt i bruk hjelpe midler som ropert for å få igang alle på engang.
åsså har vi de forhatte trommene da;) syns trommer hadde fungert veldig bra jeg på noen sanger. ikke skyt meg for det da;)
fredrikstad, stjernen og liverpool for altid:)
Drillo
hadde vært kult å prøvd det på et par sanger.
bynt i det små med "fredrikstad bang bang bang"
så kunne vi sett åssen det fungerte lissom.:)
Fredd
1. Sangfolket samlet på midten, og det kreves at dette styres av noen, feks Dag og Zoran. Dette må da respekteres av alle.
2. Zoran og Dag pluss et par andre drar i gang på kantene.
3. Det MÅ være noen som drar i gang de på øvre VG-sving også. De er der også for å synge, og de vil ha den beste akkustikken. Personlig synes jeg at sangfolket og de som liker å synge burde stå på ØVRE VG-SVING.
Nå er det ikke slik, men vi må bruke potensialet fullt ut her også.
4. Personlig spiller det ingen rolle hvilken sang vi synger, men det er viktig at vi synger de som fungerer best.
Opprinnelig postet av hedvalen
bynt i det små med "fredrikstad bang bang bang"
vær så snill,spar meg....Kommer til å legge det rykte plankehaugen har totalt i ruiner,vil vi virkelig bli som Molde supporterne?Neppe!!Bør heller konsentrere oss om å få et skikklig trykk på de sangene vi har med stemmen,hadde faktisk vært noe annet hvis vi hadde visst at vi ikke kunne synget ut andre supporterklubbene i norge på tribunen,men det kan vi jo med de fleste...:ffk:
Drillo
er en kjent sak at fulle folk synger, det kommer nok til å være noen av dem på øvre del også, men hvor bra det blir får tiden vise. vet om et par som har fått billett på øvre del å de skal synge for full hals.
4. Personlig spiller det ingen rolle hvilken sang vi synger, men det er viktig at vi synger de som fungerer best.
helt enig med denne må synge sanger som fungerer som det er trøkk i.
Opprinnelig postet av Fredd
Er ikke noe poeng i å ta opp kampen mot klanen nei.
Hva med en sjarmoffensiv? "Vi vil se Klanen vinke" f.eks. før kampen begynner. Tipper den vil være overraskende ;)
Opprinnelig postet av Jon
Opprinnelig postet av Fredd
Er ikke noe poeng i å ta opp kampen mot klanen nei.
Hva med en sjarmoffensiv? "Vi vil se Klanen vinke" f.eks. før kampen begynner. Tipper den vil være overraskende ;)
Det hadde vært konge. :D:D:D
Selv skal jeg være på øvre. Blir nok litt sang der også. Jeg skal synge i hvertfall.
Fredd
Det drittlaget må bare få høre hvor jævla bønner døm er, med den forbaskede potetåkern av en bane, burde alle besøkende lag melke døm.
Selfølgelig går det ann å ta opp kampen med Klanen, de minner mest om en håndball-supporter-gjeng.
Mitt forslag til tifo (sikkert for seint)
IKKE SLÅ SPILLERNE VÅRE HULSKER !
(sånn der fikk jeg ut frustrasjonen som hadde bygd seg opp inne i meg etter helgens tap)
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Drillo
Lederen i klanen disset oss på navnet på radioen..."Plankehaugen, passer best nar det er ca 10 stk, men når de er så mange burde de byttet til en mer klingende navn"
Jeg blir kvælm åv sånn dritt...
Klanen burde vise oss respekt, FFK er Evig Aristokrat, det er ikke Enga.
Skal bli deilig å synge de i senk (uten trommer, det blir for flaut, det gjør bare BG)
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Hva fa.. melker de andre for, de har jo FA.. mæ ikke egen stadio engang:mad::D
Lederen i klanen disset oss på navnet på radioen..."Plankehaugen, passer best nar det er ca 10 stk, men når de er så mange burde de byttet til en mer klingende navn"
Jeg blir kvælm åv sånn dritt...
VG-Og interessen i Fredrikstad er upåklagelig. På nettsiden til klubben opplyses det om at det kun er 1000 billetter igjen til kampen, og onsdag ettermiddag var det foreløpig fylt opp 44 busser i regi av supporterklubben Aristokratene, samt ytterligere seks private busser.
