Husk meg
Brukernavn
Passord

foran enga kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 12 mai 05, 11:58
skjønner ikke helt hva vi skal med en ny "you`ll never walk alone" kopi jeg. Vi har jo "for fredrikstad", som er en nærmest identisk sang som liverpool låta. Det holder med en sånn låt.

Ja til flere sanger med få ord og masse trykk på flere stavelser! Lettere og synge høyt på!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 12 mai 05, 13:45
Julekaka si meg en ting ? hvem er du ? står du og synger på PH feltet hver kamp ? har du sett mange kamper ellers utover i Europa? har du hørt Av alt i verden på CD-en ???
Må ikke bli skremt nå ? jeg bare lurer på liksom hvem er du , hvis du skjønner ...

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 13:46
ja hvis du gidder ikke å skrive dette i offentligheten send meg mail på
zoran.puvatcha@fredrikstad.toyota.no

Dinamo Zagreb

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 14:05
Klokan: Som det står i signaturen min, så sitter jeg på hovedtribunen. Ser forsåvidt mye kamper fra den vide verden, ca 5 i uka eller sånn, men dette er jo da på tv. Grunnen til at jeg sitter på hovedtribunen og ikke står sammens med dere er en tradisjon på at jeg og faren min har sittet sammen der vi sitter nå siden jeg lærte meg hva en fotball var. Han er ikke så veldig interessert i å stå og synge, og det er litt dårlig gjort å la han sitte alene også.

Har kjøpt cd`n og kan låta, men fra der hvor jeg sitter høres den ikke så veldig bra ut. Spesielt på linje 2 synes jeg den mister trykket og går over i felles mumling. Mulig det bare er fordi det ikke er folk nok som synger den, men jeg har mer tro på sanger med mer trykk i hver verselinje.

Er med å synger sammens med plankehaugen på bortekampene og derfor engasjerer jeg meg litt. Om det er dumt, kan jeg gjerne slutte? Gjør det egentlig bare for å skape en debatt rundt sangene og valgene av sang. Vil bare høre folks meninger om temaet og ikke bare de som har vært med og laget sangene.

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 14:29
mulig det har blitt en liten misforståelse her. Når jeg snakker om "for fredrikstad" så tenker jeg på den odd rene sangen. Ikke den sangen til Klokan.. Glemte at den er veldig lik i tittelen, så om noen har missforstått så beklager jeg det på det dypeste.

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 14:34
Og om du vil vite hvem jeg er så skal jeg heller komme bort og hilse på deg neste gang jeg ser deg jeg. Så kan vi ta en diskusjon face to face istedenfor.

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 14:40
du må ikke forsvare deg med en gang. Det at jeg spør deg om sånne ting er akkurat det at jeg ser at du engasjerer mer enn dem andre og slike som deg bør vi ha flere...

Dinamo Zagreb

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 12 mai 05, 14:42
Endret: 12 mai 05, 14:48
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Julekake!!!

Er du redd for litt nytenking?

Synes du det fungerte bra mot Lyn, i den første kampen?

Synes du virkelig det er dårlig trøkk på "Av alt i verden" på vår CD?
Du skriver: Denne blir mer i samme leie hele veien. "Står vi en for alle og alle for en" er jo også en rolig sang i samme leie hele veien.
Det råeste jeg inntil nå har hørt av oss fra Fredrikstad, var etter Tromsø-kampen sist år, hvor hele stadion nettopp sang "Står vi en for alle og alle for en"

Julekake snakker om trykk i ordene som hvilke stavelse i ordet er trykk på. "Av alt i verden blir en veldig flat sang. Mulig du mente det fungerte bra mot Lyn fra der du stod, men det syns ikke jeg. Fordi jeg kom sent og ville inn til kampstart så havnet jeg dessverre i colasvingen. Og jeg må bare påpeke at derfra hørtes den sangen litt mumlende ut. Og det var med Bastionen som motstandere. Med "mumling" mot Klanen så vil vi bli overkjørt.