ØY,navnet som plankehugen burde ha jo
Opprinnelig postet av Brukernavn
supporterklubben Aristokratene
Helt enig. Men vi burde kanskje vente med å bytte til vi vinner cupen eller serien neste gang. :ffk:
Plankehaugen er bare så utrolig genialt navn, så vi skal ikke bytte til et Hockey navn som Klanen el lignende.
A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....
Test dine managerferdigheter - Hattrick.org
Plankehaugen oser jo av at vi er fra Fredrikstad.
Klanen sier jo ingenting om hvilket lag de holder med.
Rosenes by Molde har jo tornekrattet som gjenspeiler laget og byen. Det samme har Start, som nå har skiftet til Menigheden.
Men det er ikke mange av disse i norsk fotball. Isteden kaller de seg Klanen, Bastionen og Kjernen, helt meningsløse og ubruklige navn..
La Plankehaugen får hete Plankehaugen
:ffk:
Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!
Opprinnelig postet av Bever
supporterklubben Aristokratene
Få`kke lov av FFK jo :mad:
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 12 mai 05, 00:13
Endret: 12 mai 05, 00:15
Jeg tror man i denne kampen må samle flest mulige sangglade supportere midt på tribunen, enten bakerst på nedre del, eller antagelig aller best helt foran på øvre del.
Forsangere foran alle supporterne bør helt droppes i denne kampensom, for det vil ikke fungere i det hele tatt med så mange mennesker. Alle bør derfor stå samlet.
Det vi isteden bør satse på er å finne en dreven trompetist, som kan starte hver sang med en liten strofe, slik at folk tydelig hører hvilken sang vi skal synge. Fordelen med å bruke en trompetist er at sangene da blir startet i den tonehøyden som gir det beste trøkket på sangene. Dette vil gjøre at hele tribunen, både øvre og nedre kan starte samtidig på sangene.
Viktig er også at de beste sangene bør synges mange ganger sammenhengende, kanskje opp til 4-5 minutter.
I denne kampen bør vi også variere mer enn det vi har gjort tidligere i år, for å vise Klanen og Oslopublikummet at det ikke kun er Vålerenga som har mange forskjellige sanger å bidra med.
En sang som "Av alt i verden" er enda ikke blitt brukt og bør tas fram i denne kampen, med en trompet innledning, lignende slik det ble gjort på på den nye CDen vår.
Dersom vi synger denne sangen i 5 minutter og får med de fleste av de 6000 fra Fredrikstad, vil denne sangen kunne gi et enormt trøkk, for den er lett å synge, dersom den ikke synges for raskt, det er viktig.
FFK på toppen i 2005
zoran og dag bør fortsatt gjøre jobben med å dra igang folk forran der. kanskje det vil fungere best om en hard kjerne drar igang sanger, men når vi er så mange, så er det klart at flere av de som står litt på sidene av kjernen er litt usikre på om de "tør" synge. derfor tror jeg jobben til dag og zoran blir enda viktigere enn før. skal vi hamle opp mot 20`000 oslofolk må vi ha med alle og da trengs det noen som kan stå forran der. Skulle gjerne hatt noen slike på øvre del også, men det er det kanskje ingen som vil være.
Forøvrig så synes jeg "av alt i verden" mangler alt av trykk. beste melodiene å synge som supportersanger er de hvor man kan legge veldig trykk på noen stavelser. denne blir mer i samme leiet hele veien. Høres bare ut som mumling når en stor masse skal synge denne. kanskje om vi øver tre ganger i uka sammen og har en dirigent, men ellers vil den aldri fungere.
Men vi er ihvertfall enige i at sangene bør synges lenge av gangen. og at vi bør variere mye.
Dessuten hadde det vært kult å fått til om øvre og nedre del hadde vaiet vær sin vei på den "heieheieheieheier på fredrikstad"!
Snæbbussaristokrat 1
Lagt til: 12 mai 05, 00:48
Endret: 12 mai 05, 00:49
Er du redd for litt nytenking?
Synes du det fungerte bra mot Lyn, i den første kampen?
Synes du virkelig det er dårlig trøkk på "Av alt i verden" på vår CD?
Du skriver: Denne blir mer i samme leie hele veien. "Står vi en for alle og alle for en" er jo også en rolig sang i samme leie hele veien.
Det råeste jeg inntil nå har hørt av oss fra Fredrikstad, var etter Tromsø-kampen sist år, hvor hele stadion nettopp sang "Står vi en for alle og alle for en"
FFK på toppen i 2005
Savner...."hvor ere du er fra---Fredrikstad" ropet.
Tenk om vi vinner æ?...da..:ffk:
her er en oppfordring at alle som leser forumet sprer til resten at vi holder på med synging av en å samme sang 4 jeg skiver FIRE i stedet for 2 ganger., Da kan vi få med oss hele VG tribunen
Dinamo Zagreb
Atter en gang prøver jeg å forklare funksjonen til trommer der.. For meg ser det ut som om folk ikke ser så mye tribuneliv ute i verden. Når jeg snakker om trommer da tenker jeg ikke på noe samba greier som dere nevner her men kun en enkel rytme. Det har jeg sagt før men jeg kan si en gang til... tenk Dere "ringenes herre" og trommene der da... det er det jeg tenker. Synd at det er ikke flere en Lars som ble med meg til Elfsborg for han ble frelst etter å ha sett en tromme i skikkelig "funksjon" da...
Dinamo Zagreb
Og det jeg mener med den sangen er at det mangler trykk på de enkelte stavelsene i hver verselinje. "For Fredrikstad" har trykk både på "for" og på "fred" i fredrikstad. Den kan nesten skrikes like bra som den synges, mens "av alt i verden" mangler litt av dette trykket på de forskjellige stavelsene og mister litt takt og melodi om man skriker av full hals. Og siden det er slik at alle synger på hver sin måte i hævven, blir det bare hørenes ut som mumling. Fin sang, bra tekst, men melodien passer ikke helt til korsang av det slaget vi driver med.
Opprinnelig postet av Julekake
Snæb 1: Tror ikke du skjønner helt hva jeg mener. Det med at kjernen må stå samlet og kan dra igang er greit, men zoran og dag bør fortsatt stå forran der å dra igang sidene også. Da kan det bli ordentlig trøkk.
Og det jeg mener med den sangen er at det mangler trykk på de enkelte stavelsene i hver verselinje. "For Fredrikstad" har trykk både på "for" og på "fred" i fredrikstad. Den kan nesten skrikes like bra som den synges, mens "av alt i verden" mangler litt av dette trykket på de forskjellige stavelsene og mister litt takt og melodi om man skriker av full hals. Og siden det er slik at alle synger på hver sin måte i hævven, blir det bare hørenes ut som mumling. Fin sang, bra tekst, men melodien passer ikke helt til korsang av det slaget vi driver med.
tror du har feil der....
Må vare helt fantastisk å få hele VG svingen om å ha sjerfa oppe og kjøre denne sangen ... kan ikke se at den er annerledes enn "You"ll never walk alone" det er bare å lære folk å synge med supporter stemme og ikke "sølvgutter" stemme
Dinamo Zagreb
Ja til flere sanger med få ord og masse trykk på flere stavelser! Lettere og synge høyt på!
Må ikke bli skremt nå ? jeg bare lurer på liksom hvem er du , hvis du skjønner ...
Dinamo Zagreb
zoran.puvatcha@fredrikstad.toyota.no
Dinamo Zagreb
Har kjøpt cd`n og kan låta, men fra der hvor jeg sitter høres den ikke så veldig bra ut. Spesielt på linje 2 synes jeg den mister trykket og går over i felles mumling. Mulig det bare er fordi det ikke er folk nok som synger den, men jeg har mer tro på sanger med mer trykk i hver verselinje.
Er med å synger sammens med plankehaugen på bortekampene og derfor engasjerer jeg meg litt. Om det er dumt, kan jeg gjerne slutte? Gjør det egentlig bare for å skape en debatt rundt sangene og valgene av sang. Vil bare høre folks meninger om temaet og ikke bare de som har vært med og laget sangene.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Julekake!!!
Er du redd for litt nytenking?
Synes du det fungerte bra mot Lyn, i den første kampen?
Synes du virkelig det er dårlig trøkk på "Av alt i verden" på vår CD?