Til Klokan:
Helt riktig at det høres fantastisk ut når "You`ll never walk alone" runger ut fra the Kop. Men blir ikke dette en drøy sammenligning? Man får praktisk talt ikke "lov" til å stå på the Kop uten å synge. Dessuten, imotsetning til Plankehaugen når de synger "Av alt i verden" så er faktisk the Kop flinke til å sette trykk på ulike stavelser i "You`ll never walk alone".

Når det er sagt, skal vi prøve å få til en sang a la "You`ll never walk alone" så må jo det være "For Fredrikstad (En for alle og alle for en)" av Odd Rene. For det første er det en mye mer trykksterk sang i oppbygging. Dessuten så er den jo så lik "You`ll never walk Alone" at Odd Rene nesten burde oppgitt Gerry & the Pacemakers som kilde til sangen;)

PS! Har jeg lært av mine feil; kjøpte billett til VG NEDRE i god tid denne gangen. Skal dessuten komme i god tid:ffk:

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 14:50
Klokan: prøver ikke å forsvare meg så veldig, bare forsøker å svare på spørsmålene dine jeg.

Det som er litt irriterendes er at det hver gang man kommer med litt kritikk (som jeg mener er konstruktiv) så får man huden full hver eneste gang. Men det gjelder vel mest av andre enn deg.

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 15:14
Det er vel derfor vi har dette forumet til vel... at folk skal komme med sine meninger , være enige, uenige... og alt mulig annet ,. kan hende vi får noe ut av dette ... hi hi hi

Dinamo Zagreb

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 15:16
Ja og tilbake til sangen da... Hadde alle lært seg teksten og synge sangen av full stemme det hadde vært en av bedre sanger her i landet...

Dinamo Zagreb

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 12 mai 05, 15:18
Det samme med f.eks... Fredrikstad , Fredrikstad aldri skal vi svikte....

Teksten er litt rar men pytt pytt, jeg fant ikke på noe bedre og andre kunne ikke hjelpe mye eller men teksten i seg selv er ikke så viktig så lenge vi får riktig bevegelse på denne sangen ...
Tenk deg nå 2000 tusen mennesker som står med knyteneven fremme (som supermen) og beveger den opp og ned for hver deling i vokaler... det ser helt rått ut hvis du ser den på Dinamo stadion ....

Dinamo Zagreb

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 12 mai 05, 16:45
Anf Super Trouper.... Ble litt skuffa når jeg hørte at sanggruppa hadde feiga`n litt ved å stryke min siste linje "knuser alle på vår vei" og bytta til "vi skal aldri svikte deg" en gang til. Alle vet at vi ikke knuser alle på vår vei, men sangmessig hadde det svinga bedre. Å rime med identiske ord er en uting!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 12 mai 05, 17:21
Jeg syntes det er viktig å ha noen sanger som krever litt mer av oss. Som vi må jobbe litt med. Gi dem en sjanse! Gi dem litt tid!
Jeg ser at julekake kommer med konstruktiv kritikk, og det er jo bra det, selvfølgelig. Alle må mene hva de vil om sangene som skal synges på stadion. Anntagelig er det 1000vis av ulike meninger om hva som er det beste å satse på. Vanskelig som bara den hele greiene,egentlig.

Ang. "Av alt i verden", tror jeg alle som var med på innspillingen av "absolute aristokrat vol. 2, kan skrive under på at den har et stort potensial. Også når det gjelder "trøkk".For ordens skyld, besto studiogjengen av folk fra Plankehaugen, hovedtribunen, klokkesvingen osv.

Konkret forslag til hvordan "Av alt i verden" kan fungere:

Klanen er som kjent gode på sang. De har vel satt en viss standar. Men de går ikke av veien for å bruke noen hjelpemidler. Vi kjenner vel alle til hvordan det trøkker av "vålenga kjærke"(Den som alle er med å synger før kampen starter). De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
Da tror jeg den sangen sitter etter et par tre kamper!