Du skriver: Denne blir mer i samme leie hele veien. "Står vi en for alle og alle for en" er jo også en rolig sang i samme leie hele veien.
Det råeste jeg inntil nå har hørt av oss fra Fredrikstad, var etter Tromsø-kampen sist år, hvor hele stadion nettopp sang "Står vi en for alle og alle for en"
Julekake snakker om trykk i ordene som hvilke stavelse i ordet er trykk på. "Av alt i verden blir en veldig flat sang. Mulig du mente det fungerte bra mot Lyn fra der du stod, men det syns ikke jeg. Fordi jeg kom sent og ville inn til kampstart så havnet jeg dessverre i colasvingen. Og jeg må bare påpeke at derfra hørtes den sangen litt mumlende ut. Og det var med Bastionen som motstandere. Med "mumling" mot Klanen så vil vi bli overkjørt.
Til Klokan:
Helt riktig at det høres fantastisk ut når "You`ll never walk alone" runger ut fra the Kop. Men blir ikke dette en drøy sammenligning? Man får praktisk talt ikke "lov" til å stå på the Kop uten å synge. Dessuten, imotsetning til Plankehaugen når de synger "Av alt i verden" så er faktisk the Kop flinke til å sette trykk på ulike stavelser i "You`ll never walk alone".
Når det er sagt, skal vi prøve å få til en sang a la "You`ll never walk alone" så må jo det være "For Fredrikstad (En for alle og alle for en)" av Odd Rene. For det første er det en mye mer trykksterk sang i oppbygging. Dessuten så er den jo så lik "You`ll never walk Alone" at Odd Rene nesten burde oppgitt Gerry & the Pacemakers som kilde til sangen;)
PS! Har jeg lært av mine feil; kjøpte billett til VG NEDRE i god tid denne gangen. Skal dessuten komme i god tid:ffk:
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Det som er litt irriterendes er at det hver gang man kommer med litt kritikk (som jeg mener er konstruktiv) så får man huden full hver eneste gang. Men det gjelder vel mest av andre enn deg.
Dinamo Zagreb
Dinamo Zagreb
Teksten er litt rar men pytt pytt, jeg fant ikke på noe bedre og andre kunne ikke hjelpe mye eller men teksten i seg selv er ikke så viktig så lenge vi får riktig bevegelse på denne sangen ...
Tenk deg nå 2000 tusen mennesker som står med knyteneven fremme (som supermen) og beveger den opp og ned for hver deling i vokaler... det ser helt rått ut hvis du ser den på Dinamo stadion ....
Dinamo Zagreb
Jeg ser at julekake kommer med konstruktiv kritikk, og det er jo bra det, selvfølgelig. Alle må mene hva de vil om sangene som skal synges på stadion. Anntagelig er det 1000vis av ulike meninger om hva som er det beste å satse på. Vanskelig som bara den hele greiene,egentlig.
Ang. "Av alt i verden", tror jeg alle som var med på innspillingen av "absolute aristokrat vol. 2, kan skrive under på at den har et stort potensial. Også når det gjelder "trøkk".For ordens skyld, besto studiogjengen av folk fra Plankehaugen, hovedtribunen, klokkesvingen osv.
Konkret forslag til hvordan "Av alt i verden" kan fungere:
Klanen er som kjent gode på sang. De har vel satt en viss standar. Men de går ikke av veien for å bruke noen hjelpemidler. Vi kjenner vel alle til hvordan det trøkker av "vålenga kjærke"(Den som alle er med å synger før kampen starter). De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
Da tror jeg den sangen sitter etter et par tre kamper!
Ellers mener jeg:
Noen vanskelige sanger er moro å ha med på "reportoiret" men flest av de enkle er nok best. Sanger som ikke har mye tekst, fungerer stort sett med en gang. Som f.eks den nye "kosesangen". Enkelt og greit og et morsomt innslag. Alle er med! Med noen styrepils innabords, kommer det til å svinge noe j****.
-------------------------
Og.....- kanaripippane har begynt med basstromme. Det er vist en gedigen suksess.
Jeg tror vi får et mye bedre trøkk på Ullevål med en "beat"tromme, (må ikke forveksles med samba eller guttemusikken!!!) da har hele VG-svingen en takt å synge etter.