Ellers mener jeg:
Noen vanskelige sanger er moro å ha med på "reportoiret" men flest av de enkle er nok best. Sanger som ikke har mye tekst, fungerer stort sett med en gang. Som f.eks den nye "kosesangen". Enkelt og greit og et morsomt innslag. Alle er med! Med noen styrepils innabords, kommer det til å svinge noe j****.
-------------------------
Og.....- kanaripippane har begynt med basstromme. Det er vist en gedigen suksess.

Jeg tror vi får et mye bedre trøkk på Ullevål med en "beat"tromme, (må ikke forveksles med samba eller guttemusikken!!!) da har hele VG-svingen en takt å synge etter.
Vi må ikke glemme at vi er en meget stor supportergjeng. Og for å få det til å fungere sammen, må vi kanskje begynne å tenke litt annerledes. Vertfall på bortebane.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 mai 05, 17:52
Endret: 12 mai 05, 17:53
Opprinnelig postet av Klokan
Kan komme tilbake til Snæbben. I fjor mot Vålerenga sto vi samlet og det som skjedde var at kun midten sange mens resten på sidene tørte ikke. Når det gjelder sanger det er ikke noe problem hva vi synger til søndag men hvor lenge vi synger. Derfor er det greit å ha noen folk der fremme som skal få folk til å fortsette med en å samme sang eller kan vi risikere at folk stopper å synge etter andre gangen.

her er en oppfordring at alle som leser forumet sprer til resten at vi holder på med synging av en å samme sang 4 jeg skiver FIRE i stedet for 2 ganger., Da kan vi få med oss hele VG tribunen

Du har antagelig rett, Klokan. At det kanskje kan bli vanskelig å holde sangene igang og at vi derfor trenger deg og Dag Jørun der foran er faktisk noe jeg er enig i etter å ha tenkt meg litt om.
For det er veldig viktig at vi synger sangene mange ganger (5 min.), for å opparbeide det rette trøkket.
Det du skriver om å bruke tromme er virkelig noe jeg har sansen for, Klokan. Er det mulig å få til det mot Vålerenga?

Fortsatt mener jeg det hadde vært en fordel å fått med oss en god trompetist på noen av sangene, men det forutsetter at det er en person som kan sine saker.

Ellers synes jeg det er artig å konstatere at så mange er opptatt av at vi skal bli skikkelig gode også på tribunen og at dette kan diskuteres på en saklig og ordentlig måte.
Det lover godt, for det viktigste for å få det til er at alle drar i den retningen man blir enig om, selv om man er litt uenig i noe av det.

Til Arne Scheie:
Jeg tror du misforsto meg. Det jeg mente om Lynkampen var at da var vi ikke særlig gode på tribunen.

FFK på toppen i 2005

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 12 mai 05, 19:33
hærlig å lese at mange er positive til å prøve ut ei trommer, hadde vært rått.
det lager en ekstra spontanitet i det hele å vil garantert dra med flere folk på sanger.

fredrikstad, stjernen og liverpool for altid:)

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 12 mai 05, 20:53
Ja til basstrommer!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 12 mai 05, 21:27
Endret: 12 mai 05, 22:35
Ja til basstromme som trakteres av en som holder takta, og ikke går helt berserk. Og han må ikke låne bort "klubba" til noen (som bare skal teste litt hehe).
Og han må være samkjørt med våre eminente forsangere.
Kanskje en av forsangerene har "beaten" som skal til. De vet jo hva det dreier seg om.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 12 mai 05, 21:53
Opprinnelig postet av A9$h
Trommer hører ikke hjemme på fotballbane....stemmen skal brukes da:ffk:

piss prek! Trommer HØRER hjemme på fotballbanen! Gir fantastisk RÅ lyd med endel av sangene!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 mai 05, 17:19
man burde jo ha flere forsangere da. eller ihvertfall veldig aktive sangere som kan dra folk igang. 2 folk er altfor lite på hele vgtribunen..

kanskje ikke såå kreativt allikevel, men hvis klanen slenger dritt skrike "hjem å sette sprøyte" :D

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914