Vi må ikke glemme at vi er en meget stor supportergjeng. Og for å få det til å fungere sammen, må vi kanskje begynne å tenke litt annerledes. Vertfall på bortebane.
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Snæbbussaristokrat 1
Lagt til: 12 mai 05, 17:52
Endret: 12 mai 05, 17:53
Opprinnelig postet av Klokan
Kan komme tilbake til Snæbben. I fjor mot Vålerenga sto vi samlet og det som skjedde var at kun midten sange mens resten på sidene tørte ikke. Når det gjelder sanger det er ikke noe problem hva vi synger til søndag men hvor lenge vi synger. Derfor er det greit å ha noen folk der fremme som skal få folk til å fortsette med en å samme sang eller kan vi risikere at folk stopper å synge etter andre gangen.
her er en oppfordring at alle som leser forumet sprer til resten at vi holder på med synging av en å samme sang 4 jeg skiver FIRE i stedet for 2 ganger., Da kan vi få med oss hele VG tribunen
Du har antagelig rett, Klokan. At det kanskje kan bli vanskelig å holde sangene igang og at vi derfor trenger deg og Dag Jørun der foran er faktisk noe jeg er enig i etter å ha tenkt meg litt om.
For det er veldig viktig at vi synger sangene mange ganger (5 min.), for å opparbeide det rette trøkket.
Det du skriver om å bruke tromme er virkelig noe jeg har sansen for, Klokan. Er det mulig å få til det mot Vålerenga?
Fortsatt mener jeg det hadde vært en fordel å fått med oss en god trompetist på noen av sangene, men det forutsetter at det er en person som kan sine saker.
Ellers synes jeg det er artig å konstatere at så mange er opptatt av at vi skal bli skikkelig gode også på tribunen og at dette kan diskuteres på en saklig og ordentlig måte.
Det lover godt, for det viktigste for å få det til er at alle drar i den retningen man blir enig om, selv om man er litt uenig i noe av det.
Til Arne Scheie:
Jeg tror du misforsto meg. Det jeg mente om Lynkampen var at da var vi ikke særlig gode på tribunen.
FFK på toppen i 2005
det lager en ekstra spontanitet i det hele å vil garantert dra med flere folk på sanger.
Og han må være samkjørt med våre eminente forsangere.
Kanskje en av forsangerene har "beaten" som skal til. De vet jo hva det dreier seg om.
Opprinnelig postet av A9$h
Trommer hører ikke hjemme på fotballbane....stemmen skal brukes da:ffk:
piss prek! Trommer HØRER hjemme på fotballbanen! Gir fantastisk RÅ lyd med endel av sangene!
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
kanskje ikke såå kreativt allikevel, men hvis klanen slenger dritt skrike "hjem å sette sprøyte" :D
"Hjem å sette sprøyta, åååå hjem å sette sprøyta, hjem å sette sprøøøyta, åååå hjem å sette sprøyta"
Når 3 stk. synger dette tullet(som sikkert hamarfolket også vrir av seg) er det ikke kult!!
Bruk for all del all energi på vårt lag. Drit i Klanen!
Jeg er tilhenger av humor og galskap. Men "hjem å sette sprøyta" er lavmål.
En ting som jeg vil at Dag og Zoran skal begynne med er at dem lager tall på sangene slik at dem vet hvilken sang dem skal starte, og ikke stå og rope til hværandre,men bare vise nummer på fingrene,så dem slet litt sist mot Lyn.
Og en ting som er viktig er og si til alle som drar igang fylle sanger ,og be dem om å synge på de sangene som Dag el Zoran drar igang!!!!!
Nå har kanarigutta tatt i bruk tromme på den sangen, og det tar visst helt av!!
Verdt å prøve!
Opprinnelig postet av Møklegård
De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
La oss ta med cd´n til Ullevål. Dem spillern sikkert før kampen for oss:-)
Det er veldig mange i Plankehaugen som hater tanken på å bruke trommer på kamp, dessuten vil det føre til at hele opplegget rundt sang blir endret. Vår første evt test, av trommer bør definitivt ikke testes ut på Ullevål 16. mai 2005!
Dersom vi skulle komme til enighet rundt å teste trommer, så bør testen foregå på en "mindre viktig" hjemmekamp der stemningen ikke allerede gitt.
Til Snæbbus: Hvorfor bruker du hele tiden Lyn kampen som eksempel på hvor dårlig sangopplegget fungerer? Vi rocka Ullevål 2X ifjor, vi fikk tittelen "tidenes beste på Nadderud" etter kampen mot Stabæk. Hvorfor all trang til å endre hele opplegget?
VI skal være med å prege tribunen Herregud, alle har jo gledet seg til denne kampen i flere uker. Vi kommer til å ha flere syngende supportere enn noen gang før akkurat på denne kampen, da kan man ikke begynne med desperate forslag om trompet og trommer osv...
Vi er norges beste supportere og det skal vi vise på Ullevål på mandag, "om vi taper, eller vinner...."
Macka fra start!
Opprinnelig postet av Husgutt
kanskje ikke såå kreativt allikevel, men hvis klanen slenger dritt skrike "hjem å sette sprøyte" :D
Skikkelig kreativt!
Macka fra start!
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Møklegård
De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
Det er veldig mange i Plankehaugen som hater tanken på å bruke trommer på kamp, dessuten vil det føre til at hele opplegget rundt sang blir endret. Vår første evt test, av trommer bør definitivt ikke testes ut på Ullevål 16. mai 2005!
Dersom vi skulle komme til enighet rundt å teste trommer, så bør testen foregå på en "mindre viktig" hjemmekamp der stemningen ikke allerede gitt.
Til Snæbbus: Hvorfor bruker du hele tiden Lyn kampen som eksempel på hvor dårlig sangopplegget fungerer? Vi rocka Ullevål 2X ifjor, vi fikk tittelen "tidenes beste på Nadderud" etter kampen mot Stabæk. Hvorfor all trang til å endre hele opplegget?
VI skal være med å prege tribunen Herregud, alle har jo gledet seg til denne kampen i flere uker. Vi kommer til å ha flere syngende supportere enn noen gang før akkurat på denne kampen, da kan man ikke begynne med desperate forslag om trompet og trommer osv...
Vi er norges beste supportere og det skal vi vise på Ullevål på mandag, "om vi taper, eller vinner...."
Hvorfor reiser du bust hver gang noen andre enn deg kommer med meninger om forandringer av Plankehaugens tribuneopptreden under kampene, djpete?
Det virker nesten som om du tror vi allerede har nådd et maximum av vårt potensiale, men hvis det er tilfelle, så tror jeg du tar kraftig feil.
Det kan jo hende at noen av oss andre en gang imellom også har løsninger, som kan gjøre Plankehaugen bedre.
16. mai kampen blir en fest uansett, så hvorfor ikke trå til med både trommer, trompet og munnspill for den sak skyld, hvis det kan bidra til litt ekstraordinært.
Er vi redde for å drite oss ut?
Er det en spesiell standard når det gjelder tribuneopptreden som vi må oppfylle?
Du sier det er mange i Plankehaugen som hater å bruke trommer på en kamp.
Ja det er det sikkert, vi er jo snart 2000 medlemmer, så det er jo ikke så rart at det både er delte meninger om dette og alt annet.
Men det jeg synes er rart er at du åpenbart tror at det kun er deg, djpete, som har den rette oppskriften på hvordan vi bør opptre på kampene.
FFK på toppen i 2005
---------------
Hehe, var ikke det jeg mente altså.
Vi må selvfølgelig prøve ut på Fredrikstadstadion.
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
Opprinnelig postet av kjo
Pliiis..kutt ut den nesegruse beundringen for klanen! Er vi 6000 må vi tørre å stille opp, og heller ta juling. Jeg har hørt og sett VIF-supportere og klanen både på fotball og hockey gjennom mange år, og deres driiiitbreiale opptreden er til å spy av. Har hørt deres "bønna"-sanger og hjem-og-sokke-kua-kua sanger i årevis. Ikke mye høyere klasse over det en hjem-ogsette-sprøyta eller blokker-og-slum til svar. Men det er så utrolig mange kreative folk her, så noen klekker sikkert ut noe saftig å slenge tilbake NÅR Klannen begynner med driteutsangene sine. VIF og Klanen er og blir en av våre hovedfiender, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Så slutt med "la oss vise dem respekt-preket"! Stå opp og sloss, 6000 stemmer vil uansett virke! (Og de er ikke 18000 som synger, masse tanter og onkler blant dem...)
Amen!!:ffk:
Drillo
Ja la dem synge hva dem vil men hvis vi får hele VG svingen til å stå på i 5-10 minutter pe en av de sangene da kan jeg garantere at klanen har ikke noe å stille med .
Dinamo Zagreb
Ta med deg CD og kasset i bussen og kjør på sanger frem til Oslo.
Vi skal lære oss "AV ALT I VERDEN" OG "UT VED GLOMMA ER ET VAKKERT STED"
Det som er viktig er at den andre sangen synges så sakte som mulig.
Fint hvis dere tar initiativet og ordner med dette ...
JEG har fikset CD og kasett for buss nr 23.
Dinamo Zagreb
Ta med deg både CD og kasett da det er mange busser uten CD spiller ....
Dinamo Zagreb
Dinamo Zagreb
Hjemmelekser folkens ....
Ta med deg CD og kasset i bussen og kjør på sanger frem til Oslo.
Vi skal lære oss "AV ALT I VERDEN" OG "UT VED GLOMMA ER ET VAKKERT STED"
Det som er viktig er at den andre sangen synges så sakte som mulig.
Fint hvis dere tar initiativet og ordner med dette ...
JEG har fikset CD og kasett for buss nr 23.
Veldig bra med denne oppfordringen, klokan, men jeg mener at vi også bør synge "Av alt i verden" litt langsommere enn vi gjorde på CDen. Jeg tror faktisk den gir et saftigere trøkk da.
Men uansett om det skulle vise seg å ikke være optimalt, så er det lettere å gå fra langsomt til raskere, enn omvendt.
Når det gjelder plassering av sangglade kjernen på midten, ble jeg litt betenkt igår, da jeg hørte at det denne gangen var nummererte seter.
Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er riktig.
Hvis det er riktig, så vil jo det si at den sangglade kjernen antagelig blir spredd over hele tribunen.
FFK på toppen i 2005
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
FFK på toppen i 2005
OK, det var bra. Da har jeg missforstått et eller annet!:D
Har du ikke bilett????
Dinamo Zagreb
Nummererte plasser på Norsk Tipping er nytt av året...
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Har du ikke bilett????
Jo, jeg har bilett, men Snæbbussaristokratene kjøpte ca 30 billetter samlet for 3 uker siden, og jeg har enda ikke sett billetten min.
Vi skal kjøre buss nr. 8, og jeg tar med CDen.
FFK på toppen i 2005
Forrigge gang tok jeg med meg CD men det hjelper ikke hvis det er bare kassettspiller i bussen
Dinamo Zagreb
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av hedvalen
du må nok bli inne helt til den 16mai og ha på deg ffk skjerfe hele tiden;) + en god dose hoste saft:D
greit for meg...:ffk:
Opprinnelig postet av keiko
ta en wisky:D
går det greit med jegermeisster?
Snæbbussaristokrat 1
Lagt til: 15 mai 05, 01:50
Endret: 15 mai 05, 01:50
Men ikveld har jeg prøvd å behandle problemene med både whiskey, konjakk og jægermeister, så jeg håper problemene mine er på retur imorgen.
Uansett så vil jeg være klar til mandag. Dette blir garantert årets fest. Håper alle andre også vil være klare denne dagen. :D:D:D
FFK på toppen i 2005
Dette blir garantert årets fest.
Hvis guttane går på banen og gjør en mye bedre jobb enn de gjorde forrige gang vi var på ullevål å så på VIF - FFK så!;)
We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen
Hvorfor reiser du bust hver gang noen andre enn deg kommer med meninger om forandringer av Plankehaugens tribuneopptreden under kampene, djpete?
Tror ikke jeg gjør det hver gang Snæbbus, men jeg stiller meg hoderystende til veldig mange av dine forslag, JA.
Det virker nesten som om du tror vi allerede har nådd et maximum av vårt potensiale, men hvis det er tilfelle, så tror jeg du tar kraftig feil.
Dette er en latterlig påstand, det vet du Snæbbus, og jævlig provoserende, faktisk nesten så jeg reiser bust igjen:D
Macka fra start!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914